Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Maar als je lesgeeft zit je in een rare situatie - je werk is heel belangrijk dus je moet er eigenlijk altijd zijn (anders zadel je ook je collega's op met extra werk, belast je je klassen en kom je niet meer uit je planning. Je moet soms toetsen verzetten etc etc) maar tegelijkertijd kun je eigenlijk niet lesgeven als je niet fit bent. Het vraagt zo enorm veel van je om hele dagen voor een klas te staan, en als je zelf ziek bent kun je al je klassen en je collega's aansteken. Was altijd een dilemma dus
. Selka schreef:Merel_Brit schreef:Ik heb veel begrip voor zwangere vrouwen, en dan vooral voor degene die niet zeuren... Ik snap dat je kind op de eerste plaats staat maar sommige vrouwen blijven al thuis na 1x hoesten.
Inderdaad! Je weet dat bij zwanger zijn bepaalde kwaaltjes horen. Er zijn er bij die na 1 dagje kotsen zich ziekmelden voor de rest van de zwangerschap. Nou geen begrip voor hoor.
Je komt dan nl gewoon bij de arbo arts en die bepaalt of je wel of niet kan werken.
)
) Selka schreef:SAKKIA, niks kort door de bocht. Ik schrijf er zijn er bij. Waarmee ik aangeef dat niet iedereen zo is.
@verootjoo, je ziek zwak en misselijk veinsen voor een arbo arts is natuurlijk ook geen hogere wiskunde.
Wellicht is mijn mening iets gekleurd wegens het niet leuk vinden van kinderen
aan de hand van vochtgehalte (wat enorm verlaagd wordt door het overgeven), huisartsbezoek (voor medicijnen tegen misselijkheid en uitdroging) gewicht (afvallen ipv aankomen bij zwangerschap) en aantal ziekenhuisopnames voor infuus tegen uitdroging.
iig niet zodanig dat je niet kan werken. wendyenbram schreef:Ik werk in de zorg, ook met kwetsbare mensen, echter als wij ons ziek melden voor een flinke verkoudheid, zegt mijn hoofd wonen, kun je nog lopen? JA, moet je overgeven?, NEE. Nou dan ben je dus niet ziek.
Dus voor een flink kloppend met watten gevuld hoofd, dat ook nog eens warm aanvoelt, hoef je het echt niet te wagen je ziek te melden. Zelfs iemand met een knie operatie net achter de rug moest maar komen, werd op een verrijdbare kruk of in een rolstoel gezet, en kon cliënten gaan eten/drinken geven, en was vouwen.
En zelfs iemand met 2 polsen in het gips! moest komen. er werd dan een zorg assistent naast gezet, zodat die het werk kon doen (zelfs de dingen die een zorg assistent normaal niet mag doen) terwijl zij toekeek, en vertelde wat er gedaan moest worden, en controleerde welke medicatie er gegeven moest worden.
SAKKIA schreef:mamajolijn schreef:Ik heb al 4 weken een hernia en een kantoorbaan. Ik zit dus gewoon op mijn werk, terwijl het eigenlijk funest is voor mijn herstel: liggen en bewegen moet ik.
Maar ik ga me niet ziekmelden, terwijl ik thuis gewoon alles kan doen (omdat ik dan beweeg en af en toe kan liggen). Ik heb ook 4 kinderen en dat draait ook gewoon door. Mama's kunnen niet ziek zijn
In oktober door mijn enkel gegaan, wat met 3 weken gips op heeft geleverd. Ook gewoon alles door laten gaan. Was alleen wat langzamer door de krukken
Ja lach er maar om! Maar je hebt maar 1 rug en als je straks door die rug (langdurig) in de ziektewet komt baal je dat je niet gewoon je hersteltijd hebt gepakt.
Kinke schreef:Maar waarom ga je dan toch met een hernia achter je buro zitten terwijl het funest is voor je herstel?

_KellyAV schreef:Ik ben eigenlijk nooit ziek, heb me op m'n stage en werk nog nooit ziekgemeld. Op school wel, maar dan heb ik gewoon geen zin of iets in die richting.
Ik wordt altijd ziek als ik vrij of vakantie heb.. Afgelopen kerstvakantie was ik ook ziek, maar ik ben wel gewoon gaan werken. Ik wil immers toch ged. verdienen, en als ik niet werk komt er ook niks binnen

woensdag ochtend voelde ik me enorm beroerd, had slecht geslapen en zat helemaal 'vol' in m'n hoofd, zwak, koud/warm echt blegh, maar wel aan het werk gegaan. Smiddags ging t weer wat beter en met ibuprofen was het wel te doen. Toen de ibu was uitgewerkt kreeg ik weer zo'n nare hoofdpijn (heb kantoorbaan, zit de hele dag achter een scherm
) dus savonds weer ibu genomen en toen ging het geleidelijk aan weer beter. Best goed geslapen, maar vanochtend werd ik weer naar wakker. Nu ook nog misselijk. Toen had ik zoiets van, volgens mij kan ik beter een dag thuis blijven en even goed slapen en rustig aan doen, anders ben ik volgende week nog ziek. Heb me dus voor vandaag wel ziek gemeld. Morgen hoop ik weer aan het werk te kunnen 
bigone schreef:Ik snap sommige reacties echt niet, enkele mensen denken volgens mij echt dat de wereld instort als ze zich ziekmelden maar staan ondertussen zelf op instorten door het niet naar je lichaam luisteren, ga vooral zo door.
Voor de één ligt de grens hier, en voor de ander ligt de grens daar. Mensen die zich bezwaard voelen om zich ziek te melden, hebben naar mijn mening een sterkere wil om te werken. Mensen die zich al ziek melden om wat voor kwaaltje dan ook, hebben dat veel minder en zien die verantwoordelijkheid van hun zelf daar niet in.Thesserd schreef:bigone schreef:Ik snap sommige reacties echt niet, enkele mensen denken volgens mij echt dat de wereld instort als ze zich ziekmelden maar staan ondertussen zelf op instorten door het niet naar je lichaam luisteren, ga vooral zo door.
Er is ergens een grens...Voor de één ligt de grens hier, en voor de ander ligt de grens daar. Mensen die zich bezwaard voelen om zich ziek te melden, hebben naar mijn mening een sterkere wil om te werken. Mensen die zich al ziek melden om wat voor kwaaltje dan ook, hebben dat veel minder en zien die verantwoordelijkheid van hun zelf daar niet in.
Je kunt aan beide kanten de grens overschrijden. In het ziekenhuis belanden omdat je beter thuis had kunnen blijven is niet goed, maar al ziek melden voor een zere keel of een snotneus is ook niet goed. Vind ik.
Dan vraag ik me af, ben je nou echt zo vaak ziek (dus gewoon een heel ongezond persoon) of ligt die grens heel laag? bigone schreef:Ik snap sommige reacties echt niet, enkele mensen denken volgens mij echt dat de wereld instort als ze zich ziekmelden maar staan ondertussen zelf op instorten door het niet naar je lichaam luisteren, ga vooral zo door.
).