Ziekmelden op tweede werkdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:05

Maiske schreef:
Maiske schreef:
Hoofdpijn valt bij onder de categorie loopneus....

Hoop dat je niet van plan was dat als reden te geven, dan hoefde je voor mij niet meer te komen.

Sorrie maar met een dergelijk arbeidsmoraal kom je in mijn allergie.

Uuh ja. Dat meen ik echt... resultaat is dat ik alleen medewerkers heb waarvan ik weet dat ik erop aan kan. Melden zij zich ziek dan weet ik ook dat ze echt niet kunnen werken. Sterker nog.. ik heb ze liever wat langer thuis zodat ik weet dat ze echt uitzieken en niet kort daarop weer uitvallen.

Arbeidsmoraal? Het is inderdaad aan mij als werkgever om te beoordelen. Ik neem ze aan met een reden en daar betaal ik ook héél netjes voor en alles kan geregeld worden als iemand iets nodig heeft zoals bijv. zorgverlof.

Werkt twee kanten op.. zij zijn er voor mij en ik voor hun als werkgever. Lijkt mij alleen een goede zaak. Zal niet voor niets zijn dat sommige richting de zeven dienstjaren gaan wel?

Maiske, ik ben het helemaal met je eens! Zou graag voor je werken.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:07

De ene is ziek en heeft hoofdpijn of is verkouden de andere is ziek en moet zo ongeveer naar het ziekenhuis.
Iedereen ervaart ziek zijn heel anders. ....

Ik vind het beste medicijn om toch door te gaan dan heb je afleiding en dat scheelt enorm.

Ik als werkgever zou niet blij zijn op de 2 de dag al ziek melden.
Zou daar echt mijn twijfels bij hebben.

Maar als jij zelf vind dat je niet kan werken moet je het niet doen.

Zet ik vaak vraag tekens bij ziek zijn.
Ziek is in mijn ogen plat op bed zonder tv telefoon of boek maar ook dat wordt vaak niet zo gedaan.
Daarmee wil ik zeggen dat iedereen het op zijn manier doet. .... Gelukkig

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:10

Collie2008 schreef:
Ik snap het ook niet als je je ziekmeld met een flinke loopneus. Een fikse verkoudheid is toch geen ziek zijn? Vind het anders als je holtes gaan ontsteken, maar flink verkouden is gewoon jammer en pech, maar geen ziek

Dus jij wilt gewoon bedient worden in een restaurant door iemand die zwaar verkouden is en een flinke loopneus heeft?!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:14

Brainless schreef:
Collie2008 schreef:
Ik snap het ook niet als je je ziekmeld met een flinke loopneus. Een fikse verkoudheid is toch geen ziek zijn? Vind het anders als je holtes gaan ontsteken, maar flink verkouden is gewoon jammer en pech, maar geen ziek

Dus jij wilt gewoon bedient worden in een restaurant door iemand die zwaar verkouden is en een flinke loopneus heeft?!

Ts heeft een kantoorbaan, dus dit is niet ter sprake.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:16

Grappig dat er allerlei zaken bij getrokken worden die niet eens van toepassing zijn.

Als je een "knuppel me neer" hoofdpijn hebt, ga je mij niet vertellen dat je dan nog naar een telefoon- of computerscherm wil staren, dus dat valt al af lijkt me :')

Verder heeft ts een kantoorbaan, misschien komt ze wel niet eens in aanraking met mensen, misschien ook wel.

Verder, de een vindt zichzelf sneller ziek dan de ander. Wij kunnen niks voor ts invullen.

Overigens zou ik er ook alles aan doen om aan het werk te gaan, ik laat graag zien dat ik wil, helemaal met de banen van tegenwoordig.. Voor jou 10 anderen momenteel..

Brainless

Re: Ziekmelden op tweede werkdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:20

Bij mijn man op het werk (kantoor) willen ze niet meer dat mensen komen die (zwaar) verkouden/grieperig zijn.
Afgelopen winter bleek ook dat door mensen eerder thuis te laten (of naar huis te sturen), er veel minder mensen ziek zijn geworden op het werk.
Ook zitten ze in 1 grote ruimte en niets is vervelender dan hoestende/snotterende/neusophalende mensen om je heen, terwijl je zelf moet zien te concentreren op meerdere schermen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:21

Ik meld me echt nooit ziek behalve als ik hoofdpijn heb, die is bij mij al 5 jaar wisselend aanwezig in verschillende gradaties en eeeh als dat echt erg is dan wil ik niks anders dan met mijn hoofd onder het dekbed liggen huilen en mijn ouders vragen of ze in het donker een pilletje willen brengen. Na een paar uur als het wat gezakt is dan ga ik met een kloppend hoofd alsnog werken.

En geen arts die weet wat het is, en het is geen migraine. :+

Dus TS, lekker thuisblijven de wereld vergaat niet als jij 1 dagje niet komt hoor! :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:23

[***] schreef:
Maiske schreef:
Hoofdpijn valt bij onder de categorie loopneus....

Hoop dat je niet van plan was dat als reden te geven, dan hoefde je voor mij niet meer te komen.

Sorrie maar met een dergelijk arbeidsmoraal kom je in mijn allergie.

Uuh ja. Dat meen ik echt... resultaat is dat ik alleen medewerkers heb waarvan ik weet dat ik erop aan kan. Melden zij zich ziek dan weet ik ook dat ze echt niet kunnen werken. Sterker nog.. ik heb ze liever wat langer thuis zodat ik weet dat ze echt uitzieken en niet kort daarop weer uitvallen.

Arbeidsmoraal? Het is inderdaad aan mij als werkgever om te beoordelen. Ik neem ze aan met een reden en daar betaal ik ook héél netjes voor en alles kan geregeld worden als iemand iets nodig heeft zoals bijv. zorgverlof.

Werkt twee kanten op.. zij zijn er voor mij en ik voor hun als werkgever. Lijkt mij alleen een goede zaak. Zal niet voor niets zijn dat sommige richting de zeven dienstjaren gaan wel?

Maiske, ik ben het helemaal met je eens! Zou graag voor je werken.

Ik ook! Loyaliteit beide kanten op is ontzettend belangrijk. Ik meld me ziek als ik ofwel niet uit de buurt van de wc pot kan komen of als ik niet kan lopen/autorijden om wat voor reden dan ook (anders kan ik niet op mijn werk komen namelijk). Kan ik nog boodschappen doen of de hond uitlaten, dan kan ik nog werken!

Maar daarvoor verwacht ik wel van mijn baas dat als ik aangeef dat er wat is die meteen voor me in de bres springt en zonder vragen mijn verzoek inwilligt. Tot nu toe gaat dat overigens uitstekend. In wederzijds vertrouwen.

Majabeestje

_sharonnn schreef:
Grappig dat er allerlei zaken bij getrokken worden die niet eens van toepassing zijn.

Als je een "knuppel me neer" hoofdpijn hebt, ga je mij niet vertellen dat je dan nog naar een telefoon- of computerscherm wil staren, dus dat valt al af lijkt me :')

Verder heeft ts een kantoorbaan, misschien komt ze wel niet eens in aanraking met mensen, misschien ook wel.

Verder, de een vindt zichzelf sneller ziek dan de ander. Wij kunnen niks voor ts invullen.

Overigens zou ik er ook alles aan doen om aan het werk te gaan, ik laat graag zien dat ik wil, helemaal met de banen van tegenwoordig.. Voor jou 10 anderen momenteel..

Mijn post over de 'knuppel me neer' hoofdpijn ging over een reactie waarbij gezegd werd dat hoofdpijn valt onder de categorie loopneus. Ik zeg niet dat TS nu die hoofdpijn heeft, dus dat heeft er idd niks mee te maken;)

nelis

MarlindeRooz schreef:
Ik meld me echt nooit ziek behalve als ik hoofdpijn heb, die is bij mij al 5 jaar wisselend aanwezig in verschillende gradaties en eeeh als dat echt erg is dan wil ik niks anders dan met mijn hoofd onder het dekbed liggen huilen en mijn ouders vragen of ze in het donker een pilletje willen brengen. Na een paar uur als het wat gezakt is dan ga ik met een kloppend hoofd alsnog werken.

Dus TS, lekker thuisblijven de wereld vergaat niet als jij 1 dagje niet komt hoor! :D

Maar jij zit dan ook niet te bokken en een topic te openen of je je ziek kan melden op je tweede werkdag denk ik als je jouw hoofdpijn heb?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:24

MarlindeRooz schreef:

aar dan kan je ook niet bokken ;)
als je kan bokken (=naar een scherm staren) kan je ook makkelijk naar een computerscherm op het werk staren. Anders is thuisblijven echt gewoon puur gemakzucht!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:24

nelis schreef:
MarlindeRooz schreef:

Maar jij zit dan ook niet te bokken en een topic te openen of je je ziek kan melden op je tweede werkdag denk ik als je jouw hoofdpijn heb?

Dat kan wel maar doet wel enorm veel pijn, mijn scherm kan gelukkig wel zo donker dat het bijna geen pijn doet haha. Maar nee of ik ziek ben of niet beslist bokt niet.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:26

Beterschap, TS en wat rot voor je dat je op je tweede werkdag ineens ziek wordt.

Je weet het zelf het beste. Als je het amper naar de WC redt, zou ik toch echt thuis blijven. Op je tweede werkdag op kantoor in je broek sch!jten is nou ook niet echt een goede start zou ik zeggen.

Ik heb alleen nog niet gelezen of je je werk inmiddels hebt kunnen bereiken? Misschien heb ik daar overheen gelezen, maar niet komen opdagen zonder je af te melden kun je echt niet maken, dat zou je zeker je baan kunnen kosten.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:26

En als je nou echt zo beroerd bent dan ben je ook niet nu online op bokt...

%) dat word ik van zo'n houding.. :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:27

MarlindeRooz schreef:
nelis schreef:

Dat kan wel maar doet wel enorm veel pijn, mijn scherm kan gelukkig wel zo donker dat het bijna geen pijn doet haha. Maar nee of ik ziek ben of niet beslist bokt niet.

en als je echt zo pijn hebt dan ga je gewoon niet op bokt of welke site dan ook. Als dat kan kan een kantoorbaan imo ook!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:27

Majabeestje schreef:
_sharonnn schreef:

Mijn post over de 'knuppel me neer' hoofdpijn ging over een reactie waarbij gezegd werd dat hoofdpijn valt onder de categorie loopneus. Ik zeg niet dat TS nu die hoofdpijn heeft, dus dat heeft er idd niks mee te maken;)

Grappig dat jij je direct aangesproken voelt ;) het was algemeen bedoeld namelijk.

Degene die dat zei heeft ergens wel een punt, anders ga je niet bokken, dan kan je, lijkt me, niet naar een scherm staren.

Maar hee, dat is mijn mening!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:29

olafgek schreef:
als je kan bokken (=naar een scherm staren) kan je ook makkelijk naar een computerscherm op het werk staren. Anders is thuisblijven echt gewoon puur gemakzucht!

Mijn man is wel eens thuis gebleven met veel hoofdpijn (of acute diaree), maar ging wel thuis aan het werk met donker scherm.
Autorijden (110 km) enkele reis was dan gewoon teveel.
Daarnaast koste het hem wel zijn eerste ziekmeldingsdag (eigen vakantiedag). :')

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:29

Voor dit soort momenten grijp ik naar de occilococsium (nou ja zoiets). Niet goed omdat je symptomen blokkeert maar je kunt er dan nog wel even een dagje tegenaan.

Succes vandaag

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:31

Mijn post over de 'knuppel me neer' hoofdpijn ging over een reactie waarbij gezegd werd dat hoofdpijn valt onder de categorie loopneus. Ik zeg niet dat TS nu die hoofdpijn heeft, dus dat heeft er idd niks mee te maken;)[/quote]

Grappig dat jij je direct aangesproken voelt ;) het was algemeen bedoeld namelijk.

Degene die dat zei heeft ergens wel een punt, anders ga je niet bokken, dan kan je, lijkt me, niet naar een scherm staren.

Maar hee, dat is mijn mening![/quote]

Ik voel me idd aangesproken omdat ik degene was die had geschreven over de verschillende hoofdpijnen waaronder 'hoek me meer' en jij hebt het over 'knuppel me neer'. Vond ik op elkaar lijken, gek hè? :P

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:31

Maiske schreef:
Ik ben werkgever maar ook werknemer geweest...

Om met mijzelf te beginnen.. een tweede dag zou ik wel gewoon gaan werken. Ben je echt zo ziek dan sturen ze je wel naar huis en zou het ook te zien moeten zijn. Geeft tenminste aan dat je het wel wil proberen.

Is een werknemer van mij de tweede werkdag ziek dan zou ik daar mijn vraagtekens bij zetten met dezelfde geachte zoals ik het zelf wel zou gaan proberen.

Ik weet niet wat voor werk je doet maar mogelijk zit je nog in je proeftijd? Er zijn genoeg organisaties waar je dan helemaal niet meer hoeft te komen.

Overigens heb ik altijd bij bedrijven gewerkt in de commercie met een behoorlijk Amerikaanse mentaliteit. Voor jouw tien andere..... misschien dat ik er daarom zo insta.

Dit dus.. Als je baan je lief is, zou ik me er toch echt ff heen slepen.. Het proberen en dan word je vanzelf wel naar huis gestuurd.. Dan hebben ze in ieder geval gezien dst je t probeert..

Als ik mensen voor de tweede dag in dienst heb en ze melden zich ziek (viaal met dit weer) zet ik er zware vraagtekens bij..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:32

@nine1987
Ik weet niet hoe het weer bij jullie is... hier is het koud en nevelig :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:33

Majabeestje schreef:

Maar hee, dat is mijn mening![/quote]

Ik voel me idd aangesproken omdat ik degene was die had geschreven over de verschillende hoofdpijnen waaronder 'hoek me meer' en jij hebt het over 'knuppel me neer'. Vond ik op elkaar lijken, gek hè? :P[/quote]

Oftewel wat is je argument voor dit thuisblijven nu?
Je moet mij nu even hebben, maar dat is niet de discussie hier dacht ik ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:34

Brainless schreef:
olafgek schreef:

Mijn man is wel eens thuis gebleven met veel hoofdpijn (of acute diaree), maar ging wel thuis aan het werk met donker scherm.
Autorijden (110 km) enkele reis was dan gewoon teveel.
Daarnaast koste het hem wel zijn eerste ziekmeldingsdag (eigen vakantiedag). :')

Dat is imo wat anders dan een gewoon baantje. 110 km rijden met hoofdpijn is even erg als achter een schermpje zitten.
En als je kan bokken zoals TS kan je ook wel op het werk naar een schermpje staren

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:37

Heb je ze nog kunnen bereiken TS?
Volgens mij lezen mensen niet goed, TS zegt in haar vorige bericht dat 5m lopen al teveel is... Sorry, maar als ik me zo voel ga ik ook niet een hele dag werken, als is het een kantoorbaan. Dat het je 2e werkdag is, is banketstaaf maar een enigszins begripvolle werkgever zou je er heus niet voor ontslaan.

Beterschap trouwens!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:39

Ik zou het gewoon proberen.
Wel even aangeven dat je je niet lekker voelt, en als het te erg wordt dat je vraagt of je (als je werkzaamheden klaar zijn) naar huis mag.
Ik vind het altijd dubbel als mensen na een paar dagen ziek melden.
Ziek zijn is rot, maar je kan beter wel je goede wil tonen :).

Het is anders als je met oudere/zieke/kinderen ofzo werkt, die hebben al wat minder weerstand.