Hoe verdien je in redelijk korte tijd geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Re: Hoe verdien je in redelijk korte tijd geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:17

Het is over een kleine maand herfstvakantie..

gewoon die week fulltime ergens werken en je hebt het geld al bijeen..

ik denk dat je met je leeftijd wel een beetje gezondere instelling zou moeten hebben inmiddels om heel eerlijk te zijn..

je vraagt hoe je snel geld kunt verdienen.
maar dan ben je heel dromerig aan het vertrouwen op schilderijen (dan moet je wel extreem goed zijn op deze leeftijd wil je daar even snel 150 euro mee verdienen)..

ik vind ook het verkopen van oude spullen wat sommige voorstellen geen goede instelling.. Allereerst hebben de ouders dit betaald (ook als het van kleed/zakgeld gebeurd is). En daarvan leer je nog geen waarde van geld.

zoals je in je topic zelf al aan geeft.. Geld verdien je..
Geld is een tegenprestatie voor geleverd werk/goederen..
je spulletjes in je kasten zijn een tegenprestatie van geleverde diensten van je ouders (ga ik even vanuit.. vandaar ook dat ik daar geen voorstander van ben tenzij je ouders hier ook echt volledig achterstaan).

je kunt een bank overvallen,
of zoals iemand al aangaf met een tas vol troep naar Thailand vertrekken
er zijn ook nog tal van illegale 18+ activiteiten die snel geld geven maar risico's met zich mee brengen..

iedere andere optie is gewoon werken voor geld..

krantenwijk, folders is leuk voor bijverdiensten..
maar ik zou in de herfstvakantie gewoon een productiebaantje zoeken, die leveren op jouw leeftijd nog het meest op.. Als je vlugge vingers heb, dan is stuksloon zelfs helemaal goed.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 15:02

charmaine90 schreef:
Ik ken de ts.
En wil even wat misverstanden uit de weg helpen.
Zij werkt op zaterdag als vrijwilliger bij een konijnenopvang.
Voor de rest gaat ze naar school en veel naar de paarden.
Dus ze is al veel tijd kwijt aan alles.
Ook is de vrouw waar ze paarden van verzorgt iets teveel op haar gaan leunen.
Waardoor ze veel wordt gevraagd voor dingen en er naar mijn idee iets teveel van ts verwacht wordt.
(geloof me, ik heb vroeger ook bij die vrouw verzorgd en op een gegeven moment verwacht ze teveel en dan is het lastig om nee te zeggen, aangezien je teveel om de paarden bent gaan geven).

Ook is er weinig echt in de buurt. Werken kan dan misschien wel, alleen als meisje van 15 jaar alleen in het donker door het bos fietsen, dat is het denk ik ook.

Maar Anniek, is het niet een idee om bij Gerda schoon te maken? Deed ik toen ook even.
Of bij een van de buren? Of dat je de honden gaat uitlaten van mensen in de buurt. Of dat je bijvoorbeeld bij buren vraagt of je stallen of weides mag uitmesten tegen betaling?

Dankje Charmaine ;)

Ik zal vanmiddag even alle suggesties opschrijven en dan kijken wat kan. Ik was misschien in het begin van dit topic te snel van "nee dit kan niet nee dit ook niet", ik begrijp dat je moet werken wil je wat verdienen. Ik héb al geld bij elkaar, rond de €500 maar als iemand van 15 gaat dat gewoon niet snel. De eigenaresse vindt et geen probleem dat ik eigen spullen koop (het is tenslotte geen manege of een leasepony) ze stelde het zelfs voor. Ik wil een goed zadel voor mijn paard en m'n ouders willen ook wel wat bijleggen maar volgens mij niet het hele bedrag, aangezien ze toch een flinke stap terug deden toen ik vertelde hoeveel een normaal zadel voor een IJslander 2ehands kost. Die 150 euro of meer zal ik heus niet verdienen aan schilderijen nee, dat snap ik zelf ook. Ik ben geen Rembrandt haha ;) ik zal in de buurt kijken of ik ergens nog wat kan doen en evt. Ook bij de buren of honden uitlaten inderdaad. Ik heb wel uurtjes over in de week die ik daaraan kan besteden. Dus bedankt voor het meedenken allemaal :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:09

Een keer op de rommelmarkt staan is erg leuk om te doen! Koningsdag is nu nog erg ver weg, maar op zo'n dag haalde ik op jouw leeftijd gerust 80 euro op. Hartstikke leuk :j Verder inderdaad vakkenvullen of een krantenwijk. Is er geen camping in de buurt waar je kan werken?

Google Adsense kun je wel degelijk veel geld mee verdienen, maar vergt wel veel moeite. Op dit moment verdien ik daarmee zo'n 5 a 6 euro per maand, met pieken tot wel 30 euro per maand. Het is dus wel mogelijk, maar dit heeft mij 3 jaar tijd gekost :+ Overigens is Adsense officieel wel 18+

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:13

kun je geen horeca werk doen?

vaak zoeken ze daar wel mensen

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:19

Ik ging bij de mac werken, die zoeken bijna altijd wel mensen. Ook mensen van 15 jaar. Maar er zijn leukere dingen..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:25

Op mijn 13e ben ik begonnen met asperges te sorteren.
Dat heb ik 3 seizoenen totaal gedaan.
Op mijn 16e heb ik 3 maanden bij de Lidl gewerkt. Ondanks dat ze mijn rooster hadden (en ik had lange dagen) bleven ze mij bellen, terwijl ik op school zat. Ik werd ontslagen na mijn proefperiode van 3 maanden met de worden : Je voldoet niet aan de eissen.
Toen heb ik nog 2 avonden in de week als afwashulp gewerkt, een kleine maand lang.
Zwart... En ik kreeg iets minder als dat ik bij de Lidl kreeg. Geen pauzes, en het was 30 graden in die keuken. Terwijl de beste vrouw die mij had aangenomen, alle ijsjes uit de voorraad kast leeg at, kon ik werkend toe kijken en om mijn mond slikken.
Op de doordeweekse avonden, kwam ik om half 12 thuis van de afwas, en ik trok het na een maand, samen met mijn school (06:00 weer op) niet meer.
Dus ontslag genomen.

Toen op mijn 17,5 3 maanden bij een groenteboer gewerkt. Kreeg een mooi bedrag voor de uren die ik maakte. Ik fietste er wel bijna 3 kwartier er voor. Maar ik had het er super goed voor over.
Dit ook zwart. Ik vroeg om het wit te gaan doen, maar hier stonden zij niet voor in.
Dus ik weer verder op zoek...

Toen kwam ik bij de welkoop, en daar ben ik 3 mooie jaren blijven hangen.
Ik vermaakte me super!! Heerlijk!! Achter de kassa staan....
Hoewel ik het in het begin niet leuk vond, begon ik bij mijn laatste contract de lol er echt van in te zien.
Klanten noemden mij bij de naam, en ik hun (sommige) ook bij de achternaam.

3 heerlijke jaren gewerkt en ik zou het zo weer doen.

Nu in de laatste het laatste jaar van mijn studie, moet ik even nagelsbijten. Maar met de wisselende uren, zit er een bijbaan niet in.
Mij hoor je dan ook niet klagen.
Maar zodra ik klaar ben, wil ik graag weer aan de bak.
Hier liefst in een winkel... Of als schoonmaak bij de thuiszorg.
Ik moet onder de mensen blijven... EN ook al zitten er zeurders bij, ik vermaak me zo goed!!

Dus houd je ogen open TS :D Voor je het weet... dan kun je zo ergens aan de bak.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:17

Anniek22 schreef:
Dankje Charmaine ;)

Ik zal vanmiddag even alle suggesties opschrijven en dan kijken wat kan. Ik was misschien in het begin van dit topic te snel van "nee dit kan niet nee dit ook niet", ik begrijp dat je moet werken wil je wat verdienen. Ik héb al geld bij elkaar, rond de €500 maar als iemand van 15 gaat dat gewoon niet snel. De eigenaresse vindt et geen probleem dat ik eigen spullen koop (het is tenslotte geen manege of een leasepony) ze stelde het zelfs voor. Ik wil een goed zadel voor mijn paard en m'n ouders willen ook wel wat bijleggen maar volgens mij niet het hele bedrag, aangezien ze toch een flinke stap terug deden toen ik vertelde hoeveel een normaal zadel voor een IJslander 2ehands kost. Die 150 euro of meer zal ik heus niet verdienen aan schilderijen nee, dat snap ik zelf ook. Ik ben geen Rembrandt haha ;) ik zal in de buurt kijken of ik ergens nog wat kan doen en evt. Ook bij de buren of honden uitlaten inderdaad. Ik heb wel uurtjes over in de week die ik daaraan kan besteden. Dus bedankt voor het meedenken allemaal :)

Weet je zeker dat je het geld uit wilt geven aan een zadel? Lijkt mij zonde namelijk. En vind het eigenlijk ook de taak van de eigenaresse om een goed zadel te regelen.
Vind het ook eerlijk gezegd niet zo netjes dat zij het voorstelde. Dus denk er goed over na. Zelf zou ik het niet doen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:25

Dat vind ik eerlijk gezegd ook :o

Anders kijken voor een goedkoper zadel, want denk dat je voor een gebruikte Ghost niet zoveel hoeft te betalen als waar jij over spreekt...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:32

Werken vergt tijd........... tsja maar zo verdien je geld......
Met de instelling 'ik wil geen tijd kwijtraken maar ik wil wel snel veel geld verdienen' zal je nergens gaan komen. Niet nu en niet in de toekomst.

We moeten allemaal werken voor ons geld.
Vrijwilligerswerk is leuk, maar is vrijwillig, dus verdient (nagenoeg) niets.

Of tijd inleveren dus, of niet 'zeuren'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:42

Dan stop je met vrijwilligerswerk? Je moet toch keuzes maken. Ik zou in mijn weekeind ook graag vrijwilligerswerk willen doen, maar dan heb ik geen geld, dus werk ik lekker in mijn weekeind.

Bij mcdonald's nemen ze 15-jarigen aan voor in de lobby. Dan werk je tot uiterlijk 18.45 's avonds. Bijna elke mac zoekt meestal wel een 15-jarige voor in de lobby (want 16.00 - 18.45 valt in de rush) en je bent er ook helemaal niet veel tijd aan kwijt. Binnen 3 uurtjes sta je weer buiten.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:51

Bijbaantje op de manege? Advertentie plaatsen dat je wel stallen uit wil mesten en dergelijke?

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 08:41

Eilish schreef:
Anniek22 schreef:
Dankje Charmaine ;)

Weet je zeker dat je het geld uit wilt geven aan een zadel? Lijkt mij zonde namelijk. En vind het eigenlijk ook de taak van de eigenaresse om een goed zadel te regelen.
Vind het ook eerlijk gezegd niet zo netjes dat zij het voorstelde. Dus denk er goed over na. Zelf zou ik het niet doen.

Ja. Ik ben de enige die het paard rijdt, af en toe de eigenaresse maar ik train hem en doe dingen met hem. Lessen op onze kosten enzo. Maar dat zadel wordt dan wel mijn zadel en mag ik inweze over bepalen. Wordt dus alleen door mijn gebruikt.

Ik.heb gezegd dat ik WEL best wil werken voor mijn geld. Ik ga kijken of ik een tweedehandszadel wat ik nu te leen heb kan opvullen. Dan betaal ik zo'n €800 inclusief opvullen, beugels, singel en zadel. Liever geen ghost eigenlijk want die zijn boomloos en hor van meerdere mensen beetje negatieve verhalen..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:15

Ik zou dus echt nooit al jouw spaargeld uitgeven om een zadel te kopen voor een ander zn paard. Ik zou dat geld lekker in je zak houden en eventueel opzoek gaan naar een verzorgpaard waar de eigenaar wel gewoon dat soort standaard dingen voor heeft of koopt. Ik vind het erg onrealistisch dat je daar zo simpel over denkt, zo'n hoop geld uitgeven voor een ander zn paard. Ook apart dat je ouders dit oké vinden, eerlijk gezegd.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:28

Maar dat zadel kan je in principe toch alleen voor dat paard gebruiken? Dat lijkt mij zonde, als het niet je eigen paard is. Ook al ben je de enige die erop rijdt.
De eigenaresse moet een goed zadel regelen, dat is niet jouw verantwoordelijkheid.
Het is niet alleen een kwestie van geld verdienen, maar ook goed nadenken over waaraan je het uitgeeft. Zeker nu het voor jou zoveel moeite kost om dit geld bij elkaar te krijgen, moet je bedenken hoe zonde het is om het uit te geven aan een zadel voor een paard van iemand anders. Ik snap dat je denkt dat je dit nu graag wilt en dat het belangrijk is. Maar het is een grote uitgave, dus daar moet je goed over nadenken :)
Het lijkt mij beter om het nog even te sparen en er een eventueel een ander, beter doel voor te vinden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:42

Anniek22 schreef:
Tja, doe in de weekenden konijnenopvang (vrijwilligerswerk) en woon in het buitengebied dus helaas geen optie.. Maar toch bedankt. Werken vergt tijd helaas... :-(

Werken vergt tijd. Lijkt me logisch... als het zo makkelijk zou zijn.
Oftewel; even je vrijwilligerswerk op hold zetten als je het echt wilt, of gewoon even doorknallen en een klein baantje erbij nemen.

En als je dat niet wilt; dan moet je keuzes maken.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:49

MelanieB schreef:
Anniek22 schreef:
Tja, doe in de weekenden konijnenopvang (vrijwilligerswerk) en woon in het buitengebied dus helaas geen optie.. Maar toch bedankt. Werken vergt tijd helaas... :-(

Werken vergt tijd. Lijkt me logisch... als het zo makkelijk zou zijn.
Oftewel; even je vrijwilligerswerk op hold zetten als je het echt wilt, of gewoon even doorknallen en een klein baantje erbij nemen.

En als je dat niet wilt; dan moet je keuzes maken.

Ik deel deze mening dus ook.
Ik woonde ook in het buiten gebied en nog ook daar zijn er juist veel bij baantjes kleine klusjes voor n meisje van 15. Niemand komt geld aanwaaien!
Ga op de zaterdag werken en door de week konijnen knuffelen, dan bereik je het snelste je wens!

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:51

Ben je goed in talen? Kijk dan eens op Fiverr of je een gig kan aanmaken als vertaler :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:52

Jelleee schreef:
Ik zou dus echt nooit al jouw spaargeld uitgeven om een zadel te kopen voor een ander zn paard. Ik zou dat geld lekker in je zak houden en eventueel opzoek gaan naar een verzorgpaard waar de eigenaar wel gewoon dat soort standaard dingen voor heeft of koopt. Ik vind het erg onrealistisch dat je daar zo simpel over denkt, zo'n hoop geld uitgeven voor een ander zn paard. Ook apart dat je ouders dit oké vinden, eerlijk gezegd.

of ouders weten dit niet of het is een voorwaarde om te mogen rijden?
En er zijn ook nog gewone zadels die je kan kopen ze zijn er echt in alle mogelijke uitvoeringen, dus waarom een ijslandzadel? dat scheelt ook 'n hoop geld

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 13:27

kwita schreef:
Jelleee schreef:

of ouders weten dit niet of het is een voorwaarde om te mogen rijden?
En er zijn ook nog gewone zadels die je kan kopen ze zijn er echt in alle mogelijke uitvoeringen, dus waarom een ijslandzadel? dat scheelt ook 'n hoop geld

Ik mag zelf bijna alles bepalen Over dat paard en ik betaal er helemaal niks voor. Ze gaat met me mee naar wedstrijden enzo. M'n ouders betalen een deel van het zadel, zo'n 75%, en ik dus ook een deel (misschien iets meer trouwens).

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:30

okee dan wil je dus een zadel van ca 2000 voor een paard wat niet van jezelf is?

Is er geen goedkoper zadel te vinden dat past? Wintec, thorogwood, barefood ect, ect

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:35

butengeweun schreef:
okee dan wil je dus een zadel van ca 2000 voor een paard wat niet van jezelf is?

Is er geen goedkoper zadel te vinden dat past? Wintec, thorogwood, barefood ect, ect

TS, waarom in vredesnaam een zadel aanschaffen voor een paard dat toch niet van jou is. Pas daar aub echt heel erg mee op. Want ook al zeg je dat je vrijwel alles zelf mag bepalen omtrent dit paard; feit is en blijft dat jij 'slechts' verzorgster en geen eigenaar bent.

Paard kan volgende week overlijden en dan zit je met een duur (maat)zadel. Of..... wat helaas toch heel veel gebeurd; eigenaar verkoopt paard, dan zit je ook met je zadel in je maag gesplitst.

Ik als eigenaar zou het niet toestaan dat een verzorgster dergelijk dure spullen voor 'mijn' paard aanschaft. Ook als ouder zou ik dit niet toestaan.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:15

maar als jij de enige bent die er op rijdt welke wedstrijden doet ze dan?
Hier klopt echt iets niet
iedere eigenaar die ik ken zou de mening van joycie 007 delen, ik ook.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:19

Anniek22 schreef:

:= :=
Met zo'n instelling kom je er nooit, nu niet en later niet.
In je gebruikersnaam staat Anniek, dus neem aan dat dat jouw naam is? Als je sollicitatie doet en de baas zoekt jouw naam op internet en komt dat zinnetje tegen, dan vrees ik dat je de baan wel kan vergeten :P
Komt niet motiverend over

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:40

Als je echt geld wil verdienen zou ik eerlijk gezegd je vrijwilligerswerk opzeggen en een baantje proberen te vinden voor de zaterdag..
Ik begrijp verder heel goed dat het lastig is om als 15 jarige die druk is met school en in een buitengebied woont een baantje te vinden.
Maar misschien is er wel ergens een baantje voor je op de zaterdag. Misschien eens boerderijen in de buurt bij langs om te vragen of ze iemand kunnen gebruiken voor een paar uurtjes op zaterdag, levert je dan toch weer een paar tientjes op.
Succes!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 21:17

kwita schreef:
maar als jij de enige bent die er op rijdt welke wedstrijden doet ze dan?
Hier klopt echt iets niet
iedere eigenaar die ik ken zou de mening van joycie 007 delen, ik ook.

Huh waar heb je het over?