Ziekgemeld op werk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:09

Pardon? Jj laat in de eerste instantie niks meer van je horen..

Jij onderneemt geen concrete stappen om de situatie recht te zetten.. (ik al baas zou ook geen telefoontje/appje tolereren), je hoort langs te gaan en face to face je excuses aan te bieden..

En je gaat ineens weg..

Ik snap echt wel dat je baas not amused is, en dat ze pas betaalt als dit hele gebeuren is rechtgezet.. Daarnaast is t paardenwereldje klein en is je baas op de hoogte van dit topic.. (nog een reden om echt niet blij te zijn
.)

Ik denk dat joj het vertroywen van je baas behoorlijk beschaamd hebt en dat zij wacht op tekst en uitleg, voordat er een cent betaald wordt..

robbie88

Re: Ziekgemeld op werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:19

bij ons op het werk worden de 16 jarigen die zo laks reageren/ nuet pro actief zijn ook gewieberd..
ik lees steeds ja maar... en ik dacht..
nou in de paarden moet je niet denken maar doen :p..
En persoonlijk..lichte koorts en duizelig moeten de paarden wel om eten.. neem een paracetamol.. bel je baas, joh ik ben echt niet fit,heb collega al gebeld maar zij kan ook niet,wil je niet teleurstellen en kom wel werken ,maar kunnen we het werk wat aanpassen...
en dan niet al vooraf roepen JA MAAR...die stallen moeten echt zus of zo.. in overleg als jij werkdrive laat zien, is er vaak meer mogelijk dan je zelf zou verwachten.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:45

Je hebt niet het lef om dit fatsoenlijk op te lossen (of dat in ieder geval maar te proberen! Ik zie niet in waarom je niet langs zou kunnen gaan) maar wil nu wel je geld hebben? :o Ik mis iets denk ik.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 01:00

Waarom zou ze potverdorie haar geld niet mogen vragen.
Vindt het niet netjes dat ts achter haar geld moet zelfs, een goede bedrijfsleider betaald netjes ook al gebeurt er zoiets. Niet iedere 16 jarige heeft evenveel moed, dus dat ze laks is en lui kan ik niet opmaken eerder beschaamd en verlegen.
Ik vindt het niet netjes dat de bedrijfsleider niet even helpt, elke 16 jarige heeft toch eens Hulp nodig..

Volgens sommige moet ze over de grond kruipen en weet ik niet wat nog allemaal, ts had netjes afgemeld, heeft weliswaar te laat haar excuses aangeboden en gebeld, maar de stalhouderster geeft geen gehoor...
alsjeblieft dan was ik er als werknemer ook klaar mee, ik leer mijn lessen en probeer volgende keer nog harder mijn best te doen. Maar hier zou ik niet eens meer willen proberen.
En ja dan vroeg ik ook mijn geld.. moet niet gekker worden hier. Lekker iemand die nog maar net begint met werken mag wel wat vriendelijker te woord worden gestaan (zowel Door werkgever als hier op bokt). Of deden jullie alles perfect op jullie eerste baantjes ??

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 01:15

Fouten maken is menselijk :) Maar ga er dan in ieder geval even langs en probeer het netjes op te lossen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 04:28

Nou inderdaad. Het is inmiddels ongeveer een maand geleden. Je gaat me echt niet vertellen dat je in een maand geen tijd had om langs te gaan om te praten.
Want wanneer had je anders moeten gaan werken dan?

Kan me best voorstellen dat ze je pas betaald als je langskomt.

Sorry, 16 is echt geen klein kind meer. Toen ik bij m'n eerste baantje begon toen ik 15? was (bij Laplace) kon ik ook niet zeggen he ik ben ziek en dan niets meer laten horen voor 2! weken.
Want persoonlijk denk ik dat dit het probleem is. En nu is het inmiddels een maand. Snap niet dat je ouders je niet een schop onder je kont hebben gegeven. :')

Lichte koorts en een beetje duizelig. Paracetamol erin en gaan.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 06:42

Laat dit een les voor je zijn TS,

Als je ziek bent op een dag waarop ze op je rekenen, bel en overleg! Gewoon een appje sturen is erg makkelijk. Je hebt zelf niet laten weten wanneer je beter was dus dan is het logisch dat je baas niet achter je kont gaat lopen om te vragen hoe het gaat.

Als je de job zo graag deed had je al lang op de fiets gesprongen of een afspraak geregeld (ipv miepen dat het zo ver fietsen is)

Als jij nog geld moet krijgen is dat ook niet netjes van de baas! Bel haar op en maak een afspraak om dit te regelen, en vooral, maak er geen drama van

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 06:47

Hoe betaalt je werk normaal? Handje contantje of maken ze het over?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:22

Maar waar komt dit geld verhaal dan om de hoek? Ik lees niks van t's dat ze nog geld krijgt.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:53

Jemig de pemig zeg, waar is je ruggengraat gebleven???
Jij meld je ziek, bal ligt bij jou door gewoon weer te gaan werken.
Er is toch geen ontslag gevallen?
Als je hierover al struikelt en wegvlucht...
Pak jezelf bij elkaar en ga naar je werk!
En zeker niet via de telefoon op whatsapp alles gaan regelen en je geld vragen.
want dat is wel het minst slimme wat je nu kan doen.

Hierdoor krijg je echt geen begrip van je baas of van wie dan ook.
Tenzij er een onderliggende rede is bij jou,
waardoor je problemen uit de weg gaat en vluchtgedrag vertoont...

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:58

craiester schreef:
Waarom zou ze potverdorie haar geld niet mogen vragen.
Vindt het niet netjes dat ts achter haar geld moet zelfs, een goede bedrijfsleider betaald netjes ook al gebeurt er zoiets. Niet iedere 16 jarige heeft evenveel moed, dus dat ze laks is en lui kan ik niet opmaken eerder beschaamd en verlegen.
Ik vindt het niet netjes dat de bedrijfsleider niet even helpt, elke 16 jarige heeft toch eens Hulp nodig..

Volgens sommige moet ze over de grond kruipen en weet ik niet wat nog allemaal, ts had netjes afgemeld, heeft weliswaar te laat haar excuses aangeboden en gebeld, maar de stalhouderster geeft geen gehoor...
alsjeblieft dan was ik er als werknemer ook klaar mee, ik leer mijn lessen en probeer volgende keer nog harder mijn best te doen. Maar hier zou ik niet eens meer willen proberen.
En ja dan vroeg ik ook mijn geld.. moet niet gekker worden hier. Lekker iemand die nog maar net begint met werken mag wel wat vriendelijker te woord worden gestaan (zowel Door werkgever als hier op bokt). Of deden jullie alles perfect op jullie eerste baantjes ??

Ja maar moed toon je niet via whatsapp toch?
Dat is echt geen nette actie van TS geweest.
TS hoort nu naar haar werk te gaan en een gesprek aan te vragen.
en niet thuis blijven.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:19

tja heel eerlijk; als ik jouw baas was, hoefde je nu echt niet meer terug te komen. Eerst meld je je al ziek via App waardoor overleggen en elkaars emotie horen al onmogelijk wordt.
Je antwoord op haar opmerking van het laten zitten, is ook niet bepaald netjes; ja je beaamt dat je hun laat zitten, maar dat gebeurt op zo'n toon dat het meer lijkt op; ja ik laat je zitten, maar eigenlijk interesseert me dat geen drol. Niet dat ik zeg dat je dat gedacht hebt, maar zo komt dat antwoord wel over.
Je wist dat er geen vervanging was en je baas op vakantie, dus uiteindelijk heb je niet alleen je baas laten zitten, maar vooral de paarden; die moeten nog steeds hun eten etc krijgen, dus waarom niet overlegt met je baas dat je alleen de nodige dingen ging doen en verder rustig aan omdat je niet lekker was. Nu gooide je gelijk die optie in de container, waarmee je zeker geen goede indruk achter hebt gelaten.
En vervolgens laat je dik 2 weken niks van je horen.
Dus nee; van mij had je niet terug hoeven komen.

Dat je achterstallig loon wil is logisch en heb je ook gewoon recht op, maar ik geef je wel de tip om daar zeker niet als eerste over te beginnen. En bied vooral eerst oprecht je excuses aan; slechte naam als werknemer heb je zo opgebouwt en de paardenwereld is klein. Dus gooi niet nog verder je glazen in door botweg over dat geld te beginnen, maar maak eerst je excuses en leg uit waarom je niks van je liet horen al die tijd. En geef aan dat je nog steeds daar graag wil werken (ik begreep in elk geval dat je dat nog wel graag wil). Wordt dat laatste hem niet, dan pas eens over dat loon beginnen.
En doe dat gesprek face to face; op die manier kom je weer een tree omhoog op de waardeer ladder, want voor bellen is het allang te laat, dus op je fiets en erheen. Of vraag je ouders om je erheen te brengen met de auto.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 21-06-16 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:27

Als er niet door de werkgever is afgesproken dat ziekmelden ed via de app gebeurd, altijd bellen. Maar dat weet je nu wel voor een volgende keer. Door het telefoon gesprek is het makkelijker afspraken maken.

Ook voor een volgende keer, als je belt en je krijgt voicemail, spreek deze dan inderdaad in maar geef aan dat je later nog een keer probeert te bellen en doe dit dan ook een uur later. Je werkgever kan dan ook jou bellen als deze tijd heeft maar zo blijf je zelf wel actief en verplicht je je werkgever niet om contact met jou op te nemen.

Hou vervolgens ook contact over wanneer je weer denkt te kunnen gaan werken. En zodra je weer beter bent neem je uiteraard ook contact op.

Voor deze keer zou ik er ook langs gaan, vraag of een van je ouders mee wilt als je het moeilijk vind, maar praat een en ander uit, geef aan dat je het moeilijk vond om weer contact op te nemen maar dat je nog graag zou willen werken.

Qua geld, hoe is dat normaal geregeld?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:28

Wat heeft iedereen toch een drukte over het geld. T's heeft daar helemaal niks over gezegd.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:30

Jennyj01 schreef:
Wat heeft iedereen toch een drukte over het geld. T's heeft daar helemaal niks over gezegd.

TS is daar wel degelijk zelf over begonnen

Edit:
xRiiannex schreef:
Ze laat niets meer van zich horen.
Ik ben niet in de buurt ben een weekje weg.
Ik hoopte dat zei mij even terug zou bellen/ een berichtje zou sturen.
Ik denk gwn dat ik er een appje stuur en zeg dat ik me geld wil. Zelf vind ik mijn baas best kinderachtig doen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:32

xRiiannex schreef:
Ze laat niets meer van zich horen.
Ik ben niet in de buurt ben een weekje weg.
Ik hoopte dat zei mij even terug zou bellen/ een berichtje zou sturen.
Ik denk gwn dat ik er een appje stuur en zeg dat ik me geld wil. Zelf vind ik mijn baas best kinderachtig doen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:33

Overigens aan Nine1987 reactie te lezen is de werkgever bewust van dit topic wat het ook niet beter maakt...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:34

Oh nou gemist dus :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:37

Tenzij TS een contact stoornis of iets dergelijks heeft (dan snap ik dat ze moeite heeft met contact leggen), is het toch begrijpelijk dat zo'n topic het niet beter maakt? Ze had wel de verantwoordelijkheid over een levende have. Er zijn afspraken gemaakt.

Daarnaast roept de helft hier al twee weken, dat ze haar baas gewoon even moet bellen of langsgaan en zelfs dat doet TS niet.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:39

Van mij had je geen cent gekregen tot je het lef hebt om te komen praten. :o

Niet echt netjes, heel de situatie niet.
Ziek zijn is ook deels een keuze die je maakt, zeker als iemand nog expliciet aan je vraagt of je kan komen en daarop dan vertrouwd.
Daarbij, daarna niets laten horen vind ik niet kunnen. Je zegt zelf 1 appje is nog geen 10 seconde, waarom deed je dat zelf dan niet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:40

Gottegot, dit is echt de app-generatie zeg, alles gebeurd via de app tegenwoordig, binnenkort kun je trouwen en weer scheiden via de app.
Sorry TS maar je hebt dit zelf zover laten komen. Dat je ziek was daar kun je niks aan doen. Maar had gewoon gebeld om je ziek te melden en was er daarna gewoon naartoe gegaan. En doe dat alsnog, desnoods met een volwassene erbij. Ook al mag je niet meer terugkomen dan zou het face to face uitpraten je nog sieren, al is het alleen maar voor jezelf om ervan te leren en op te groeien tot volwassene.
Dat je baas op de hoogte is van dit topic daar zou ik me niet door laten tegenhouden. Je baas is als het goed is wel een volwassene en ik vind dat die zich ook als zodanig op moet stellen. Al dat gerel via internet of app heeft nog nooit ergens toe geleidt.

Ziek zijn is geen keuze!!! Durf dat maar eens te zeggen tegen iemand die ongeneeslijk ziek is!!!!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:40

Nagini schreef:
Overigens aan Nine1987 reactie te lezen is de werkgever bewust van dit topic wat het ook niet beter maakt...

Wowwowwow.. Wacht ff.. Dat is een aanname van mij he.. Ik zeg niet dat dat meteen de waarheid is..

Ik zeg alleen dat de kans groot is.. Want t paardenwereldje is klein.. Er is altijd wel iemand die iemand kent.. En viavia kom je algauw erachter wat er op bokt staat..

Edit: hmm ik zie dat ik de zin in mijn vorige post wel erg ongelukkig neer heb gezet..

Ik snap de verwarring.. Excuses..

Maar t was echt een aanname van mij.. :j
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 21-06-16 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:42

Hoho mensen... hoe het ook loopt TS heeft recht op haar geld voor de gewerkte uren.
Natuurlijk is het niet handig om je op die manier ziek te melden en daarna niet even te bellen o.i.d. Maar de baas van ts had wel even kunnen reageren of zelf kunnen bellen. Daarnaast is ts 16 en moet ze nog een hoop leren.

Maar baas van ts als je dit leest: haar gewerkte uren moeten gewoon betaald worden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:43

En dan zou ik als baas zeggen, je kan je geld persoonlijk komen ophalen.

Maar wedden dat ze voor haar geld rap daar gaat staan?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:44

Er is ook niemand die zegt dat ze geen recht op dat geld heeft. Alleen dat het niet verstandig is om daar botweg over te beginnen en zeker al niet als eerste. Dus dat ze eerst de situatie moet uitpraten met haar baas.