[ENQ] Apple vs Samsung

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:57

heb hem voor je ingevuld!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:53

Sisi_96 schreef:
aishcream schreef:
Sorry heb je gelijk in Sisi! Android stopt inderdaad opgegeven moment met updaten maar omdat er zoveel meer modellen op android draaien dan op IOS, is over het algemeen de iphone sneller stuk geupdate zeg maar.

Over de batterij, hij kan wel vervangen worden. De mobiel is alleen zo in elkaar gezet dat deze een keer op is en de accu dan niet meer werkt als hoe deze zou moeten doen.
Daarbij kun je ook alleen officiele opladers gebruiken, opladers van bijvoorbeeld hema kunnen je batterij kapot maken. Dit is natuurlijk bij samsung idem, officiele opladers zijn het beste. :)

Oooh nu snap ik het! En klopt, die accessoires zijn altijd belachelijk duur en je kunt nooit een oplader van een ander merk gebruiken. Groot nadeel van iPhone.

Nee hoor, ik gebruik al jaren een simpele oplader van ebay, en een van de action, en mijn iphone werkt nog prima en de accu gaat na 4 jaar nog steeds met gemak een volle dag mee. Je moet alleen opletten dat de oplader dezelfde hoeveelheid stroom geeft.

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 17:18

8nnemiek schreef:
Sisi_96 schreef:
Oooh nu snap ik het! En klopt, die accessoires zijn altijd belachelijk duur en je kunt nooit een oplader van een ander merk gebruiken. Groot nadeel van iPhone.

Nee hoor, ik gebruik al jaren een simpele oplader van ebay, en een van de action, en mijn iphone werkt nog prima en de accu gaat na 4 jaar nog steeds met gemak een volle dag mee. Je moet alleen opletten dat de oplader dezelfde hoeveelheid stroom geeft.

Oh wist ik niet! Van de action ook gewoon? Zo handig, raak mijn opladers altijd kwijt. Maar de accessoires zijn wel iets exclusiever bij apple meestal.

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 21:36

Lifebee schreef:
Wanneer moet je je pws af hebben? Neem aan dat je dan de resultaten hebt.

6 januari maar ik zal proberen de uitslagen meteen op bokt te zetten als ik ze verwerkt heb. (Maar ik laat m nog wel een week openstaan, heb nog wat respondenten nodig)

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:06

8nnemiek schreef:
Sisi_96 schreef:
[qute="aishcream"]
Sorry heb je gelijk in Sisi! Android stopt inderdaad opgegeven moment met updaten maar omdat er zoveel meer modellen op android draaien dan op IOS, is over het algemeen de iphone sneller stuk geupdate zeg maar.

Over de batterij, hij kan wel vervangen worden. De mobiel is alleen zo in elkaar gezet dat deze een keer op is en de accu dan niet meer werkt als hoe deze zou moeten doen.
Daarbij kun je ook alleen officiele opladers gebruiken, opladers van bijvoorbeeld hema kunnen je batterij kapot maken. Dit is natuurlijk bij samsung idem, officiele opladers zijn het beste. :)

Nee hoor, ik gebruik al jaren een simpele oplader van ebay, en een van de action, en mijn iphone werkt nog prima en de accu gaat na 4 jaar nog steeds met gemak een volle dag mee. Je moet alleen opletten dat de oplader dezelfde hoeveelheid stroom geeft.[/quote]

edit; de quotes doen een beetje raar
Ik zeg ook kunnen. Heb je geluk dat bij jou mobiel een andere oplader geen problemen oplevert. Mijn telefoon doet het ook met andere opladers maar ik ben er toch wat huiverig voor.
Dit is trouwens ook weer een verkooptruc. Geld verdienen, want joh die iphone gaat stuk als je er geen officiele oplader bij hebt. :+

Lifebee

Re: [ENQ] Apple vs Samsung

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:12

Ik heb altijd het probleem als ik bij iemand anders wil opladen en geen oplader mee heb, dat diegene een andoid oplader heeft, of een iphone 4 oplader ipv iphone 5. Heel hinderlijk dus, want toen ik Samsung had, was er bijna altijd wel iets wat ik kon gebruiken (een oplader voor een ditale camera bijvoorbeeld.) Die ingang van android is universeel.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:26

Ik heb de enquete voor je ingevuld. Ben nu bezig aan mijn 3e Samsung smartphone en heb 3 maanden een iPhone gehad waarbij op een gegeven moment de home button niet meer werkte en de aan/uit knop niet goed meer werkte :') .
Ik hoef hier waarschijnlijk niet bij te vertellen dat mijn voorkeur dus uitgaat naar Samsung/Android. iPhones vind ik te strak, moet wel eerlijk bekennen dat iOS een fijn besturingssysteem is.
Durf niet te zeggen of mijn volgende telefoon weer een Samsung wordt, ik neig om dit keer eens een HTC te proberen omdat ik uit die hoek wel veel positieve verhalen hoor.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:31

Ingevuld :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:34

dat je geen andere oplader kan gebruiken is een hoax. Je moet natuurlijk wel naar hoeveelheid stroom etc kijken.

Ik heb voor apple de voorkeur, altijd problemen met vastlopen etc met samung en met appe geen problemen meer mee

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:45

Het vergelijken van alle smartphones van samsung met de smartphones van apple vind ik zelf niet helemaal een eerlijke vergelijk. Alleen de Galaxy S/note-lijn is vergelijkbaar met iPhones, de rest van de telefoons van samsung zijn minder goed maar daar betaal je dan ook naar. Dat komt in de enquete niet naar voren.

Als mensen alle smartphones van samsung met apple gaan vergelijken is het begrijpelijk dat apple er beter vanaf komt gemiddeld gesproken. Die heeft alleen maar zijn vlaggenship (en voorgangers).

Ik heb op het moment een Note2, daar was mijn broertje afgelopen zomer helemaal blij mee toen hij die een periode mocht lenen, hij vond het een snel toestel die lang met zijn accu deed. Zijn iPhone 5S was dood en hij is een echte applefan, mijn toestel is al wel 2.5 jaar oud.
Daarnaast had ik een Samsung Fame, die was gruwelijk langzaam en liep vaak vast/ging willekeurig uit. Die heb ik nu vervangen door een Sony Z3 Compact die op zich zelden vastloopt maar het cameraknopje gaat nogal eens af in mijn broekzak en dan heb ik een actief scherm waardoor ik opeens mensen ga bellen enzo. Daarnaast vind ik de overlay van Samsung erg prettig en mis ik die echt bij de Sony dus mijn volgende toestel wordt weer een Samsung Sx/Note x.

Bij wat ik zoek in een telefoon heb ik een antwoord aangevinkt die in eerste instantie misschien wat raar overkomt. Ik weet niet of je ze per enquette ziet of alleen in totaal ziet hoeveel ieder is aangevinkt, maar in het eerste geval is mijn antwoord niet logisch.

Antwoord:
Goede camera
Groot scherm
Klein scherm
Goede accu
Groot aanbod van apps

Ik wil dus of een groot scherm (5.7" of groter) of een klein scherm (maximaal 4.5", liever 4"). Maar sowieso een zeer goede kwaliteit telefoon (vlaggenschipmodel).

Voor mij valt alles van Apple af omdat ik niet met de software om kan gaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:50

Mizora schreef:
Het vergelijken van alle smartphones van samsung met de smartphones van apple vind ik zelf niet helemaal een eerlijke vergelijk. Alleen de Galaxy S/note-lijn is vergelijkbaar met iPhones, de rest van de telefoons van samsung zijn minder goed maar daar betaal je dan ook naar. Dat komt in de enquete niet naar voren.

Als mensen alle smartphones van samsung met apple gaan vergelijken is het begrijpelijk dat apple er beter vanaf komt gemiddeld gesproken. Die heeft alleen maar zijn vlaggenship (en voorgangers).

Ik heb op het moment een Note2, daar was mijn broertje afgelopen zomer helemaal blij mee toen hij die een periode mocht lenen, hij vond het een snel toestel die lang met zijn accu deed. Zijn iPhone 5S was dood en hij is een echte applefan, mijn toestel is al wel 2.5 jaar oud.
Daarnaast had ik een Samsung Fame, die was gruwelijk langzaam en liep vaak vast/ging willekeurig uit. Die heb ik nu vervangen door een Sony Z3 Compact die op zich zelden vastloopt maar het cameraknopje gaat nogal eens af in mijn broekzak en dan heb ik een actief scherm waardoor ik opeens mensen ga bellen enzo. Daarnaast vind ik de overlay van Samsung erg prettig en mis ik die echt bij de Sony dus mijn volgende toestel wordt weer een Samsung Sx/Note x.

Bij wat ik zoek in een telefoon heb ik een antwoord aangevinkt die in eerste instantie misschien wat raar overkomt. Ik weet niet of je ze per enquette ziet of alleen in totaal ziet hoeveel ieder is aangevinkt, maar in het eerste geval is mijn antwoord niet logisch.

Antwoord:
Goede camera
Groot scherm
Klein scherm
Goede accu
Groot aanbod van apps

Ik wil dus of een groot scherm (5.7" of groter) of een klein scherm (maximaal 4.5", liever 4"). Maar sowieso een zeer goede kwaliteit telefoon (vlaggenschipmodel).

hier heb ik tegenin te brengen dat ik de samsung galaxy S3 en galaxy S5 heb gehad. Bieide dure modellen, de S5 heb ik zelfss meer aan betaald dan aan mijn Iphone. Yoch is mijn Iphone 10 keer zo goed en ik was voordien 1 van de apple-haters

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:01

Zowel de S3 als de S5 horen bij de Galaxy S/note-lijn. Persoonlijk zou ik de enquete dan ook enkel tussen deze lijn en de iPhone lijn gehouden hebben. Jij hebt duidelijk goede ervaringen met iPhone en slechte met Samsung Galaxy S. Ik heb goede ervaringen met de Samsung Note en zie jaar in jaar uit bij mijn broertje zijn iPhones sneuvelen. Minimaal 1x per jaar het scherm vervangen, zijn huidige iPhone heeft een flikkering en zijn simpoort doet het niet meer, ze krijgen het niet gefixt. Hij heeft het toestel nu verkocht voor onderdelen en is aan het sparen voor een 6S.

Ondanks alle problemen die hij er mee heeft is hij nog steeds helemaal Applefan, maar ik doe nu al ruim 2.5 jaar met mijn grote telefoon. Mijn kleintje heb ik wel tussentijds gewisseld maar is nu reservetoestel voor die en gene. De voornaamste reden dat mijn kleine toestel geen samsung meer is, is omdat samsung geen kleine toptoestellen heeft. De Sx mini's zijn altijd van veel lagere kwaliteit dan de echt S-lijn.

Ik geloof dus direct dat je een voorkeur heb naar aanleiding van ervaringen, maar dat was niet het punt van mijn eerste twee paragrafen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:05

scherm dat kapot s ligt toch echt ana zijn onvoorzichtigheid :p hier scherm nog maar 1 keer gesneuveld en dat kwam doordat ik met een kom kokend water en mijn iphone in mijn hand stond toen de kat speels aan mijn ar hing (ze was toen pas 3 aanden) en het was ofwel de kom kokend water over de kat heen ofwel iphone van een trapje laten donderen, het is dus de iphone geworden :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:13

Natuurlijk ligt het aan zijn onvoorzichtigheid. Maar mijn Samsungs zijn allebei meerdere malen gestuiterd, mijn Note2 zelfs een aantal keer serieus hard, en ze zijn nog altijd heel. Mijn Sony moest binnen 4 weken terug vanwege een half werkend touchscreen en een schermbreuk, maar dat bleek beide te worden veroorzaakt door een te hoge schermspanning (en dus een fabrieksfout). Sindsdien is mijn Sony ook al een keer gestuiterd maar nog altijd heel (de sleutelbos erbij in mijn broekzak heeft helaas wel wat schade aangericht). Dat geeft wel iets aan. Overigens heeft alleen mijn Note2 een hoesje en 1x is hij juist gestuiterd omdat hij uit zijn hoesje schoot (en dus werd hij ook nog afgevuurd).

Maar het was helemaal niet de bedoeling om de strijd aan te gaan tussen de Galaxy S/note-lijn en de iPhone. De gedachte van het aankaarten was dat ze een puntje had om in haar discussie te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:35

Het probleem met goedkope (niet gecertificeerde) opladers die niet van Apple zelf zijn is niet per se dat je telefoon er kapot van gaat, ze doen het bij mij vaak gewoon niet. Ik hou het op officieel spul, hou ook wel een klein beetje van die luxe :o

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 12:20

Mizora schreef:

Antwoord:
Goede camera
Groot scherm
Klein scherm
Goede accu
Groot aanbod van apps

Klopt, je kunt de goedkopere samsung modellen niet vergelijken met apple, want doe heeft geen toestellen in lagere prijsklassen. Voor mn pws ga ik ook een paar specifieke toestellen met elkaar vergelijken van apple en samsung met vergelijkbare specs.

Ik kan de enquêtes los van elkaar zien en ook alle resultaten bij elkaar in grafieken. Dus handig dat je het even toelicht, anders zou ik het idd niet snappen haha.

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 14:23

Mizora schreef:
Zowel de S3 als de S5 horen bij de Galaxy S/note-lijn. Persoonlijk zou ik de enquete dan ook enkel tussen deze lijn en de iPhone lijn gehouden hebben. Jij hebt duidelijk goede ervaringen met iPhone en slechte met Samsung Galaxy S. Ik heb goede ervaringen met de Samsung Note en zie jaar in jaar uit bij mijn broertje zijn iPhones sneuvelen. Minimaal 1x per jaar het scherm vervangen, zijn huidige iPhone heeft een flikkering en zijn simpoort doet het niet meer, ze krijgen het niet gefixt. Hij heeft het toestel nu verkocht voor onderdelen en is aan het sparen voor een 6S.

Ondanks alle problemen die hij er mee heeft is hij nog steeds helemaal Applefan, maar ik doe nu al ruim 2.5 jaar met mijn grote telefoon. Mijn kleintje heb ik wel tussentijds gewisseld maar is nu reservetoestel voor die en gene. De voornaamste reden dat mijn kleine toestel geen samsung meer is, is omdat samsung geen kleine toptoestellen heeft. De Sx mini's zijn altijd van veel lagere kwaliteit dan de echt S-lijn.

Ik geloof dus direct dat je een voorkeur heb naar aanleiding van ervaringen, maar dat was niet het punt van mijn eerste twee paragrafen.

Ja klopt, de goedkopere toestellen van samsung zijn idd niet goed te vergelijken met apple. Daarom vergelijk ik apple en samsung op verschillende punten, deze enquête is er een deel van, maar ik ga ook de S-toestellen van Samsung vergelijken met iPhone. Het is meer dat ik de algemen dingen van deze merken wilde aankaarten en vergelijken.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:27

Ingevuld.
Ik ben wel een Samsung fan. :D

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:30

Ingevuld.

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 15:26

Dankjulliewel!

Lifebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:41

Nog steeds is het van android vervelend dat die updates niet tegelijk uitkomen en het voor veel smartphones superlang duurt voor ze die kunnen hebben. Daarom doen veel apps het dan niet enzo. Ik had dat ook.

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 17:44

Dat probleem had ik ook

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 19:19

Ben trouwens juist blij met de samsung-voorstanders, want die kunnen mij wat meer overtuigen voor samsung. Helpt natuurlijk bij mn pws, want dan heb ik alle kanten van de samsung-apple-discussie.

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 22:47

Lifebee schreef:
Nog steeds is het van android vervelend dat die updates niet tegelijk uitkomen en het voor veel smartphones superlang duurt voor ze die kunnen hebben. Daarom doen veel apps het dan niet enzo. Ik had dat ook.

Ja, maar aan de andere kant kan android eventuele fouten nog herstellen voordat elke gebruiker er last van heeft.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 07:57

Ik heb een Samsung galaxy s5,en een tijd geleden kwam er een update.
Die had best wat foutjes,en dat is redelijk snel hersteld met een vervolg update.
Nu werkt het weer perfect!
Mijn dochter heeft een s4,en dezelfde update voor haar gsm was in de tussentijd al aangepast,dus zij kreeg de goede update.

Ik heb trouwens nog nooit gehad dat apps niet goed werken op mijn Samsung.