Attentie langstudeerders! Wie oh wie is er lotgenoot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lampjerulez

Re: Attentie langstudeerders! Wie oh wie is er lotgenoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:46

Ik ben blij dat mijn scriptie wel is goedgekeurd, is echt nog wat nutteloos onzinnig type werk :')
Maar ik kom er dus niet doorheen

Ik ga vandaag weer aan de gang, weet mijn nieuwe deadline nog niet maar het moet toch ooit af..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:49

Mag ik me ook melden? :)

Ik ben in *denkt* September 2011 begonnen met mijn studie pedagogische wetenschappen aan de Radboud in Nijmegen. Niveau had ik kunnen halen maar qua motivatie niet.
Dat is de reden dat ik na 2,5 jaar vechten overgestapt ben naar het HBO. Dezelfde opleiding, alleen een stapje lager.

Ik ben nu daar halverwege mijn tweede jaar. Inmiddels dus dik vier jaar aan het studeren. Als het meezit moet ik nog twee jaar, als het tegenzit nog anderhalf jaar.

Qua leeftijdsverschil merk ik nog niet zoveel in vergelijking met mijn klasgenoten, omdat ik februaristroom ben zitten er veel leeftijdsgenoten die ook gestopt zijn met een eerdere studie enzovoorts.
Qua geld huiver ik een beetje. Ik ben nu door mijn stufi heen en tsja, die lening he..

Ik ga maar weer even aan de slag met twee verslagen, voor de verandering ben ik eens ruim op tijd begonnen. :D

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:54

ik heb gelukkig geen lening staan, heb inderdaad de 4 jaar studiefinanciering al verbruikt.
Maar heb nooit geld geleend voor school.
Heb keihard gewerkt naast mijn schooluren, waardoor ik het collegegeld altijd zelf bij elkaar had gespaard.
Maar nu begint het wel beetje te irriteren dat collegegeld, aangezien ik geen colleges meer volg :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:56

:P

Ik moet wel, ik woon samen, moet de rekeningen zelf betalen en met de uren voor stage en school red ik het niet om alles zelf te betalen van mijn bijbaan, wil ik ook nog een beetje een normaal leven kunnen leiden.

Ja, daar kan ik me ook aan ergeren ja. Volgend jaar moet ik vier dagen stage lopen over het hele jaar heen maar toch moet ik de volledige hoeveelheid schoolgeld betalen. Say what.. >;)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:56

Ik meld me ook. Ik heb een HBO-propedeuse op zak, daarna een universitaire bachelor+master behaald, en nu ben ik vanaf september begonnen met een twee-jarige deeltijd Hbo-opleiding. Ik ben 25 als ik klaar ben en dan hoop ik zsm een baan te vinden en te kunnen gaan werken.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:04

upendo schreef:
:P

Ik moet wel, ik woon samen, moet de rekeningen zelf betalen en met de uren voor stage en school red ik het niet om alles zelf te betalen van mijn bijbaan, wil ik ook nog een beetje een normaal leven kunnen leiden.

Ja, daar kan ik me ook aan ergeren ja. Volgend jaar moet ik vier dagen stage lopen over het hele jaar heen maar toch moet ik de volledige hoeveelheid schoolgeld betalen. Say what.. >;)

Uh ja..
ik heb tijdens mijn gehele studie ook op mezelf gewoond hoor, en ook nog 1,5 jaar samen.
Dat is (godzijdank) over maar woon nog wel op mezelf.
Toen ik 2 jaar lang fulltime stage liep werkte ik in de zomer en weekenden zo hard dat ik voldoende had voor het rest van het jaar.
En tsja.. normaal leven leiden, ik leef naar mijn portemonnee wanneer dat nodig is.

Maar goed het blijft idioot dat je met fulltime stage wel volledig schoolgeld betaald.
Net als dat ik nu voor 2 verslagen volledige schoolgeld betaal :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:08

Heb net mijn tentamenrooster eens opgezocht. Heb in november vier herkansingen, en ze zijn (het is niet te geloven) erg mooi verdeeld over de twee weken heen. Ik zal na de herfstvakantie eens beginnen met fanatiek studeren.

Dan ga ik ook maar eens op zoek naar een afstudeerplaats. Heeft het jullie veel moeite gekost om die te vinden? Zo te horen gaat er dan ook nog genoeg op me af komen. Daar ga ik nu eerst nog even niet aan denken.

Eerst volgende week een paar dagen naar Antwerpen, hopen dat ik dan de stress een paar dagen thuis kan laten.

Ik leen al 2 jaar volledig bij. Dit jaar nog en dan is het afgelopen. Moet ik alles zelf doen. Ik gebruik het geld grotendeels om te sparen daarvoor. Tussendoor ook jaar samengewoond in een koopwoning, hopelijk ben ik daar eind van dit jaar vanaf.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:09

Tsja, dat is voor mij hoe ik het wend of keer helaas niet mogelijk. :)
Ik ga niet op crackers leven omdat ik dan niet hoef te lenen. Daarmee doe ik mezelf en mijn omgeving ook tekort. :)

Dat is echt belachelijk ja..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:17

Ach, ik zal niet mijn rampenstudieloopbaan hier beschrijven :D
Heb mn 10 jaar studeren (3 verschillende studies, 1 propedeuse) er bijna opzitten.
Altijd er naast gewerkt dus nooit hoeven lenen, dat is nu het enige positieve.
Veel ziekte in de familie en op persoonlijk vlak ging het ook een tijdje erg slecht.
Combineer dat met een wazige studieloopbaanbegeleider en je krijgt mijn studie-ervaring.

Duim ervoor dat ik voor december alles heb afgerond en aangenomen ben :D
Hoewel ik eigenlijk wel een master wil gaan doen.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:39

Nou ik ga na deze ellende echt niet meer studeren hoor :')
Ben helemaal klaar met school instanties/organisaties

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:42

Ik ben gewoon klaar met deze school. Big time.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:39

Ok, ik ga vandaag toch minstens 1 onderdeel typen vandaag.
Zit alleen maar afleiding te zoeken zodat ik het niet hoef te doen :')

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 14:45

Gezocht: motivatie
Laatst gezien: vorige week vrijdag

Het is weer zo'n dag. Ik heb een vriendin beloofd dat ik echt echt echt naar ons werkcollege analyse en differentiaalvergelijkingen kom, maar bleh... het is dat je verplicht 6 voldoendes moet halen, anders was ik thuis gebleven. Echt een rotweekend gehad...

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:00

Als je de motivatie heb gevonden kan je mij dan ook even vertellen waar ik het kan vinden :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:02

_O-

Hier nog een! :P

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:10

Ik heb net twee dagen intensieve scriptiebegeleiding achter de rug. (Of nouja, ik moet officieel nog een 20 min)
Ik ben zo gaar als een garnaal. Helemaal totaal op.. ik kan niet meer. :') Maar oh wat fijn. Ik wou dat ik dit eerder gedaan had. Voor alles wat er geschreven dient te worden in je scriptie hebben ze blauwdrukken. In principe kun je dat gewoon overnemen en je eigen verhaal er in zetten. Helemaal fijn. Twee keer per dag wordt je scriptie gecheckt en gaan ze alles doornemen. Structuur, inhoud echt alles. Kan het iedereen aan raden. Ben nu in twee dagen bijna helemaal klaar met het repareren van mijn thesis & dat is zo'n fijn gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:02

Voor de motivatiezoekers :')

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 21:50

lampjerulez schreef:
Als je de motivatie heb gevonden kan je mij dan ook even vertellen waar ik het kan vinden :')

Hij lag in de zaal van het werkcollege :Y)

Ben blij dat ik toch gegaan ben, het ging heel erg goed. Alles lukte in 1 keer en dat was even helemaal wat ik nodig had met wiskunde. Eindelijk een keer een succesmomentje

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:06

Hier een ex-langstudeerder.

En echt, er is licht aan het einde vd tunnel! Ik heb ook momenten gehad dat ik dacht dat ik er beter mee kon stoppen. Vooral de scriptietijd was drama. Elke x was er weer iets waardoor ik niet kon afstuderen. Uiteindelijk van scriptiebegeleider gewisseld en die heeft me er echt door heen getrokken.

Ik heb 6 jaar over mijn studie rechten gedaan, of 7 jaar? Ik weet het zelfs niet meer.

Ik vond het studentenleven eigenlijk te lekker. Hele dagen op stal, af en toe een leuk college mee pakken. Paar dagen werken in de week.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:19

Ik heb de motivatie die ik zocht in ieder geval weer terug gevonden. Hoop dat de rest hier hem ook snel terug vindt. Mijn motivatie zat in het mailtje van de beoordelend docent van mijn afstudeeronderzoek. Het is eindelijk goed !!!

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 18:09

Wat fijn, gefeliciteerd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:00

Ik heb mezelf verplicht om een uurtje er non stop aan te werken.. Beter dan de hele middag er half aan werken. Dus ik heb vanmiddag lekker andere dingen gedaan en ga nu maar weer aan m'n scriptie.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:04

Ik ga nu ook beginnen. Even de laatste dingen en dan morgen laten checken.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:09

hier ook bezigheden, zit samen met een studerende vriend op skype.
Allebei hard aan het werk

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:07

Iemand die mee wilt doen met knallen vanavond?
Ik moet eerst weer een paar uurtjes werken. (gebroken diensten, vanochtend ook gewerkt)
Maar om 20:00 ben ik weer thuis en ready to rumble.

Maar heb wel een mede lot genootje nodig :')
anders blijf ik doelloos voor mezelf uit staren