Profielkeuze, is dit nuttig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Re: Profielkeuze, is dit nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:22

Op de havo is een moderne vreemde taal volgens mij niet verplicht, op het vwo wel.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 07:51

Deetjeeuh schreef:
Deetjeeuh schreef:
Moderne taal is inderdaad verplicht. :j
In je vakkenpakket moet je Nederlands, Engels en Duits/Frans hebben. Enkel de mensen die gymnasium doen en dus Latijn/Grieks in hun pakket hebben hoeven er geen Duits/Frans bij te kiezen. (Zoals ik, al is dat natuurlijk wel verstandig :P)

Ik zou ook kijken of je goed bent in leestoetsen van talen, want daaruit zal je examen grotendeels bestaan. Maar goed, ik kan beter advies geven dan het voor mezelf bedenken, want ik weet het zelf ook nog niet. :') Topic openen is wel een goed idee trouwens. :Y)

Maar in dat geval hoeft TS toch helemaal niet te kiezen tussen M&O en Duits? Aangezien ze anders geen moderne vreemde taal heeft.

Bij ons zit dat in het verplichte gedeelte, maar ik weet niet hoe dat bij TS is. Bij ons bestaat het verplichte gedeelte namelijk uit:
Nederlands
Engels
Duits/Frans/Latijn/Grieks
Levensbeschouwing
Gym
etc. etc.

Maar wanneer het dus niet in het verplichte gedeelte staat, is er dus de mogelijkheid om zo te kiezen dat je geen talen hebt.[/quote]

Bij ons zit alleen Engels en Nederlands al verplichte taal. Frans en Duits zou je dus kunnen laten vallen.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:42

T's zit in 3 havo , dus geen verplichte taal .
Verder vind ik persoonlijk m&o heel leerzaam , maar wel lastig .
Veel formules stampen en begrippen leren .

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:29

Iemand hier zei dat m&o niet geschikt is als je niet kan rekenen, maar dat is echt onzin. Ik vond m&o in de vierde heel leuk, maar in de vijfde is t gemiddelde van de toets een 4,5.. Kijk of het je ligt, het is niet altijd makkelijk.