Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:29

gelukkig zelf nog niet meegemaakt. Wij hadden ooit een sollicitant die van de beveiliging zijn riem af moest doen. (metaal detectie)
Zakte zijn broek midden in de ontvangsthal naar beneden.
Mooie rode onderbroek :o

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:57

Wat een geweldige verhalen komen er hier voorbij, ik lig helemaal in een scheur :')

Hier ook een beste blunder.
Het bedrijf waar ik werk maakt van die sensoren voor koeien, deze dingen moeten tegen een stootje kunnen.
Had onze marketing afdeling een leuke interne actie bedacht: maak een filmpje om te laten zien hoe sterk ons product is.
Dan krijg je dus filmpjes waar er met een tank over zo'n ding heen gereden wordt enzo.
Maar mijn idee: ik knoop dat ding met een touwtje achter mijn auto en ga ermee de oprit (nogal hobbelige weg) op en af rijden en dat filmen.
Maar nee, vrouwen kunnen geen 2 dingen tegelijk en terwijl ik aan het rijden ben en aan het filmen naar achter toe, let ik even niet op, stuur teveel naar links en *bam* tegen een boom, waarna mn autootje ook nog op kant rolt!
En ja, dat stond allemaal op film, inclusief mijn gevloek......
Resultaat: auto total loss (versnellingsbak doormidden), maar onze sensor was nog heel! (ikzelf gelukkig ook nog) En wel een prachtfilmpje aan overgehouden :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:04

Oh geweldig topic! :))

Mijn allergrootste werkblooper is toch wel van een van mijn eerste baantjes… ik had buikpijn en moest naar de wc… was blijkbaar vergeten de deur op slot te doen, want toen ik op mijn gemak mijn ding zat te doen, ging de deur ineens open en keek de directeur me geschrokken aan…

En een blooper/grappige uitspraak van op mijn huidige werk: Ik vroeg aan een collega of haar ouders kinderen hebben…

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:22

Als verpleegkunde leerling

-Een katheter legen in zo'n plasfles. 'Urine stroomt in de fles' Oeh het is wel veel. Oeps het is te veel ik pak even nog een fles! Arghhhh de katheter gaat niet meer dicht!! oliebol oliebol oliebol 'urine stroomt over de vloer' En meneer maar lachen.
-Uitglijden wanneer je iemand helpt met douchen
-Tijdens het scheren van iemand over een puistje heengaan! meneer: bloed ik? Ehm ja sorry.. Geeft niet hoor meissie wat bloeien moet moet bloeien. 'schaam'

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:27

Barbecue met alle bewoners van een verpleeghuis. De stagaires regelen al het eten en dergelijke. Rijden alles naar buiten. Op een gegeven moment zitten we met zijn allen te eten komt er opeens een rood aangelopen begeleider op ons af gelopen! Wie heeft die kar gepakt!!!?? (kar stond vol met etenswaren)
Iedereen kijkt elkaar een beetje aan, niemand zegt iets!
Begeleider: Jongens!! Dat is de lijkkar!! :roll: :') :')

Nog nooit zo hard gelachen _O-

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:39

Ik werkte bij een bedrijf waar ook een grote loods bij was. We moesten iets aan de telefoon instellen, ik weet niet eens meer wat. Wat ik wel weet is dat het niet lukte en dat de beste man en ik uiteindelijk heel erg melig werden. "Joh... doet ie het nou? Nee, hij doet niks... Jee, wat is dat voor een k*tding. Zullen we gewoon een liedje gaan zingen? Druk eens op die knop. Nee, die is het niet. Blijf nou aaaaaf!!!" En zo gingen we echt een hele tijd door. Totdat collega zijn mobiel ging. "Het is zeker heel gezellig bij jullie, heel de loods geniet mee." Door de grond zak momentje, weken mee geplaagd en achteraf echt heel erg om gelachen.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:42

Ik heb overigens ook al vaak dingen in het water laten vallen :')
Zoals een hele voerbak, netjes met visseneitjes erin, kwast waarmee we de automatische voerschijven schoonvegen.. Allemaal omdat er ineens een spin over mijn hand liep (heel veel spinnen daar, en ik vind ze doodeng :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:44

Ik brak op de eerste dag mijn teen (schoonmaakbedrijf, basisschooltafel op laten vallen). Heb nog tot 6 uur doorgewerkt, dus zo'n 7 uur, en kwam er thuis achter dat ie toch wel heel erg blauw was... Heel de zomer in het gips gezeten.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:10

Om sommige heb ik werkelijk waar hardop kunnen lachen :+

Denk niet dat mijne het erbij halen, ik ben vooral een kluns.

In mijn baantje in de supermarkt vulde ik eerst vakken, en boven op de karren hadden we een ding liggen voor het karton, ook van ijzer en zat op ooghoogte. Ah fijn, ik wil dat ding uit het magazijn rijden, staat er iemand anders aan de andere kant van de klapdeuren! Kar veert terug en die "kartonplank" schraapte recht over mijn neus, heb er nu een paar jaar later nog een litteken van zitten. Jeempie die voelde niet fijn. Wel gewoon doorgewerkt en gezegd dat er niks gebeurd was.

Zelfde supermarkt, inmiddels achter de kassa. Winkel werd net geopend en de kassa's dus ook. De gangpaden van de kassa's zijn dicht met een winkelwagentje of alleen met de draadjes aan elkaar verbonden. Ik had geen zin om om de kassa heen te lopen, dus ik stapte wel even over dat touwtje. Terwijl ik al dacht aan de andere kant van het touwtje te zijn, bleek mijn voet nog aan de verkeerde kant te zitten. Ik schuif mijzelf dus op mijn smoeltje met een hele harde klap op 1 knie, de ander hing nog in de lucht. Wat was ik blij dat de winkel nog dicht was! Met pijnlijke knie toch doorgewerkt en na onwijs veel last (paar maanden later) bleek dat er dus een stuk van mijn meniscus af was gebroken :o

Op mijn stage bij de bank had ik een onwijs lelijke blaar. En na de eerste dag op hakken werd deze alleen maar erger en elke schoen aan mijn voet was te veel. Toen heb ik dus een paar dagen rondgelopen in onwijs lelijke wollen schoenen :') Je had de receptioniste moeten zien kijken hehe.

Op diezelfde stage ben ik heel wat keren knalrood aangelopen. De afdeling die grensde aan de mijne had nogal wat mannen met haantjes gedrag en een jonge meid als ik werd wel gewaardeerd. Nou ik heb het geweten, van vragen voor mijn nummer tot etentjes in de lunchpauze :') Sta je toch wel even gek te kijken de eerste paar weken terwijl je weet dat ze eigenlijk allemaal (getrouwd) kinderen hebben, sommige zelfs van mijn leeftijd. :Y)

En ik ben zo chaotisch dat ik mijn geheugen soms niet meewerkt. En bij de bakker waar ik werkte (heeft niet lang geduurd haha) was het eerst alle spullen pakken en dan inpakken. Daarbij was het ook nog zo dat we om 6 uur begonnen dus ik niet helemaal fit was, dit was geloof ik ook nog na mijn verjaardag, dus ik had aardig wat uurtjes slaap te pakken, not. Meneer wilt graag "2 bruine bollen, 3 maanzaadbollen 2 tijgerbolletjes 4 papegaaien broodjes 4 sesambolletjes en nog 2 gewone bolletjes." Ik heb geloof ik wel 3 of 4x aan die man gevraagd wat het nou ook al weer moest zijn, zo gênant :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:15

emilyxx schreef:
Barbecue met alle bewoners van een verpleeghuis. De stagaires regelen al het eten en dergelijke. Rijden alles naar buiten. Op een gegeven moment zitten we met zijn allen te eten komt er opeens een rood aangelopen begeleider op ons af gelopen! Wie heeft die kar gepakt!!!?? (kar stond vol met etenswaren)
Iedereen kijkt elkaar een beetje aan, niemand zegt iets!
Begeleider: Jongens!! Dat is de lijkkar!! :roll: :') :')

Nog nooit zo hard gelachen _O-

Willen we weten wat er op de barbecue lag? _O-

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:19

Oh dit is echt mijn topic :')

Ik lees mee _O- en bedenk ondertussen wat ik voor stoms meegemaakt heb ... kom er niet zo snel op!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:06

Ik werk voor een groot woon/ meubel warenhuis, waar met regelmaat 'aanbiedingen' op grote zwarte krijtborden worden geschreven. Het schrijven van die borden was altijd onderdeel van mijn functie.

Op ons laad/los zijn twee toiletten, een dames en een heren. Eigenlijk voor (vrachtwagen)chauffeurs, maar collega's maken er ook gebruik van daar onze (personeels)toiletten zich aan de andere kant van het pand bevinden.

Afijn, toiletten zaten al zeker 1,5 week op slot met een bordje er op 'verstopt'. Om de krijtborden schoon te maken had ik water nodig, behalve dan op dit toiletten is er geen water op het laad/los, dus ik ben naar het logistieke kantoor gegaan om een schaar te halen om jawel.....de dames toiletdeur te forceren zodat ik water kon pakken.

Het gleufje van het slot draaide wat moeilijk mee en toen het eindelijk lukte leek het handvat van binnen te worden vast gehouden. Op dat moment realiseerde ik me pas dat er gewoon een collega op zat....op dat zelfde moment zei een mannenstem ( jaja op het dames toilet) heeeee waar ben je mee bezig??:+ :+ :+

Was compleet van m'n aprepau, klaarblijkelijke waren de toiletten gerepareerd en zat mijn mannelijke collega gezellig op het damestoilet voor de grote boodschap. Heb er de eerste week met niemand over durven praten :D .... In de angst dat de bewuste collega zou weten dat 'ik' dat was..

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:10

Oh wat heerlijk gênant :(:) :))

Enige wat ik als erg ervaar is een klant overhoop lopen omdat je niet goed uitkijkt ...
Verder niks echt ergs denk ik ...

Verder gênant maar dan voor mn collega's ... ik loop vrij vaak tegen dingen aan (zoals deuren) O:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:52

Bedenk me er nog 1

Heb een collega die 25 jaar ouder is, professioneel mopperkont,100 kilo te zwaar en altijd opscheppen dat ie zoveel geld heeft.

Op een dag begon ie weer over dat ie teveel belasting moest betalen dus iemand zei ja neem je toch een hobby? Waarop ik inhaakte ik wil je hobby dan wel zijn. Ik bedoelde kom maar op met geld ik maak het wel op
Kennelijk interpreteerde de rest + die collega dat heel anders.. Ben er weken mee gepest :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:14

Ik heb me op m'n werk ook al eens flink in m'n vinger gesneden, zou vleeswaren in drieën snijden met een slagersmes maar ik hield mijn vinger aan de achterkant op dezelfde plek als waar ik het mes in stak..
Met m'n domme hoofd houd ik m'n vinger meteen onder de kraan (harde straal) waardoor het eigenlijk alleen maar erger werd..
Collega heeft iemand met BHV opgeroepen en die kwam al mopperend aanlopen omdat ik haar diezelfde ochtend had opgeroepen voor de collega die dit keer riep.. Zij had zich met hetzelfde mes gesneden.
Ik kon het laten hechten, collega had meer geluk.
Huisarts heeft het gehecht maar na een paar seconden sprongen de hechtingen dus toen kon hij weer opnieuw beginnen..
Nadat het gehecht was ben ik wel weer gewoon aan het werk gegaan omdat het toch verdoofd was, ik moest er alleen met de snijmachine om denken dat ik m'n vinger daar niet nog eens langs haalde omdat ie recht bleef staan..

Verder ben ik ook al vaker bijna aangereden bij de klapdeuren omdat de raampjes net te hoog hangen om mij aan te zien komen, volgens een collega moest ik gewoon een oranje vlaggetje op m'n rug hebben.

Tijdens stage bij een dierenwinkel heb ik m'n hand eens open gehaald omdat ik van mezelf vond dat ik me niet aan moest stellen en gewoon die sprinkhanen uit het terrarium kon halen. Ik vond ze doodeng maar pushte mezelf de hele ochtend al om het gewoon te doen, stak heel stoer m'n hand naar binnen maar toen ze allemaal begonnen te springen trok ik m'n hand terug, langs het glas van de zijkant.. Ik heb nooit meer sprinkhanen hoeven vangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:23

Solliciteren in het ziekenhuis en een casus krijgen. Van de stress niet meer weten hoe te reanimeren...
Heb me er uit kunnen praten door dan weer wel het noodnummer van buiten te weten en te zeggen dat reanimeren een reflex is, dat ik in de echt situatie niet zou twijfelen. Ben diezelfde dag nog aangenomen, wel met de belofte een beetje op te letten tijdens de jaarlijkse en verplichte reanimatie les. (Die ik al tig keer heb gevolgd, t waren puur de zenuwen.) O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:25

Ik werk in een tuincentrum, daar moest ik eens een display neerzetten waar nog plastic rond zat. Nu knipte ik dat dus los en trok aan de andere kant aan de achterkant het plastic los. Bleef het haken achter een kraan met VEEL DRUK waardoor die opendraaide. Uiteraard stond ik binnen een zeer veilige afstand van 30cm om het water op te vangen voor de klanten die net langsliepen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:04

Nog eentje van mij dan.
Vorig jaar werkte ik in de zomer in een restaurant in t buitenland. We hadden een snijmachine voor kaas en worst, maar ik was zo lui er ook komkommer mee te snijden. Ging een paar keer goed tot ik bijna het topje van mijn vinger er af had. En het enige wat ik kon roepen was: oliebol, MIJN NAGEL! Liep ermee naar mijn baas, die stuurde me terug: GA WEG IK KAN NIET TEGEN BLOED. Toen heeft zijn 13 jarige dochter mij verbonden _O-
Zelfde dag ook nog tegen de deur van het opslaghok aangelopen waardoor ik een maand een enorme blauwe plek op mijn arm heb gehad.. En als klap op de vuurpijl diezelfde week tegen de bar gevallen waardoor ik ook een gat in mijn rug had..
Had toen wel gelijk al mijn ongelukje voor die zomer gehad :D

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:12

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:36

ohh wat een geweldig topic, ik heb nog steeds een glimlach van oor tot oor en buikpijn van het lachen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:43

Fantastisch topic!

Ik heb behoorlijk wat stomme dingen uitgevoerd in mijn werkende leven, de meest recente is van vorige week donderdag.

Ik doe de boekhouding en betalingen van een internetprovider voor de zakelijke markt en krijg dus van collega's allerlei zaken over facturen en betalingen doorgemaild. Zo ook eentje van een bedrijf waarmee we niks te maken hadden, doorgestuurd door een collega met een groot vraagteken. Er stond in engelse tekst 'your payment' bij met een bedrag in dollars. Tevens zat er een zipbestand bij. Ik antwoordde mijn collega dat ik het niet vertrouwde, dat we vanzelf een aanmaning kregen als we echt iets moesten betalen. Blijkbaar heb ik door te dubbelklikken op de mail toch die zip geactiveerd want enkele uren later kreeg ik ineens veel 'could not be delivered mails' en stond mijn baas ineens naast me 'Wat ben jij aan het versturen?!' :(
Bleek ik dus door alle filters heen een virus te hebben verzonden naar bijna 1000 klanten! En in mijn virusmail stond 'Come and see my pictures' met een of andere duistere link erbij. Binnen no time kreeg ik mails van klanten met vragen over de mail, dat ze de link niet konden openen en of we een virusje hadden opgelopen. Mijn hele computer moest gerefreshed worden, en dat voor een internetprovider... Oeps! :Y)

Nou werk ik hier ter vervanging van iemand met zwangerschapsverlof en houdt het voor mij half december helaas op. In de bedrijfsgroepsapp werd gevraagd waar ik mee bezig was omdat mijn collega's ook last hadden van het virus en vragende klanten. Ik grapte dat ik gewoon nieuw werk creëerde zodat ik blijven kon, beantwoorden van virusmailvragen... Kreeg ik reactie van een collega 'Nou je hebt in elk geval je sollicitatie naar 1000 klanten gestuurd, met foto's, je hebt vast een onuitwisbare indruk achtergelaten!' :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:46

Mijn hele leven is een awkward bedoeling. Als bijbaan werk ik achter de kassa in de albert heijn en ik ga altijd hele gesprekken aan met de klant. Alleen ik heb nogal talent om mezelf voor banketstaaf te zetten.

Zo kocht een klant een maaltijdsalade. En wij hebben van groene vork lepels genaamd vlork. Deze jongeman vroeg hoe deze dingen heeten waarbij ik per ongeluk plork zei. (dit is een afkorting voor: Prachtig lichaam ontiegelijke rot kop) hij schoot dus keihard in de lach.
Ook ben ik al eens al pratende tegen een klant tegen een stelling aangelopen. Waarbij natuurlijk alles omviel :+

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:45

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:26

Toen ik net op de markt werkte bij het verkoop van groenten en fruit. Vroeg een klant naar Kousenband.
Ik heel naief door verwezen naar de sokken kraam verderop!

Iedereen schoot in de lach.. het duurde even voor het me uitgelegd werd dat koussenband een groentensoort was.
Ik heb t nog 6 jaar aan moeten horen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:05

Lieke schreef:
Mijn grootste sollicitatieblooper was toen ik online een filmpje moest maken om mezelf voor te stellen. Filmpje kon je zo vaak proberen als je wilde. Helaas ik ben geen filmptalent en pas na tientallen Pogingen was het gelukt. Ik wilde het filmpje opslaan, maar toen liep het helemaal mis, filmpje gewist. Ik was inmiddels behoorlijk gefrustreerd en reageerde me boos op de computer af (schelden). Toen verscheen opeens in beeld, bedankt, het filmpje is opgeslagen en verzonden. En ja dat was het filmpje waar ik al scheldend en tierend op
Stond

:')

_O- Ik vind het hilarisch!