Examenjaar HAVO 2015/2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:00

Nayomie schreef:
Blue_Berry schreef:
Wordt je dan tweedegraads leraar Nayomie?

Ja :)
Al zit ik na te denken om daarna mijn master te halen. Dan kan ik ook bovenbouw lesgeven.

Lijkt me wel het leukst om ook bovenbouw te kunnen lesgeven. Kan je afwisselen tussen verschillende klassen, zowel onderbouw als bovenbouw :j

IlovePuk

Re: Examenjaar HAVO 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:07

Heb je inmiddels al een mailtje gehad nayomie? Leuk dat je lerarenopleiding gaat doen!
Staat het jou eigenlijk niet tegen dat je zo ongeveer je hele leven op school doorbrengt? :+
Waarschijnlijk niet anders had je het niet gekozen, maar dat lijkt mij zo erg, komt vast omdat ik school niet leuk vind :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 16:32

Ja, inmiddels een mail ontvangen! Aanstaande dinsdag ben ik uitgenodigd. Ik ben echt reuze benieuwd. :D

Toevallig plannen om ook het onderwijs in te gaan, Blue_Berry?

Nee, eigenlijk niet. Ondanks dat ik echt een rottijd op school heb gehad, houdt het mij niet tegen. Want school zelf vind ik leuk, kinderen wat leren etc. Dat vind ik super leuk. :)

Iemand anders nog plannen om het onderwijs in te gaan?

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 18:57

Mag ik me ook melden?
Ik doe volgend jaar staatsexamen havo:)
N&g met natuurkunde, wiskunde A en economie.
Als ik het direct haal heb ik m'n middelbare school in 3 jaar gedaan.
1e vwo+ dat jaar daarna 1e helft vwo klas 2 2e helft havo klas 3 en nu ga ik doorwerken naar m'n examen.

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:02

Ik heb nagedacht over leraar CKV/handvaardig/kunstvak etc, maar heb toch het gevoel dat dit niet 100% bij mij past.. Leraar Engels lijkt me ook wel leuk, en ben op de open dag van de pabo geweest. Voor de klas staan lijkt me heel leuk, weet alleen nog niet goed wat ik precies wil geven..

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:38

Ik wilde vroeger altijd graag juf worden maar nu niet meer. Ik vind het opzich erg leuk om met kinderen te werken maar juf worden lijkt me eigenlijk helemaal niks meer. Geen idee waarom maar ik wil het nu niet meer, ik heb een veel te moeilijk vakkenpakket gekozen als ik juf zou willen worden :+

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:05

Heyhey! Ik meld me ook :)

Ik ben Dionne, ben 18 jaar en volgend jaar ga ik ook examen doen!
In 2009 ben ik begonnen met havo/vwo, mavo tweetalig gaan doen en in 2013 ben ik geslaagd. Het schooljaar erna heb ik high school in de VS gedaan en heb ik in Oostenrijk gewoond en heb ik als skilerares gewerkt.
Afgelopen jaar ben ik weer ingestroomd in Havo en dat doe ik nu met 2 vingers in mijn neus :o :D

PWS zijn we al een soort van aan begonnen, de groepjes zijn gemaakt en a.s. maandag hebben we een PWS dag op school waar we via een postermarkt docenten moeten overtuigen van ons onderwerp en uit de docenten, die een stickertje hebben geplakt op de poster van t groepje, mogen we dan onze begeleider kiezen.

Wat ik wil worden later, geen idee. Een studie heb ik dan ook nog niet gevonden :+

Oh! Ik doe EM met bio en Duits :)

Teats

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:26

Ik meld me ook!
Ik ben Sytske en ik ben 17 jaar. Heb vandaag mijn rapport opgehaald en ben over met vijf 8en en twee 9ens.
Lekker begin voor volgend jaar dus :) Ik heb t/m de 4e klas vwo gedaan maar haalde mijn 4e jaar op 0,01 niet.
Was er helemaal klaar mee nadat de leraren allemaal zeiden dat ik het vwo niet aankon en ben daarom 4 havo gaan doen :')
Ik heb trouwens een NG profiel met natuurkunde, wiskunde B en Spaans.

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:40

Nayomie schreef:
Ja, inmiddels een mail ontvangen! Aanstaande dinsdag ben ik uitgenodigd. Ik ben echt reuze benieuwd. :D

Toevallig plannen om ook het onderwijs in te gaan, Blue_Berry?

Nee, eigenlijk niet. Ondanks dat ik echt een rottijd op school heb gehad, houdt het mij niet tegen. Want school zelf vind ik leuk, kinderen wat leren etc. Dat vind ik super leuk. :)

Iemand anders nog plannen om het onderwijs in te gaan?

Spannend! Gelukkig maar! :))

Leuk, weer nieuwe mensen in het topic, welkom!

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 01:21

@Nayomie
misschien wel, zeker wel intresse :j geen basisschool. dat lijkt me 3x niks. maar docent biologie of engels zou ik wel zien zitten. het staat in ieder geval op mijn lijstje haha.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 01:46

He super leuk dat het op je lijstje staat! Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Leraar op de basisschool moet erg veelzijdig zijn. Leuk maar vergt ook veel tijd.

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:17

Ik wil me ook graag melden!
Ik ben Britt en ben 16 jaar. Ik heb vanaf maandag proefwerkweek maar het is al zeker dat ik over ga, want ik mag overal een 1 voor halen. :+
Ik heb trouwens een E&M profiel met als keuzevakken Duits en maatschappijwetenschappen.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 00:01

Welkom Britt :)
heb jij al enig idee wat je wilt gaan studeren?

@Nayomie
ja ben zelf ook heel benieuwd :') zie door de bomen het bos niet meer met al die opleidingen.. er is zoveel keus..

dat met de basisschool heb ik ook, plus dat ik het te 'simpel' vindt? de stof? ik zou het niet leuk vinden om die stof te leren aan kinderen.

waarom wil je voor docent nederlands gaan? :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 10:14

Welkom nieuwelingen!

Blueberry, ik weet niet hoe oud je bent, maar als je het echt niet weet is een tussenjaar ook nog een optie. Maar studiekeuze is heel lastig. Ik heb zoveel opleidingen gedacht dat ik dat zou doen. Vraag info bij de decaan, mentor maar ook bij je ouder(s), vrienden en familie. Die kennen je ook en weten ook of dat bij je past of niet.

Waarom Nederlands? Ik vind de taal erg leuk en daarnaast zijn er niet veel mensen die deze opleiding doen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:20

Ik meld mij ook.
Dit schooljaar zal ik starten op de vavo en met mijn 23 jaar in 2 jaar de havo en vwo doen(of althans dat is de planning ;) ). Voor mij dus 2 schooljaren examenjaar.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 10:43

Leuk! Waar ga je vavo doen?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:46

Ik wil al sinds ik een klein meisje ben dierenarts worden. Door omstandigheden ben ik na mijn vmbo gestopt met school(nog wel wat gedaan ter overbrugging tot mijn 18e, maar niks zinnigs/afgemaakt) en daarna gaan werken.
Al een aantal jaar geroepen dat ik ga stoppen met werken en weer wil gaan studeren, maar dat nooit waargemaakt. Deze winter kwam daar opeens een omslagpunt en binnen no time alles geregeld.
Ik ga dus (proberen) mijn havo/vwo te doen en daarna diergeneeskunde studeren.
Als dat lukt is dat heel gaaf en mocht het niet lukken dan is dat jammer, maar dan zal ik er geen spijt meer van krijgen.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:32

@ijssnuiver, veel succes daarmee!! Mijn doel is ook om uiteindelijk aan de studie diergeneeskunde te beginnen. Ik doe nu wel havo, maar ga daarna misschien ook wel vavo vwo doen..
Ik hoop dat het je lukt! :D tis een zware studie, maar waar wil is, is een weg.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:33

Thank!
Persoonlijk vind ik de eerste 2 jaar(vavo dus) zorgelijker... Saai droge stof leren is niet helemaal mijn ding.
Maar we gaan het zien. Diergeneeskunde zelf is uiteraard ook enorm zwaar..

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 19:43

@Blue_Berry : Thanks! Ja, ik ben bijna zeker van mijn studie. Ik wil rechten gaan studeren en het liefst bij inHolland in Rotterdam. Ik weet alleen nog niet zeker of dat doorgaat, aangezien die school wel een aantal keer negatieve berichten had. Iemand die hier meer vanaf weet? Anders zou het Amsterdam ofzo worden, maar dat gaat niet met reizen en op kamers is vrij duur.. Ik hoop dus dat ik naar Rotterdam kan!
Ohh, er zijn trouwens op internet heel veel sites waar je testjes enzo af kunt leggen om die zien welke richting qua studie bij je past. Misschien komt er zelfs een specifieke studie uit. Hebben wij ook een aantal keer moeten doen bij mentorlesuur. Dat kan je misschien helpen bij je keuze?

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:11

Hey, ik meld me ook hier!
Deze maandag laatste toets van engels, maar het is nu wel zeker dat ik overga denk ik.
Ik ben Noa, 16 jaar en woon in NB. Ik doe N&G en N&T, heb natuurkunde, aardrijkskunde en wiskunde B. Ik had hierbij ook nog duits en cambridge. Cambridge is nu afgerond en duits heb ik van de week laten vallen :o . Buiten school doe ik veel aan fotografie en heb ik thuis 2 pony's staan die ik allebei op wedstrijden start (1 van mezelf, de andere van mijn nichten).

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:40

Thanks voor de tips Britt en Nayomie!
Is wel een goede die testjes, morgen een dagje achter de computer kruipen dus :')

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:33

@Noa : welkom!
@Blue_Berry : Even teruggelezen, zie dus dat je Sophie heet, dat praat wat makkelijker. Er zijn heel veel van die test te vinden hoor. Ik heb er zelf wel wat aan gehad, want je weet daardoor al in welke richting je moet gaan zoeken. De meeste zijn vrij uitgebreid, dus het neemt wat tijd in beslag, maar je hebt er ook wat aan! :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 20:41

Die testen zijn overigens niet altijd betrouwbaar. Je kunt ze uiteraard ter indicatie gebruiken, maar het is verstandig om zeker mensen uit je omgeving te raadplegen :)

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:24

:wave: Ik hoop mij hier te kunnen melden over een kleine 2 weken. Heb vanaf morgen toetsweek, is even afwachten of ik over ga..

Wel heb ik een vraag, doen jullie met pws samen met mensen die allemaal hetzelfde profiel hebben of verschillende profielen?