Studenten met eigen paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:12

Wat is je leeftijd?
19 jaar.

In welk jaar van je studie zit je?
1e jaar van 2e studie.

Wanneer kocht je je paard?
Toen ik 13 was.

Betaal je je paard helemaal zelf?
Paard staat aan huis en hooien doen we ook zelf. De rest van de kosten (hoefsmid etc.) wordt ongeveer gedeeld met mijn ouders.

Hoe staat je paard gestald?
Thuis, 24/7 buiten met schuilstal, in een kudde van 3.

Waar loop je tegenaan in de kosten en onderhoud?
Kosten valt voor ons dus heel erg mee. Onderhoud ook, want ze staan altijd buiten, dus uitmesten hoeft niet. Water geven en voeren wel, maar dat is een half uurtje werk.

Red je het qua tijd?
Ik moet een uur reizen naar school en ben behoorlijk veel tijd kwijt aan huiswerk etc. Vaak hebben we excursies, waardoor de reistijd ook langer is. Qua tijd kom ik wel tekort. Scheelt dat nu de dagen langer worden, dan kan je 's avonds nog rijden. In de winter zit dat er vaak niet in.

Wat is je eigen situatie (thuiswonend/kamers/anders)?
Thuiswonend.

Heb je een bijbaan, zo ja hoeveel uur?
Nee.

Overige belangrijke informatie?
Een eigen paard hebben kost vooral veel tijd. Als je wedstrijden wil rijden en je wil er elke dag heen/rijden, dan denk ik niet dat je dat helemaal redt naast school. Zeker als je ook nog naar een stal moet reizen etc. Overigens woon ik thuis, omdat ik een echte huismus ben en ik studeer in Venlo, dus daar is ook niet veel te doen voor studenten :Y) Daarnaast is de reistijd niet super lang en op kamers gaan is duur.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:15

Wat is je leeftijd?
20

2e van de 3

2 jaar geleden

nee

aan huis bij de mede eigenaar

valt allemaal erg mee alleen de stal kost soms wat tijd

Red je het qua tijd?
het is goed plannen dan is het prima te doen

thuiswonend

ja minimaal 4 uur per week, meestal 8 uur

je moet goed plannen dan is het allemaal goed te doen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:18

Wat is je leeftijd?
19 jaar

In het tweede jaar

In 2010

Mijn paard staat bij mijn ouders in de wei, hooi wordt van hetzelfde land afgehaald en ben verder niks kwijt aan voer/stalkosten. Extra'tjes als dekjes enzo betaal ik grotendeels zelf, tenzij een van mijn ouders in een gulle bui is :) . Dierenarts/hoefsmidkosten zijn tot nu toe ook door mijn ouders betaald.

thuis

Vooral het onderhoud is een extra puntje. Ik studeer in een stad 3 uur reizen vanaf mijn ouders, dus even snel op en neer om te verzorgen is niet mogelijk.

Red je het qua tijd?
Nu gaat het prima, ik heb een bijrijder die 1 à 2 keer in de week komt, in het weekend rijd ik hem zelf

op kamers.

ja, zeer flexibel, maar vanwege drukke studie werk ik ongeveer 20 uur per maand

Ik had mijn paard al ruim voordat ik ging studeren, mijn ouders zijn er net als ik veel te erg aan gehecht om hem weg te doen, nu zou ik zelf niet zo snel meer een nieuw paard kopen omdat er toch veel tijd/geld in gaat zitten die je graag in andere dingen wilt steken, desondanks wil ik mijn huidige paardje voor geen goud wegdoen, en hoop ik over een paar jaar hem mee te nemen naar de plek waar ik dan werk/studeer als ik een hoger inkomen heb

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:20

Wat is je leeftijd?
20
eerste
2 jaar geleden, direct nadat ik mijn mbo diploma had behaald
ja
op een pensionstal, ik hoef enkel te komen voor rijden/longeren, de rest wordt gedaan
Kost meer geld dan je kan inschatten
Red je het qua tijd?
Ik redde het wel, maar uiteindelijk is het erg slecht voor mijn gezondheid geweest
thuis
toen ik mijn paard had werkte ik zo'n 30 uur per week en ging 40 uur naar school.
Ik heb in januari mijn paard moeten verkopen omdat ik een burn-out kreeg. nu zit ik dus best wel met de gebakken peren.. geen paard en een superslechte gezondheid.. Ik zou het om die reden ook afraden

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:20

Wat is je leeftijd? 22
In welk jaar van je studie zit je? 2e jaar sociologie
Wanneer kocht je je paard? Op m'n 18e
Betaal je je paard helemaal zelf? Nee, mijn ouders betalen de stalling, hoefsmid & dierenartskosten, de rest is voor mijn rekening
Hoe staat je paard gestald? Op een privé pensionstalling, 24/7 lekker op de wei!
Waar loop je tegenaan in de kosten en onderhoud? Geen budget meer voor elke week privé les, concoursen oid!
Red je het qua tijd?
Nee, ik woon op kamers en paard staat bij m'n ouders, wat 1,5 uur reizen is. In het weekend en als ik doordeweeks tijd over heb ga ik naar huis, zodat ik even met Ster bezig kan, maar het is verre van ideaal.
Wat is je eigen situatie (thuiswonend/kamers/anders)? Op kamers
Heb je een bijbaan, zo ja hoeveel uur? Wisselend, gemiddeld 25 uur per maand

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:24

lieveli schreef:
Ik ga niet je hele lijstje beantwoorden, maar ik heb respect voor de studenten die het zo doen. Ik zou het niet kunnen. Zolang ik studeer hoef ik niks voor mijn paard te betalen, behalve de tuttels en de frutsels.

Dit inderdaad :j Ik zou ook niet weten hoe ik nu mijn paard en pony hun stalling zou moeten betalen.

Wat is je leeftijd?
19 jaar

1e jaar HBO

Mijn tinker kreeg ik in 2008 en mijn mini hengstje in 2013

Nee. Mijn ouders betalen allebei een gedeelte aan de stalling. Zelf moet ik wel merendeel eromheen betalen. Hoefsmid en dierenartskosten hoeft niet, maar spullen die ik wil of het zadel dat gevuld moet worden etc. betaal ik wel. Heb wel geluk met mijn ouders. Moet er wel bij zeggen dat we hiervoor op een boerderij hebben gewoond en dus niks geen stallingskosten hadden. Mijn tinker staat sinds december in pension en mijn mini sinds maart. Denk dat als ze altijd in pension hadden gestaan het nu iets anders was.

Volpension

Tja het is en blijft een tinker en ook zij heeft haar been problemen. Dus middeltjes moet ik wel eens halen.

Red je het qua tijd?
Als ik echt een drukke periode heb lukt het me niet altijd. Verder gaat het prima.

Thuiswonend

Ja ik werk vaak alleen de vrijdag avond. Wanneer ik een lang weekend heb, worden dat er twee. Bij een week vrij 3 a 4 dagen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:25

Wat is je leeftijd?
28

Laatste

15

Ja

Nu op pensionstal met buitenbak (€215), hij wordt elke dag gemest en buiten/binnen gezet. Hiervoor op grote stal met drie binnenbakken, zelf mesten (€350)

Nergens tegenaan. Zou misschien iets meer les willen maar vind voor mezelf wat overhouden ook leuk.

Red je het qua tijd?
Makkelijk

Thuiswonend

Toen wisselend, maar iig 14 uur in de week. Nu werk ik fulltime.

Mijn ouders waren altijd backup mochten er grote uitgaven nodig zijn. Toen mijn hengst gecastreerd moest worden op de kliniek en daarna nog een maand moest blijven door complicaties was dat wel fijn. Rekening was €2800. Verder nooit wat aan de hand gehad.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:27

Wat is je leeftijd?
21 jaar

3e jaar

25 april 2013

Ja

HIT-Actief stalling

Stalling is duur maar ik het redt het prima!

Red je het qua tijd?
Ja erg goed

Thuiswonend nog en binnenkort samenwonen

Ik doe een duaal opleiding dus werk 28 uur en 1 dag school

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:29

Wat is je leeftijd? 24
In welk jaar van je studie zit je? Laatste jaar
Wanneer kocht je je paard? Februari vorig jaar
Betaal je je paard helemaal zelf? Ja
Hoe staat je paard gestald? 24/7 buiten
Waar loop je tegenaan in de kosten en onderhoud? Af en toe komen er grote kosten langs, zoals osteopaat en zadelmaker, verder nog geen gekke dingen. Ik betaal minder dan 100 euro per maand aan stalling en voer. Verder geef ik weinig tot geen geld uit aan uitgaan, kleding e.d.
Red je het qua tijd? Ja, maar dit komt omdat ze niet op stal staat, niet elke dag gereden wordt en we met de +/- 8 weidegenoten een rooster aanhouden waardoor je als individu niet elke dag langs hoeft.
Wat is je eigen situatie (thuiswonend/kamers/anders)? op kamers
Heb je een bijbaan, zo ja hoeveel uur? ja, de uren wisselen erg

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:39

Ik ben zelf inmiddels 26 en zit in het laatste jaar van mijn Hbo opleiding. Ik heb mijn paard in het laatste jaar van mijn vorige opleiding gekocht en hem inmiddels al ruim 4 jaar in mijn bezit.
Ik betaal alles zelf, hij staat gestald op een pensionstalling met volpension.
heb een aardig spaarpotje opgebouwd voor ik hem kocht en alleen de dierenarts kosten zijn gelukkig nog niet vaak voorgekomen maar kunnen behoorlijk oplopen. Verder krijg ik veel spullen die ik nodig heb met een verjaardag of kerst ed. Qua tijd is het prima te doen. Zelfs beter dan wanneer je werkt. Loop nu afstudeerstage en dat is best pittig om hem daarnaast voldoende beweging te geven. Gelukkig staat hij hele dagen op de wei en ga iedere dag langs. Ik woon op mezelf maar niet op kamers. Heb een bijbaantje op zaterdag. Dus ongeveer 40 uur per maand.

Zorg dat je wat geld achter de hand hebt voor onvoorziene kosten. Verder goed bekijken waar je het paard wil stallen en wat de maandelijkse kosten zijn. Zelf doen kost meer tijd en is zeker niet altijd goedkoper. Neem in je berekening ook de hoefsmid mee.

Als je nog meer vragen hebt stel ze gerust ;)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 17:50

Fijn zoveel reacties! :D
Is er iemand die misschien eens naar mijn uitgaven/inkomsten kan kijken? Ik ben bang dat ik dingen over het hoofd zie.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:51

Wat is je leeftijd?
Ik ben 19.
2e jaar hbo-verpleegkunde.
3,5 jaar geleden, dat was toen ik nog in havo-4 zat.
Nee.
Mijn paard staat thuis.
Qua kosten heb ik weinig kosten, hooi eet ie van de 'grote hoop', ook de brokken betalen mijn ouders en ik mag van mijn ouders 1x in de 2 weken lessen wat zij ook betalen. Hoefsmid betalen mijn ouders ook. Het enige wat ik dus hoef te betalen zijn borstels/snoepjes/zadeldekjes/dekens enz.
Red je het qua tijd?
Ja en nee, in mijn tentamenweek bijvoorbeeld merk ik dat ik er weinig tijd voor heb. Gelukkig mest mijn moeder hem ook weleens uit zodat ik me op mijn studie kan richten.
thuiswonend.
Ja, ik werk tussen de 9 en 12 uur per week.
Laatst bijgewerkt door Annenas op 13-04-15 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:52

Zo.. meer bokkers dan ik dacht! Ik ook :)

Wat is je leeftijd?
21

3e jaars geneeskunde

Heb sinds m'n 15e een eigen paard en heb deze sinds m'n 18e.

Het paard staat aan huis bij m'n ouders, waar ik ook woon. Ik betaal zelf vlas, hooi, hoefsmid, dierenarts, knhs en bijbehorende wedstrijden, brokken, huur van grotere weide in de zomer. Ik ben daar (exclusief wedstrijden en knhs) ongeveer €90 pm aan kwijt als het paard niet ziek is oid. M'n ouders hebben dan weer de stal laten bouwen en graszaad etc in het begin, dus zij hebben wat dat betreft wel grootste last gedragen.

Thuis dus in ruime stal met de pony van m'n zusje en overdag op de wei of de bak.
Hmm.. Ik denk toch wel met name tijd. Ik zou soms m'n paard meer aandacht willen geven dan mogelijk is in m'n agenda.

Red je het qua tijd?
Ja, maar zou er meer tijd voor willen hebben.

Thuis dus.

Ik werk gemiddeld denk ik zo'n 10 uur per week. Mijn ene baantje is in de nachtdienst en de andere op de uni als projectcoördinator. Beide banen zijn ontzettend flexibel, dat heb ik ook echt nodig. De ene baan kan ik ook grotendeels thuis doen.

Qua verzorging deel ik dat met mijn moeder en zusje en mijn vader is meestal thuis om op de paarden te letten overdag, omdat hij thuis werkt. Het is dus wel belangrijk dat er mensen zijn op wie je terug kunt vallen. Ik sta bijna iedere dag om 6u op, dan geef ik de paarden eten en haal ik mest eruit, dan zet m'n zusje ze buiten vlak voor ze naar school gaat, smiddags haalt iemand die thuis is ze binnen. Het vergt een hoop planning en moeite, maar het is het waard! Ik zou wel voor jezelf bepalen wat je uit je studententijd wil halen. Ik ga bijna nooit uit en doe geen studentendingen. Daar heb ik voor gekozen en dat moet ook om m'n paard te kunnen onderhouden.

Mocht je vragen hebben of als ik iets anders voor je kan betekenen moet je maar pb'en.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:56

Wat is je leeftijd?
23 jaar
eind 2e
Eerste paard samen met mijn moeder op mijn 21ste, 2e paard een jaar geleden
Ik deel de kosten met mijn moeder, ik ben ongeveer gemiddeld 130 aan stalkosten kwijt. Mijn moeder werkt namelijk op stal dus staan we goedkoper.
Vol pension
Ik woon ook op mezelf, en moet het doen van stufi en bijbaan dus soms is het moeilijk rondkomen. Tot nu toe is het me wel iedere keer gelukt.
Red je het qua tijd?
Als ik het niet samen deed met mijn moeder, zou het erg moeilijk worden. Wanneer ik volop in een periode zit lukt het me gemiddeld 3x per week te gaan. Mijn moeder doet dan de overige 3 dagen en ze krijgt 1 rustdag. Het is maar hoe je het bekijkt, onze paarden staan 24/7 in de kudde met inloop stal en hebben alle ruimte en beweging die ze nodig hebben. Ze hebben genoeg vriendjes en krijgen zo goed als onbeperkt eten. Als ik maar 3x in de week kom is er geen man overboord.
Ik woon op mezelf in een appartmentje.
Ik werk gemiddeld 16-20 uur per week, anders zou ik het financieel niet redden
Het is zeker te doen, als je hier voor de volle 100% voor wilt gaan en eventueel wat financiele steun krijgt van je ouders en indien nodig een verzorgster erbij neemt. Het is wel een extra druk naast je studie, als je kan wachten zou ik dat lekker doen. Ben je helemaal zeker dat je dit graag wilt, is het haalbaar maar dan zul je ook geld/tijd moeten inleveren. Ik ga bijvoorbeeld veel minder stappen en andere sociale dingen doen dan mijn studiegenoten!

Moos99

Re: Studenten met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:08

Ik zie wel dat de meeste studenten met paard thuis wonen. Hou er rekening mee dat een paard misschien wel in de weg kan staan van op jezelf kunnen wonen. Op jezelf wonen kost niet alleen veel geld maar ook weer tijd. Ik woon op mezelf en moet dus ook mijn eigen boodschappen doen, koken, wassen, schoonmaken etc. Dat naast een voltijd HBO studie en een baan van gemiddeld 16-20 uur. Dat is heel anders dan thuis wonen en 8 uurtjes werken bijvoorbeeld. Of je een paard kunt houden is dan ook heel erg afhankelijk van jouw situatie

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:09

Wat is je leeftijd?
20
1e
2008
De stalling voor de helft, de rest zelf
Pension
Ik heb veel zadelproblemen gehad, dat kost me heel veel geld. Verder heb ik een goede bijbaan en kan ik het makkelijk bij elkaar werken.
Red je het qua tijd?
Nee, omdat ik ook 4 uur reis per dag, anders had ik het wel gered. Gelukkig is mijn moeder gek op mijn paardje en rijdt zij met hem op strand als ik het niet red.
Thuis
Ja, 6 uur per week, maar verdient heel erg goed.
Als ik op kamers zou wonen zou ik het qua tijd een stuk makkelijker redden maar dan zou het financieel weer een stuk zwaarder worden, dus daarom heb ik hiervoor gekozen.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:12

Ghostattack schreef:
Valt me op dat bijna iedereen nog thuis woont. Is dat vanwege het hebben van een paard of is je reistijd naar studie gewoon kort genoeg om te overbruggen?
Ik woonde zelf namelijk in Tiel en zit op de universiteit in Amsterdam. Enkele reis van deur tot deur werd al gauw anderhalf uur tot zelfs een uur en drie kwartier. Daardoor ben ik nu verhuisd naar Amsterdam en nu heb ik een reistijd van ongeveer 20-25 minuten van deur tot deur.

Mijn ouders hebben trouwens helemaal niks met paarden en zullen dus ook niks betalen, hooguit een keer wat voorschieten als het echt nodig is.

Ik heb een reistijd van ander half uur tot 2 uur, dus maximaal 4 uur op een dag. Ben thuiswonend

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:15

Ghostattack schreef:
Ouders :roll:
Mijn moeder is er heilig van overtuigd dat er geen studenten zijn die een eigen paard hebben. Nou weet ik zeker dat er echt wel studenten zijn met een paard, maar dat gelooft ze natuurlijk niet zonder keihard bewijs. Dus daarom raadpleeg ik Bokt maar weer!
Dus bij deze :')

Zijn er hier studenten die een eigen paard hebben en deze (grotendeels) zelf betalen?

Wat is je leeftijd? 20
In welk jaar van je studie zit je? 2e
Wanneer kocht je je paard? toen ik 15 was (oké, ik kreeg d'r van m'n ouders ;))
Betaal je je paard helemaal zelf? Nee
Hoe staat je paard gestald? Volpension
Waar loop je tegenaan in de kosten en onderhoud? Minder luxe, ze moet het nu doen met 'goedkopere' spullen en ik trouwens ook (geen nieuwe rijbroek meer kunnen kopen bv.)
Red je het qua tijd? Ja
Wat is je eigen situatie (thuiswonend/kamers/anders)? Kamers
Heb je een bijbaan, zo ja hoeveel uur? Nee, alleen zomer fulltime werk.
Overige belangrijke informatie? Ze staat thuis en dat is voor mij een reden om zo snel mogelijk naar huis te willen en in mijn eerste jaar de reden dat ik gigantisch heimwee had.

CCCCC

Re: Studenten met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:17

Ik reis ook 3 uur per dag!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:17

Ghostattack schreef:
Zijn er hier studenten die een eigen paard hebben en deze (grotendeels) zelf betalen?
Aankoop en spullen betaal ik zelf, maandelijkse kosten mijn ouders.

Wat is je leeftijd?
21
2e jaars student hogeschool

De eerste op mijn 16e, de tweede 3 maanden terug.

Nee.

Staan aan huis met zijn 2e.

Kosten zijn dusdanig hoog dat ik het niet zou redden om alles te doen als ik er zelf voor zou werken.

Red je het qua tijd?
Nu gemakkelijk.

Thuiswonend. - Zonder paarden had ik denk wel op mezelf gegaan.

Ja, 7 tot 20 uur per week, wisselend hoe druk ik het op school heb

Zonder hulp van je ouders zou ik het af raden als je een sociaal leven wilt houden en garant kunnen staan voor dierenartskosten.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:23

Bambi1995 schreef:
Ghostattack schreef:
Valt me op dat bijna iedereen nog thuis woont. Is dat vanwege het hebben van een paard of is je reistijd naar studie gewoon kort genoeg om te overbruggen?
Ik woonde zelf namelijk in Tiel en zit op de universiteit in Amsterdam. Enkele reis van deur tot deur werd al gauw anderhalf uur tot zelfs een uur en drie kwartier. Daardoor ben ik nu verhuisd naar Amsterdam en nu heb ik een reistijd van ongeveer 20-25 minuten van deur tot deur.

Mijn ouders hebben trouwens helemaal niks met paarden en zullen dus ook niks betalen, hooguit een keer wat voorschieten als het echt nodig is.

Ik heb een reistijd van ander half upr tot 2 uur, dus maximaal 4 uur op een dag. Ben thuiswonend

Ik heb een half jaar geprobeerd heen en weer te reizen, 1,5 uur enkele reis. Dat trok ik echt niet, ik was elke keer zo moe! Dan kom je ook niet aan paardrijden toe. Doordeweeks gaan m'n ouders of mijn zusje regelmatig heen, en natuurlijk houdt de stalbaas een oogje in het zeil, en in het weekend ben ik er zelf! Het ligt er dus maar net aan of je het reizen, studeren en een paard erbij trekt, ik in elk geval niet. En het is ook fijn hoor, plekje voor jezelf! Moet er niet aan denken om op m'n 25e nog thuis te wonen :=

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:26

Wat is je leeftijd?
22

Derde jaar

December 2014

Ja, maar heb wel de backup van mijn vriend en ouders mochten er onverwacht hele hoge kosten komen of ik bijv. mijn been breek.

Mijn paard staat op een (halve) doe het zelf stal, er wordt gevoerd en in het weide seizoen worden ze buiten gezet. Mesten, binnenhalen of in de paddock zetten moeten we zelf doen.(€200)

Eigenlijk loop ik hier nergens tegenaan, maar dat komt vooral omdat ik heel bewust alle kosten wist. Dit incl. de hogere rekeningen van een nieuw zadel, de tandarts etc.

Red je het qua tijd?

Omdat ik full time studeer en daarnaast super veel werk, een vriend heb en nog een paard samen met iemand anders heb is het soms wel aanpoten. Ik vind dit heeerlijk!

heen en weer reizend tussen mn vriend en thuis. Echter zijn we opzoek naar een eigenhuis dus dit zit er wel aan te komen. Studeer tevens in Delft(2 uur(enkele) reizen), werk in Zwijndrecht(45min), paard staat in Vuren en ik woon in Leerdam (vriend in Gorinchem).

Ja heb een bijbaan, werk momenteel gem. 20 uur in de week. Vanaf volgende maand krijg vaste uren(24).

Zorg dat je voor jezelf goed de kosten op een rijtje heb, niet alleen de stalling. Maar vergeet je lessen, zadel/hoofdstel/spullen, dierenarts, hoefsmid tandarts.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 18:27

Qua reizen hangt het denk ik ook af van het traject. Ik moest twee keer overstappen en kon zelden zitten in de trein. Dat ben je wel beu op een gegeven moment :+ Nu hoef ik alleen met de metro een kwartiertje. De stal waar ik naar zit te kijken is 10 minuten fietsen maximaal. Als ik nog bij mijn ouders zou wonen, dan zou ik het qua tijd niet redden. Vooral niet in de winter.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:28

CoronaLime schreef:
Bambi1995 schreef:

Ik heb een reistijd van ander half upr tot 2 uur, dus maximaal 4 uur op een dag. Ben thuiswonend

Ik heb een half jaar geprobeerd heen en weer te reizen, 1,5 uur enkele reis. Dat trok ik echt niet, ik was elke keer zo moe! Dan kom je ook niet aan paardrijden toe. Doordeweeks gaan m'n ouders of mijn zusje regelmatig heen, en natuurlijk houdt de stalbaas een oogje in het zeil, en in het weekend ben ik er zelf! Het ligt er dus maar net aan of je het reizen, studeren en een paard erbij trekt, ik in elk geval niet. En het is ook fijn hoor, plekje voor jezelf! Moet er niet aan denken om op m'n 25e nog thuis te wonen :=

Het ligt er denk ook aan hoe je reis is. Ik reis ook 2 uur heen en 2 uur terug, waarvan 3 kwartier in de trein. Meestal slaap ik in de trein dus ik heb eigenlijk juist veel meer energie dan toen ik nog op de middelbare zat en maar een kwartier reistijd had.
Alleen als je net op ongunstige tijden uit bent dan is het inderdaad wel lastig met het paard.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:34

Daar heb je zeker een punt arantes. Bij mij kwam het er op neer dat ik elke dag van 6 uur sochtends tot 5 of 7 uur op pad was, na 6 uur reed er geen bus meer naar huis dus moest ik opgehaald worden. De bus sochtends had een hele slechte aansluiting met de trein. Was altijd maar de vraag of je hem haalde of miet, maar al die stress daarom zorgde ervoor dat ik steevast uitgeput thuis kwam.

Maar als je gewoon een lange treinrit maakt en wat jan slapen, of studeren lijkt
me niet zo'n bezwaar, dan gebruik je je tijd gewoon nuttig :j