Anoeska schreef:Blote schouders en spijkerbroeken zijn gewoon casual wear. Dat draag je niet in een zakelijke omgeving. Als jij ergens aan een lopende band staat, in een garage werkt, stallen aan het uitmesten bent of in een winkel staat, dan snap ik dat dat anders is. Maar in sommige situaties zijn gewoon andere normen voor kleding. En dat hangt helemaal af van bij wat voor bedrijf je werkt. Vriend van mij werkt bij een mega hip reclame kantoor waar genoeg mensen sneakers onder hun pak dragen.
Zorg dat je weet waar je solliciteert, en iets weet van de organisatie cultuur. Weet je dat niet (genoeg) dan kan je volgens mij met nette kleding nooit verkeerd zitten.
Maar het ligt er toch aan hoe je een spijkerbroek combineert? Als je een mooie strakke donkere spijkerbroek aandoet met een nette blouse, colbertje en nette hakjes kan dat toch ook heel netjes zijn?
Vervelend dat er bijna nooit bij een vacature staat hoe je je aan moet kleden op een solicitatiegesprek, wat ze van je verwachten qua kleding....