Hoe lang is jouw reistijd naar jouw werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Re: Hoe lang is jouw reistijd naar jouw werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:23

Het Provinciehuis Zuid Holland en meerdere overheidsinstellingen die met OV redelijk goed bereikbaar zijn hebben o.a. die regel :j
Het Provinciehuis heeft bijvoorbeeld een grote parkeergarage maar als je daar gebruik van wilt maken (wat bijna wel moet waar zij zitten), moet je dat aanvragen en een goede reden hebben.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:27

KimD schreef:
Hier, als in het zuiden. Ik ken wel de regel dat als je met OV komt je 100% vergoed krijgt en met de auto maar 80%, mar verplicht met 't OV?

Ook in t zuiden kun je ongetwijfeld bedrijven vinden met dat beleid ;)
T is ook niet dat je niet met de auto mag komen, je krijgt er alleen niks voor.

Maar goed ook genoeg mensen die uberhaupt geen reiskostenvergoeding krijgen. Ik kreeg toen ik nog met de trein naar groningen moest ook geen rode cent vergoed. Lang leve de overheid.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:29

Werk ook midden in t centrum van een stad. Ik parkeer mijn auto (gratis) buiten het centrum en ga dan verder met de fiets (die parkeer ik gratis in de bewaakte stalling) alles bij elkaar dik 45 min. Onderweg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:32

Mijn reistijd is 10 seconden, van bed naar bank :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:36

Mijn werk is maar 5 km van mijn deur maar ik rij er 20 minuten over (27 als ik uit mijn appartement kom - hond in kennel - auto uit garage - werk - parkeren - 200 m tevoet naar bureau - pc aandoen)

Ik werk 32 uur (ma,woe en vrij van 8.00 - 16.30, di en don van 8-12, zaalig!).
Op maandag breng ik smorgens mijn hond naar mijn moeder en vriend gaat ze oppikken, dus kan ik rechtstreeks door naar de paarden (12 km van mijn huis af, 16 van mijn werk) dus dan ben ik smorgens weg om 7.15 en savonds rond 19 uur thuis.
Op woensdag hangt het af of mijn vriend vroeg thuis zal zijn, dan laat ik hond thuis en ga ik rechtstreeks naar de paarden, anders rij ik om via huis en gaat ze mee. Op dinsdag en donderdag gaat ze zowiezo mee.
Vrijdag is vriend momenteel thuis ivm recup uren, dan ga ik ook rechtstreeks, en anders pik ik hond ook weer op.
Hond oppikken scheelt 3 kwartier dat ik later thuis kom ivm veel verkeer op die weg ...
Maar ik ben super tevreden nu, voorheen 10 jaar in winkels gewerkt (9 jaar de woe tem zaterdagen van 9.30-19, dus daarna nog paarden doen en zelden tijd om te rijden, 1 zomer van di tem zat van 8.30 - 18.30, behalve de vrijdagnamiddag vrij. Ik had dan telkens 2 u pauze, maar dat was vliegen en rennen (was maar 800 m van mijn deur, maar dan ging ik over de middag vlug naar huis, hond in auto, paarden vlug vlug gaan doen, terug naar huis, hond in de kennel en terug gaan werken, dit was wel een fulltime)

ik heb zes maand op ruim 3 kwartier enkele reis gewerkt, maar dat had ik al gauw weer gezien ... Zonde van mijn tijd. Ik was 45 uur per week van huis weg voor werk. Dat wil ik simpelweg niet. Nu zit ik op 45 minuten per dag is een kleine 4 uur reistijd per week, vind ik al meer dan genoeg ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:44

Romeo2007 schreef:
Merken jullie bij zon lange reistijd niet dat de balans werk / prive lastig is?

Ik werk met vroege/late/nacht, weekends en feestdagen, dus moet mijn privé leven zich maar aanpassen aan mijn werk. Ik sta al bijna 22 jaar in dezelfde sector en zou geen gewone job willen doen. Is er een feestje, dan moet men mij tijdig verwittigen zodat ik eventueel een shift kan wisselen. Binnen mijn eigen familie hebben verschillende mensen een job met onregelmatige uren en weekendwerk en wordt daar echt wel rekening mee gehouden. Er is echter niemand van de schoonfamilie die op onregelmatige uren werkt en daar durven ze al wel eens op het allerlaatste moment iets plannen en dan verwachten ze van mij dat ik maar een wissel kan doorduwen. Tja, dan loopt het al wel eens fout.

En dat ik zo'n afstand doe, daar maakt ondertussen niemand nog een probleem van. Ze zien wel dat ik me echt goed voel bij deze werkgever.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-03-16 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:45

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:48

2,5 uur :7

Omgeving den Bosch naar omgeving den haag met het ov.

Vertrek om 6.00 uur van huis en ben rond 20.00 uur weer thuis. :x

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:50

Luxorvalkje schreef:

haha het kan dus toch nog erger dan mijn reistijd.... :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:51

saskiakefie schreef:
Nu een kwartier met de auto of een half uur met de fiets maar dat is maar 1 tot 2 dagen per week. Ik heb donderdag gesprek in Amsterdam waar ik volgens mij wel kans maak. Maar ik woon tussen Arnhem en Zutphen en het is niet te doen elke dag heen en weer te rijden zeker niet die richting op ivm files. OV duurt ook te lang. Dus dat wordt dan verhuizen maar ik wil niet in Amsterdam wonen :') Echt dat is ongeveer het enige in NL waar ik niet wil wonen te druk gewoon hahaha. Heb ik weer maarja dan maar kijken of ik buiten amsterdam kan wonen en dan maar eens zien of de reistijd te doen is.

Arnhem is een uur naar A'dam centraal.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:51

Luxorvalkje schreef:

:oo :oo :oo waarom verhuis je dan niet?? Of is het tijdelijk?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:52

ikke schreef:
saskiakefie schreef:
Nu een kwartier met de auto of een half uur met de fiets maar dat is maar 1 tot 2 dagen per week. Ik heb donderdag gesprek in Amsterdam waar ik volgens mij wel kans maak. Maar ik woon tussen Arnhem en Zutphen en het is niet te doen elke dag heen en weer te rijden zeker niet die richting op ivm files. OV duurt ook te lang. Dus dat wordt dan verhuizen maar ik wil niet in Amsterdam wonen :') Echt dat is ongeveer het enige in NL waar ik niet wil wonen te druk gewoon hahaha. Heb ik weer maarja dan maar kijken of ik buiten amsterdam kan wonen en dan maar eens zien of de reistijd te doen is.

Ja klopt maar het is al ruim een half uur om in Arnhem te komen en vanaf het centraal is het ook nog niet op loopafstand, ofwel ik ben dan zo 2 uur kwijt.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:01

30 km enkele reis meestal zo'n 20-25 minuten en dat sinds 4 jaar. Voor de verhuizing (van mijn werk welteverstaan :D ) was het ook 30 km enkele reis zo'n 30-35 minuten

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:02

2 seconden lopen :D
Ik heb een bedrijf aan huis, dus ik hoef alleen maar de deur uit te stappen en kan aan het werk :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:04

saskiakefie schreef:
ikke schreef:

Ja klopt maar het is al ruim een half uur om in Arnhem te komen en vanaf het centraal is het ook nog niet op loopafstand, ofwel ik ben dan zo 2 uur kwijt.

Je moet eens goed kijken hoe de verbindingen zijn en wat dan een leuke plek is om te wonen.

Ex-collega woonde naast het staion en stapt voor het kantoor in A'dam uit, rechtstreekse verbinding. welliswaar stoptrein maar een prima verbinding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:06

3 minuten lopen :+ en binnenkort misschien nog een bijbaantje erbij die wel 5 minuten lopen is :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:15

Met ov heen 45 min. Terug 75 min. Mis de aansluiting dan net.

Met de fiets heen en terug 45 min. Maar wel een rot stuk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:19

Romeo2007 schreef:
Merken jullie bij zon lange reistijd niet dat de balans werk / prive lastig is?

Zeker. Eind 2014 verhuisde mijn baan van Utrecht naar Zaandam. Naar Utrecht was ik zo'n 3 kwartier onderweg, naar Zaandam was de heenweg een kleine anderhalf uur en terug bijna 2 uur. Flutaansluiting met de trein. Al met al was ik bijna 12 uur per dag van huis. 's Ochtends stond ik om kwart over zes op de wei om te voeren (die wei ligt ongeveer een kwartier van thuis vandaan) en om 10 over 7 moest ik de deur uit naar het werk. Rond kwart voor zeven/zeven uur 's avonds was ik dan weer thuis. Weer voeren, uitmesten in het stikkedonker, om tien uur nog zelf eten. En de dag erop ging de wekker weer om kwart voor zes.

Nou moet je weten dat mijn belastbaarheid ongeveer 32 uur per week is :+ Ik was dan ook erg blij toen ik in de zomer een baan kreeg op 10 minuten fietsen van huis. Wel nog steeds fulltime en dus veel te veel uur maar goed. Het was al een hele verbetering.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:21

Mijn ene werkplek is 30 minuten en de andere is 45 minuten met de metro en stuk wandelen.
Niet heel kort, maar ik vind het niet erg :)

Wat mijn moeder doet, zou ik niet kunnen.
Mijn moeder reist van Venlo naar Zoetermeer en Rotterdam gemiddeld 3 maal per week.
Voordeel: ik woon nu in Rotterdam dus kan ze vaker op bezoek komen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:21

15 tot 20 minuten met scooter en bus.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:22

ikke schreef:
Ex-collega woonde naast het staion en stapt voor het kantoor in A'dam uit, rechtstreekse verbinding. welliswaar stoptrein maar een prima verbinding

Ja ga ik zeker doen, want A'dam is best onbetaalbaar. Eerst maar eens op gesprek :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:24

8 min net scooter en 19 min met trein en dan nog 10 min lopen voor ik op locatie ben om in te klokken :p

Desireetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:27

Ik doe er 20 minuten over, met de fiets. Van Amersfoort Vathorst naar Amersfoort Centrum/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:34

45 minuutjes op de fiets als ik rustig fiets , op tempo 40 minuten

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:37

Van deur tot deur ongeveer 35 minuten (auto). Vind het helemaal niet erg om een stukje te moeten rijden, is voor mij meestal het moment dat ik 'los' kom van mijn werk.