Ziekmelden op je werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:58

Ziek = ziek, van een griep kan je echt hondsellendig zijn. Mijn moeder (70) is echt geen doetje, ze laat niet gauw zien dat ze zich minder goed voelt, ze heeft verleden week 5 dagen platgelegen door de griep. Ik heb haar nog nooit zo beroerd gezien.

Zelf ben ik gelukkig niet te vaak ziek, een jaar of 3 geleden heeft de griep me ook goed te pakken gehad, dan ben je echt tot weinig in staat. Een boek lezen, tv kijken, kon gewoonweg niet, mijn ogen traanden, door de koorts had ik het constant koud, dat heeft ook enkele dagen geduurd voordat dit voorbij was. Toen wist ik ineens wat het is om griep te hebben, dan ga ik 20x liever werken dan griep te hebben.
Laatst bijgewerkt door Manadeluca op 24-01-17 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:00

Amaris schreef:
snoetie schreef:
Een week in bed met griep? Seriously? Ik vind vrijdagmiddag ver vooruit maargoed dat is mijn mening. Ik bel inderdaad ook minstens 1x per dag voor een update, dat je ziek bent betekent niet dat je geen verplichtingen hebt naar je werkgever. Gelukkig ben ik dan niet jullie leidinggevende zullen we maar zeggen.. niet uitbetaald krijgen op je 1 en/of 2e dag heeft met iets anders te maken, namelijk wachtdagen.

Gelukkig bellen mijn collega's zich altijd uit zichzelf iedere dag, dat laat ook zien hoe begaan ze zijn met het bedrijf ondanks dat ze ziek zijn. (En dan heb ik het over de minder ernstige ziektes zoals griep etc).

Als je een echte griep te pakken hebt (influenza) dan is een week helemaal niet overdreven lang. Een overdreven verkoudheid wordt ook 'griep' genoemd, maar dat is iets heel anders.

En elke dag bellen? My god, geef mensen de kans om gewoon even bij te komen.

Hier ben ik het mee eens. Een echte griep (dus influenza en geen verkapt verkoudheidje) kost je snel een echte week. Ikzelf heb twee jaar terug de echte griep te pakken gehad en heb na 10 dagen hoge koorts (Lees meer dan 38,5) antibiotica gekregen voor de luchtweginfectie die er bovenop was gekomen.
Influenza tast alles aan en maakt je ongelofelijk vatbaar voor bacteriën.

En inderdaad, elke dag bellen vind ik ook zwaar overdreven. Vind je het gek dat iedereen met een burn-out loopt door zo'n hoge werkdruk. Als bedrijf hoor je het wegvallen van je personeel gewoon op te kunnen vangen, kan je dit niet, dan klopt je constructie niet helemaal.
Een ongeluk (zoals het breken van een been/vallen van de trap/whatever) en virussen zitten in een klein hoekje. Er kan altijd wat gebeuren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:00

Femke_Tweety schreef:
Ik werk in het onderwijs.

Bij ons wordt het niet eens gewaardeerd als je met griep op het werk komt.
Fijn alle collega's en leerlingen aansteken als je met griep gaat werken....

Uitzieken is het devies.

Mijn persoonlijke grens ligtbin de meeste gevallen bij koorts.
Heb ik koorts, dan blijf ik thuis.

Ha collega! :wave:

Jaren geleden heb ik mij één dag ziekgemeld omdat ik een blaasontsteking was. De eerste dag was echt niet te doen maar de dagen daarna ben ik gewoon naar het werk gegaan. Ik had geen koorts, ik moest alleen regelmatig naar het toilet tot groot vermaak van de leerlingen én ik moest netjes op tijd de antibiotica slikken. Maar dat is voor mij echt geen reden om thuis te blijven.
Daarna ben ik jarenlang niet ziek geweest, tot afgelopen december. Toen had ik een keelontsteking en 39,7 graden koorts, reden genoeg om thuis te blijven. Toch voelde ik me heel bezwaard om me ziek te melden. Gelukkig waren de collega's erg begripvol en werd ik min of meer gedwongen om thuis te blijven. De invaller was al geregeld nog voordat ik me officieel ziek had gemeld. Na 4 dagen ben ik weer aan het werk gegaan, nog steeds niet helemaal fit maar dat was een kwestie van tijd. Ik heb dan echt geen trek om op de bank te gaan zitten wachten.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:09

Ik heb het hier niet over die killer-variant die een aantal beschrijven maar over een gewone griep.

Overigens. De hardheid komt denk ik voort uit het verschil tussen werkgever en werknemer. Dan bekijk je een situatie vanuit een heel ander perspectief.

In mijn eerste reactie beschreef ik ook dat ziek = ziek en dat betekent ook geen gesprek. Daar blijf ik bij.

Er gaan me wel bellen rinkelen als iemand op de 1e dag van ziekmelding wordt uitgenodigd voor een gesprek onder leiding van het management. Maar dat is een ander verhaal

bruintje123

Re: Ziekmelden op je werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:16

Ja wij hebben het ook over gewone griep.
Jij hebt het over grieperig.

De hardheid en verschil werkgever en nemer. Onzin.
Het is gewoon persoon verschillend.
Ik ben altijd hard voor mezelf en daar pluk ik nu dagelijks de vruchten van.
Want ja je mag toch niet zomaar thuis blijven als je nog niet bijna dood bent mentaliteit.
Ik vind dat er nu ook watjes rondlopen, maar wat ik heb gedaan raad ik ook niemand aan. En als er dan een werkgever een opmerking maakt als die van jou wordt ik best wel vals.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:16

snoetie schreef:
Ik heb het hier niet over die killer-variant die een aantal beschrijven maar over een gewone griep.

De "gewone" griep is al heftig genoeg hoor.

Citaat:
Wat zijn de verschijnselen van griep?

Griep begint vaak plotseling met hoge koorts en koude rillingen. Meestal krijgt u keelpijn, hoofdpijn en spierpijn in het hele lichaam. Verkoudheid en droge hoest horen er ook bij. U kunt zich flink ziek voelen door griep.

Griep gaat meestal vanzelf over. De koorts en pijn verdwijnen na 3 tot 5 dagen. Het kan een paar weken duren voordat u zich weer helemaal de oude voelt.

https://www.thuisarts.nl/griep/ik-heb-griep

http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... /ISI_Griep

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 16:22

snoetie schreef:
Er gaan me wel bellen rinkelen als iemand op de 1e dag van ziekmelding wordt uitgenodigd voor een gesprek onder leiding van het management. Maar dat is een ander verhaal

dit doen ze bij iedere werknemer

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:31

oke waarschijnlijk krijg ik nu heel bokt over me heen, maar je niet "de oude" voelen vind ik geen reden om niet te werken. Net zoals "niet helemaal lekker zijn". Ziek = ziek en betekent thuis blijven en die onzin er omheen heb ik geen boodschap aan.

Ik heb het nog steeds over griep zoals die gebruikt wordt in de volksmond en daar ben je binnen een paar dagen echt wel beter van. Ik denk dat ik failliet zou gaan als mensen zich 2x per jaar 3 weken ziek zouden melden met griep.

Ik weet dat het niet relevant is, maar ik vraag me wel eens af hoe lang mensen niet werken met ziektes als er geen degelijk vangnet is zoals dat in belgie en nederland is...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:37

Ieder voor zich moet uitmaken of hij/zij in staat is om te werken. Dat is ook een deel mentaliteit.

De een zal inderdaad vinden dat hij/zij niet in staat is om te werken, als iemand anders onder diezelfde omstandigheden nog flink doorbuffelt.

Gelukkig heeft de gemiddelde werkgever vaak beiden soort mensen in dienst, dus het zal zich allemaal wel uitmiddelen.

Daarbij is er niets op tegen om met mensen een gesprek aan te gaan als ze zich blijven ziekmelden om niets. Ook dat is goed werkgeverschap.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:38

Die worden juist keihard naar huis gestuurd, in een land als Amerika bijvoorbeeld. Want hoe egoïstisch is het om toch te komen werken en je collega's aan te steken? Eerst zelf helemaal uitzieken, dan ben je pas weet welkom.

Wij als Nederland zijn juist de uitzondering, op het gebied van ziekmeldingen ;)
Zoals al eerder gezegd, in België moet je voor ieder wissewasje naar de dokter en krijg je een briefje mee!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:42

@snoetie
Maar je hebt ook gelezen dat de koorts 3 tot 5 dagen duurt?

Ik heb een keer echt de griep gehad.
Ik ging in de ochtend nog op concours, niets aan het handje. Leuk oefen B parcourtje met jong paard gereden.
Bij de prijsuitrijking, wachtend in de kantine rook je daar frietjes en ander eten, dat beviel niet echt.
Onderweg naar huis de auto aan de kant moeten zetten om te kotsen.
Nog een paar uur later lag ik klapper tandend op de bank.
En mijn spieren wilde me niet eens omhoog houden als ik wilde lopen. Ik was echt uitgeput van op en neer naar te toilet. Eten kon ik niet, water drinken ook pas weer later.
Dat heb ik 3 dagen gehad. Ik heb werk met veel lopen. Vertel eens hoe dat dan moet?
Na die 3 dagen kon ik weer een beetje eten en weer wat rechtop zitten.
Ja ik ben toen een week thuis geweest. En dat was heel hard nodig.
En de eerste twee dagen waren sowieso wachtdagen, dus daar heeft de werkgever ook geen last van gehad.

Dat is dus griep. Grieperig is in twee dagen wel over. Ik de gek meldt me daar niet eens voor ziek.
Al ga ik daar voortaan ook anders instaan omdat de werkgevers er toch geen bal om geven wie je bent en hoe hard je ook door ploetert als je wel ziek bent dat toch niet gewaardeerd wordt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:47

snoetie schreef:
oke waarschijnlijk krijg ik nu heel bokt over me heen, maar je niet "de oude" voelen vind ik geen reden om niet te werken. Net zoals "niet helemaal lekker zijn". Ziek = ziek en betekent thuis blijven en die onzin er omheen heb ik geen boodschap aan.

Ik heb het nog steeds over griep zoals die gebruikt wordt in de volksmond en daar ben je binnen een paar dagen echt wel beter van. Ik denk dat ik failliet zou gaan als mensen zich 2x per jaar 3 weken ziek zouden melden met griep.

Ik weet dat het niet relevant is, maar ik vraag me wel eens af hoe lang mensen niet werken met ziektes als er geen degelijk vangnet is zoals dat in belgie en nederland is...

Hier vind ik de opmerking van Sannens over een burnout wel passend :j

Ik heb gelukkig nog nooit zulke beroerde werkgevers gehad als sommige mensen hier, als het gaat om oordelen over ziek zijn. Ik vind het dan ook oprecht naar dat TS dat wel heeft.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:49

Hier in Duitsland ook hoor. Ik vind het maar aanstellers... bij iedere snotneus naar de dokter en dan krijg je een geel briefje om "zoveel dagen" niet te hoeven werken. Kost een vermogen en ik denk dat de helft gewoon zou kunnen werken. Ik denk ook dat er fiks misbruik van wordt gemaakt, artsen zijn hier heel makkelijk met het uitschrijven van het gele briefje. Even niezen en hop, hij grijpt al naar de stapel en vraagt dan ook nog (!) hoe lang je wilt thuisblijven. Ik heb zo vaak collega's en vrienden gehoord: "Joh, effe naar de dokter. Zeggen dat je ziek zwak en misselijk bent en je mag een week thuis blijven". Wordt zó makkelijk over gedaan! Het gele briefje heeft het ook voor het zeggen, als je ziekgeschreven bent voor een week, dan zal niemand het in z'n hoofd halen te proberen je eerder weer aan het werk te krijgen. Ik vind dat geen goed systeem, ik denk echt dat het de letterlijk de helft minder kan (en dus ook de helft minder kosten voor iedereen)

Ik vind wel dat men een griepje niet mag onderschatten. Zelf ben ik niet kleinzerig en ik ben zelfstandig (dus niet werken = geen geld) maar de griep had mij ook te pakken hoor, afgelopen kerst en de week erop. Het heeft een aantal weken (!) geduurd voordat ik weer fit was. Natuurlijk ben ik weer gaan werken zodra dat kon, maar dat was dus ook pas na een goede week dat ik echt ziek als een hond in bed lag. En dan die nasleep... ziek = ziek en in geval van TS zou ik zeker niet naar zo'n gesprek gaan, wie denken ze wel niet dat ze zijn?

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:50

Ach toen ik las wat voor werk je doet had ik al een idee.
Bij mijn vorige baan die ook in die branche was belde je sochtends ziek...krijgt dan vaak een heel relaas dat t eigenlijk echt niet kan en of je echt niet even kan werken. Om vervolgens een paar uur later alweer een belletje te krijgen of t weer gaat en je er de dag erna denkt te zijn _O-
Maargoed daar kon ik gewoon nog aan de gang met een zwaar gekneusde knie en enkel ( wat uiteraard niet ging).

Ziek is ziek en ik zou afspreken de volgende dag te laten weten hoe het gaat of na een dag of 2/3 en niet al een inschatting geven wanneer je wel aan t werk bent. Mocht het onverhoopt toch niet gaan heb je daar ook geen gedoe van ( ja maar jij zei weer aan t werk te kunnen, dat woordje misschien is dan op magische wijze verdwenen).

Bij mijn huidige baan helaas geveld geweest door een buikgriep en zag er zo ontzettend tegenop om ziek te moeten melden omdat ik al rekening hield met het hele gedoe. Niks was minder waar, gewoon beterschap gewenst en zou na een dag of 2 even laten weten hoe t ging. Zo kan het dus ook gelukkig :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:53

Ziek zijn is voor iedereen heel anders.

Zelf *klopt af* ben ik de afgelopen vijf jaar maar twee dagen ziek geweest. Ik kom dan bijvoorbeeld ook echt niet op bokt. Als ik kan bokken kan ik ook mailtjes versturen en ga ik meestal gewoon weer naar kantoor of ik ga thuis aan het werk en in plaats van een lunch met collega's ga ik even op de bank liggen. Maar goed, dat lukt niet bij alle banen.

Nu ben ik wel hard voor mezelf en moet eerder naar huis gestuurd worden dan dat ik zelf ga. Dat is voor iedereen anders. Ik krijg ook geen arbo aan de deur voor die twee dagen, een college met heel regelmatig kort verzuim, krijgt direct de eerste dag wel een bezoekje.

Maar als je ziek bent naar je werk moeten? Dat vind ik wel heel erg vreemd.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:09

snoetie schreef:

Jij hebt het niet over griep, jij hebt het over verkoudheid.
Daar kun je ook verhoging van krijgen en je ook goed beroerd van voelen maar 1 á 2 dagen rust is dan vaak zat en meestal kun je er zelfs prima mee werken. Griep is echter iets anders ;)

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:47

@bruintje123, ik heb dat inderdaad gelezen. Ik heb er extra geen reactie op gegeven maar aangezien je die van mij verwacht zal ik mijn mening daarover geven. KOorts is een eigen afweer systeem van je lichaam om ziektes Uit te schakelenen is eigenlijk niet gevaarlijk zolang je de warmte kwijt kunt en genoeg vocht binnen krijgt.

En ik durf nu bijna niet te zeggen dat ik door een vorm van reuma, chronische ontstekingen heb die gepaard gaan met koorts en dat ik dan gewoon door blijf werken. En dan werk ik ook nog eens in de horeca, mag ik dan niet meer werken?

Maar daar gaat het nu niet over. Ik geloof dat jullie zijn vergeten dat ik ts ook heb geadviseerd om thuis te blijven en het gesprek dan ook niet op kantoor aan te gaan maar na betermelding òf met een bedrijfsarts die aan huis komt, en die mening blijf ik houden (ja ook als werkgever). Indien het een ziekmelding voor langer dan 2/3 dagen is, is het te adviseren om een huisarts te bezoeken. Je moet als werknemer namelijk kunnen aantonen dat je er alles aan hebt gedaan om beter te worden. Een bezoek aan de huisarts kun je dan dusdanig overleggen zodat je daar in ieder geval geen problemen mee kunt krijgen gezien een eerder arbeidsconflict.

Èchter de duur van een ziekmelding daar valt over te discussieren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:04

@Snoetie
Bij onze huisarts stond op de site of mensen met griep aub thuis konden blijven.
Behalve als de koorts (veel) langer duurde dan 5 dagen en/of mensen echt (bijna) op sterven lagen mochten ze langskomen.

Je hoeft helemaal niet langs de huisarts bij griep/verkoudheid.
Ook niet om aan te tonen dat je voldoende doet om beter te worden.
Als de werkgever het niet vertrouwd stuurt deze maar een arboarts.

Ik werkte tot voor kort ook in de horeca en daar zitten ze echt niet te wachten op personeel dat loopt te snotteren en te hoesten.
Dan werd er vriendelijk verzocht naar huis te gaan (met de mededeling of je de volgende x aub eerder wilde bellen zodat ze vervanging konden regelen).

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:09

Ik werk ook door met koorts snoetie, omdat ik dat erg vaak heb en daarvoor niet altijd thuis kan blijven.
Ik heb altijd pijn, elke dag. Zoals zoveel mensen die gewoon gaan werken.
Maar jij gaf eerder toch echt wel de mededeling dat werknemers dat niet doen want dat is zo anders als werkgever zijn.
En het erge, ik maar 1 keer een werkgever gehad die dat waardeerde. Die had zelf een zwaar ongeluk gehad en wist wat het was om te moeten knokken om gewoon te kunnen werken.
De rest heeft inderdaad de belabberde instelling zoals jij. (sorry)
En weet je hoever ik nu ben. Dat die werkgevers toch kapot vallen, laat ze maar voortaan betalen, daar vragen ze om.
Ze geven geen vaste contracten meer, knijpen de mensen uit als citroenen, beetje dwang hier en daar waar de werknemer niet tegenin durft wat ze hopen toch op verlenging.
Dus als we zo toch al behandeld worden, mag de werkgever ook krijgen waar hij om vraagt.
En dat CSU ook zulke werkgever is geloof ik ook meteen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:14

De mensen die hier zeveren over elke dag updaten dat dat je plicht is als werknemer... Mijn werkgever mocht me niet eens vragen wat ik had of wanneer ik terug zou zijn. Dat vernam ie wel via HR aan de hand van het attest.
Omdat we sowieso onderling veel mailden ook van thuis uit, wist hij het wel, maar dat ging dan ook op een heel andere manier dan hier bij TS. Veel gemoedelijker. Maar officieel mocht hij me niks vragen.
Dus die verplichting heeft TS helemaal niet. :?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:23

Ik heb acht maanden lang een flinke salmonella-besmetting gehad waardoor ik geen normale huidskleur meer had, mijn kiezen kapot gekotst heb en met wat geluk een kwart van mijn voedsel binnen hield. Nog steeds vind ik mezelf niet ziek als ik veel overgeef, ik ben gewend erdoorheen te bikkelen en ik heb een manier gevonden ermee om te gaan.
Maar krijg ik koorts, al is het maar 1,5 graad, berg me dan maar op. Ik begin te draaien, kan nauwelijks op mijn benen staan en ik zweet me kapot. Ik doe werk waarbij je er met je hoofd goed bij moet blijven, waar ideeën en snel werken van je verlangd wordt. Je moet scherp zijn. Heb ik lichte koorts kan ik nog prima vanuit mijn bed wat werk verrichten maar ik kan echt niet op kantoor zitten hoor. Sowieso heb ik een behoorlijke reistijd en ik met koorts op de weg is gewoonweg gevaarlijk.

Snoetie, ik snap dat je vindt dat sommigen zich gemakkelijk ziekmelden. Dat is nu eenmaal zo, die mensen heb je. Maar om te zeggen dat koorts niet gevaarlijk is en ik maak zo uit je tekst op dat je vindt dat je dan dus prima kunt werken? Word je daar echt blij van? Als iemand als een slappe lummel op de werkvloer verschijnt en doorbikkelt omdat de baas anders met het voetje staat te trappelen? En diegene neemt geen rust maar slentert door waardoor ze na een werkdag nog meer koorts krijgen, zich ellendig voelen en zich de volgende dag weer uit bed slepen en dat dik een week lang? Waarom verwacht je dat van iemand? Als iemand aangeeft dat niet te kunnen of te willen hebben ze groot gelijk en heb jij dat maar te respecteren. Dat is nu eenmaal het risico met werknemers. Als je dat allemaal onzin vindt dan moet je het maar alleen doen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:37

RoyceMack schreef:
Ik zou denk ik, als ik jou was, wel gaan. Ziek en wel.
Het punt is, je kunt er misschien wel recht op hebben om niet te gaan, maar wat doet dat voor jouw baangarantie? Wat als het management daardoor anders tegen jou aan gaat kijken? Ik weet niet hoeveel deze baan je waard is?
Overigens vind ik het bijzonder dat n bedrijf je zo kort houdt wat betreft ziekmelden en controle.
Kijk als je nu met een gebroken been thuis zat kun je makkelijk administratief werk doen oid.
Maar ziek als in de griep is gewoon heel lastig en moet je uitzieken

Om deze redenen zou je juist niet moeten gaan. Als een enkele ziekmelding al een reden is voor een verminderde baankans/management dat anders naar je kijkt, wat voor normen houdt zo'n bedrijf (en jij zelf) er dan op na?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:09

snoetie schreef:
Èchter de duur van een ziekmelding daar valt over te discussieren.

Daar valt ook niet over te discussiëren. Jij weet niet hoe ziek of niet ziek TS is. Haar voorlopige verwachting is dat ze tot vrijdag ziek is. Daar valt gewoon niet over te discussiëren, dat is gewoon wat zij verwacht. Mocht ze morgen weer helemaal fris en fruitig blijken, neem ik aan dat ze ipv vrijdag donderdag weer aan het werk gaat. Mocht ze donderdag nog koorts hebben, dan hoop ik van harte dat ze vrijdag ook nog thuis blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:27

Ik heb heel hard getwijfeld of ik wel zou reageren, maar wauw, wat een onwetendheid heerst hier over de griep zeg! Een benaal griepjes, zoals mens gelijk snoetie het noemen, doodt jaarlijks mensen. Vooral bejaarden en kinderen lopen verhoogd gevaar. Iedereen die met de griep zich onder de mensen begeefd, kan anderen besmetten. Je gaat met een griep niet het openbaar vervoer nemen, werk je met mensen en heb je griep, dan blijf je thuis. Als schoonmaakster besmet TS alles wat ze aanraakt, griep wordt dmv druppel besmetting over gedragen en het virus blijft best wel even actief buiten de gastheer. Dat snoetie, als uitbater van een horeca zaak, waar zeker een risicogroep over de vloer komt, mensen met griep op het werk wil hebben, is echt totaal onverantwoord! Mensen met griep zijn trouwens nog enkele dagen na het verdwijnen van de symptomen besmettelijk voor anderen. Daarnaast kan een persoon met het virus, dat doorgeven aan iemand die er niet ziek van wordt. Die persoon kan dan op zijn of haar beurt weer wel anderen ziek maken.

Ik heb als verpleegkundige ieder jaar de keuze of ik me wel of niet laat inenten. Doe ik het niet, dan ben ik verplicht om tijdens een officiële griepepidemie bij ieder contact een mondmasker op te zetten en handschoenen aan te doen, zelfs al ben ik niet ziek. Net omdat het griepvirus potentieel dodelijk is, moeten wij dit soort maatregelen nemen. Eerlijk, ik kan mij best boos maken om werkgevers die zich daar niet van bewust zijn en nog liever hun klanten laten besmetten als dat ze een besmette werknemer laten uitzieken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:39

TS ziei0k is ziek. Griep moet je goed uitzieken. Heb zelf net 6 dagen met griep en hoge koorts op bed gelegen en ruim 16 uur per dag geslapen. Daarna een week nodig gehad om weer normaal te kunnen functioneren overdag en ik hoop nu in de tweede week ook in de avond weer wat te kunnen.

Zorg goed voor jezelf en als jij weet dat je je niet zomaar ziek meldt thuis blijven tot het weer gaat.