Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Amaris schreef:snoetie schreef:Een week in bed met griep? Seriously? Ik vind vrijdagmiddag ver vooruit maargoed dat is mijn mening. Ik bel inderdaad ook minstens 1x per dag voor een update, dat je ziek bent betekent niet dat je geen verplichtingen hebt naar je werkgever. Gelukkig ben ik dan niet jullie leidinggevende zullen we maar zeggen.. niet uitbetaald krijgen op je 1 en/of 2e dag heeft met iets anders te maken, namelijk wachtdagen.
Gelukkig bellen mijn collega's zich altijd uit zichzelf iedere dag, dat laat ook zien hoe begaan ze zijn met het bedrijf ondanks dat ze ziek zijn. (En dan heb ik het over de minder ernstige ziektes zoals griep etc).
Als je een echte griep te pakken hebt (influenza) dan is een week helemaal niet overdreven lang. Een overdreven verkoudheid wordt ook 'griep' genoemd, maar dat is iets heel anders.
En elke dag bellen? My god, geef mensen de kans om gewoon even bij te komen.
Femke_Tweety schreef:Ik werk in het onderwijs.
Bij ons wordt het niet eens gewaardeerd als je met griep op het werk komt.
Fijn alle collega's en leerlingen aansteken als je met griep gaat werken....
Uitzieken is het devies.
Mijn persoonlijke grens ligtbin de meeste gevallen bij koorts.
Heb ik koorts, dan blijf ik thuis.

snoetie schreef:Ik heb het hier niet over die killer-variant die een aantal beschrijven maar over een gewone griep.
Citaat:Wat zijn de verschijnselen van griep?
Griep begint vaak plotseling met hoge koorts en koude rillingen. Meestal krijgt u keelpijn, hoofdpijn en spierpijn in het hele lichaam. Verkoudheid en droge hoest horen er ook bij. U kunt zich flink ziek voelen door griep.
Griep gaat meestal vanzelf over. De koorts en pijn verdwijnen na 3 tot 5 dagen. Het kan een paar weken duren voordat u zich weer helemaal de oude voelt.
snoetie schreef:oke waarschijnlijk krijg ik nu heel bokt over me heen, maar je niet "de oude" voelen vind ik geen reden om niet te werken. Net zoals "niet helemaal lekker zijn". Ziek = ziek en betekent thuis blijven en die onzin er omheen heb ik geen boodschap aan.
Ik heb het nog steeds over griep zoals die gebruikt wordt in de volksmond en daar ben je binnen een paar dagen echt wel beter van. Ik denk dat ik failliet zou gaan als mensen zich 2x per jaar 3 weken ziek zouden melden met griep.
Ik weet dat het niet relevant is, maar ik vraag me wel eens af hoe lang mensen niet werken met ziektes als er geen degelijk vangnet is zoals dat in belgie en nederland is...
snoetie schreef:oke waarschijnlijk krijg ik nu heel bokt over me heen, maar je niet "de oude" voelen vind ik geen reden om niet te werken. Net zoals "niet helemaal lekker zijn". Ziek = ziek en betekent thuis blijven en die onzin er omheen heb ik geen boodschap aan.
Ik heb het nog steeds over griep zoals die gebruikt wordt in de volksmond en daar ben je binnen een paar dagen echt wel beter van. Ik denk dat ik failliet zou gaan als mensen zich 2x per jaar 3 weken ziek zouden melden met griep.
Ik weet dat het niet relevant is, maar ik vraag me wel eens af hoe lang mensen niet werken met ziektes als er geen degelijk vangnet is zoals dat in belgie en nederland is...
RoyceMack schreef:Ik zou denk ik, als ik jou was, wel gaan. Ziek en wel.
Het punt is, je kunt er misschien wel recht op hebben om niet te gaan, maar wat doet dat voor jouw baangarantie? Wat als het management daardoor anders tegen jou aan gaat kijken? Ik weet niet hoeveel deze baan je waard is?
Overigens vind ik het bijzonder dat n bedrijf je zo kort houdt wat betreft ziekmelden en controle.
Kijk als je nu met een gebroken been thuis zat kun je makkelijk administratief werk doen oid.
Maar ziek als in de griep is gewoon heel lastig en moet je uitzieken
snoetie schreef:Èchter de duur van een ziekmelding daar valt over te discussieren.