Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sisi_96 schreef:aishcream schreef:Sorry heb je gelijk in Sisi! Android stopt inderdaad opgegeven moment met updaten maar omdat er zoveel meer modellen op android draaien dan op IOS, is over het algemeen de iphone sneller stuk geupdate zeg maar.
Over de batterij, hij kan wel vervangen worden. De mobiel is alleen zo in elkaar gezet dat deze een keer op is en de accu dan niet meer werkt als hoe deze zou moeten doen.
Daarbij kun je ook alleen officiele opladers gebruiken, opladers van bijvoorbeeld hema kunnen je batterij kapot maken. Dit is natuurlijk bij samsung idem, officiele opladers zijn het beste.
Oooh nu snap ik het! En klopt, die accessoires zijn altijd belachelijk duur en je kunt nooit een oplader van een ander merk gebruiken. Groot nadeel van iPhone.
8nnemiek schreef:Sisi_96 schreef:Oooh nu snap ik het! En klopt, die accessoires zijn altijd belachelijk duur en je kunt nooit een oplader van een ander merk gebruiken. Groot nadeel van iPhone.
Nee hoor, ik gebruik al jaren een simpele oplader van ebay, en een van de action, en mijn iphone werkt nog prima en de accu gaat na 4 jaar nog steeds met gemak een volle dag mee. Je moet alleen opletten dat de oplader dezelfde hoeveelheid stroom geeft.
8nnemiek schreef:Sisi_96 schreef:[qute="aishcream"]
Sorry heb je gelijk in Sisi! Android stopt inderdaad opgegeven moment met updaten maar omdat er zoveel meer modellen op android draaien dan op IOS, is over het algemeen de iphone sneller stuk geupdate zeg maar.
Over de batterij, hij kan wel vervangen worden. De mobiel is alleen zo in elkaar gezet dat deze een keer op is en de accu dan niet meer werkt als hoe deze zou moeten doen.
Daarbij kun je ook alleen officiele opladers gebruiken, opladers van bijvoorbeeld hema kunnen je batterij kapot maken. Dit is natuurlijk bij samsung idem, officiele opladers zijn het beste.
Oooh nu snap ik het! En klopt, die accessoires zijn altijd belachelijk duur en je kunt nooit een oplader van een ander merk gebruiken. Groot nadeel van iPhone.
.
Mizora schreef:Het vergelijken van alle smartphones van samsung met de smartphones van apple vind ik zelf niet helemaal een eerlijke vergelijk. Alleen de Galaxy S/note-lijn is vergelijkbaar met iPhones, de rest van de telefoons van samsung zijn minder goed maar daar betaal je dan ook naar. Dat komt in de enquete niet naar voren.
Als mensen alle smartphones van samsung met apple gaan vergelijken is het begrijpelijk dat apple er beter vanaf komt gemiddeld gesproken. Die heeft alleen maar zijn vlaggenship (en voorgangers).
Ik heb op het moment een Note2, daar was mijn broertje afgelopen zomer helemaal blij mee toen hij die een periode mocht lenen, hij vond het een snel toestel die lang met zijn accu deed. Zijn iPhone 5S was dood en hij is een echte applefan, mijn toestel is al wel 2.5 jaar oud.
Daarnaast had ik een Samsung Fame, die was gruwelijk langzaam en liep vaak vast/ging willekeurig uit. Die heb ik nu vervangen door een Sony Z3 Compact die op zich zelden vastloopt maar het cameraknopje gaat nogal eens af in mijn broekzak en dan heb ik een actief scherm waardoor ik opeens mensen ga bellen enzo. Daarnaast vind ik de overlay van Samsung erg prettig en mis ik die echt bij de Sony dus mijn volgende toestel wordt weer een Samsung Sx/Note x.
Bij wat ik zoek in een telefoon heb ik een antwoord aangevinkt die in eerste instantie misschien wat raar overkomt. Ik weet niet of je ze per enquette ziet of alleen in totaal ziet hoeveel ieder is aangevinkt, maar in het eerste geval is mijn antwoord niet logisch.
Antwoord:
Goede camera
Groot scherm
Klein scherm
Goede accu
Groot aanbod van apps
Ik wil dus of een groot scherm (5.7" of groter) of een klein scherm (maximaal 4.5", liever 4"). Maar sowieso een zeer goede kwaliteit telefoon (vlaggenschipmodel).
Voor mij valt alles van Apple af omdat ik niet met de software om kan gaan.
Mizora schreef:Het vergelijken van alle smartphones van samsung met de smartphones van apple vind ik zelf niet helemaal een eerlijke vergelijk. Alleen de Galaxy S/note-lijn is vergelijkbaar met iPhones, de rest van de telefoons van samsung zijn minder goed maar daar betaal je dan ook naar. Dat komt in de enquete niet naar voren.
Als mensen alle smartphones van samsung met apple gaan vergelijken is het begrijpelijk dat apple er beter vanaf komt gemiddeld gesproken. Die heeft alleen maar zijn vlaggenship (en voorgangers).
Ik heb op het moment een Note2, daar was mijn broertje afgelopen zomer helemaal blij mee toen hij die een periode mocht lenen, hij vond het een snel toestel die lang met zijn accu deed. Zijn iPhone 5S was dood en hij is een echte applefan, mijn toestel is al wel 2.5 jaar oud.
Daarnaast had ik een Samsung Fame, die was gruwelijk langzaam en liep vaak vast/ging willekeurig uit. Die heb ik nu vervangen door een Sony Z3 Compact die op zich zelden vastloopt maar het cameraknopje gaat nogal eens af in mijn broekzak en dan heb ik een actief scherm waardoor ik opeens mensen ga bellen enzo. Daarnaast vind ik de overlay van Samsung erg prettig en mis ik die echt bij de Sony dus mijn volgende toestel wordt weer een Samsung Sx/Note x.
Bij wat ik zoek in een telefoon heb ik een antwoord aangevinkt die in eerste instantie misschien wat raar overkomt. Ik weet niet of je ze per enquette ziet of alleen in totaal ziet hoeveel ieder is aangevinkt, maar in het eerste geval is mijn antwoord niet logisch.
Antwoord:
Goede camera
Groot scherm
Klein scherm
Goede accu
Groot aanbod van apps
Ik wil dus of een groot scherm (5.7" of groter) of een klein scherm (maximaal 4.5", liever 4"). Maar sowieso een zeer goede kwaliteit telefoon (vlaggenschipmodel).
Voor mij valt alles van Apple af omdat ik niet met de software om kan gaan.
Mizora schreef:Zowel de S3 als de S5 horen bij de Galaxy S/note-lijn. Persoonlijk zou ik de enquete dan ook enkel tussen deze lijn en de iPhone lijn gehouden hebben. Jij hebt duidelijk goede ervaringen met iPhone en slechte met Samsung Galaxy S. Ik heb goede ervaringen met de Samsung Note en zie jaar in jaar uit bij mijn broertje zijn iPhones sneuvelen. Minimaal 1x per jaar het scherm vervangen, zijn huidige iPhone heeft een flikkering en zijn simpoort doet het niet meer, ze krijgen het niet gefixt. Hij heeft het toestel nu verkocht voor onderdelen en is aan het sparen voor een 6S.
Ondanks alle problemen die hij er mee heeft is hij nog steeds helemaal Applefan, maar ik doe nu al ruim 2.5 jaar met mijn grote telefoon. Mijn kleintje heb ik wel tussentijds gewisseld maar is nu reservetoestel voor die en gene. De voornaamste reden dat mijn kleine toestel geen samsung meer is, is omdat samsung geen kleine toptoestellen heeft. De Sx mini's zijn altijd van veel lagere kwaliteit dan de echt S-lijn.
Ik geloof dus direct dat je een voorkeur heb naar aanleiding van ervaringen, maar dat was niet het punt van mijn eerste twee paragrafen.
Lifebee schreef:Nog steeds is het van android vervelend dat die updates niet tegelijk uitkomen en het voor veel smartphones superlang duurt voor ze die kunnen hebben. Daarom doen veel apps het dan niet enzo. Ik had dat ook.