Tijdelijk bijbaantje aangeboden via stage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Tijdelijk bijbaantje aangeboden via stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:12

Als ik het zo lees zou ik het echt niet doen. Zonde van je zomer.
Mocht je toch wat extra willen verdienen kan dat ook ergens anders. Is dat niet nodig kun je gewoon heerlijk vakantie houden. Wat een ander doet, moet diegene zelf weten.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:20

Uit al je reacties kan ik opmaken dat je absoluut niet terug wil na het einde van je stage.
Dan staat nu je besluit vast.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:30

Afslaan dat aanbod als je er zo instaat.
Fijne vakantie *\o/*

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:33

Luister naar je gevoel. Dat vertelt je wat je moet doen en volgens mij heb jij dan allang je beslissing genomen.
Tegen je zin en gevoel een baantje doen, daar leer je alleen maar van niet naar jezelf te luisteren. En dat is een recept voor narigheid en stress.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:02

Ineke2 schreef:
Ik dacht gewoon " niet zo leuk werk" dat hou je nog wel een paar weekjes 2 dagen per week vol.

Hier wil ik toch ook nog even op reageren, want er wordt soms heel makkelijk van alles 'gedacht', zonder dat er uberhaupt voldoende informatie is. Zonder dat je weet wie de TS is, hoe de werksfeer is, vind je het blijkbaar toch ok om conclusies te trekken dat je van 2 dagen echt niet burnout kunt raken.

En dat is volgens mij nou juist een van de zaken die zo vaak leidt tot wel concrete burnout. Iemand die voelt 'dit zit niet goed, ik heb eigenlijk behoefte aan rust' krijgt van alle kanten te horen dat ze dat verkeerd voelt, dat dat helemaal niet kan, en dat je pas recht hebt om even rust te pakken is als je een arts hebt die in drievoud een beëdigde verklaring kan afleggen dat het wel zo is. En dat is niet eens meer alleen een plicht aan de werkgever (wat op zich begrijpelijk is, ook al neigt het inmiddels iets te vaak naar uitbuiting), maar blijkbaar ook een morele plicht op Bokt en in veel andere sociale omgevingen.

Maar naast het respecteren van vrijheid is ook het respecteren van grenzen wel belangrijk. Als iemand zegt dat x of y moeilijk is, te zwaar, niet goed voelt, laten we er dan vooral van uit gaan dat het ook werkelijk zo is. Dat jij het niet moeilijk of zwaar vindt is prima, dat 2 dagen in de week voor jou geen burnout betekent is alleen maar fijn, maar het is een hele stap verder om dan maar te stellen dat het ook niet kan.
Dat is namelijk voor iedereen en elke situatie weer anders.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:06

Shadow0 schreef:
Jolandaa_ schreef:
Zo zwaar is t niet 2 dagen te werken. Je komt mij over alsof je geen zin hebt... en eigenlijk nu een excuus zoekt om niet te hoeven

Maar iedereen heeft het volste recht om niet te willen, zeker niet in de vakantie. Wij als maatschappij hebben wel bepaald dat werken de norm is, maar als je de mogelijkheid hebt om die keuze te maken (dus als je niet in financiele problemen komt), heb je alle recht om te besluiten om niet te gaan werken. Zonder dat je dat hoeft te verantwoorden naar anderen.

Vakantie kan nodig zijn als oplaadtijd, maar het kan ook simpelweg een prima keuze zijn om niets te doen, gewoon omdat dat je het meest aantrekkelijk lijkt. Er zijn mensen die bv graag een paar weken flink werken en geld verdienen om daarna datzelfde geld uit te geven aan een bijzondere vakantie - en dat is prima. En er zijn mensen die ook tevreden zijn met een handdoekje in het park, een paar biebboeken en eventueel liftend naar kennissen in het buitenland. En dat is ook prima. Als iemand de hele zomer bij haar paard wil zijn: doen. Als iemand een vakantie lang World of Warcraft wil spelen met de gordijnen dicht - niet mee bemoeien.

We leven in een vrij land, en dat is ook de essentie van vrije tijd: je mag zelf kiezen. Zonder dat de rest van de wereld daar een oordeel over heeft.

Inderdaad mag je zelf kiezen, zonder dat een ander een oordeel erover heeft. Ze vraagt om meningen en die geef ik. Ik ben niet iemand die mee praat als ik er niet mee eens ben.

Mijn mening is dat ze als ze toch geen plannen heeft prima kan werken omdat ik dan vanuit mijn eigen interpretatie kijk. Ze vraagt zich af of ze vakantie gaat houden of 2 dagen gaat werken. In mijn ogen kan dat prima samen vallen..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:09

Als je geen mening wilt zou ik geen topic op bokt openen :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:09

Nou ja in dit geval heeft ts een keuze en als ze het werkelijk zo ontzettend vreselijk is snap ik dit hele topic niet

Met die insteek heb ik mijn berichten ook geschreven en vele anderen vast ook.

Met een half verhaal moet je ook niet gek opkijken als je dan antwoorden krijgt die anders zouden zijn met wel een volledig verhaal.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:12

Ik heb niet verder gelezen, dus mocht je al antwoord hebben.. Sorry.

Ik zelf zou in ieder geval kijken naar de loon.. Als dat erg goed is.. zou ik denken: 2 dagen in de week, 5 dagen vrij.. Mocht je je alsnog gaan vervelen (wat ik vaak heb in de zomervakantie :+), heb je iig nog 2 dagen wat te doen.. Betaald. :P

Maar als het 'niks' is en je vind het niet leuk werk, zou ik het ook niet doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:17

Ineke2 schreef:
Met een half verhaal moet je ook niet gek opkijken als je dan antwoorden krijgt die anders zouden zijn met wel een volledig verhaal.

Ik kijk er inmiddels niet meer gek van op, maar het is natuurlijk wel raar hoe makkelijk mensen dingen invullen als ze iets niet weten, en hoe ok ze dat van zichzelf vinden. Dat hoeft niet. Je kunt jezelf ook aanwennen om dat niet te doen en juist op te merken waar je dingen niet weet. En meestal zijn de vragen die je dan stelt ook veel nuttiger voor de TS dan allerlei invullingen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:22

Heb ik veel dingen ingevuld?? Nee dat denk ik niet eigenlijk. Ik heb meer uit mijn eigen perspektief dingen verteld. Wat ts daarmee doet moet ze helemaal zelf weten.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:23

Moet? Wat moet je? Er zijn een paar dingen die je moet in je leven. Ademen, drinken, eten zijn er daar enkele van...

Een ongelooflijk vervelend bijbaantje wat je stress geeft, terwijl je het geld niet perse nodig hebt is géén moetje. Dat is een magje. En als je dat niet wil, dan doe je dat toch lekker niet? Keep life simple.

Als je "later" "groot en volwassen" bent en je een huis/auto/paard/hond/goudvis hebt waar je financieel verantwoordelijk voor bent heb je nog tijd genoeg om "moetjes" te hebben. ;)

Ik zeg: lekker genieten van de vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:28

Ineke2 schreef:
Heb ik veel dingen ingevuld?? Nee dat denk ik niet eigenlijk. Ik heb meer uit mijn eigen perspektief dingen verteld. Wat ts daarmee doet moet ze helemaal zelf weten.

Jaja, je hebt je ding gedaan. Klaar nu. ;)

--

Denk dat mijn keus inmiddels wel duidelijk is en wil de meesten graag bedanken. :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:29

Ik snap de insteek van het topic ook niet.Heb zelf altijd allerlei poedersuiker gedaan in vakantie's.Maar goed ik kwam ook uit een tijd dat je dat gewoon deed en niet zeurde.
Uit de OP kan ik alleen maken dat je er geen zin in hebt omdat je het werk niet leuk vind.Nou dan doe je het niet.Om dan een heel zeurtopic te maken.

Als ouder zijnde van kinderen in de leeftijd als de ts ,zou ik het wel waarderen als ze hun lange vakantie's voor een deel vullen met werk,wat ze hier ook gelukkig doen.Achter eentje heb ik ook wel wat moeten aan zitten,maar goed die doet nu ook iets.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:29

Maar die keuze was toch al duidelijk voordat je het topic opende?

Maar fijne vakantie, geniet er van :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:32

_Dominique schreef:
Jaja, je hebt je ding gedaan. Klaar nu. ;)

--

Denk dat mijn keus inmiddels wel duidelijk is en wil de meesten graag bedanken. :D

Wow echt applaus...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:35

beatje schreef:
Ik snap de insteek van het topic ook niet.Heb zelf altijd allerlei poedersuiker gedaan in vakantie's.Maar goed ik kwam ook uit een tijd dat je dat gewoon deed en niet zeurde.
Uit de OP kan ik alleen maken dat je er geen zin in hebt omdat je het werk niet leuk vind.Nou dan doe je het niet.Om dan een heel zeurtopic te maken.

Als ouder zijnde van kinderen in de leeftijd als de ts ,zou ik het wel waarderen als ze hun lange vakantie's voor een deel vullen met werk,wat ze hier ook gelukkig doen.Achter eentje heb ik ook wel wat moeten aan zitten,maar goed die doet nu ook iets.

Die gedachte had haar moeder ook :)
Een paar dagen werken is zo verkeerd niet.
Maar dat lijkt steeds zeldzamer te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:38

beatje schreef:

Fijn dat jij mijn moeder dan niet bent he? Ga hier niet eens op in, opvoeding heeft hier verder niets mee te maken.

Snap jullie echt niet, meen het serieus. Azijn zeikerds. _O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:41

_Dominique schreef:
beatje schreef:

Fijn dat jij mijn moeder dan niet bent he? Ga hier niet eens op in, opvoeding heeft hier verder niets mee te maken.

Snap jullie echt niet, meen het serieus. Azijn zeikerds. _O-

En nu begrijpen we moeder nog beter :P :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:41

Wat is je doel nou eigenlijk?

Wat probeer je hiermee te bereiken?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:43

Waarom open je een topic als je het antwoord toch al weet :P

Maar goed, ik was ook zo iemand die verplicht moest werken in de zomervakantie, ook stom werk. Heb zelfs nog in een koekfabriek handmatig de amandeltjes op de gevulde koeken gelegd :') erger dan dat kan het niet wezen. Toen wist ik iig waarom ik mijn best moest doen op school O:)

Ik zou dus ook die twee dagen gaan werken en geld binnenharken, who cares dat het klotewerk is.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:45

Bah wat een lage berichten zeg in dit topic..

Als je je het kunt veroorloven. Lekker niet doen dan! Snap best dat je na 5 maanden een rot stage gehad te hebben, even niets aan je hoofd wil.
Volgens mij is je keuze idd gemaakt, fijne vakantie en succes met de volgende stage! Hopelijk bevalt die stukken beter :(:)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:47

Helemaal niets. Geen doel.
Maar wat bedoelde jij dan met azijnpissers?

Ik kan dus wel zeggen dat ik moeder beter begrijp met een puber in huis die liever pokemons vangt dan werkt.

Net als meerdere hier kom ik uit een nest die gewoon werkt voor de centjes. Voor hobby en leuke dingen.
Ook met 19 jaar (en eerder).
ook als het minder leuk is.
En zonder verdere informatie blijf ik het daar op houden, niets gepest of iets ergs, gewoon niet wat je had verwacht. Vandaar ook dat je moeder vond dat je wel kunt gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:50

Je zit serieus mijn berichten door te lezen? Wat een niveau. :') Zielig hoor, heb het met je te doen. :(:)

Nogmaals, ik heb niet gezegd dat ik NIET WIL werken, graag zelfs. Maar vroeg mij nogal af of ik dat hier wilde doen, of iets anders wilde gaan zoeken. En anders genieten van de vrije tijd die ik nog even heb voor ik met de volgende 5 maanden begin.

Waar baseer jij het op dat ik niet uit een nest kom waar wordt gewerkt voor de centen?

Wederom een speculatie.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:54

Nee ik zit je berichten niet door te lezen, dat is jou aanname.
Soms kom je zo wel eens in topics terecht.

Waarom ik dat denk, omdat je anders al een ander baantje had.
Het is nu vrij laat om pas te gaan zoeken naar vakantiewerk. De meeste hebben dat al lang geregeld.

En serieus, als het werk zo verschrikkelijk is dat je er van moet huilen, dan twijfel je toch niet eens?
Dan zegt je moeder toch niet ga maar?
Waarom dan dit topic?

Echt, ik begrijp je topic niet. En dat is niet flauw bedoeld.