Paraveterinairen van bokt...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:27

vorig jaar afgestudeerd aan Barneveld :D
Wegens te weinig aanbod voor banen en het toch wel meer kunnen dan een MBO opleiding besloten om HBO diergezondheid & management te gaan doen aan het CAH. Officieel wordt de opleiding in Dronten gegeven, maar ik mag het lekker in Barneveld blijven doen :+

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:50

Ils_K schreef:
Leffroi schreef:
Was laatst gebeten in het gewricht van mn middelvinger door een kat, vinger 2 keer zo dik en pijnlijk. Gelukkig niks aan over gehouden!

Wat vinden jullie nou het mooist van je vak?


Als dat gebeurd raden wij altijd een dokter aan. Je kan echt vieze ontstekingen krijgen van katten beten.

Zal denk niet tot "in" het gewricht zijn, ben bang dat je er anders niet zonder ab zo vanaf gekomen was.

En mooie aan het vak vond ik het werken met de dieren en eigenaren en de uitdagingen die ik toen had.
Nu heb de dieren maar als hobby, dat is financieel toch net wat beter ;)

annepaardoes

Berichten: 7176
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:41

Ik zit op dit moment in het laatste jaar van mijn opleiding paravet (2 jarige opleiding in barneveld). In mei heb ik mijn laatste stage bij een hele leuke gemengde praktijk. Ik hoop na mijn afstuderen het geluk te hebben een baan te vinden binnen het werkveld.

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:58

annepaardoes schreef:
Ik zit op dit moment in het laatste jaar van mijn opleiding paravet (2 jarige opleiding in barneveld). In mei heb ik mijn laatste stage bij een hele leuke gemengde praktijk. Ik hoop na mijn afstuderen het geluk te hebben een baan te vinden binnen het werkveld.

Welke praktijk ga je stagelopen?

Syb_sem

Berichten: 234
Geregistreerd: 29-04-11
Woonplaats: Thuis met mijn hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:14

Ik laat wonden inderdaad ook altijd even 'goed bloeden' alleen was dit niet gebeurd op de kliniek maar in mijn random vrije tijd. Ik was gebeten bij de paarden en gewoon nog lekker een eind verder geleefd. Nog 2 weken naar Italiƫ geweest en een paar dagen later toen ik terug was, wakker geworden met een pijnlijk achtige arm. waarschijnlijk kwam het door het enorme warme weer in Italiƫ dat het explosief is gaan groeien.

zijn er hier nog meer paraveterinairen die zijn verwond of iets hebben gemankeerd door een dier uit de kliniek?

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 18:09

Mijn 'ergste' ongeval is dus mijn vinger, waar een kat ingebeten heeft. Op de foto lijkt hij misschien niet zo dik, maar hij was 2 keer zo dik dan anders hahahaha

Afbeelding

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:12

Meld me! Hoop in juni klaar te zijn :)

Loretteeee

Berichten: 766
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:40

Ik meld me ook aan! Vorig jaar afgestudeerd, kon bij mijn stageplaatsen blijven hangen voor een baan. Daar werk ik nu bijna een jaar. Heb mijn stage en opleiding met plezier afgerond, maar mijn werkplek is helaas minder gezellig. Collega's zijn echt geweldig maar de baas (en z'n vrouw) 'wat' minder.. Ik ben dus ook weer hard op zoek voor een andere werkplek.. Kinderboerderijen maak je mij ook heel blij mee, ik mis het grote grut wel in een gezelschapsdieren praktijkje.

Wat betreft de bijtwonden kan ik goed meepraten. 1 keer zo goed te grazen genomen door een kat.. Hij had gewoon m'n pink gespiest :') ik kan echt wel tegen een flinke stoot vind ik zelf, maar toen ging ik toch bijna van mijn graatje. huisarts wou ook geen ab geven, pas gekregen toen het te laat was. Ontzettend gezwollen en koorts.. Heb hem een poos niet kunnen gebruiken. Daarna met kracht zetten in die vinger voelde ik t bindweefsel gewoon scheuren. :=

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:44

Mag ik iemand een berichtje doen met vragen? Ik twijfel tussen twee opleidingen en wil graag antwoorden van de werkvloer, daar heb ik namelijk meer aan dan die van de opleiding :Y)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 18:51

Kom maar op? *\o/*

Renske_W

Berichten: 13853
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:10

Hmmm ik wordt toch niet zo blij van al die bijt en krabverhalen van jullie haha.

Ik laatst door een paard gebeten, was ook niet fijn, toen ook meteen maar een tetanus prik gehaald.
Ben nu bezig met ander werk, en als dat door gaat kan ik aan mijn stage gaan beginnen.

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:41

vragen mag altijd, al ben ik nu niet meer werkzaam op de werkvloer, heb het wel bijna 7,5 jaar gedaan.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:24

Vragen mag altijd.

Ik ben 1 keer gebeten door een hond, voor de rest nog nooit. Wel een keer een krap maarja dat hoort erbij he.
Wij nemen ook echt geen risico met dieren die wij niet vertrouwen.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 20:28

Ik geloof dat ik ondertussen op elke vinger al wel een hap of krab heb gehad. 1 keer door een hond, vals kreng (en dat zeg ik niet heel snel) en de rest allemaal katten die niet zo gezellig waren. Vandeweek de hele week een kat in opname gehad met nierfalen. Super lief beest, maar hij was het vrijdag zat (a.k.a aan de beterende hand). Die haalde vanuit het niets uit. Zette enkel de kattenbak weer terug hahaha. Nouja, ik vergeef het hem, hij was verder namelijk erg lief.

WillemYntJee
Berichten: 6308
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:46

Hier gelukkig nog nooit gebeten, wel een krab die wat bloedde op m'n stage daar zie je nog vaag een litteken van.
Was een tetanus inwring bij jullie verplicht op de opleiding of van je werkgever?
Ik heb m afgelopen september uit voorzorg maar gehaald.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 21:01

Voor zover ik weet niet. Heb ze er in ieder geval niet over gehaald. Maar heb hem 2 jaar terug wel laten halen, ook ivm eigen dieren (slangen).

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:58

Mijn collega wel al.paar keer flink gebeten door kat.vorige week.nog. Tetanus, antibiotica en paar dagen nat verband
.
Ik in 10 jaar alleen.krabben.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:39

ik ben ook flink open gekrabt, was behoorlijk diep. Had toen geen geldige tetanus meer.
Die voor de zekerheid wel gehaald. Leuk... moest 4 prikken :')
Maar dat zit nu voorlopig wel weer goed.

nicole_floor

Berichten: 3370
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:10

Ik meld meld me ook, vorig schooljaar afgestudeerd, maar ben ook niet aan het werk. Omdat er gewoon simpel wel geen banen te vinden zijn. Ik doe nu de HBO opleiding biologie en medisch laboratorium onderzoek en hoop hiermee verder te kunnen in de dieren sector.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 12:27

Soms breekt mijn hart wel een beetje als ik sommige dieren zie. Gister ook een kat, best ziek, anorexia en gewoon niet lekker. Foto's gemaakt, bleek vrije vocht overal te hebben. Maar zelfs tijdens het maken van de foto's bleef het een schat van een poes, hoe ziek ze ook was. Kopjes geven en het liefst kroop ze in je. Zelf had ik bij zo'n poes gezegd (ook best wel op leeftijd, maar niet oud), laat hem maar gaan. Maar de eigenaar wilde dat ze haar open maakten en dan denk ik weer, er bestaan wel goede mensen! Weet niet hoe het afgelopen is, want ik was net vrij en had flinke migraine dus haf ook geen puf te blijven. Maar ga maandag als eerste kijken hoe het met die poes is afgelopen. Vrees voor het ergste, maar oow, laat het voor deze kat niet zo zijn!

Syb_sem

Berichten: 234
Geregistreerd: 29-04-11
Woonplaats: Thuis met mijn hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:18

eclair98 schreef:
Mag ik iemand een berichtje doen met vragen? Ik twijfel tussen twee opleidingen en wil graag antwoorden van de werkvloer, daar heb ik namelijk meer aan dan die van de opleiding :Y)


jahoor stuur maar :D

Leffroi schreef:
Soms breekt mijn hart wel een beetje als ik sommige dieren zie. Gister ook een kat, best ziek, anorexia en gewoon niet lekker. Foto's gemaakt, bleek vrije vocht overal te hebben. Maar zelfs tijdens het maken van de foto's bleef het een schat van een poes, hoe ziek ze ook was. Kopjes geven en het liefst kroop ze in je. Zelf had ik bij zo'n poes gezegd (ook best wel op leeftijd, maar niet oud), laat hem maar gaan. Maar de eigenaar wilde dat ze haar open maakten en dan denk ik weer, er bestaan wel goede mensen! Weet niet hoe het afgelopen is, want ik was net vrij en had flinke migraine dus haf ook geen puf te blijven. Maar ga maandag als eerste kijken hoe het met die poes is afgelopen. Vrees voor het ergste, maar oow, laat het voor deze kat niet zo zijn!


ja ik heb daar soms ook wel moeite mee. of als je een dier (lang) hebt gevolgd en het baasje besluit op gegeven moment euthanasie :( ik ben op zo'n moment altijd bang dat ik mee moet huilen :+

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 17:34

Nou inderdaad. Nou hoef ik gelukkig niet bij een euthanasie aanwezig te zijn, maar soms ga je je wel aan een dier hechten. Heel stom eigenlijk, maar ook wel weer logisch. Haha

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:52

Ik vond het nooit een probleem om bij een euthanasie te assisteren, soms best wel eens slikken, maar nog nooit echt een traan hoeven laten, omdat het gewoonweg de beste keus voor het beest was. Ik kan daarbij vrij makkelijk afstand bewaren. Bij mijn eigen beesten heb ik het een stuk moeilijker hoor ;)

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:16

fannetje schreef:
Ik vond het nooit een probleem om bij een euthanasie te assisteren, soms best wel eens slikken, maar nog nooit echt een traan hoeven laten, omdat het gewoonweg de beste keus voor het beest was. Ik kan daarbij vrij makkelijk afstand bewaren. Bij mijn eigen beesten heb ik het een stuk moeilijker hoor ;)


Klopt, komt omdat wij er geen emotionele band met zo'n dier hebben.

Van de week ook een hond geeuthanaseerd, die was al weken ziek, kwam heel vaak. Is ook bij een kliniek geweest, maar het werd niet beter.
Echt zo'n geweldige hond, zo zielig voor die mensen. Tuurlijk vindt ik dat zonde en sneu, maar laat er geen traan om.

Voor de mensen die in Drenthe wonen of Overijsel, bij kliniek de tweede lijn vragen ze een paraveterinair :)

WillemYntJee
Berichten: 6308
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:34

Ilse werk jij op een praktijk in roden? Kat van een vriendin van mij is daar vorige week geopereerd (en ik werk zelf in Groningen).
Tweede lijn is wel super tof, maar vind mezelf nog iets te onervaren daarvoor :P

Hier ook geen tranen om een euthenasie, tuurlijk gaan sommige verhalen je meer aan dan andere maar t zijn gelukkig niet mijn eigen beestjes!