Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
antje_vip schreef:Over dat gebiedende wijs: ik zeg bij tanken ook vaak gewoon "pomp 3"
Ben ik dan ook onbeleefd? Zo te lezen wel...
antje_vip schreef:Over dat gebiedende wijs: ik zeg bij tanken ook vaak gewoon "pomp 3"
Ben ik dan ook onbeleefd? Zo te lezen wel...
Het nadeel is wel heel erg dat je dus geen gezichtsuitdrukkingen kan zien. Dat is wel belangrijke informatie. Leffroi schreef:Ik werk in een dierenwinkel en ondanks dat ik er werk, weet ik niet álles en dat stoot sommige mensen voor het hoofd. Als ze bijvoorbeeld vissen komen kopen, geef ik vaak op de voorhand al aan, dat ik er niet bijzonder veel kennis van heb en als ze iemand wensen die dat wel heeft, ik mijn collega even moet roepen.
Klant is koning, maar er zijn grenzen.
Kala schreef:Leffroi schreef:Ik werk in een dierenwinkel en ondanks dat ik er werk, weet ik niet álles en dat stoot sommige mensen voor het hoofd. Als ze bijvoorbeeld vissen komen kopen, geef ik vaak op de voorhand al aan, dat ik er niet bijzonder veel kennis van heb en als ze iemand wensen die dat wel heeft, ik mijn collega even moet roepen.
Klant is koning, maar er zijn grenzen.
Ik zou het JUIST erg waarderen als je dat zou zeggen. Dan voel ik me gehoord en begrepen. Jij snapt dat ik meer info wil dan dat jij kunt geven. Ik vind dat juist van professionaliteit tonen en dan kom ik liever terug, dan dat iemand van alles tegen me aan staat te verzinnen.
Ik moet soms ook echt een boek pakken of een collega vragen. Als mensen dat niet willen, ja sorry, maar dan houdt het echt even op...
Mijn collega's en ik hebben allemaal net even een andere expertise. Dit maakt ons team juist zo sterk!
LisaFaded schreef:Mijn moeder belde laatst naar een callcenter die maakte me moeder aan het huilen. Heb het toen overgenomen wat een onbeschoft mens was dat zeg. Heb haar flink onder druk gezet.
Ik heb ze maar vriendelijk doch zeer dringend verzocht af te rekenen. Was blij dat ze weg waren. Paardennamen schreef:In het restaurant waar ik een poos geleden werkte:
Een paar vrouwen met hun kinderen kwamen wat drinken. Verder was het behoorlijk rustig. Moeders lieten hun kroost gewoon hun gang gaan. Op een gegeven moment leek het wel een slagveld, omgekeerde peper en zoutvaatjes overal, rokken van de tafels aftrekken, bovenop de stoelen gaan staan etc. Ik had de kinderen al een paar keer gewaarschuwd, maar moeders reageerden niet. Ik naar de moeders toe of ze hun kinderen bij zich willen houden, aangezien ze er een bende van maken. Krijg als reactie dat wij dan maar kleurplaten moesten geven! Netjes duidelijk gemaakt dat wij dat niet verplicht zijn en ze zelf voor vermaak dienen te zorgen. Nee hoor, wij waren als restaurant verplicht om dat soort dingen te regelen en anders mochten ze gewoon gaan spelen!Ik heb ze maar vriendelijk doch zeer dringend verzocht af te rekenen. Was blij dat ze weg waren.
Maar 's avonds wilde ik weer terug naar huis fietsen, fiets weg! Ik verdenk hen er nog steeds van, aangezien zij die dag als enige langs die kant weg zijn gegaan en mijn fiets ergens stond waar je niet zomaar komt...