Ontslag genomen en toch nog moeten werken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMariekeJarig

Re: Ontslag genomen en toch nog moeten werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:54

Goed plan Safina

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:59

Dat vind ik ook best een goed idee :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:02

Weet ts nu al wat ze gaat doen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:09

Om de loonheffingskorting te kunnen toepassen, heeft TS bij indiensttreding een loonheffingsformulier ingevuld en ingeleverd bij haar werkgever. Zonder formulier mag de loonheffingskorting niet worden toegepast.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:19

Safina, die is geweldig :o

Terugkomend op 7:655 BW, dit is schriftelijk ooof electronisch!
Het kan zijn dat dit bestand gewoon online staat, dan heb je nog de verstrekking, maar wellicht is het naar de e-mail verstuurd, maar was dit een verkeerd mail adres. Hij kan in ieder geval in bezit zijn van dat elektronische document. Kortom het kan dus wel mogelijk zijn dat TS onder contract werkt.

Wettelijk is er een opzegtermijn van een maand. In een contract of cao kan er een extra clausule zijn opgenomen. Zo had ik de clausule (bakker) dat mijn overeenkomst niet mocht eindigen in december, dit mbt tot de feestdagen. Opzeggen moest ik dus in oktober doen, dan zou de overeenkomst eindigen in november.
Maar je hebt het in oktober gezegd, dus je dienstverband zou in november eindigen, je bent volgens mij dan ook niet verplicht om te werken met kerst.

Edit: Bij deze werkgever kreeg ik ook geen loonstroken en handje contantje uitbetaald, echter was het wel degelijk wit. (Ik had dan wel een fysiek contract)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:23

KellyR schreef:
Safina, die is geweldig :o

:oo :oo :oo

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:29

Nieuwe wetgeving in 2016: werkgever is verplicht giraal te betalen en de bankrekening moet op naam van werknemer staan. Wet aanpak schijnconstructies. :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 08:53

Ik zag dit topic en ik heb ook iets.
Ik heb in oktober gezegd te stoppen, dus november uitwerken en dan per 1 december stoppen zeg maar.
Krijg ik een foto van t rooster, sta ik in december doodleuk ingepland.
Ik mail nalezen (had een bevestigingsmail gestuurd) en daar staat november werken en december is t klaar.
Heb overigens geen contract, wel om gezeurd, naar nooit gekregen.

Dus wat kan ik doen? T zit echt hoog, en dit is niet de eerste keer dat zo iets gebeurd..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 08:57

Als jij zwart op wit hebt staan dat je december niet meer werkt sta je sterk.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:07

[***] schreef:
Er is in ieder geval niks besproken/getekend. Wij lopen al ruim een half jaar rond met te weinig personeel, maar er worden gewoon geen mensen gezocht terwijl dat makkelijk kan. Ik heb overigens op 23 oktober gemeld dat ik niet meer kan werken door mijn nieuwe baan. Ik kon het niet eerder melden, aangezien ik pas een paar dagen daarvoor aangenomen was, en het werk per direct is. En nee, ik kan een baan voor 40 uur in de week niet zomaar aan mijn neus voorbij laten gaan. :n

Heb je nog vakantie uren? Dan neem je die inclusief opzegtermijn termijn en dan hoef je niet meer te werken daar. Niet netjes hoe je dit hebt gedaan..maar met een goed gesprek laat hij je misschien ook eerder gaan.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:21

Es_ther schreef:
Ik heb in oktober gezegd te stoppen, dus november uitwerken en dan per 1 december stoppen zeg maar.
Ik mail nalezen (had een bevestigingsmail gestuurd) en daar staat november werken en december is t klaar.

Dus wat kan ik doen? T zit echt hoog, en dit is niet de eerste keer dat zo iets gebeurd..

Aangeven dat je niet komt omdat je bevestiging hebt gehad dat je december klaar bent met werken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 12:00

Ik zou eigenlijk Safina haar methode toe passen.
Anderen hebben overigens niet voor jou te bepalen of je 50 uur werken per week wel een maandje vol houdt. Laat je dat dus ook niet aan praten.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 02:52

friendly schreef:
Es_ther schreef:

Aangeven dat je niet komt omdat je bevestiging hebt gehad dat je december klaar bent met werken.

Waarom van het slechtste uit gaan ?
Even bellen/appen: joh er staat een foutje in het rooster ;)
Ik ben er niet meer na *datum *

Maar ts, als jij werkt op basis van een oproep/beschikbaarheid dan kan je toch aangeven dt je deze weken alleen op *naam dag* van *tijd tot tijd* kan werken en verder niet?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:24

Jeetje zeg wat een moraalridders weeral!
Alsof een baas rekening houdt met jouw gevoelens als hij plots geen behoefte meer aan jou/werknemers heeft!
Dan sta je ook zonder pardon op straat hoor!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:31

Jongens, dit topic is een jaar oud....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:37

Echt? :=
Nou in dat geval: hoe is het uiteindelijk gelopen TS? := Ben nu wel benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:07

Zag dit bericht opeens weer in mijn actieve berichten staan, wist in eerste instantie niet eens meer dat het mijn topic was. :') Normaal staat er ook altijd heel groot dat als er lang niet meer in een topic gereageerd is toch?

Nouja, in ik ben in ieder geval nog een zaterdag gaan werken. Daarna werd mij gevraagd hoevaak ik nog kwam, dus dat zouden we bespreken aan het eind van de avond. Maar dat is er toen niet van gekomen omdat hij al naar huis was. Een paar dagen later ben ik omver gereden met de fiets waarbij ik hard ben gevallen. Dus in het ziekenhuis foto's laten maken van mijn rechter pols, niks gebroken gelukkig, maar wel behoorlijk gekneusd. Ik zou sowieso die wek zaterdag nog gaan werken, maar werken in de horeca met een zwaar gekneusde pols is nogal lastig. Dus contact opgenomen dat werken er voorlopig niet inzat, maar niks terug gehoord. Tot een paar dagen voor de kerst, of ik met kerst wou werken. Toen heb ik gezegd dat ik dat niet zag zitten en tot op heden niks terug gehoord. Ik zit sinds de zomer trouwens ook weer op school.