Door dat stomme vakje
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ik ben Sophie, 17 jaar, ik kom uit Flevoland en stroom in vanuit 5 HAVO. Vooral om te oriënteren omdat er niet echt iets bij zat vorig jaar. Ik heb het profiel NG met Duits, aardrijkskunde en MAW. Naast school heb ik een paard, ben ik leidinggevende bij de jumbo en probeer ik nog tijd te vinden voor een sociaal leven
. Over twee weken start school voor mij.. ik probeer nog even heerlijk te genieten van de vrije tijd. Voor de rest lijken de studies psychologie en gezondheid&leven me wel wat, maar ik moet er nog meer in gaan verdiepen Summerfly schreef:Wauw dat is tof Marrit! Wij hebben niet eens een schoolkoor, laat staan een reis naar Canada
Hoeveel nieuwe brugklassen krijgen jullie eigenlijk allemaal dit jaar? Wij krijgen er 8(!!!). Echt idioot veel voor onze school. We kunnen ze amper kwijt en het gaat ten koste van alle andere klassen. Echt heel jammer..
Als er ruimte voor was geweest was het wat bij betreft geen punt hoor, maar die is er niet. Er zijn nu weer 7 noodlokalen bijgebouwd zonder verwarming, airco, werkende apple tv, normale stoelen en tafels, etc. Daar worden wij (bovenbouwers) net zoals vorig jaar weer in gedumpt zodat 'de onderbouwers een zo positief mogelijke ervaring krijgen'. Ja hallo, en wij dan? Onze roosters zijn ook al steeds van het eerste tot het achtste / negende omdat ze bruggers zo nodig een makkelijk jaar moeten krijgen. Pfff....

mijn school is nu ook alleen vwo, vorig jaar was de laatste havo generatie daar.
3 meisjes uit mijn vorige klas (waarvan 2 hele goede vriendinnen zijn van me) zitten bij elkaar in een klas van 21
jezus wat veel..
Ik wil later graag diergeneeskunde gaan studeren en uiteindelijk paardenarts worden, als ik niet "geselecteerd" wordt voor de opleiding neem ik een tussenjaar. Als het de tweede keer ook niet lukt, moet ik nog even uitzoeken welke opleiding ik dan precies ga doen, het liefste wil ik later gaan werken met paarden.

! Bij ons worden het er ook wel elk jaar meer, dacht vorig jaar iets van 8/9... helaas dat de bovenbouw daar dan weer dubbel zoveel last van moet hebben.

(nee maar echt, wat kunnen die kinderen vermoeiend zijn.. schreeuwen, vechten, rennen, gillen, waar halen ze hun energie vandaan?).