Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:47

Ik vraag mij nu af of het wel zo handig is om aan te sluiten bij een motivatietopic op bokt.. :D

Succes met je tentamen!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:57

Jullie gaan wel hard zeg! Moeten jullie niet leren/lezen/samenvatten? >;)

Rachelle_K schreef:
Jaa leuk! Dankje, ik zal het nodig hebben haha :D
Ik zit op de juridische hogeschool Avans-Fontys, ik ga naar die van Avans in Den Bosch :)

Die plaatjes over rechten(studenten) zijn trouwens echt geweldig :')

Oh daar heb ik vorig jaar ook gezeten maar dan in Tilburg, wat grappig haha! Leuke school, maar door de hoge eisen heb ik het daar niet gehaald. Die clustertentamens hebben mij echt genekt. Gaat het bij jou wel goed?

Voor diegenen die morgen een tentamen hebben of hard aan het leren zijn voor volgende week, zet hem op! +:)+

Las iets over leren met muziek.. dat kan ik dus echt niet. Vaak staat de radio hier in huis wel aan, omdat ik wel iets van geluid op de achtergrond moet hebben. Leren in mijn kamer kan ik ook absoluut niet, zit altijd aan de grote tafel in de huiskamer. Maar als ik met muziek ga leren dan ga ik of luisteren naar de songtekst en meezingen, waardoor ik me niet meer kan concentreren op wat ik moet opschrijven of ik zoek elke keer andere liedjes. :')

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:11

Ghostattack schreef:
[ Afbeelding ]

Sooo true! Ik zet vaak soundtracks van Assassin's Creed op, niet alleen prachtige muziek maar het werkt gewoon echt.

https://www.youtube.com/watch?v=uH1wfrOcvHg :))

Hey, dat is echt een goed idee zeg! Thanks. :Y)

Ik heb die boom verwijderd, ik werd juist afgeleid door de boom.

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:12

Naomi, hoe ging het bij jou vandaag? :))

Ik ga dan ook altijd op zoek naar andere liedjes haha. Daarom vind ik 8tracks zo ontzettend handig. Je hoeft maar een paar zoekwoorden in te typen en je krijgt een heleboel geweldige afspeellijsten! En hij gaat oneindig door. :D

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:14

Hebben jullie trouwens ook dat jullie van die 'motivatievlagen' hebben? Ik heb ze regelmatig 's ochtends op school en 's avonds laat. Damn me :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:15

amberboktt schreef:
Hebben jullie trouwens ook dat jullie van die 'motivatievlagen' hebben? Ik heb ze regelmatig 's ochtends op school en 's avonds laat. Damn me :')

Heeeeeel herkenbaar _O- Altijd op de momenten dat je er niks aan hebt.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:16

Ik ben net wezen sporten, dus heb vanavond niets gedaan. Moet nu nog mijn hoorcollege afkijken waar ik voor het eten aan begonnen was.. Dus dat ga ik nu maar doen en daar maak ik tegelijkertijd aantekeningen bij. Daarna duik ik mijn bed in want de wekker gaat weer om 6:30.

@ amberboktt, van die vlagen heb ik ook heel erg, maar dan meestal 's ochtends op school en 's middags als ik net thuis kom. Rond en na etenstijd kan ik gewoon níéts uitvoeren. :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 22:18

Wat gaan jullie ongelofelijk hard zeg! Moeten jullie inderdaad niet studeren? :=

Ik heb uiteindelijk maar één hoofdstuk gedaan, maar heb het hoofdstuk wel gelijk samengevat. Ging best wel goed eigenlijk, heb me netjes aan mijn boktban gehouden. Gsm en laptop bewust in de woonkamer laten liggen zodat ik zeker geen afleiding zou hebben.
Ik wou nog aan het tweede hoofdstuk beginnen, maar net een halfuur aan de telefoon gehangen met een vriendin die maandag examen gedragswetenschappen heeft en mijn hulp nodig had :').
Ik probeer altijd wel rond 20 à 21u te stoppen zodat ik toch nog iets van mijn avond heb.
Hoe is het hier bij iedereen gegaan?

Die app van die boom heb ik ook net afgehaald, is inderdaad wel leuk, maar ik denk toch dat ik mijn gsm beter niet in de buurt heb. Die desktop planner van Hema ziet er ook leuk uit, als ik morgen tijd heb ga ik even langs :D

Qua muziek ben ik ook afhankelijk van mijn stemming, de ene dag kan ik perfect studeren met muziek, de andere dag moet het echt muisstil zijn om me te kunnen concentreren. Als ik met muziek studeer kan ik me nog altijd het beste concentreren met de soundtracks van Harry Potter, Lord of the Rings of Pirates of the Caribbean, geeft zo'n lekker machtig gevoel ~~}>

Planning voor morgen is dan ook weer aangepast aangezien ik nu dan nog één hoofdstuk van filosofie moet doen om op gelijk schema te zitten met de hoorcolleges :)

Motivatievlagen zijn ook heel herkenbaar, ik krijg dat meestal om 1u 's nachts :')
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 26-03-15 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:19

amberboktt schreef:

Jazeker! Dan heb ik ineens het idee dat ik de wereld kan verbeteren, mezelf kan verbeteren en alles om me heen kan verbeteren. En dan doe ik die avond goed mijn best, maar de volgende ochtend besluit ik toch dat ik best nog een uurtje langer kan slapen want schoolwerk loopt niet weg :+

Toch hard gewerkt aan mijn verslag. Het probleem bij mij is, is dat ik ook ontzettend perfectionistisch ben. Dit blok heb ik ontzettend vaag omschreven opdrachten, dus om zeker van mijn zaak te zijn doe ik er het liefst bijna een dag over om uit te pluizen wat ze nou precies bedoelen met de opdracht. Ontzettende tijdsverspilling, maar ik hou zo van controle.. Net zoals nu, een verslag aan het maken waar ik kort uitleg moet geven over verschillende termen, maaar het zijn brede termen dus het liefst wil ik elk aspect toelichten. Dit gaat echter niet want ik mag maar max 6 pagina's tekst hebben, dus nu twijfel ik of ik wel het juiste heb uitgelegd etc.

Gelukkig ken ik mezelf en blijf ik nog een tijd piekeren vandaag, gewoon mijn dag niet. Dus ik ga heerlijk vroeg mijn bed in, morgen weer een dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:25

amberboktt schreef:

Ja! En dan wil ik het liefst alles tegelijk doen. Gezond eten, sporten, kamer opruimen, leren, goede cijfers halen etc. Lukt niet. :+

Naomi, goed idee! Succes!

TS, wat super fijn dat het zo goed ging! :D Uitleg is de beste manier om iets te leren, dus daar heb je toch nog wat van opgestoken. :))
Ik probeer vrijwel op tijd te gaan slapen, anders ben ik de volgende dagen echt veel te vermoeid om iets te doen.

Ik hoop morgen toch echt nog flink wat te kunnen doen, want ik moet nog véél!

Unoo,
Ik herken het. Ik ben ook ontzettend perfectionistisch. Merk dat ik trouwens ook af en toe moet gaan leren mijn mond te houden en andere in de klas er niet mee lastig te vallen, met mijn perfectionisme. :o Zoals vandaag, we moeten voor Grieks tekst 25B, C en 26A leren. Daar hadden we nog 2 lesuren voor (en dinsdag, maar woensdag is het pw al :oo ).
Maar we hadden 25B nog niet helemaal nagekeken, 25C nog niets aan gedaan. Dus ik helemaal in de stress, want ik wil het echt goed doen! (sta niet zo goed voor Grieks, daarom bijles, nu teksten uit ons hoofd leren ---> helemaal nieuw en nu heb ik wel een goede manier maar die kost er veel tijd). En tjah, toen zei ze dat ik maar beter aan de slag kon gaan. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:29

Oeh Grieks.. Drama _O- Examen gehaald met een boel onzin haha.
Ik ben ook aardig perfectionistisch en kan ook totaal niet tegen vage opdrachten. Dan weet ik gewoon niet wat er van me verwacht wordt..Zeg gewoon duidelijk waar het op staat -O-

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:30

Zo'n motivatieboost had ik vanmorgen om 7:00, toen me weer omgedraaid en toen ik weer wakker werd was het weg :')

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:31

Als ik de soundstracks van Harry Potter of Lord of the Rings ga luisteren dan krijg ik gelijk zin om de films te gaan kijken en dat betekend nog meer afleiding van wel 3 uur lang. :') Dus dat lijkt mij geen strak plan..

Goed dat je het hoofdstuk gelijk hebt samengevat Snollygoster! Geeft een goed gevoel, niet?

Hier ook een perfectionist, maar ik heb er meer last van met het maken van werkcolleges of samenvattingen. Als iets niet mooi op papier staat of het is rommelig dan wil ik het opnieuw schrijven, wat dus resulteert in extra werk. Niet echt een fijn iets.. maar ik kan me er dood aan ergeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:33

Hahhaa ja, gelukkig kan ik het na dit jaar laten vallen. Maar dan zit ik nog steeds met latijn. :P Trouwens, volgens mij volgde jij mijn topic over mijn profielkeuze ook nog.. Het is filosofie als extra vak geworden, lol.

Ik wil inderdaad ook gewoon weten waar het op staat, wat wel/niet goed is en ik wil ook dat we op tijd klaar zijn. Anders kan ik er echt niet tegen. Geen 'middenwegen'.

Naomi,
Dat heb ik deels.. Maar ik wil ook dat bijv. alles op mijn bureau geordend is. Maar tegelijkertijd kan ik niet opruimen. (Al gaat dat de laatste tijd al veeeel beter!)
Daarom schrijf ik nu eerst op in welke volgorde ik dingen wil samenvatten, zodat ik daaraan niets meer hoef te veranderen xD Andere dingen zoals begrippenlijsten schrijf ik niet, verandert teveel aan.

Ik zou het allemaal gewoon bij moeten houden. :')

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:34

Ik wil dat mijn hele leven geordend is, WHY IS IT SO COMPLICATED?! :')
Wat jij zegt heb ik ook heel erg Desiree, alles moet opgeruimd zijn, anders is het in mijn hoofd ook een warboel. Begrippenlijsten doe ik ook niet aan, staat vaak zo hier en daar uitgelegd in mijn samenvatting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:37

Ja, ik wordt er ook gek van als alles niet netjes een kleurtje heeft en overzichtelijk is in mijn samenvattingen. Begrippen en tijden staan er vaak inderdaad wel in, maar een overzicht is gewoon erg fijn. Zeker zo'n tijdbalk op volgorde. Dan weet ik die, enkel de belangrijkste staan in mijn samenvatting. (Al nu volgens mij niet eens, whoops).

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 22:40

Ik heb de films ondertussen al zo vaak gezien dat ik precies weet welke soundtrack bij welke scène hoort #noshame hahaha

Voelt inderdaad heel goed ja, maar helaas nog steeds zo'n gevoel dat ik nog niet genoeg gedaan heb _O-
Maar voor vandaag begin ik er in ieder geval toch niet meer aan hoor!

Geen idee wat ik nu ga doen eigenlijk, wil best een serie zien, maar ik weet dat als ik nu één aflevering kijk ik weer ga zitten bingen tot 1u. Maar ik wil ook best wel gamen :\
Had ik ook maar zo'n dilemma's over welk vak ik het liefste zou willen studeren :')

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:41

Kan me voorstellen dat zo'n tijdbalk onwijs handig is als je de jaartallen van bepaalde gebeurtenissen moet onthouden, zoals bij Geschiedenis.
Bij mijn opleiding is zo'n balk niet echt toepasselijk als overzicht, want het zijn vaak gewoon termen die ik moet kennen. Als ze zeggen "onverschuldigde verrijking" moet ik wel weten wat ze bedoelen, dus die begrippen schrijf ik wel op.

Welke series kijk je allemaal Snollygoster? Een tijd geleden zat ik in een soort 'serie-flow', ben blij dat ik daar van af ben en nu alleen nog maar Homeland volg. Want als je eenmaal één aflevering hebt gezien, dan smaakt dat naar meer.. :=

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:44

Hahah, ja zo'n dilemma wil ik ook wel :')

Die motivatievlagen heb ik idd ook, maar vaak op de momenten dat ik kort daarna alweer iets anders moet doen := Vanavond niks gedaan. Dit jaar interesseert het mij gewoon niet meer. De lessen volg ik ook al bijna niet meer.. pff.. nouja nu op bed.. morgen weer een dag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:45

Snollygoster, slapen? :+

Naomi, ja inderdaad. Dan is het natuurlijk helemaal niet nodig! Helaas zit ik nog op de middelbare, en dan ook nog in de derde. :')

Zelf kijk ik enkel the vampire diaries. Maar nu ik een tijdje achterloop heb ik ook niet echte de behoefte het opeens te kijken. Het is veel handiger als je er inderdaad maar één kijkt, en daar dan een avond per week voor vrijhoud. Weet alleen niet hoe vaak er een aflv. van komt? Van TVD bijv. maar één per week dus dan zou ik het prima kunnen redden. :+

Hebben jullie de laatste tijd ook dat je er helemaal doorheen zit? Heb deze hele periode zo ongeveer niets gedaan (tijdens de lessen). En dat merk ik nu wel. Van sommige vakken wist ik niet eens waar het over ging.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 22:48

Tijdbalken zijn inderdaad erg handig, heeft mij ook goed geholpen tijdens het studeren van funtieleer, helaas niet genoeg om te slagen voor mijn examen _O-

Oh jeetje daar vraag je me iets Naomi :'). Ik kijk Supernatural, Sherlock, American Horror Story, The Walking Dead, Game of Thrones, Vikings, Penny Dreadful, Peaky Blinders, Orange is the New Black, Awkard, Faking It, Fargo, en waarschijnlijk nog een paar die ik vergeten ben.. Gelukkig hebben de meesten nu een pauze. The Walking Dead heeft binnenkort de seizoensfinale en Game of Thrones begint binnen twee weken weer.
Ohja, ik ben onlangs trouwens ook terug opnieuw aan Glee begonnen, en heb ook Netflix genomen waarbij ik nu ook begonnen ben aan Mr. Selfridge en Ripper Street. Dus ja, ik zit wel in een behoorlijke serie flow :=
Maaaar ik denk dat ik nu gewoon Supernatural ga kijken, nieuwe aflevering is pas uit :))

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:49

@ Desiree, van Homeland komt er ook één keer per week een aflevering op tv (zondag avond). Voorheen keek ik het op Netflix, maar het nieuwe seizoen stond daar nog niet op. Nu is seizoen 4 weer afgelopen, dus ben aan het wachten op seizoen 5.. voor nu even niks dus. Hiervoor keek ik ook Supernatural, Gossip girl, The Walking Dead.. maar zoveel series is echt niet te doen.

En ja, ik zit er ook helemaal doorheen. We zitten nu in blokweek 6 en ik ben nog bezig met week 3. Ik heb ook geen flauw idee waar sommige lessen over gaan en dat geeft zo'n beroerd gevoel. Dit is voor mij ook het moeilijkste blok van het eerste jaar. Afgelopen week was ik ook ziek, dus voel me nu helemaal meh.

Waaaar kijk jij Supernatural? Ik ben blijven hangen in seizoen 7 ergens.. oliebol, deze vraag had ik niet moeten stellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:52

Ik keek inderdaad eerst ook Gossip Girl, awkward, TVD, TO, en dan mis ik er volgens mij wel wat. Keek ook heel veel films, 4 á 5 per weekend. Nu enkel nog TVD, maar ook alleen in de vakanties. Kan ik er tenminste lekker veel achter elkaar kijken.

Naomi,
Oh ja, ik was inderdaad ook ziek. Dat is zo vervelend want je mist echt wat! Maar nu kwakkel ik nog een beetje. Weinig slaap, snel moe etc. Ik voel me er ook vreselijk om, maja, ik vind de tijd gewoon niet om alles bij te werken. Dus moet ik nu heel veel doen.

Maar het lukt je wel! Bij iedereen hier. :j
Maar ik ga nu in ieder geval douchen en slapen, weltrusten iedereen!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:53

Een goede nachtrust kan soms zoveel verschil maken. En ja, that's the spirit! We gaan het allemaal halen. :D Slaap lekker!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 22:58

Slaapwel Deetjeeuh, morgen er weer tegenaan! ;)

Ja ziek zijn, dat heeft bij mij ook roet in het eten gegooid. Was zo lekker bezig voordat ik een weekje ziek werd, erna heb ik het alleen maar bergaf laten gaan :n