stage vinden maar faalangst..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: stage vinden maar faalangst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 20:04

Heb je je school niet gevraagd om hulp?
Als jij een stage moet lopen, maar het lukt jou niet om wat te vinden ( en je hebt daar bewijs voor, dus telnr's en namen van mensen / bedrijven die je gebeld hebt of waar je langs bent geweest) dan moeten ze daarbij helpen.

Maar wel 1 ding, hoelang weet je al dat je deze stage moet lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 20:05

lilydj schreef:
Ineke2 schreef:
En waarom is het OV geen optie dan?
Kan mij niet voorstellen dat er geen bus naar bijvb het treinstation gaat?

omdat ik moet leven van 40 euro per week met z'n 2e wat al amper te doen is, dus kan ov zelf niet betalen en het gaat ook niet voor me betaald worden zegmaar.
dus wil toch wel echt binnen 10 km een stage vinden

Maar je bent 15? Dan lijkt het mij niet jouw taak om je druk te moeten maken dat je wel of niet van 40 euro rond moet komen toch?

Binnen 10km een stage vinden... Tja als je niet durft langs te gaan ergens of durft te bellen houdt het snel op natuurlijk.
Als het om 1 week stage gaat kun je misschien altijd nog vragen aan klasgenoten hoe zij dat oplossen; misschien heeft een van hun een bus/treinkaart waar je mee kan reizen met 40% korting? Dan kan je in ieder geval je zoektocht wat groter maken. En anders misschien toch die week een rot end fietsen, hoe naar dat ook is.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 20:11

chelle_dora schreef:
lilydj schreef:

omdat ik moet leven van 40 euro per week met z'n 2e wat al amper te doen is, dus kan ov zelf niet betalen en het gaat ook niet voor me betaald worden zegmaar.
dus wil toch wel echt binnen 10 km een stage vinden

Maar je bent 15? Dan lijkt het mij niet jouw taak om je druk te moeten maken dat je wel of niet van 40 euro rond moet komen toch?

Binnen 10km een stage vinden... Tja als je niet durft langs te gaan ergens of durft te bellen houdt het snel op natuurlijk.
Als het om 1 week stage gaat kun je misschien altijd nog vragen aan klasgenoten hoe zij dat oplossen; misschien heeft een van hun een bus/treinkaart waar je mee kan reizen met 40% korting? Dan kan je in ieder geval je zoektocht wat groter maken. En anders misschien toch die week een rot end fietsen, hoe naar dat ook is.

nou, het zit allemaal nogal moeilijk, ik zit officieel op 2 verschillende scholen, en moet nu via mijn school 25 km verderop stage lopen dus zie ook geen klasgenootjes, verder woon ik niet meer thuis dus moet toch echt op m'n geld letten :P

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:36

Heb je al eens gedacht aan een basisschool? Wij hebben ook regelmatig maatschappelijke stagiaires die een week of 2 meedraaien.
Wordt alleen nu lastig regelen ivm vakantie.
Succes, je bent al goed bezig zo te zien, het gaat vast lukken!

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 15:46

judith370 schreef:
lilydj schreef:

ik woon in Hoorn :o

Kijk dat veranderd de zaak :D
Ik heb zelf stage gelopen hier bij hospice dignitas (maatschappelijk). Was echt een hele ervaring, wel heftig maar zeker ook leuk en gezellig. Misschien kun je je daar even op oriënteren? Tis wel in de zorg. Ze zijn altijd erg blij met stagiares.

Ik heb een stage gevonden bij Hospice Dignitas en heb volgende week gesprek daar! *\o/*

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:13

Mooi om te horen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:24

Goedzo ts, dat is heel fijn!

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 18:30

ja zeker :D nu nog een baantje :o

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:34

lilydj schreef:

Haha en dat doe je op precies dezelfde manier! Gewoon gaan rondvragen. Succes en veel plezier met je stage!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:22

lilydj schreef:

Gewoon langs de plaatselijke supermakt gaan en vragen of ze nog vulploeg medewerkers nodig hebben.
Voor kassa moet je 16 zijn dus daarvoor kom je nog niet in aanmerking.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 21:41

ik denk dat ik eerst een cv moet hebben, maar ik heb nog nooit officieel gewerkt, wel als stalhulp en groom maar dat stond niet op papier ofzo dus daar heb ik niet zoveel aan en een leeg cv is ook zo raar xd

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:50

Super geregeld! Wees trots op jezelf
En ze verwachten nu voor een baantje nog geen cv hoor. Gewoon jezelf zijn, overkomen dat je echt wilt en komt vast goed. Anders ook eens bij Kruidvat ofzo naar binnen lopen en soms staat er op de website een sollicitatie formulier

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:52

Meid je bent 15, dan begin je net met écht werken. Een supermarkt vraagt op jou leeftijd echt geen cv.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 01:29

ja dat is ook waar :P