Aleeneh schreef:Als je nu door zou gaan, verwacht je dan achteraf spijt te gaan krijgen dat je die kans niet gegrepen hebt?
En andersom?
Ja ik ben wel een beetje zo aangelegd dat ik spijt krijg van beide keuzes
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Veseosunce schreef:Wat zeggen je ouders ervan en de mensen die je goed kennen?
) Charaz schreef:Waarom zou je het wel doen?
Ik denk dat als dit echt is wat je wilde je gelijk stond te jubelen bij zo'n mailtje.
C_arola schreef:Waarom zou je niet een dag meelopen met een dierenarts om te kijken of het beroep bij je past?
. Maar zonder dollen: ik heb ook een studie gedaan waar er mensen vertrokken omdat ze waren nageplaatst. Ook na de introductieweek plus weekend, ook na de eerste colleges - net als jij nu de keuze hebt. Ze zijn zonder enige twijfel vertrokken naar de lotingsstudie, nooit spijt gehad en simpelweg nieuwe vrienden gemaakt. De twijfel die jij bij jezelf omschrijft heb ik bij hen niet gezien. Ik zou het dus voorbij laten gaan.
), tussendoor stap ik even langs de studieadviseur om de situatie voor te leggen. Ik hoop dat ik snel een geniale inval krijg en dan horen jullie het nog wel...

Tillie20 schreef:Wat ik altijd een mooie vond: gooi een muntje.
Kop is dierengeneeskunde
Munt is blijven
Op het moment dat je het muntje gooit gaat er door je heen wat je hoop dat het wordt. Ga daar voor.
LisaLucky schreef:Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties, jullie komen echt met goede argumenten, helaas voor beide kanten wat het lastig maakt.
Ik ga er nu in ieder geval een nachtje over slapen en morgen naar mijn 'gewone' college (heb van kwart voor 9 tot half 6), tussendoor stap ik even langs de studieadviseur om de situatie voor te leggen. Ik hoop dat ik snel een geniale inval krijg en dan horen jullie het nog wel...
Ben morgen ook nog eens jarig
Jans schreef:Mag je bij loting afwijzen sowieso nog wel meeloten andere jaren?
Ik zou het overigens ook doen.
milatje schreef:Misschien erg kort dag maar heb je niet de mogelijkheid om contact te zoeken met een dierenarts en daar wat vragen te stellen over hoe het werk nu echt is?
Je geeft aan dat je denkt een geromaniseerd beeld te hebben van het beroep, maar achter de werkelijkheid kom je waarschijnlijk niet geheel tijdens je studie! Misschien kan zoiets je helpen om een juiste keuze te maken.