Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:41

Jemig wat een verhalen

Heb zelf een tijd als kassière gewerkt bij de supermarkt. Er was altijd een klant (man 50+) die opmerkingen maakte over hoe leuk de werkkleding mij stond.
Ben er achter gekomen dat het de buurman van een goede vriend was (klant was getrouwd en had kids).
Enfin, ben op een avond met een paar collega's naar de lokale kroeg gegaan. Die klant bleek daar ook te zijn met een vriend. Vrij duidelijk dat ze al wat alcohol op hadden.
Ze kwamen naar ons toe en op t begin was t vrij onschuldig, ging meer over de supermarkt enz. Even later was ik gaan zitten en kwam de klant bij me zitten. Begon weer eerst onschuldig van goh wat doe jij eigenlijk voor school, toen ik vertelde dat ik passie had voor dieren vertelde hij over zijn honden blabla.
Niet veel later vertelde hij me ineens dat hij me wel heel leuk vond en dat hij het wel had als hij 30 jaar jonger was geweest. :oo
Heb t gesprek afgekapt, heeft me later (over facebook messenger wtf) wel zijn excuses voor zijn gedrag aangeboden.

Ik werkte destijds wel veel achter de kassa en ben m nog vaak tegen gekomen hierna, awkwaaard.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 18:42

Way dat betreft worden zelfs mensen met een verstandelijke beperking over het algemeen gewoon aangesproken door hun begeleiders/verzorging.. (Hoe noem je dat bij mensen met een verstandelijke beperking? Vind begeleiding zo minderwaardig klinken)

Mijn oom heeft ook aan de dyalise gelegen. Inmiddels is hij voorzien van een extra nier, en mijn moeder heeft er een minder, maar dat ter zijde. Mijn oom werd gek van de mensen die niet konden prikken. Eerst 3x naast een ader zaten voor de eindelijk eens een ader hadden gevonden, terwijl er een aantal waren waar hij dus geen problemen mee had, die prikten eigenlijk altijd raak. Tot op een dag er weer een aan kwam die niet kon prikken. Mijn oom heeft regelrecht gezegd dat als ze geen ander zouden sturen dat ze dan maar niet moesten prikken, maar hij ging echt geen naald in zijn arm steken! Stuur die, die, die of die maar.

Mijn oom heeft een hele grote mond, maar erg klein hartje, echt mijn suikeroom. Hij is ook echt ontzettend boos geworden op het ZH omdat mijn moeder niet de aandacht kreeg die ze nodig had. Met de operatie hebben ze een zenuw geraakt waardoor zij enorm veel pijn had. Er kon echt geen ziekenhuis bed naar ons huis hoor, kan echt niet. Geloof het of niet, maar nadat mijn oom ze even had aangesproken, was alles wel mogelijk. Mijn oom liep rond als een kieviet, zo fit als een hondje!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:11

Oh wat een verhalen zeg. Ik heb er ook mee te maken in de horeca.

Laatst zegt een vaste gast tegen mij, wat heb jij mooi ogen dat was mij nog niet eerder opgevallen! En ik zeg gewoon, bedankt. Alleen ik weet ongeveer wel wat hij uitvreet, dus dan vind ik het gewoon een nare opmerking.

En de vaste gasten hadden een gezellig feestje met elkaar, maar uiteindelijk hadden ze natuurlijk een flinke slok op. De volgende opmerkingen heb ik meerdere malen gehoord: Wat zie je er mooi uit! Jij lacht altijd zo lief! Ik begin altijd te blozen van jouw lach. Jij bent echt een mooie vrouw, lang, mooi lang blond haar en blauw ogen. Je hebt een lekker kontje in dat 'doekje'. (Had een jurkje aan) Met drank zijn ze iets te eerlijk. En een compliment krijgen is altijd leuk, maar dit is gewoon teveel....

Vandaag zaten ze de stagiaire een beetje te stangen. Dat vind ik dan wel sneu, aangezien zij er heel verlegen van wordt. En ze weet niet hoe ze moet reageren.

En nog een verhaal. Er kwam een meneer inchecken en hij rook al erg naar drank. Hij wilde een beerenburg. Hij liep naar het rokershok en de stagiaire ging ook even roken, dus ik haar gezegd dat ze dat drankje wel even mee kon nemen. Ze kwam terug en hij had haar allerlei privézaken verteld. Vervolgens ging hij zeggen dat ze echt een lekker wijf is, mooie tieten heeft en dat ze vanavond nog wel even een beerenburg kon brengen. Ze is weggelopen en ik heb het gemeld bij mijn collega's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:28

Lang geleden toen Spaarbeleg nog aan de weg timmerde kreeg ik een keer Menno Buch aan de lijn.
Na een transactie uitgevoerd te hebben vroeg ie of ik voor m wilde werken. Hij zocht naast het 'gewone" werk ook geschoolde stemmen. Heb m bedankt voor het ruime zakelijke aanbod maar dat ik dat soort werk niet zag zitten. heb dit overigens nooit als beledigend ervaren.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:35

Ik had een keer een klant aan de kassa en we hadden iets 'uit te vechten'. Het begon als een grapje, maar hij leek steeds serieuzer te worden. Uiteindelijk ging 'ie ein-de-lijk de winkel uit met een "ik zie je zo wel voor ons gevecht". Was toch wel een beetje opgelucht dat 'ie 's avonds niet achter de winkel stond :o

purny

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:13

Ik heb ook ooit eens de vraag gekregen of ik getrouwd was. Toen ik meneer vertelde dat ik daar geen antwoord op gaf en ik hem een vraag stelde zei hij heel kinderachtig dat hij daar geen antwoord op gaf...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:45

Is dat een gekke vraag dan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:00

Charaz schreef:
Is dat een gekke vraag dan?

Waarom moet een klant vragen of ik getrouwd ben. Zo jong was meneer niet

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:03

Mensen vragen mij ook weleens of ik getrouwd ben of kinderen heb, ik vindt dat niet zo'n hele vreemde vraag. Jouw reactie erop eigenlijk wel. Simpel ja of nee volstaat toch.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:05

Jij kan het de normaalste vraag van de wereld vinden ik vind niet dat een klant dat behoort te vragen. Maar dan verschillen wij gewoon heel erg

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:19

Het is ook maar net de manier waarop het gevraagd wordt. Mij is het ook eens gevraagd en dat was echt bedoeld om intimiderend over te komen, kreeg toen nog meer persoonlijke vragen om mijn hoofd geslingerd waar ik absoluut niet van gediend ben.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:56

Ik vind ook niet dat een klant persoonlijke informatie over jou hoeft te hebben.. je staat daar om hun te helpen en niet om hun je privé leven aan de neus te hangen.
Is het echter een klant die vast is en waar je vaker een praatje mee hebt, of die je gewoon graag aan je kassa ziet.. dan ligt het eraan of je het passend vind.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:03

ik heb een klant die mijn telefoonnummer heeft en nu steeds mij in mijn vrije tijd allemaal vragen stelt over werk en dat ook meteen antwoord wil... bijzonder irritant reageer er nu niet meer op. heb gezegd dat ze het bedrijf maar moet bellen.

vroeger wel eens een klant gehad die harstikke overdreven kinderlijk lief kon doen en de keer er na kort af kon doen.. en de keer er na weer zo vriendelijk.. tot ze bij collega die een keer een opmerking maakte( wat niet eens erg was) kreeg ze erna van me baas te horen dat die klant boos op der was.. baas stond gelukkig aan haar kant. de klant is toen ook weg gegaan.

ook klanten die al iets willen terwijl er nog niet betaald is en dat dan bij mij proberen mee te krijgen :') ik geef niks mee zonder toestemming van het bedrijf. maar hoe sommigen dan reageren...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:08

Ik heb enkele jaren tijdens mijn studie als inval klassen assistent gewerkt in het speciaal onderwijs.
Op een bepaald moment werd ik aan gewezen in een klas met 8 jarige kindjes om daar een jaar in te vallen op regelmatige basis.
Ik kom binnen, en ga elk kind individueel af om mij even voor te stellen.
Stapt er een jongetje op mij af ' dus jij bent de nieuwe juf?'
Ik antwoord bevestigend
Vervolgens gaat dit schattig 8 jarig jongetje met zijn wijsvinger langs zijn keel ( keel doorsnij beweging) en loopt vervolgens weer weg.

Het was een awkward moment met de leidinggevende ernaast :+

Uiteindelijk kon ik het trouwens best goed met dit ventje vinden, hij had alleen een lichtelijk andere standaard voor fatsoen dan de gemiddelde nederlander :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:12

Mars schreef:
Charaz schreef:
Dat kan je toch niet maken? Iemand om een rare opmerking zorg weigeren?

Ik zou willen dat meer meiden in de zorg zo assertief waren.
Dus omdat iemand hulpbehoevend is mag hij alles zeggen tegen de dames die hem moeten helpen? Dacht het niet, groot gelijk dat ze de kamer uit gegaan is.

Dat ligt er natuurlijk aan waarom dhr zulke opmerkingen maakt. Er zijn echt mensen (waarschijnlijk meer dan je denkt) die door hersenschade seksueel ontremd zijn en daarom zulke dingen doen. Helaas komt dat soms als een van de eerste dingen bij cognitieve schade.

Ik ben ook vaak gevraagd of ik mee in bed ging :+ tja, als je op een afdeling vol dementerenden werkt kan je moeilijk de helft in bed laten liggen omdat ze rare opmerkingen maken.
En zulke mensen wonen ook soms thuis.

In de zorg werken is soms rare dingen incasseren :')

Als het wordt gezegd door iemand die volledig goed is, zou ik er wel wat van zeggen dat ik er niet van gediend ben. Maar verder laat ik het meestal ook maar gaan. Die mensen hebben vaak niet voor niets hulp nodig.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:18

Ik ben vakkenvuller op de vers afdeling (zuivel, kaas, vlees en eieren). Naast vragen over waar de cupcakevormpjes liggen in deze koelcel? Kwam er laatst een vrouw aanlopen met een tonijnsalade, verpakking stonden vissen op. "Zit hier vis in?" Het enige wat ik uit kon brengen zonder te lachen was een ja :')
Ook eens een keer een meneer die een heel verhaal begon over de prijs van de eieren en hoeveel duurder ze wel niet waren bij de concurrent.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:25

verootjoo schreef:
Mars schreef:

Ik zou willen dat meer meiden in de zorg zo assertief waren.
Dus omdat iemand hulpbehoevend is mag hij alles zeggen tegen de dames die hem moeten helpen? Dacht het niet, groot gelijk dat ze de kamer uit gegaan is.

Dat ligt er natuurlijk aan waarom dhr zulke opmerkingen maakt. Er zijn echt mensen (waarschijnlijk meer dan je denkt) die door hersenschade seksueel ontremd zijn en daarom zulke dingen doen. Helaas komt dat soms als een van de eerste dingen bij cognitieve schade.

Ik ben ook vaak gevraagd of ik mee in bed ging :+ tja, als je op een afdeling vol dementerenden werkt kan je moeilijk de helft in bed laten liggen omdat ze rare opmerkingen maken.
En zulke mensen wonen ook soms thuis.

In de zorg werken is soms rare dingen incasseren :')

Als het wordt gezegd door iemand die volledig goed is, zou ik er wel wat van zeggen dat ik er niet van gediend ben. Maar verder laat ik het meestal ook maar gaan. Die mensen hebben vaak niet voor niets hulp nodig.

Ik geef ook aan, psychische aandoeningen daargelaten... Hersenschade idem. Maar dat weet je als je op zo een afdeling gaat werken.

Maar mijn moeder werkt bijvoorbeeld op een afdeling chirurgie, en als ze iemand die aan een been is geopereerd helpt wordt ze soms gewoon bij haar borsten gepakt. Ja daag, dat hoeft niemand te pikken, gelukkig is moeders nog wat beter gebekt dan ik.

Kan me voorstellen dat het voor een jonger meisje dat net begint heel lastig is om voor jezelf op te komen als je dat niet fijn vind. En als dan ook nog de cultuur heerst dat het er maar bij hoort als je in de zorg werkt wordt het nog lastiger om grenzen aan te geven en dat vind ik een slechte zaak.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:40

Ik geef zeker mijn grenzen wel aan :j er zijn natuurlijk altijd mensen die de grenzen uittesten. Ik ben fysiotherapeut en train mensen. Als er iemand een ongepaste opmerking maakt gaat het meestal van: 'okeeee, even kijken of de loopband ook wat sneller kan'.

Als er iemand echt te ver gaat, en zich meermaals niet aan de afspraak houdt, is het enkeltje naar huis. (Wij zijn een revalidatiecentrum) graag of niet revalideren. Maar dan moet iemand natuurlijk wel volledig zelf keuzes kunnen maken. Er zijn een hoop ongeziene hersenschades... wij onderzoeken wel altijd waar zulk gedrag vandaan komt en of het een andere oorzaak heeft dan het gewoon leuk vinden om ongepaste opmerkingen te maken.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:44

Wat een verhalen!

Ik heb een schoonmaakbedrijf en laatst was ik op bezoek bij een bedrijf voor een offerte. Het was een groot bedrijf en het ging om heel wat uren per week.

Ik was samen met de manager van het bedrijf bij de toiletten en uit het niets vroeg hij aan mij:

"Maareh, kom jij dan hoogstpersoonlijk in een sexy pakje hier de toiletjes schoonmaken?"

Ik heb hem aangekeken en ik zei dat ik dat niet zelf ga schoonmaken maar ook geen personeel ga sturen.

Hij werd rood en vroeg of hij een verkeerd opmerking had gemaakt. :')

Heb het bij zijn baas aangegeven en nu 6 maand later is hij weg en is het bedrijf een goede klant.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:09

Gezien zijn reactie denk ik dat de beste man ook eens dacht om een popi jopie opmerking te maken :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:22

Och, zo vaak. Ik werk regelmatig met oudere mannen en die nemen meestal geen blad voor de mond. Dan mag ik "alles met ze doen". Of ik moet ook maar thuis langskomen om te "helpen revalideren". Maar ook dat ze een hand op m'n onderrug proberen te leggen of ineens doen of ze gaan vallen (dat ik ze moet vastpakken). Ik ben heel handig geworden in het manoevreren van zo'n ongewenste hand naar een meer acceptabele plaats (bed, looprek, mijn eigen hand).
Bij een opmerkelijke opmerking lach ik er om en zeg merci. Als het echt over de top is, reageer ik er niet eens op en begin spontaan over iets anders.
Bij de patienten met hersenschade zeg ik ze wel op hun woorden te passen, maar dat is meer om ze te helpen leren zich opnieuw aan te passen aan de geldende normen in de maatschappij.

Een situatie die me nog goed bij blijft, is met een mannelijke patient die eigenlijk heel ziek was. Ik moest een lang weekend werken en elke dag twee keer langs gaan bij die man. De eerste twee dagen lag hij voor pampus op bed en kwam er nul reactie. De derde dag was hij zodanig opgeklaard dat hij weer begon te praten. Op zich best gezellig. Ware het niet dat hij bij de laatste keer van die derde dag ineens een heel vreemd onderwerp aansneed: de boezemmaat van iedereen die hij kende. Vriendin 1 had een B, vriendin 2 een G, die had hij het liefst :oo En toen de verpleging, sommigen hadden ook een flinke bos hout, die mochten hem ook altijd goed wassen. En na een tijd de hamvraag, welke maat ik dan wel niet had. Hij gokte maar iets, probeerde er naar te grijpen om te checken en nja, ik was binnen een halve minuut te kamer uit :x Bij navraag bleek dat hij die dag al een paar keer een uitbrander had gekregen van de verpleging voor zijn ongepaste gedrag :=

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:35

Ik werk in een schoenwinkel en daar komen ook types.. *zucht*
Een meneer, ik gok 40, hij was redelijk klein en dat ben ik ook. Ik ben 14 en ik heb een redelijk grote cupmaat. Zijn ogen knipperde de hele tijd tussen mijn ogen en mijn borsten.
Tot op een punt dat hij vroeg of ik die schoen daarboven even wilde pakken omdat hij er niet bij kwam. Ik zei dat het mij ook niet zou lukken zonder krukje omdat ik wat klein ben, en toen zei hij: "oh ik ook, tja, andere dingen van jou vallen mij eerder op." *starend naar m'n borsten*
Op dat moment zei ik dat mijn collega me riep en dat ik even naar haar toe moest lopen en dat ik zo terug kwam. Collega is 30 en heeft iets meer zelfvertrouwen en een iets grotere mond. Gelukkig hebben wij een soort van "code taal" onderling. Dus ik hoefde alleen maar het gangpad nummer te zeggen een een kenmerk van diegene en zij zou hem dan verder helpen. Ik liep terug naar de meneer en op dat moment kwam de collega naar ons toe en vroeg aan mij of ik de dozen even naar het magazijn wilde brengen. Dit deed ik natuurlijk en zo hielp zij de klant verder. Die me daarna nog had gezocht maar toen maar vredig naar huis was gegaan.

Dit is maar 1 voorbeeld. Laten we het erop houden dat ik op zaterdagen de telefoon in m'n kontzak draag met sneltoetsen beveiliging en dat die knop helaas vaak gebruikt wordt. Ik heb ook al een paar keer gehad dat er een beveiliger met me mee naar huis is gefietst omdat er die dag in de winkel tegen me werd gezegd dat ze me na 6 uur mee namen en dat ik dan geld kreeg en dan alleen even één klein dingetje voor hun moest doen...

Tja, wat kunnen mensen naar zijn...

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:37

Op de manege waar ik vroeger werkte is er wel eens gebeld met de vraag of we de beste man konden longeren. Naakt.
:')
Bazin had hem afgewimpeld. Ik zei nog laat hem
maar langskomen, gaat de zweep er een keer goed over haha, striemen erop ~~}>

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:45

Gwahir schreef:
Ongelooflijk hoeveel verhalen hier in korte tijd verzameld zijn van (jonge) vrouwen die slachtoffer zijn geworden van grensoverschrijdend seksueel gedrag van mannen!
Deze heren plegen in veel gevallen een strafbaar feit en ik hoop dat jullie of jullie bazen aangifte hebben gedaan!
Nou nou, overdrijven is ook een vak.

Alsof vrouwen nooit vreemde dingen doen. Ik ben ook weleens in mijn kruis gegrepen of in mijn kont geknepen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:55

Charaz schreef:
Mensen vragen mij ook weleens of ik getrouwd ben of kinderen heb, ik vindt dat niet zo'n hele vreemde vraag. Jouw reactie erop eigenlijk wel. Simpel ja of nee volstaat toch.

Denk dat het vooral aan ligt op wat voor manier iets gevraagd wordt en in wat voor situatie.
De vraag op zich is ook niets verkeerds mee maar dat wil nog niet zeggen dat je hem zou moeten beantwoorden. Zeker als je er een naar gevoel bij krijgt. Uiteindelijk gaat het ze helemaal niets aan.