Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cookies schreef:jorika1986 schreef:Ach als hun dakkapelletje lekt moet je een kijken hoe blij ze zijn met een MBO timmerman als meneer of mevrouw de HBO'er met twee linkse klauwen het niet gerepareerd krijgt.
Ja of de schoonmaakster die het gebouw schoonmaakt. Laat die maar eens een paar weken het werk laten liggen. Of de vuilnisman. Je kunt nog zo op mensen neerkijken, we hebben elkaar allemaal nodig.
Ik begrijp er niets van dat je op mensen neerkijkt die een andere opleiding (of zelfs geen) hebben gedaan.
) tweetalig VWO deed, werd mijn klas gezien als de nerdklas. Waren wij anders dan de andere klassen? Nee. Waren wij braafjes stil tijdens de lessen? Nope. Hadden wij altijd ons huiswerk af? Neinnn. Enkel kozen wij er voor om het grootste deel van de lessen in het Engels te krijgen, met eventueel oog op de toekomst. Zelfs de andere VWO klas (zonder tweetalig) schold ons af en toe uit voor 'nerds' en dat soort dingen
Sheran schreef:Misschien is dat alleen een term die op de universiteit gebruikt wordt dan. Wij noemen ze scholieren of cursisten.
stu·dent (de; m,v; meervoud: studenten), stu·den·te (de; v; meervoud: studentes, studenten) 1iem. die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool - See more at: http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern= ... fa1QGG-daU
MBO dus niet, volgens de Van Dale.
Tink89 schreef:Tjah UhNee, wat ben je dan? Een scholier? Leerling?
En mensen echt walgelijk vinden, omdat ze iemand van een bepaalde opleiding blijkbaar een verkeerde naam geven...? Dat snap ik niet helemaal.
Tink89 schreef:Tjah, ik noem een HBO'er ook geen student. Wist ook niet dat dat voor de Van Dale moest, maar ik vind studeren iets dat je aan de universiteit doet. Het is geen beroepsonderwijs, maar wetenschappelijk onderwijs en het is compleet anders. Niet beter of handiger, maar het vraagt een compleet andere manier van denken. Het is maar net wat je wilt. Ik wil graag weten hoe ik kan onderzoeken, waarom dingen werken zoals ze werken en om op een bepaalde manier te denken. De HBO'ers in mijn omgeving doen dingen zoals ze ze geleerd krijgen, zonder dat ze zelf weten welke wetenschappelijke grondslag er voor een bepaalde methodiek is. Ik zou dat niet kunnen, maar dat wil niet zeggen dat ik HBO'ers dommer of 'minder' vind. De leermethode is gewoon compleet anders dan waar ik blij van zou worden.
speedfiets_2 schreef:Het is trouwens niet zo dat ik het me persoonlijk aantrek wat er vanmiddag gezegd werd. Maar na een uur van die degenerende grappen was ik het toch wel ontzettend beu.
Samiyah schreef:Tink89 schreef:Tjah, ik noem een HBO'er ook geen student. Wist ook niet dat dat voor de Van Dale moest, maar ik vind studeren iets dat je aan de universiteit doet. Het is geen beroepsonderwijs, maar wetenschappelijk onderwijs en het is compleet anders. Niet beter of handiger, maar het vraagt een compleet andere manier van denken. Het is maar net wat je wilt. Ik wil graag weten hoe ik kan onderzoeken, waarom dingen werken zoals ze werken en om op een bepaalde manier te denken. De HBO'ers in mijn omgeving doen dingen zoals ze ze geleerd krijgen, zonder dat ze zelf weten welke wetenschappelijke grondslag er voor een bepaalde methodiek is. Ik zou dat niet kunnen, maar dat wil niet zeggen dat ik HBO'ers dommer of 'minder' vind. De leermethode is gewoon compleet anders dan waar ik blij van zou worden.
Een HBO'er is gewoon student, dat kan je raar of niet kloppend vinden maar het is zo. Als je denkt dat een HBO opleiding niet wetenschappelijk onderlegd is dan weet je er niks vanaf en moet je dat ook niet gaan roepen.![]()
Ik doe HBO en moet alles onderbouwen met (wetenschappelijke) literatuur. Evenveel als mijn vriend op de universiteit. Ik moet me bij ALLES afvragen waarom het zo is! Denk maar niet dat we er mee weg komen om gewoon iets te doen 'omdat het nou eenmaal zo is'. Daar wordt keihard op gehamerd. . Als HBO'er krijg je gewoon een bachelor diploma he?
Neehoor grapje, ik vind ze alleen wel drukker dan deeltijd, zeker op het hbo was het verschrikkelijk als we daar een docent mee moesten delen. ..
Tink89 schreef:Misschien had je iets verder in het topic moeten doorlezen. Het gaat me om het verschil tussen 'ik schrijf een scriptie en onderbouw die met theorie' en 'ik doe wetenschappelijk onderzoek, ga hypotheses toetsen, statistische analyses loslaten op mijn resultaten en bijdragen aan nieuwe theorieën en nieuwe wetenschap'.
En ja, als hbo'er krijg je ook een bachelordiploma en persoonlijk vind ik dat vreemd. Mijns inziens ben je namelijk geen 'bachelor of science', omdat je geen wetenschappelijk onderzoek gedaan hebt. Wel onderzoek, maar niet wetenschappelijk.
En als je verder gelezen had, had je ook gelezen dat ik zelf weliswaar universitair opgeleid ben, maar ik veel hbo'ers om me heen heb. Ik heb ook wel eens hun afstudeeronderzoeken nagekeken (waar ze ruime voldoendes voor hadden) en ik merk gewoon een andere manier van denken op. Dat vinden zij zelf overigens ook.
Ik onderzoek me af en toe helemaal suf, er komt niks op papier zonder dat ik of eventuele groepsgenoten dit uit eerste hand hebben kunnen ondervinden tijdens een eigen onderzoek, niet iets dat van Google Docs wordt geplukt of iets dergelijks, was het maar zo'n feest soms
. Volgens mij is het hele idee dat WO 'hoger' is bespottelijk. Sizzle schreef:Tink, wat jij zegt klopt gewoon niet.
Ik heb wel degelijk een wetenschappelijke stage gedaan voor het HBO.
Ik heb wetenschappelijk onderwijs en praktica gegeven aan de uni en kan zeggen dat daar sommige mensen alles behalve zelfredzaam zijn en niet altijd wetenschappelijk denken.
Hoe vaak iemand dan komt klagen dat ze niet weten hoe hard ze moeten schudden omdat dat niet precies in het protocol staat.....![]()
Of je schrijft 1099 doodskoppen op een fles phenol, vervolgens gieten ze er wat van over in een bekertje en zetten het zonder afzuiging op tafel. Want dan zit het immers niet meer in die giftige fles![]()
Ja, dat zijn ook academici.
Sommige MBOers hebben een beter analytisch vermogen dan bepaalde academici. De persoonlijke verschillen zijn gigantisch. De opleidingen zijn ook gigantisch verschillend.
Er zijn 'pret studies' en er zijn zware studies. De niveaus lopen daar enorm uiteen.