Mandarijntjes en fruit op het werk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:39

Pff wat een lastige situatie om zoiets kleins..
Ik snap het nog dat je je wilt aanpassen en aan je bureau de mandarijntjes dan niet meer zou eten om hem tegemoet te komen.

Maar ik zou het dan wel in de kantine eten tijdens je middagpauze?
Ook al zit je collega er dan ook, het is een kantine?! op de werkplek zelf kan ik me inderdaad nog voorstellen dat je je dan moet aanpassen misschien, maar in de kantine zou je gewoon moeten kunnen eten wat je zelf wilt. Het gaat hier over een paar mandarijntjes, mijn god..

wat kunnen sommige mensen frustrerend zijn zeg.. snap jouw kant vh verhaal , dat je hem tegemoet wilt komen enz. wat een zeikerd van een collega zeg |o

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:42

Als je met zo iets kleins de samenwerking toch prettig kan houden, why not?

Zeker als je maar met 2 op een kantoortje zit lijkt het me niet onbelangrijk om de samenwerking zo prettig mogelijk te houden :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:46

Nee, dat snap ik wel.
Maar het gaat toch beide kanten op?

Op de werkplek oke..
Maar waarom zou TS niet in de kantine een mandarijn mogen eten? Dat pel je en die geur is zo weer weg. (of inderdaad thuis pellen en in bakje meenemen, maar wedden dat die vent dan toch nog zou zeuren.. zegt mijn gevoel dan) Die collega kan dan ook zeggen van ach pel m even snel en eet m op.. TS heeft net zo goed pauze.

Op de werkplek oké dat snap ik wel dat TS het dan niet zou doen om collega tegemoet te komen.
Maar in de kantine.. Dan kun je wel over alles gaan zeuren.
Wat mag je dan wel nog eten dalijk? Gaat misschien van kwaad tot erger bij zo iemand

BelleTessa

Re: Mandarijntjes en fruit op het werk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:54

Er staat toch niet dat het niet in de kantine mag of heb ik daar overheen gelezen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:58

Janine1990 schreef:
Ik neem alleen middagpauze. En dat doe ik meestal in de kantine, soms gewoon aan mijn bureau (afhankelijk of er ook collega's in de kantine zitten). En in de middagpauze zit de collega waar ik een kamer mee deel ook in de kantine...

Dit gaf TS zelf aan BellaTessa, dus met andere woorden geeft dit dan ook aan dat het dus ook in de kantine liever niet gegeten mag worden.. Of ik moet het verkeerd opgevat hebben

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:59

Zo'w wat een reacties komen hier voorbij! Een beetje rekening met elkaar houden is toch niet zoveel moeite? Als die man alleen problemen heeft met die mandarijnen?
Je kunt ze toch ook in de middagpauze even pellen, zakje erom en dan om half 4 eten?
Als ik ze zelf niet eet vind ik mandarijnen ook stinken en helemaal als de schillen in de prullebak liggen.
Ts het ligt erook aan of hij het echt vind stinken of jou wat aan het stangen is he?
Hier aten collega's gekookte eieren, haha dat stinkt ook zo lekker, maar was meer zeuren om de gein van ons....

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:03

Gea99 schreef:
Zo'w wat een reacties komen hier voorbij! Een beetje rekening met elkaar houden is toch niet zoveel moeite? Als die man alleen problemen heeft met die mandarijnen?
Je kunt ze toch ook in de middagpauze even pellen, zakje erom en dan om half 4 eten?
Als ik ze zelf niet eet vind ik mandarijnen ook stinken en helemaal als de schillen in de prullebak liggen.
Ts het ligt erook aan of hij het echt vind stinken of jou wat aan het stangen is he?
Hier aten collega's gekookte eieren, haha dat stinkt ook zo lekker, maar was meer zeuren om de gein van ons....

Je haalt me de woorden uit m'n mond. Al die reacties met "mooi niet dat ik me aan pas" "lekker blijven pellen die mandarijnen en het liefst 10 tegelijk".. Je kunt elkaar toch tegemoetkomen? TS pelt haar mandarijnen thuis, collega heeft er geen last meer van en TS heeft lekker haar mandarijntje.

Ik verbaas me er echt over hoe egoïstisch sommige mensen zijn zeg. %)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:04

HelmerG schreef:
Janine1990 schreef:
Ik neem alleen middagpauze. En dat doe ik meestal in de kantine, soms gewoon aan mijn bureau (afhankelijk of er ook collega's in de kantine zitten). En in de middagpauze zit de collega waar ik een kamer mee deel ook in de kantine...

Dit gaf TS zelf aan BellaTessa, dus met andere woorden geeft dit dan ook aan dat het dus ook in de kantine liever niet gegeten mag worden.. Of ik moet het verkeerd opgevat hebben

O zo vat ik het niet op. Ik begrijp dat TS haar mandarijntjes lekker in de middag wil eten, en niet dat het in de kantine ook niet gewenst is.

Nooit gedacht dat er zo veel reacties op een topic over mandarijnen zouden zijn :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:06

hahah ja ongelooflijk.. En ook hoe tegenstrijdig iedereen over deze situatie denkt haha..
Ik ben ook voor het tegemoetkomen van collega, maar wel tot een bepaalde grens..
Ik ben ook iemand wat zich altijd aan iedereen aanpast om maar onenigheid te voorkomen, maar ik zie nu wel in dat daar ook misbruik van wordt gemaakt en ik het langzaam goed geweest vindt..
En in deze situatie zou ik op de werkplek inderdaad geen mandarijn meer eten (of de collega moet het goed vinden als je m van te voren gepeld hebt) maar in de kantine bv. zou niemand me tegenhouden hoor. Dat gaat mij dan weer net iets te ver.. Gelukkig hebben wij op 't werk totaal geen last van zo'n situaties ondanks dat er 80 werknemers werken.
Bij ons wordt ook wel eens iets gegeten wat je goed ruikt, maar die geur is meestal zo weer weg. Heeft niemand problemen mee, krijgt wel eens een opmerking van oo wat heeft die of die gegeten? dat ruik je! Maar het is geven en nemen.. En die geur is toch ook zo weer weg, dus ik snap het probleem van die collega ook niet zo aan de ene kant hoor..
Als TS graag mandarijnen eet, wie is hij dan om te zeggen van niet? Terwijl de geur zo weg is bv..
Ik snap het ook wel vanuit TS dat ze niet goed weet wat hiermee te doen want je wil geen wrijvingen onder elkaar en zeker niet voor zoiets en zou ik dan ook tegemoetkomen, maar ergens zou ik wel een grens trekken. En bv. in de kantine gerust een lekker mandarijntje gaan eten, ook als collega daar zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:10

HelmerG schreef:
hahah ja ongelooflijk.. En ook hoe tegenstrijdig iedereen over deze situatie denkt haha..
Ik ben ook voor het tegemoetkomen van collega, maar wel tot een bepaalde grens..
Ik ben ook iemand wat zich altijd aan iedereen aanpast om maar onenigheid te voorkomen, maar ik zie nu wel in dat daar ook misbruik van wordt gemaakt en ik het langzaam goed geweest vindt..
En in deze situatie zou ik op de werkplek inderdaad geen mandarijn meer eten (of de collega moet het goed vinden als je m van te voren gepeld hebt) maar in de kantine bv. zou niemand me tegenhouden hoor. Dat gaat mij dan weer net iets te ver..

Het gaat er eigenlijk ook beetje om over de "manier waarop erover geklaagd" wordt. Als het echt vervelend zeuren en zeiken is, dan zou ik geen enkele moeite doen om mijn collega tegemoet te komen.

Als er gewoon op een normale manier aangegeven wordt dat iemand er echt last van heeft en er wordt mij gevraagd of ik daar rekening mee zou willen houden, dan natuurlijk wel! Maar ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat iemand zo ontzettend beroerd kan worden van een mandarijntje?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:11

ja klopt volledig [***]..
De manier waarop is ook een grote factor op de manier waarop je hierop zou reageren

En goed ik ken die collega niet verder.. Maar als het echt zeiken om te zeiken is dan heb je kans dat deze persoon dit in de toekomst nog vaker gaat doen om zo'n dingen en of je dat dan allemaal inderdaad moet toelaten. Daar kan dan ook misbruik van gemaakt gaan worden. Ook van zijn kant uit kan er gekeken worden naar TS haar standpunt, maar dat gebeurt waarschijnlijk niet.
Maar goed dat is speculeren, daar hebben we verder niets aan
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 21-10-14 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:13

Ik vraag me echt serieus af of de mensen die zo reageren zichzelf ook daadwerkelijk nog sociale mensen/ burgers/ collega's durven noemen ook??

En dit is nog maar een kleine greep uit de geplaatste reacties. Ik vind het bijna sneu om zo egoistisch in het leven te staan.

Citaat:
Gepelt mee nemen? Mooi niet! Zouden ze aan mij een goeie hebben.
Ik zou er 5 meenemen ze alle 5 tergend langzaam pellen.

Citaat:
Niets van aantrekken hoor, enkel reageren: 'dat weet ik nu wel'.

Citaat:
Dat zou mij niet moeten gebeuren, wat een zeikerts. :')

Gewoon lekker eten meid. Jij vindt ook vast wel eens iets stinken, daar zeg je vast ook niks van. Dat heet normen en waarden :) Lekker blijven eten hoor

Citaat:
Eigenlijk te gek voor woorden dat jij je zou moeten aanpassen aan je werkcollega's ts. Voor een geur die na 5 - 10 minuten weg is. Ik zou zoiets dus echt niet pikken,...

Citaat:
Gewoon je mandarijntjes blijven eten! Het is hun probleem, niet de jouwe. Als ze het echt zo vinden stinken gaan ze maar ergens anders zitten of gaan ze naar het toilet. :Y)

Citaat:
Ik zou ze lekker de pleuris laten krijgen en gewoon je mandarijntje pellen en opeten.

TS, hoe ging het vandaag met je van tevoren gepelde mandarijnen?? :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:14

probleem is dat TS geen manderijntje eet in de kantine, maar als tussendoortje op de werkplek.

nogmaals, ik vind het van de zotte dat men vind dat de collega zich maar aan moet passen, waarom collega wel en TS niet?
Gewoon afwisselen, gepeld meenemen of elders eten.

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:31

tja beetje rekening met elkaar houden is natuurlijk altijd de beste oplossing.
Maar dat geldt dan ook voor de andere persoon in deze kwestie.
Ik heb een collega die elke dag haar broodje salami op haar werkplek eet en weer een andere collega die haar appel eet waarbij ze heel erg smakt. Beide ook niet prettig maar gelukkig doen ze geen uren over het eten van het broodje en de appel. Even doorbijten.
Een andere collega ruikt absoluut niet fris dat vind ik dan weer veel erger want dat is langdurig.
Blijft een beetje geven en nemen met elkaar om het gezellig te houden.
Ze zullen misschien vast ook wel iets van mij niet leuk/prettig vinden.
Probeer het luchtig te houden,bv als jij nu koffie haalt dan eet ik even mijn mandarijntje:)

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:49

"Probeer het luchtig te houden,bv als jij nu koffie haalt dan eet ik even mijn mandarijntje:)"

Ook een hele mooie oplossing :)*

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:07

Ohhhw ik heb dit gehad met kokos handcreme, in de winter heb ik echt last van droge schrale handen. Vond mijn collega (zoon van de baas) ook niet aangenaam :D die ging ook zeuren en daar peste ik hem lekker mee. Toen was die het zat en toen heeft die een blik niveau hand creme op mijn bureau gelegd toen heb ik die braaf gebruikt en ben ik gestopt met pesten }> ...

Maar kom op zeg zeuren om een mandarijn. Ik pel er ook gerust 1 af hier op kantoor en dan mogen ze lekker zeuren hoor dan pel ik er gerust nog 1 af.

Het scheelt ik voel me prima en zeker op het werk en weet wel hoe ver ik kan gaan. Zelf heb ik ook last van irritaties die ik ook laat merken zoals deuren open laten staan kan ik ook de pest van krijgen. Of 1 van de heren laat af en toe een scheet ^) ook geen pretje. Tja werk met alleen maar met mannen :') dus dat is ook wel anders heb hier geen bitchen rond lopen :=

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:21

Tooske schreef:

Wow, hoe kinderachtig >;)
Enorm sociaal, 'goh, m'n collega's houden niet van mandarijntjes, nou dan neem ik er lekker 5 mee om ze te pesten ha-ha wat ben ik gemeen.'

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:23

Maar in een mandarijntje nou echt het enige product op de hele wereld dat je in de middag kan eten om iets in je buik te hebben? Als iemand anders daar nou echt last van heeft, dan is er heus wel iets anders te vinden dat je ook zou kunnen eten (Appels, druiven, bananen, enz enz enz)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:30

Mijn zwager kreeg commentaar van een collega.Hij at de appel te hard.Het afhappen dan.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:30

Bananen stinken ook!!

Knijpfruit (maakt geen herrie en ruik je niet) maar ook duur en niet zo gezond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:49

Britta31 schreef:
Mijn zwager kreeg commentaar van een collega.Hij at de appel te hard.Het afhappen dan.

Tsja, het is maar waar je "last" van kan hebben :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:51

Britta31 schreef:

Je zou maar een collega hebben die dat doet zeg, zou er echt de hele nacht wakker van liggen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:05

Tooske schreef:

Wáárom?

Waarom heeft die collega niet gewoon het recht om te zeggen dat ie iets vind stinken, en waarom zou jij daar dan direct zo vervelend op inspringen en vervolgens bewust gaan treiteren?

Dan sta je lekker in het leven zeg.... mijn hemel... 8)7

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:11

Nu moet ik eerlijk zeggen dat mijn manier van reageren afhangt van de manier hoe iemand iets tegen mij zegt of iets aan mij vraagt.

Toen mijn buurvrouw aan de deur kwam met de vraag "wanneer ik nu eindelijk eens mijn vuilnisbak op een andere plaats ging zetten" kreeg ze een "wanneer ik daar tijd en zin in heb" antwoord voor terug.

Toen een andere buurman vroeg om ik mijn bak kon verplaatsen, omdat hij er met de scooter zo lastig langs kon, heb ik hem meteen op een andere plaats gezet.

Als ik een collega heb die gaat zitten zuchten en steunen als ik een mandarijn eet, dan eet ik er rustig nog een paar.
Als een collega op een nette manier vraagt of ik er misschien een ander plekje kan vinden voor het pellen/eten van mijn fruit omdat ze bijvoorbeeld misselijk van de lucht van word. Dan zou ik kijken of ik hem niet bij een keukentje of iets dergelijke even mijn fruit kan pellen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:18

Britta31 schreef:

Ik zou er nooit iets over durven zeggen, maar ik vind het geluid van het afhappen van een appel ook vreselijk. Of iemand die zo slurpend uit een waterflesje drinkt. Maar ik zeg er niks van, omdat ik ook wel weet dat het aan mij ligt en een beetje raar is :x