Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Fenne schreef:Hoe zit dat dan met referenties? Een nieuwe werkgever kan toch informatie opvragen over het functioneren bij een bedrijf waar je eerder werkzaam was?
A3a1 schreef:Fenne schreef:Hoe zit dat dan met referenties? Een nieuwe werkgever kan toch informatie opvragen over het functioneren bij een bedrijf waar je eerder werkzaam was?
Het lijkt mij niet dat oude werkgever er iets over mag zeggen.
Hoogstens over het functioneren, dus werk hij hard etc.
Want dan kan na jaren en jaren steeds opnieuw gestraft worden.
Helemaal met de korte contracten van tegenwoordig wordt het steeds moeilijker om nog los te komen van iets wat lang geleden is gebeurd.
A3a1 schreef:Fenne schreef:Hoe zit dat dan met referenties? Een nieuwe werkgever kan toch informatie opvragen over het functioneren bij een bedrijf waar je eerder werkzaam was?
Het lijkt mij niet dat oude werkgever er iets over mag zeggen.
Hoogstens over het functioneren, dus werk hij hard etc.
Want dan kan na jaren en jaren steeds opnieuw gestraft worden.
Helemaal met de korte contracten van tegenwoordig wordt het steeds moeilijker om nog los te komen van iets wat lang geleden is gebeurd.
Wolkje schreef:Palmera schreef:Maar als ik na, voor mijn part vijf jaar, erachter kom dat je je verleden hebt verzwegen (= niet eerlijk zijn) zal ik je eruit gooien. Dat betekend imo namelijk dat je al tijdens je sollicitatie ervan uit bent gegaan dat vertrouwen een kadootje is en je het niet nodig vind dat je werkgever weet wat voor vlees hij in de kuip heeft. En dat is pas voor mij een reden om je eruit te knikkeren.
En op basis van wat ga jij die goede werknemer er dan uitgooien?
Kroki schreef:Bedankt voor de reacties.
In de mom van: Eerlijkheid duurt het langs, waar ik zelf erg achter sta, omdat ik dat zelf ook heel graag zou willen.
En ik nu nog misschien op tijd ben, om alsnog eerlijk en open te zijn.
Wie weet vinden ze dit wel heel moedig, ga ik toch een mail opstellen.
Sleeper schreef:Kroki schreef:Bedankt voor de reacties.
In de mom van: Eerlijkheid duurt het langs, waar ik zelf erg achter sta, omdat ik dat zelf ook heel graag zou willen.
En ik nu nog misschien op tijd ben, om alsnog eerlijk en open te zijn.
Wie weet vinden ze dit wel heel moedig, ga ik toch een mail opstellen.
Als je besluit het te vertellen zou ik dat zeker niet per mail doen. Wat zwart op wit staat kan je nog lang(er) achtervolgen.
.
Kroki schreef:Ik ga morgen gewoon eventjes de gemeente bellen, en met de vraag of het invloed heeft op de VOG en of ze die wel nodig hebben.
En het FAD. Vanuit daar maak ik de beslissing, al denk ik dat ie voor 99% wel al duidelijk voor me is.
Kroki schreef:Ja alleen vind ik dit persoonlijk niet te vergelijken met deze situatie.
danzzz schreef:Kroki schreef:Ik ga morgen gewoon eventjes de gemeente bellen, en met de vraag of het invloed heeft op de VOG en of ze die wel nodig hebben.
En het FAD. Vanuit daar maak ik de beslissing, al denk ik dat ie voor 99% wel al duidelijk voor me is.
ja heeft invloed, zoals ik eerder uitlegde heb je gewoon een strafblad, er is immers door een rechter een straf bepaald voor jouw vergrijp.