Zodra ik deze heb afgerond door naar de volgende, wil zoveel mogelijk talen kennen. Mijn grote droom is om na mijn studie samen met een vriendin een wereldreis te maken, en dit zijn we echt van plan door te zetten. Hoe meer talen, hoe meer voordeel
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
musiqolog schreef:Meikje schreef:Hier ook een vreemde talenstudent (hm dat kan je op twee manieren opvatten)
Neenee, je hebt een vreemdetalenstudent en een vreemde talenstudent, dat zijn twee verschillende dingen.
Italiaans begrijpen is dan ontzettend handig! 
Koper schreef:DeEenhoorn schreef:Heyhey!
Ik wil binnenkort beginnen met spaansvind Spanje een heel mooi land en wil daar over een aantal jaar voor 1 of 1,5 maand op vakantie/reis. Voor zo lang lijkt 't me wel handig de taal een beetje te leren kennen.
Is het alfabet heel moeilijk?
Daarna wil ik beetje leren tellen, en daarnaast woorden als 'de man, de vrouw, een hond (un perro toch?)' en dat soort dingen te weten lijkt me een fijne basis.
Als iemand (zag TS al over spaans op de 1e pagina) me soms kan helpen is dat best fijn denk ik
Tot hoeveel wil je leren tellen?![]()
de man = el hombre
de vrouw = la mujer
een hond = un perro inderdaad. En als het een teef is la perra
Het Spaanse alfabet lijkt erg op wat we in Nederland gebruiken. Er zijn een paar lettercombinaties die in het Spaans letters op zichzelf zijn. Dat zijn de ch, de ll en de rr. Dus een woord als perro heeft in het Spaans 4 letters. En ze hebben natuurlijk de ñ. En bij voorbeeld de j spreken ze in het Spaans anders uit dan wij.
musiqolog schreef:Ik moet wel zeggen, Koper, dat jouw talent en succes me ontmoedigen. Ik kan beter stoppen, zo goed als jij word ik toch niet...
) in duik dan voordat ik ging studeren. IJslands is voor mij vanuit mijn achtergrond ook de meest voor de hand liggende taal, naast misschien Faeroers maar toevallig vind ik het leuk om de sportberichten uit IJsland te kunnen volgen. Ook al heb ik zelf een recreatiepaard-met-de-vut. En ik vind het superleuk om mijn academische achtergrond toe te passen op wat me interesseert. Ook al komt dat er in de praktijk heel banaal op neer dat ik straks de verslagjes over de Landsmót zit te lezen.
Hoort bij een nare periode in mijn leven. 
Komt hij uit Spanje?
mnka schreef:Ik zie dat er mensen zijn die Russische leren, wat leuk! Russisch is mijn moeder taal. Als je een gespreks partner zoekt, mag je mij best een pb sturen!
Ik ben zelf bezig met spaans, grammatica gaat mij goed af. Maar het luisteren naar gesprekken en het begrijpen gaat mij echt iets te snel haha.
Esmee_98 schreef:Mnka, mag ik jou vragen hoe en waar je Spaans leert?
Meikje schreef:Ik denk dat 'talent' ook voor een groot deel interesse en enthousiasme is. Als je elke dag een klein beetje leert/oefent en dat de rest van de dag af en toe in je hoofd herhaalt kom je al heel ver.
Bijzonder hè, dat we zo vanuit onze stoel toegang hebben tot het leren van allerlei talen. Lang leve het internet!

musiqolog schreef:Je hond "Perro" noemen... Dat is even afgezaagd als je haflinger de naam "Haffie" geven.
En wat te denken van alle paarden die Brúnka of Jarpur heten
) tevens als moedertaal, en daarnaast nog wat Duits en Frans, Spaans heb ik ook via Duolingo gedaan. Russisch wil ik nog heel graag leren, net als Zweeds. Ik heb wel een redelijk goed ontwikkelde talenknobbel moet ik zeggen