Kruidvat of Etos?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:15

In mijn dorp is alleen een Kruidvat, dus kom ik daar in plaats van bij de Etos. Toch zou ik de Etos meer als een DA, dan als een Kruidvat zien. Ik vind de Kruidvat dan ook niet echt een drogisterij, maar meer een bij elkaar geraapt zooitje, haha.

Ik heb zelf een paar maanden bij de Kruidvat gewerkt, als vakkenvuller én kassamedewerker, en er wordt heel erg op klantvriendelijkheid gehamerd. Ik werd elke keer dat ik kassa draaide geobserveerd door de filiaalmanager en kreeg na afloop ook te horen wat ik fout deed. Dat waren echt (vond ik) onnozele fouten:
- Ik zei een paar keer 'Hallo' in plaats van 'Goedemorgen/-middag/-avond'.
- Ik zei niet standaard 'Bedankt' na de aankoop.
- Ik vroeg soms 'Wilt u er een tasje omheen?' in plaats van 'Gaat het zo mee?'

Er wordt bij Kruidvat dus zeker wel op gelet, maar niet iedereen houdt zich strikt aan deze regels, zeker als er niet op gelet wordt door iemand. :+

Daarnaast vind ik de Kruidvat ook vaak een zooitje. Ik ben zelf heel netjes en geordend en kon mij tijdens mijn werkperiode ook erg ergeren aan al die rotzooi, stapels met spullen die bijna omvallen. Elke m2 moet benut worden.

Voor mijn mascara en nagellak kom ik bij de Kruidvat omdat de Essence betaalbaar is. Voor andere prulletjes ga ik vaker naar de Hema.

Oja! En tasjes mogen bij Kruidvat niet standaard aangeboden/gegeven worden omdat het slecht voor het milieu is en Kruidvat een 'groen' imago wil. Ik hoorde zelfs dat de kleine (gratis) tasjes er helemaal uit gingen. :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:41

nuscaniels schreef:
__Nathalie__ schreef:
Kimd alsof je altijd een tasje bij je hebt? Ik ga 9 van de 10 x onverwacht naar de kruitvat zonder tasje dus dat ik ineens bedenk dat ik nog wat moet hebben. Ik koop daar mijn luiers etc voor de kleine dus ik breng daar honderden euro's naar toe en nog doen ze constant moeilijk over tasjes.
Dat heeft niks met moeilijk doen te maken, zoals gezegd is het mede voor het milieu. Neem aan dat je wilt dat je kleine een gezonde leefomgeving heeft en wat maakt het bedrag wat je ergens besteedt uit. Vind je dan ook dat je recht hebt op gratis tasjes bij de supermarkt, daar geef je wekelijks waarschijnlijk nog wel meer uit.

Daar kan ik de tasjes zelf pakken en bij mijn boodschappen gooien. En hoef ik niet te smeken om een tasje.

Het lijkt mij dat als iemand zelf een tas bij zich heeft deze paraat staat met de tas. En als ik met lege handen en alleen een pin pas aan de kassa sta dan kun je toch zien als ik na het afrekenen blijf staan dat ik geen tasje heb?

En al zien ze dat niet. Als ik aangeef dat het zo niet mee gaat dan wil ik gewoon graag een tasje

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 00:58

Als het goed is hangen er aan de kassa de kooptasjes, deze kan je gewoon pakken en aangeven om te laten scannen. En het zal je verbazen hoeveel mensen zonder tasje in hun handen staan en op de vraag of het zo meegaat aangeven dat ze een tasje bij zich hebben. Ik snap dat het vervelend is als je het idee krijgt dat je erom moet smeken maar het beleid is nu eenmaal dat wij alleen maar mogen vragen of het zo meegaat en niet meer automatisch tasjes mogen aanbieden.
En ja Kruidvat is rommeliger dan de Etos, maar als je aankomende folder ziet welke bestaat uit meer dan 80! paginas met aanbiedingen moeten we dat toch ergens kwijt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 01:03

Kruidvat is begonnen als drogist, maar is zich meer en meer gaan richten op drogisterij en huishoudelijke producten. En daar weer van het padje afgeraakt door ook speelgoed en sommige restpartijen toe te voegen die doelgroep zijdelings raken.

daarnaast heeft Kruidvat ook met enige regelmaat electronica aanbiedingen (dus contracten met leveranciers van bijvoorbeeld printers en dergelijken), een fotoservice.

Etos daarentegen is een pure drogist en maakt geen of weinig uitstapjes naar andere takken van sport..

Etos en Kruidvat waren al in den beginnen verschillend, maar zijn in de loop der jaren alleen maar verder uiteen gedreven.. Kruidvat is inmiddels half huishoud, half drogist..

In mijn ogen heeft Kruidvat, door het goedkopere huismerk, de specifieke lokkertjes (zoals aldi die ook kent) en raakvlakken met huishoudelijke winkels een betere overlevingskans in de huidige tijd dan ETOS..

ETOS daarentegen leent zich weer uitstekend voor specifieke locaties zoals stations, vliegvelden, sportcentra's etc, omdat ze geen grote winkeloppervlakte nodig hebben om toch hun complete assortiment te bieden.. Als je puur even snel een drogisterijartikel nodig hebt zit een etos altijd handig op een route, of bij het OV in de buurt..

Kruidvat kun je altijd binnenstappen als de grootverpakking (34-40 rollen) toiletpappier, de koffiepads (ja ook die tegenwoordig bij Kruidvat. per doos zakken), of grote flacons wasmiddel niet in de aanbieding zijn bij de supermarkt.. Grote kans dat ze dan daar wel toevallig in de aanbieding zijn..

Courses

Re: Kruidvat of Etos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 01:15

Ik ga zelf als ik tussen de Kruidvat en Etos moet kiezen naar de Kruidvat. Ik weet zelf goed wat ik hebben wil qua spullen en dus weet ik wat ik wil hebben. De Kruidvat bij ons is redelijk 'logisch' ingedeeld dus vind m'n weg er altijd wel eigenlijk. De Etos vind ik een enorme 'kijk-klanten-de-winkel-uit' (komt misschien ook omdat ze het zo rustig hebben?). Sommige filialen zijn echt een *** zooi van de Kriidvat, ben ik 't zeker mee eens. Maar dat is bij bijvoorbeeld de Action ook zo en daar hoor je dan niemand weer over :+

Overigens ga ik hier in Utrecht altijd naar de Trekpleister, kundig & goeie aanbiedingen :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:42

Ik ben nog nooit in een Action geweest waar ik niet met mijn kinderwagen in kon komen. En waar ik niet rustig in de schappen kon kijken omdat ik dan het gangpad blokkeer. Ik heb bij de Action ook nog nooit gezien dat de winkel tot de nok toe vol staat met dozen.

Nuscaniels hier hangen de koop tasjes achter de kassa en kun je dus niet zelf pakken. Daarbij heb ik liever 3 kleine tasjes als 1 grote want van die grote knapt 9 van de 10 x het hengsel. Die kleine zijn in verhouding veel sterker.

Dat ze schappen een rommel zijn vind ik zelf minder erg. Je nek breken van de dozen en er niet Door kunnen met je kinderwagen vind ik wel erg. Daarnaast werkt hier ontzettend onvriendelijk personeel wat het er ook niet leuker op maakt. Jammer want ze hebben idd vaak leuke aanbiedingen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:59

_Nathalie_, dat is inderdaad helaas niet zoals het hoort wat betreft tasjes, rommel in de paden en gedrag personeel. Vooral gedrag van personeel maakt of breekt een winkel.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:51

__Nathalie__ schreef:
Ik ben nog nooit in een Action geweest waar ik niet met mijn kinderwagen in kon komen. En waar ik niet rustig in de schappen kon kijken omdat ik dan het gangpad blokkeer. Ik heb bij de Action ook nog nooit gezien dat de winkel tot de nok toe vol staat met dozen.

de schappen zijn soms wel wat propperig, maar dat komt volgens mij meer door het graaigedrag van klanten waar niet tegenop op te ruimen valt.. verder helemaal mee eens.. vind ze over het algemeen ruim van opzet en makkelijk winkelen.. dozen heb ik nog nooit gezien.

wel vind ik het personeel vaak niet echt assertief.. dat je niet meteen op klanten af vliegt is tot daaraan toe, maar bij Action kun je wel twintig keer in de rondte voor je 1x iemand vind die je na strak aankijken waar menig persoon het van op een lopen zet, begrijpt dat je wat te vragen hebt (na de uch, uhm, kunt u mij helpen natuurlijk).

kassa's en kassa's extra open, vind ik er relatief lang duren.. maar de prijs en prijs/kwaliteit (die redelijk tot goed is), maakt dat meer dan goed in mijn ogen.

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:49

Nou vanaf 1 januari mogen er in Nederland geen gratis tasjes meer meegegeven worden. Bij alle winkels niet

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:17

ja dat hoorde ik ook vanochtend, snap het wel, maar zal er soms wel van balen....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:47

Ik vind de Kruidvat over het algemeen echt vreselijke winkels :o Lange rijen bij de kassa, absoluut geen overzicht, schappen zien er rommelig uit.. Enige voordeel vind ik dat ik gewoon zelf pijnstillers etc kan pakken en afrekenen.

Etos vind ik veel prettiger :j Ruimere, nettere winkels, fijner personeel en goed advies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:00

Laura123 schreef:
Nou vanaf 1 januari mogen er in Nederland geen gratis tasjes meer meegegeven worden. Bij alle winkels niet

Nou sterkte Nathalie :))