En voel je niet verplicht hoor... Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Eleadoras schreef:Hey!
Ik heb een vraagje..
voor een opdracht moeten we een likert scale van 5 en een likert scale van 4 met elkaar vergelijken. Dit doen we met data van studenten en van observatoren die een 'safe climate' moesten beoordelen.
We moeten met deze data vergelijken wat het verschil is tussen de studenten en de observatoren. Enkel, er zijn dus verschillende likert schalen gebruikt. Iemand enig idee hoe je dit het beste kunt aanpakken?
Joolien schreef:Misschien de middelste schaal eruit halen bij 5? Mja dan heb je wel weer een grote fout in je onderzoek want dan mis je data... Lastig zeg.
Ik zou dat met je docent overleggen, of is dit juist de opdracht?
Joolien schreef:Helpt okk denk wel dat ik sinds kort met natuurlijke medicatie voor concentratie(add) ben begonnen en dat helpt super om mijn koppie rustig te houden. Was ook heel rustig toen ik met de toets begon.
Taffje schreef:Joolien schreef:Helpt okk denk wel dat ik sinds kort met natuurlijke medicatie voor concentratie(add) ben begonnen en dat helpt super om mijn koppie rustig te houden. Was ook heel rustig toen ik met de toets begon.
Hele oude post waar ik op reageer maar ik kwam dit tegen en ik was benieuwd naar het middel voor concentratie en of je er wat aan hebt (of hebt) gehad?
Misschien een optie voor mijn dochter.....
Groet,
Hester
Eleadoras schreef:Joolien schreef:Misschien de middelste schaal eruit halen bij 5? Mja dan heb je wel weer een grote fout in je onderzoek want dan mis je data... Lastig zeg.
Ik zou dat met je docent overleggen, of is dit juist de opdracht?
Uiteindelijk hebben we allebei de schalen getransformeerd naar een schaal van 20. Dus schaal 4 * 5 gedaan, en de schaal met 5 * 4.