Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dems75 schreef:Heb vorig jaar geprobeerd een meisje naar het speciaal onderwijs te laten gaan (IQ van 60, licht verstandelijk beperkt en kind is doodongelukkig....) maar nee hoor....we moeten wel de leerlingentelling hoog houden, want leerlingen verliezen is natuurlijk niet de bedoeling....
dems75 schreef:Hier ook een lk basisonderwijs met een aantal kinderen met "etiketje" in de klas, o.a. ADHD/PDD-NOS (1 kind), kind met onderontwikkelde visuele perceptie, twee meerbegaafden enz enz.
Maar pfffff....wat een druk van alle kanten en zo weinig tijd/ruimte/mogelijkheden om alle kinderen passend onderwijs te kunnen bieden. Heb vorig jaar geprobeerd een meisje naar het speciaal onderwijs te laten gaan (IQ van 60, licht verstandelijk beperkt en kind is doodongelukkig....) maar nee hoor....we moeten wel de leerlingentelling hoog houden, want leerlingen verliezen is natuurlijk niet de bedoeling....
Joolien schreef:Ik probeer feitelijke voordelen te vinden van passend onderwijs, en dan voornamelijk voor het kind. Maar dat lijkt bijna niet aanwezig te zijn. Kunnen jullie voordelen noemen voor de kinderen?
Coby schreef:Kanttekening is wel dat een deel van de kinderen die in het verleden op het SBO zaten daar niet hadden hoeven zitten. Dit omdat het leerkrachthandelen van bep. scholen meer dan onvoldoende was.
Die leerlingen zien je door strengere eisen gelukkig steeds minder.
Shadow0 schreef:Coby schreef:Kanttekening is wel dat een deel van de kinderen die in het verleden op het SBO zaten daar niet hadden hoeven zitten. Dit omdat het leerkrachthandelen van bep. scholen meer dan onvoldoende was.
Absoluut.
Worden deze kinderen overigens nu ook werkelijk beter opgevangen? Daar heb ik zelf niet zoveel zicht op (nog niet zoveel ouders gesproken die daarmee te maken hebben gehad bv.)
Shadow0 schreef:Coby schreef:Kanttekening is wel dat een deel van de kinderen die in het verleden op het SBO zaten daar niet hadden hoeven zitten. Dit omdat het leerkrachthandelen van bep. scholen meer dan onvoldoende was.
Absoluut.
Worden deze kinderen overigens nu ook werkelijk beter opgevangen? Daar heb ik zelf niet zoveel zicht op (nog niet zoveel ouders gesproken die daarmee te maken hebben gehad bv.)
MamaMiesje schreef:Shad0w wat bedoel je met "nu ook werkerlijk beter opgevangen"? Waar? Terug op het regulier, in het vervolgonderwijs of als ze uiteindelijk toch op het s(b)o zitten??
Shadow0 schreef:Maar krijgen die kinderen die nu niet naar het SBO gaan nu op hun eigen school echt betere begeleiding? Of vallen ze simpelweg tussen wal en schip? Dat weet ik gewoon niet, ben niet bekend genoeg daarmee.