Deeltijd studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Re: Deeltijd studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:00

Ik ben in januari begonnen bij mijn huidige werkgever terwijl ik al in september was begonnen aan de studie. Moet zeggen dat dat me wel wat kopzorgen opleverde hoor. En die baan was ook nog eens tijdelijk, voor 3 maanden. Inmiddels zijn we 2,5jaar verder en zit ik nog steeds bij dezelfde werkgever. Het scheelt al zoveel dat je op je cv kan zetten dat je met die studie bezig bent. Er zijn zoveel mensen die een deeltijdopleiding met succes kunnen afronden. Dat kan jij ook hoor! Echt!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:10

Ik kan nu zeggen dat ik mijn HBO papiertje binnen heb :) Laatste vak met een 9,1 afgesloten!

Nu kan ik echt mee gaan praten over de zenuwen. Die beginnen bij mij ook al wel een beetje nu haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:13

Goedzo!!!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:16

@SP: gefeliciteerd!!! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn! En een 9,1, daar mag je trots op zijn.

btw; waarom begrijpen mensen jouw keuze niet? Je doet toch 'gewoon' een master? Dat is toch niet heel raar? Of begrijp ik het verkeerd?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:21

Bedankt dames! Ir111 bedoel je mij?

De keuze is tussen deeltijd of voltijd. Omdat ik pas 21 ben vinden schoolgenoten het raar dat ik al aan het werk wil. Zij vinden dat ik voltijd zou moeten doen door mijn leeftijd.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:25

Ja, ik ben lui vandaar SP. :D

Oh zo! Weer wat geleerd, ik dacht dat je een master meestal deeltijd doet. Omdat het me logisch leek dat je ook praktijk ervaring moet/wil opdoen.

Maar ik ben niet zo thuis in die materie, ik ben pas net begonnen met mijn opleiding. Toen ik 17 was wilde ik hele andere dingen doen en was ik met alles bezig behalve school. Typisch geval van een laatbloeier op dat gebied. :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:29

Master kan ook voltijd inderdaad! Bij de opleiding die ik volg moet je voordat je in het register wordt ingeschreven 3 jaar praktijkervaring opdoen na je master. Ik kan dat nu combineren met de master.

Beter een laatbloeier dan geen bloeier toch? :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:33

suus_pepper schreef:
Master kan ook voltijd inderdaad! Bij de opleiding die ik volg moet je voordat je in het register wordt ingeschreven 3 jaar praktijkervaring opdoen na je master. Ik kan dat nu combineren met de master.

Lijkt me een volkomen logische keuze dus.

Jij bent straks jong, afgestudeerd maar mét praktijkervaring. Daarmee loop je volgens mij echt voor op studenten die de master in voltijd doen.

Dat is precies wat ik altijd zeg; liever laat bloeien dan niet. :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:00

Dat gaat zeker in je voordeel zijn want tegenwoordig zien ze bijna overal liefst jonge mensen maar met papiertje EN een berg ervaring....

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:03

Klopt! Dus ik ben ook heel blij met de kans die ik krijg!

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:06

Ik ga in september deeltijd doen! Manager retail niveau 4. 20 uur werken per week in de winkel en 6 uurtjes in de avond melken in de week.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:06

Ik mag zoals het er nu naar uit ziet ook verder met mijn opleiding, ondanks het missen van 1 vak.... Wil het komende jaar wel alles wat anders in gaan steken ivm planning en dergelijke zodat het wat makkelijker te behappen is...

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:13

Ah...dat is goed nieuws spottedponie! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:20

He dat is super!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:21

Goed zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:11

Dee_Es schreef:
Ik ben in januari begonnen bij mijn huidige werkgever terwijl ik al in september was begonnen aan de studie. Moet zeggen dat dat me wel wat kopzorgen opleverde hoor. En die baan was ook nog eens tijdelijk, voor 3 maanden. Inmiddels zijn we 2,5jaar verder en zit ik nog steeds bij dezelfde werkgever. Het scheelt al zoveel dat je op je cv kan zetten dat je met die studie bezig bent. Er zijn zoveel mensen die een deeltijdopleiding met succes kunnen afronden. Dat kan jij ook hoor! Echt!

Dankje.
Ik zoek me suf maar krijg overal afwijzingen, veel bedrijven/instellingen zijn zo vastgeroest in stages die op een bepaalde manier vorm krijgen.. Allemaal 3e en 4e jaars terwijl ik gewoon een plek nodig heb om werkervaring op te doen en mijn opdrachten te maken..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:28

Kan de school je daar niet bij helpen? Lijkt me lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:52

dat heb ik gevraagd tijdens de open dag(avond).
Werd erg luchtig over gedaan, dat het iedereen wel lukte 'en het is HBO'.
Ik hoop echt wat te vinden....

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:55

Ik heb dit studiejaar de lerarenopleiding Nederlands gedaan in deeltijd op de HRO, maar is mij flink tegengevallen moet ik eerlijk bekennen.. Ik werkte 3 dagen naast mijn studie en ging 2 dagen naar school. Sommige vakken kosten echt gigantisch veel tijd en daarnaast had ik ook nog een stage..

Komend jaar ga ik losse vakken volgen op de universiteit en het daar daarop ga ik deeltijd studeren op de universiteit (was te laat met inschrijven).

Ik denk dat de universiteit makkelijker wordt, omdat ik geen stages hoef te lopen (en als ik ze wel moet lopen, doe ik dit gelijk bij mijn werk).

In welke regio zoek je wat DC? En welke functie, hoe veel uur etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:00

Ik ga ook een deeltijd opleiding doen vanaf september :j
Accountancy, heb hiervoor HBO bedrijfseconomie gedaan gewoon 4 jaar voltijd. Nu aan de slag als assistent-accountant en dus in september weer 1 dag in de week naar school.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:06

Hoi, mag ik ook meekletsen?

Ik begin in september met Technische Bedrijfskunde aan de hogeschool Leeuwarden. Ik zal1 keer per week naar school gaan. Vind het spannend maar heb er onwijs zin in!

De spanning komt vooral omdat ik een 'mislukte' poging aan de hogeschool Groningen heb gedaan. Ik heb mijn propedeuse op de valreep niet gehaald door een burn-out. Tevens was dat afstandsonderwijs en had ik dus geen les en geen klasgenootjes. Achteraf gezien past dit totaal niet bij me en heeft het dus een grote rol gespeeld in het krijgen van mijn burn-out.
Een baan die matcht met de opleiding heb ik gelukkig al. Over 2 weken ga ik samen met mijn vriend een heuze studiekamer in ons huis inrichten. :D Dit omdat ik extreem snel afgeleid ben.

Succes alvast iedereen die ook in september gaat beginnen! Ik hoop dat ik in dit topic wat tips en tricks kan krijgen, ervaringen kan delen en uiteraard jullie ook weer motiveren wanneer dat nodig is!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:34

Yvank_ schreef:
Ik ga ook een deeltijd opleiding doen vanaf september :j
Accountancy, heb hiervoor HBO bedrijfseconomie gedaan gewoon 4 jaar voltijd. Nu aan de slag als assistent-accountant en dus in september weer 1 dag in de week naar school.

Leuk! Nyenrode, of een andere universiteit? En welk kantoor? Mag ook via PB natuurlijk :o

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:40

Anoniem schreef:
Dee_Es schreef:

Dankje.
Ik zoek me suf maar krijg overal afwijzingen, veel bedrijven/instellingen zijn zo vastgeroest in stages die op een bepaalde manier vorm krijgen.. Allemaal 3e en 4e jaars terwijl ik gewoon een plek nodig heb om werkervaring op te doen en mijn opdrachten te maken..

Ik ken het. Heb ook nog geen werk. Wel sollicitaties gehad maar toch steeds afwijkingen omdat ze geen deeltijd studenten willen..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 00:24

Femm_k schreef:
De spanning komt vooral omdat ik een 'mislukte' poging aan de hogeschool Groningen heb gedaan. Ik heb mijn propedeuse op de valreep niet gehaald door een burn-out. Tevens was dat afstandsonderwijs en had ik dus geen les en geen klasgenootjes. Achteraf gezien past dit totaal niet bij me en heeft het dus een grote rol gespeeld in het krijgen van mijn burn-out.
Een baan die matcht met de opleiding heb ik gelukkig al. Over 2 weken ga ik samen met mijn vriend een heuze studiekamer in ons huis inrichten. :D Dit omdat ik extreem snel afgeleid ben.

Dat lijkt me ook echt heel moeilijk, als je niet of nauwelijks contacturen hebt. Ik ben heel blij met mijn twee schooldagen. Het is ook gewoon leuk om weer in het schoolsysteem te zitten, hoe functioneer een groep en met wat voor mensen klik je en hoe ontwikkelen die 'vriendschappen' zich. Denk dat dat bij mijn opleiding misschien wel wat sterker is dan bij minder praktisch ingestelde opleidingen. Wij zitten meer dan de helft van de tijd in ons ondergoed in de klas en zijn dan allerlei vaardigheden op elkaar aan het oefenen. Dat schept toch een soort van band. :+

Verder klinkt het alsof je het nu perfect voor elkaar hebt hoor, relevante baan, regelmatig naar school én een eigen studiekamer! Dat laatste heb ik niet en zou ik heel graag hebben. Het is nu -zeker rond tentamentijd- soms best even lastig om goed af te stemmen wanneer ik rustig leren kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 07:05

Ik zoek rond de 16 uur, voor sociaal juridisch werk.
Bijvoorbeeld gemeente, slachtofferhulp(lijntje uitstaan), reclassering...regio is gelderland, maar ben ook wel bereid verder te rijden tot Utrecht of Overijssel.