Heb er onwijs veel zin in!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

directlady schreef:Ik kan iedereen afraden deze opleiding in enschede te volgen. Wat een triest laag nivo en al niet over de leraren te spreken. We begonnen met 45 mensen (nivo 3 en 4 samen) en er hebben er 4 van nivo 3 en 8 van nivo 4 een diploma gehaald) na 2 weken waren er al mensen die van de opleiding afgingen omdat ze dachten dat ze de hele dag paarden mochten aaien *zucht* Waarom dan in godsnaam een intake gesprek aan het begin van de opleiding
Als ik van te voren wist hoe deze opleiding ging had ik hem in minder dan de helft kunnen halen.
xPearl schreef:Arabesk schreef:En opleidingen zouden verplicht moeten stellen dat je vooraf aan de opleiding in je zomervakantie zes weken keihard aan de slag moet in een stal. Veel mest scheppen en weinig betaald krijgen. Dat is namelijk waar zo'n opleiding voor opleid............
Waar gaat deze reactie over..?
DWensink schreef:Veel mensen onderschatten het werk in de paarden. Zijn er maar weinig die echt aan het rijden, trainen en stalmanagement komen. Vooral stagiaires worden gebruikt voor het vegen, mesten, paardjes poetsen. En de meesten komen ook niet verder dan dit.
Ik denk dat het een beetje waarschuwend bedoeld is. Om deze reden haken zoveel studenten af. Jammer van hun tijd en geld.
.
xPearl schreef:Arabesk schreef:En opleidingen zouden verplicht moeten stellen dat je vooraf aan de opleiding in je zomervakantie zes weken keihard aan de slag moet in een stal. Veel mest scheppen en weinig betaald krijgen. Dat is namelijk waar zo'n opleiding voor opleid............

gwennndolyn schreef:Ook ik doe met plezier de opleiding paardenhouderij niveau 4!
Zit nu in mijn 2e jaar en heb vorig jaar op stage veel ervaring op gedaan met jonge paarden trainen door middel van longeren. Vegen en dat soort zaken horen er nu eenmaal bij
Dit schooljaar moet ik ook een evenement organiseren op mijn stagebedrijf. Zelf lijkt mij dit hartstikke leuk om te gaan doen en wil later eventueel ook aan de slag als evenement planner bij een hippische onderneming. Voor vragen mag je altijd pb sturen!

Tot dusver heb ik het erg naar mijn zin, ik vind vooral de dingen die dieper ingaan op paarden (gezondheid, spieren, botten beetje biologie achtig) het meest interessant. Plus ik kan niet wachten tot we in februari stage mogen lopen want dan ga je het pas echt leren voor mijn gevoel. Ik heb wel al 1 dag in de week praktijkles en dat is gewoon heel veel doen en kijken en het zo leren. WingsToFly schreef:Ik doe ook paardenhouderij niveau 4, ben dit jaar begonnenTot dusver heb ik het erg naar mijn zin, ik vind vooral de dingen die dieper ingaan op paarden (gezondheid, spieren, botten beetje biologie achtig) het meest interessant. Plus ik kan niet wachten tot we in februari stage mogen lopen want dan ga je het pas echt leren voor mijn gevoel. Ik heb wel al 1 dag in de week praktijkles en dat is gewoon heel veel doen en kijken en het zo leren.

, ik doe ook paardenhouderij niveau 4 en zit in het 2e jaar. Soms vallen de lessen wel een beetje tegen (soms erg gemakkelijk en soms gaat het over dingen waar niet mijn interesses liggen). Maar aan de andere kant is mijn klas ontzettend leuk, en doen we ontzettend veel met onze opleiding kwa evenementen organiseren en excursie's. Ik zelf kies mijn stages zorgvuldig waardoor ik vaak ontzettend leuke stages heb gehad.