Studenten paardenhouderij/sport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zorro_

Re: Studenten paardenhouderij/sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 17:52

Thanks beide! :D

Heb er onwijs veel zin in!

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:57

Paardensport niveau 4 , leerjaar.

Heb het enorm naar mijn zin. :D

Voor meer pb mag altijd

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:00

Leuk Lotte! Waar dan? (:

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:58

xPearl schreef:
Leuk Lotte! Waar dan? (:

Ik zit in barneveld!
Groenhorst college

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 13:27

Ik ben officieel ingeschreven en begin a.s. maandag! :D :D *\o/* :):)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:29

Whoehoeee!

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 13:32

xPearl schreef:
Whoehoeee!

Het rooster is alleen een beetja abrakadabra met al die afkortingen :') _O-

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:45

directlady schreef:
Ik kan iedereen afraden deze opleiding in enschede te volgen. Wat een triest laag nivo en al niet over de leraren te spreken. We begonnen met 45 mensen (nivo 3 en 4 samen) en er hebben er 4 van nivo 3 en 8 van nivo 4 een diploma gehaald) na 2 weken waren er al mensen die van de opleiding afgingen omdat ze dachten dat ze de hele dag paarden mochten aaien *zucht* Waarom dan in godsnaam een intake gesprek aan het begin van de opleiding
Als ik van te voren wist hoe deze opleiding ging had ik hem in minder dan de helft kunnen halen.

Hier moet ik me helaas volledig bij aansluiten

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:24

Zorro_ schreef:
xPearl schreef:
Whoehoeee!

Het rooster is alleen een beetja abrakadabra met al die afkortingen :') _O-

Hahaaa, watdan? :')

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:51

xPearl schreef:
Whoehoeee!

Het rooster is alleen een beetja abrakadabra met al die afkortingen :') _O-[/quote]

Hahaaa, watdan? :')[/quote]

Ik snap wat je bedoelt haha! Had ik ook in het begin maar eigenlijk is het best logisch (: als je een afkorting niet weet , zeg het maar, miss weet ik hem wel! (:

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:57

En opleidingen zouden verplicht moeten stellen dat je vooraf aan de opleiding in je zomervakantie zes weken keihard aan de slag moet in een stal. Veel mest scheppen en weinig betaald krijgen. Dat is namelijk waar zo'n opleiding voor opleid............

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:36

Arabesk schreef:
En opleidingen zouden verplicht moeten stellen dat je vooraf aan de opleiding in je zomervakantie zes weken keihard aan de slag moet in een stal. Veel mest scheppen en weinig betaald krijgen. Dat is namelijk waar zo'n opleiding voor opleid............

Waar gaat deze reactie over..?

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:44

xPearl schreef:
Arabesk schreef:

Veel mensen onderschatten het werk in de paarden. Zijn er maar weinig die echt aan het rijden, trainen en stalmanagement komen. Vooral stagiaires worden gebruikt voor het vegen, mesten, paardjes poetsen. En de meesten komen ook niet verder dan dit.

Ik denk dat het een beetje waarschuwend bedoeld is. Om deze reden haken zoveel studenten af. Jammer van hun tijd en geld.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:58

DWensink schreef:
Veel mensen onderschatten het werk in de paarden. Zijn er maar weinig die echt aan het rijden, trainen en stalmanagement komen. Vooral stagiaires worden gebruikt voor het vegen, mesten, paardjes poetsen. En de meesten komen ook niet verder dan dit.

Ik denk dat het een beetje waarschuwend bedoeld is. Om deze reden haken zoveel studenten af. Jammer van hun tijd en geld.

Ik snap idd dat het een 'waarschuwing' is, maar om dat nou in het topic te gooien.. Iedereen heeft denk ik de verhalen over opleidingen/werken wel gehoord. Ik weet ook dat het meeste vegen etc is. Dan moet ik maar blij zijn met mn werkplek waar ik uitmest en veeg, maar ook paarden rij en train :).

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 22:17

Gelukkig zit ik niet op de opleiding om paardjes te aaien en te rijden _O-

Dat hoeft voor mij ook niet, want heb daarvoor mijn eigen paard wel. Ik heb voor mezelf helder wat ik wél graag wil leren, en dat ik dan op stage de basis werkzaamheden mag gaan doen neem ik dan maar voor lief }:0

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 07:39

["]
xPearl schreef:
Arabesk schreef:

]

Ik als stagaire eerste jaar, doe een enkele stal, maar help wel bij het opstrooien.
Verder rij ik 3/4 paarden en longeer ik er een aantal.
Bij de andere 8 uit mijn klas is dit hetzelfde geval...

Vegen etc hoort erbij, heel simpel.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:34

xPearl schreef:
Arabesk schreef:

Over iets wat ik in het begin van het topic ook heb aangehaald, alleen iets subtieler, maar daar reageerde niemand op omdat dat iets is wat niemand wil horen, goed dat het nog eens wordt aangehaald.

Betekend niet dat er niemand is die wel iets met die opleiding kan, er zijn er wel een aantal die hier na wel door kunnen groeien ergens, via een stage of familie bedrijf, en dat is natuurlijk wel leuk :j

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:42

Ik denk dat het ligt aan met welk doel je de opleiding doet.

Ik doe de opleiding niet met de intentie om straks op een stal te kunnen werken...

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 08:49

_lotteeee schreef:
Ik denk dat het ligt aan met welk doel je de opleiding doet.

Ik doe de opleiding niet met de intentie om straks op een stal te kunnen werken...

Same here :Y)

Al zullen velen dat niet snappen denk ik... Je doet immers een opleiding om in de toekomst te gaan werken?? Maargoed.

gwennndolyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:56

Ook ik doe met plezier de opleiding paardenhouderij niveau 4!
Zit nu in mijn 2e jaar en heb vorig jaar op stage veel ervaring op gedaan met jonge paarden trainen door middel van longeren. Vegen en dat soort zaken horen er nu eenmaal bij ;)

Dit schooljaar moet ik ook een evenement organiseren op mijn stagebedrijf. Zelf lijkt mij dit hartstikke leuk om te gaan doen en wil later eventueel ook aan de slag als evenement planner bij een hippische onderneming. Voor vragen mag je altijd pb sturen! :D

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 09:01

gwennndolyn schreef:
Ook ik doe met plezier de opleiding paardenhouderij niveau 4!
Zit nu in mijn 2e jaar en heb vorig jaar op stage veel ervaring op gedaan met jonge paarden trainen door middel van longeren. Vegen en dat soort zaken horen er nu eenmaal bij ;)

Dit schooljaar moet ik ook een evenement organiseren op mijn stagebedrijf. Zelf lijkt mij dit hartstikke leuk om te gaan doen en wil later eventueel ook aan de slag als evenement planner bij een hippische onderneming. Voor vragen mag je altijd pb sturen! :D

Gaaf! Aanstaande maandag begin ik in het 2e jaar van niveau 4. Heb gister alle inschrijvingsformulieren ingevuld :)

Ben heel benieuwd hoe het mij gaat bevallen!
Heb net de opleiding directiesecretaresse afgerond, en plannen & organiseren vind ik ook echt fantastisch om te doen! Dan liever meer in de evenementen dan de reizen die ik op de andere opleiding veel heb gedaan haha.

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:54

Ik doe ook paardenhouderij niveau 4, ben dit jaar begonnen :) Tot dusver heb ik het erg naar mijn zin, ik vind vooral de dingen die dieper ingaan op paarden (gezondheid, spieren, botten beetje biologie achtig) het meest interessant. Plus ik kan niet wachten tot we in februari stage mogen lopen want dan ga je het pas echt leren voor mijn gevoel. Ik heb wel al 1 dag in de week praktijkles en dat is gewoon heel veel doen en kijken en het zo leren.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 16:00

WingsToFly schreef:
Ik doe ook paardenhouderij niveau 4, ben dit jaar begonnen :) Tot dusver heb ik het erg naar mijn zin, ik vind vooral de dingen die dieper ingaan op paarden (gezondheid, spieren, botten beetje biologie achtig) het meest interessant. Plus ik kan niet wachten tot we in februari stage mogen lopen want dan ga je het pas echt leren voor mijn gevoel. Ik heb wel al 1 dag in de week praktijkles en dat is gewoon heel veel doen en kijken en het zo leren.

Fijn dat ook jij het zo naar je zin hebt! :D
Ik start a.s. maandag in het 2e jaar niveau 4. Mocht instromen.

Ben heel benieuwd wat ik er van ga vinden! Heb ook stage in februari, heb ik begrepen :j

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:07

Ik heb een engelstalige HBO aan het VHL gedaan genaamd "Animal Husbandry" met de richting "Equine, leisure and sports". Dit is net iets anders dan paardenhouderij of paardensport, al worden vaak alle opleidingen met 'paard' erin over een kam gescheerd.

Toch is het voor mij mogelijk om na deze opleiding een master Communicatiewetenschap te doen. Dit doordat er veel met wetenschappelijk onderzoek werd gewerkt, dan wel in een praktische benadering. Omscholing was met een half jaar geregeld, waarin de statistiek (dat voor mij vrij simpel was doordat we al uitgebreid statistiek en spss op de HBO hadden gehad) en basiskennis werd bijgeschaafd.

Dus ben je van plan zo'n opleiding te doen: er zijn altijd nog andere wegen na zo'n opleiding om verder te leren, je zit niet 'vast'.

Ik moet wel zeggen dat ik mijn vrije keuze ruimte ook al had gevuld met universitaire communicatiewetenschap (niveau 3de jaar bachelor) vakken.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:09

Dit topic was me nog niet eerder opgevallen hihi ;), ik doe ook paardenhouderij niveau 4 en zit in het 2e jaar. Soms vallen de lessen wel een beetje tegen (soms erg gemakkelijk en soms gaat het over dingen waar niet mijn interesses liggen). Maar aan de andere kant is mijn klas ontzettend leuk, en doen we ontzettend veel met onze opleiding kwa evenementen organiseren en excursie's. Ik zelf kies mijn stages zorgvuldig waardoor ik vaak ontzettend leuke stages heb gehad.