Ik ben zelfs nog mee wezen lopen met een DA, een hele leuke ervaring! Maar niet realistisch.
Ik heb vmbo basis gedaan. In mijn laatste jaren wou ik graag iets in de mode gaan doen, maar achteraf ben ik de detailhandel verkoper niveau 2 gaan doen.
Dit was echt meer een pretstudie voor mij, 2 jaar ouwhoeren met vriendinnen, toch uiteindelijk wel een diploma behaald!
Daarna heb ik een half jaar gewerkt in onder ander de bakker bart, echt niks voor mij! Horeca in het algemeen niet.
Toen ben ik SAW niveau 3 gaan doen, eerst maatschappelijke zorg een half jaar. Ik wou de geestelijke kant meer op, maar omdat het lichamelijke er ook gewoon bij kwam kijken moest ik wel stoppen. Ik kan gewoon niet met mensen naar de wc of mensen wassen ect.. Ik heb het wel geprobeerd! Maar dat was geen goede ervaring.
Toen heb ik de overstap naar kinderopvang gemaakt, maar dit bleek het ook niet echt te zijn.
Wel een heel jaar vol gemaakt.
In februari 2014 ben ik secretarieel gaan doen en dit bevalt mij erg goed! Nadat iedereen zei dat ik iets in de praktijk moest gaan doen, merk ik dat ik theoretisch ook erg sterk ben.
Al weet ik niet of dit het wel is.. Misschien als ik dit diploma heb, ik toch nog in een andere richting op wil.. Iets waar je niet hele dagen achter de pc hoeft te zitten. Maar ik ga wel een diploma halen!
Errrrrg lastig dus!
En echt, nu ik het licht heb gezien weet ik zeker dat ik zo hard ga knokken voor dit beroep! De komende jaren ga ik met beide handen de stages en andere kansen om me te onderscheiden en ontwikkelen aangrijpen, en me 100% inzetten tijdens het studeren. Dus hoewel ik nog niet heb hoeven knokken voor mijn droomwerk, weet ik zeker dat ik dit absoluut ga doen zodra de studie start en ik niet eerder zal stoppen voor het is gelukt! 

ik weet nog goed mijn vage mailtje naar je
) Begrijp me niet verkeerd, heb niks tegenze maar dat is een soort van killing om zoon moment, stuk voorstuk kon ik wel mee omgaan!
Tja, en daar zei mijn stage bieder je moet hoefsmid worden! Echt iets voor jou. Ik heb mijn Diploma gehaald voor dierverzorging en ben de opleiding van hoefsmid gaan doen.