Supervixen schreef:vuurneon schreef:
En vergeet niet al die bedrijven (incl gemeenten!) die op basis van een werkervaringsplek afgestudeerde mensen volledig laten werken als een betaalde kracht . Ook lekker goedkoop en dan is er nog subsidie voor ook om de jeugdwerkloosheid aan te pakken en dus sparen ze niet alleen kosten uit, maar krijgen nog geld toe
Je bedoelt niet afgestudeerden denk ik??
Helaas niet. Staat er echt correct. Ik ben er ook in getrapt en heb gratis gewerkt en had de functie van overgenomen van iemand die ander werk had gevonden. Zij kreeg echter gewoon loon en ik werkte gratis. Zelfs mijn reiskosten vergoeden moest iemand anders voor vechten, terwijl ik veel km met de auto moest maken voor het project. Een soort onbetaalde stage (ik kreeg gelukkig wel goede ondersteuning en heb nog steeds contact maar heel veel worden niet eens ingewerkt en moeten zich maar redden), alleen dan als kracht met titel op zak

Dat doe ik dus niet weer, dat heb ik er wel van geleerd haha
(Is ook echt geen oplossing
)
Op mijn werk komen veel vluchtelingkinderen omdat de inburgeringscursus dichtbij ons gebouw is (kinderopvang). Ik zie echt wel hoe het in elkaar zit en hoe dankbaar en nederig de mensen zijn. Ja ik gun hen eerder een huisje dan mijzelf of een andere Nederlander die nu even langer moet wachten. Die mensen die ik zie, hebben niks.