Afstuderen in 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:20

Ik heb ook nog een aantal opdrachten van het derde jaar dat ik moet doen en één toets, maar dit zijn in totaal maar 6,5 ec punten. Dus dat moet goed komen.

Ik heb vorige week mijn onderzoeksplan ingeleverd en een goede beoordeling gekregen van Zuid-Afrika, maar nu moet het nog beoordeeld worden door Nederland en ik ben bang dat die veel strenger zullen zijn. :')

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 23:57

Hopelijk mag ik vanaf februari ook gaan afstuderen *\o/*
Zoveel zin in. Ik doe nu Facility Management bij Academie Diedenoort (HAN) en volg momenteel de minor zorggericht bouwen bij het lectoraat Architecture in Health.

Dus mocht iemand een afstudeeropdracht weten bij een zorgorganisatie in de richting van huisvesting... <<)

Sannens

Re: Afstuderen in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:05

Ik heb nu net mn thesis ingeleverd. Dus nu gaan we hopen op voldoendes. Als dat een voldoende is, hoef ik nog maar 1 tentamen, in december. En dan is mn eerste bachelor binnen.

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:53

xMaxxiee schreef:
Zoveel zin in. Ik doe nu Facility Management bij Academie Diedenoort (HAN) en volg momenteel de minor zorggericht bouwen bij het lectoraat Architecture in Health.

Dus mocht iemand een afstudeeropdracht weten bij een zorgorganisatie in de richting van huisvesting... <<)

Ik weet niet of het wat is maar ik weet dat ze gehandicapten zorginstelling Marienkamp in Rolde (is onderdeel van de trans) nu geheel aan het verbouwen zijn. Hier is misschien nog wel wat in te doen! Je kan het altijd proberen!

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:54

Mijn groenlicht document (aanvraag afstuderen) is vandaag goedgekeurd! Nu is het wachten op de namen van mijn begeleiders, snel een afspraak maken en beginnen! eindelijk haha

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:10

Domi_94 schreef:
Miiej schreef:
Ook ik hoop dit jaar af te studeren in bedrijfskunde mer.
Hebben jullie nog openstaande vakken?
Ik wil graag in c&d afstuderen maar moet in c nog wel 2 verslagen inleveren en 2 tentamens maken.

Nog een Bedrijfskunde MER student :wave:
Mag ik vragen wat c&d is?

Ik kwam laatst al een zeer interessante vacature tegen m.b.t. managementinformatie :D

Periode c en d :p haha
Waarin zou jij graag willen afstuderen?

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:15

ItsMeGaby schreef:
xMaxxiee schreef:

Ik weet niet of het wat is maar ik weet dat ze gehandicapten zorginstelling Marienkamp in Rolde (is onderdeel van de trans) nu geheel aan het verbouwen zijn. Hier is misschien nog wel wat in te doen! Je kan het altijd proberen!

Aha, ga ik zeker proberen!

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 16:36

Ik ben zelf naar een zorginstelling geweest, gevraagd waar ze behoefte aan hebben en zo mijn opdracht geregeld! Weliswaar dat dat ook een optie is?

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:21

CarolienR schreef:
Ik ben zelf naar een zorginstelling geweest, gevraagd waar ze behoefte aan hebben en zo mijn opdracht geregeld! Weliswaar dat dat ook een optie is?

Ik wil specifiek een opdracht gericht op huisvesting en vind het een beetje lastig om dan te zeggen "oh niks met huisvesting? Tja nouja doei" haha :')

Daarom probeer ik eerst te informeren naar zorginstellingen die gaan bouwen/verbouwen :)

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:14

xMaxxiee schreef:
CarolienR schreef:

Ik wil specifiek een opdracht gericht op huisvesting en vind het een beetje lastig om dan te zeggen "oh niks met huisvesting? Tja nouja doei" haha :')

Daarom probeer ik eerst te informeren naar zorginstellingen die gaan bouwen/verbouwen :)

Volgens mij is het diakonessen ziekenhuis in Utrecht bezig met een verbouwing, geen idee of je er iets aan hebt.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:09

Zeker! Ga ik mailen, dankjewel!

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:42

Ik had in het vorige topic al het eea geschreven, maar vanaf februari ga ik ook afstuderen!
Ik ga aan de slag in de Wildlife sector, op het gebied van physiology of disease/health gaan doen.
Heb nu onder andere contacten met verschillende universiteiten in Noors en Fins Lapland, en een in Denemarken. Vorige week ben ik iets tegen het lijf gelopen waar ik echt voor zou willen gaan! Mijn sollicitatiebrief heb ik toen gelijk de deur uit gestuurd, dus het is nu wachten op een antwoord. Ik hoop zooooo dat zij een leuk project hebben lopen waar ik aan mee kan werken.

En dan wil ik zo snel mogelijk met mijn solid onderzoeksvoorstel en groenlichtdocument komen. Ik zit nu in Zuid-Afrika voor een genetisch onderzoek naar carnivoren, dus ik heb het druk zat nu.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 21:09

Hoe bevallen de eerste weken voor jullie? Stiekem vind ik het heel veel werk!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:52

Ik ook CarolienR. Begin er zelfs naar te neigen om maar iets later te beginnen. Heb nu nog volop colleges en groepswerk en dan ook nog het afstuderen voorbereiden is een beetje veel van het goeie. Maar aanmelden is inmiddels gebeurd, nu snel verder werken aan het afstudeervoorstel en hopen op groen licht (vrees ervoor, volgens mij zijn ze aardig streng bij ons).

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:04

Pff vind het ook wel erg veel. Naast afstudeeronderzoek ook nog andere opdrachten die ik moet doen. En wat is het lastig om een duidelijk praktijkprobleem in kaart te brengen. Plan van Aanpak moet al erg uitgebreid zijn, en deze wordt door minimaal 2 docenten beoordeeld.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:12

Ik ben nog niet begonnen met het echte afstuderen.
Eerst mijn minor deze periode doen en nog dingen inhalen, dat kost al genoeg tijd.

Wel bezig met een motivatie brief schrijven waarom ik die afstudeer opdracht wil. Is nog best lastig... Normaal hou je er een leuk verhaaltje bij met wat je al gedaan hebt en wat je wilt enzo, maar bij deze staat de opdracht al vast en het is vanuit de opleiding zelf.
Ik hoop dat ik eind februari begin maart mag beginnen met afstuderen.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:57

Ik vind het echt heerlijk :D . Was eerst wel wennen aan de tijden, maar mijn stage plek bevalt super goed.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:39

Kosseh o breek me de b.. niet open over motivatiebrieven. Ik moet er nog drie schrijven naar Maastricht, Tilburg en Amsterdam over waarom ik graag de master forensische psychologie wil doen...Maar ik kom niet verder dan: Beste selectiecommissie van ....

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:38

Loes1996 schreef:
Kosseh o breek me de b.. niet open over motivatiebrieven. Ik moet er nog drie schrijven naar Maastricht, Tilburg en Amsterdam over waarom ik graag de master forensische psychologie wil doen...Maar ik kom niet verder dan: Beste selectiecommissie van ....

Ik kom ook niet heel veel verder dan het lijkt mij interessant om te onderzoeken. Maar waarom dat zo is geen idee. Achja heb gister de mail wel afgekregen, nu hopen dat ik word uitgekozen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:44

Meldt zich* ;)

Ik ga afstuderen in de economische sector vanaf februari 2017. Ik heb al wel een beeld van wat ik wil gaan doen en heb al een CV en motivatiebrief klaar voor een bedrijf dat mij erg interessant lijkt! Ik moet alleen nog de eindcontrole doen en het geheel opsturen.
Helaas zitten we ook met vakken uit de major en die slokken veel tijd op. Lastig te combineren, maar ik ben zeer op tijd begonnen met oriënteren en ik weet wat ik wil. Het is dus alleen een kwestie van schrijven.

Ik ben wel benieuwd naar de volgende zaken:
1. Bij welke stap zijn de - in Nederland - afstuderende studenten nu?
2. Is het geoorloofd om brieven te sturen met daarin de vraag of het bedrijf nog een leuk onderzoeksonderwerp heeft liggen? Of sturen jullie eigenlijk altijd brieven met een voorgeformuleerd onderzoek? (Natuurlijk ook een groot motivatiegedeelte in die brieven, niet alleen die vraag natuurlijk :+ )

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:53

Motivatiebrieven zijn echt rot om te schrijven, ik heb er nog maar 1 de deur uitgedaan :o
Loes 1996, kan je misschien ook duidelijk aangeven wat je precies wilt leren bij deze master en waarom deze vakken juist een aanvulling zijn op jouw bachelor en passen bij je toekomstvisie?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:22

Laura_x_, dat lijkt me geen probleem toch? Zelf niet mee te maken omdat ik gewoon afstudeer bij het bedrijf waar ik werk maar ik heb wel projecten gedaan bij andere bedrijven en daar dan gewoon de vraag gesteld of er een opdracht lag op het gebied van...(noem maar op). Heb echt hele leuke opdrachten gekregen op die manier.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:25

Wij zijn nu bezig met het schrijven van ons theoretisch kader. Dat moet klaar zijn deze periode. Het veldwerk komt pas in periode 3. Ik moet zeggen dat het naast onze minor best pittig is, maar niet ondenkbaar. Ik ben wel heel erg blij dat ze bij ons de opzet hebben dat je in jaar 3 je opdrachtgever ect moet regelen. Anders zou je nu die stress nog hebben.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:42

Ik ga (hopelijk) vanaf februari afstuderen. Ik studeer Sociaal Juridische Dienstverlening, op dit monent heb ik nog een halfjaar verdiepende vakken en volg ik afstudeervoorbereiding.
Ik had een super leuk onderwerp maar de organisatie vertelde mij drie weken later dat zij een afstudeercontract met het HAN hebben, baal onwijs! Nu hetzelfde onderwerp bij 2 andere organisaties neergelegd en tevens een verzoek bij de woningbouwvereniging en sociaal team van de gemeente neergelegd.
Maandag heb ik nog een gesprek met een kennis om te bekijken of ik iets bij haar bedrijf zou kunnen onderzoeken.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 21:48

LiiNd_Y: Herkenbaar, alsof alleen het onderzoek/de scriptie nog niet genoeg is...
Laura_x_: Gewoon proberen zou ik zeggen!