School (uni): enkele reis 3,5 uur met het openbaar vervoer
Paard: 1 staat thuis en de ander staat 7km verderop en dat fiets ik bijna dagelijks.
Vroeger:
Middelbare school: 12,5 km fietsen
School (HBO): 1,5uur
Dus 5,2 km vind ik wel meevallen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
.
, 15 min trein en 10 min lopen
) En ben een beetje bang hoe dat van de winter moet, int donker 's avonds rond half 7 op eenzame dijkweggetjes
Terugweg kan ik als ik flink doorfiets zelfs in 15 minuten doen.
Ramooontje schreef:ikke schreef:Is een vouwfiets wellicht een oplossing?
Die mogen gratis mee in de trein en het scheelt je een overstap op de bus.
Ik had begrepen dat een vouwfiets niet mee mag tijdens spits en de trein die ik pak is vaak zo bommetje vol dat er enkel staanplaatsen staan....
Ramooontje schreef:Dat snap ik heel goed Elicious.
Hoe lang werk je al op deze manier? En is dit een bewuste keuze (bv graag buiten willen wonen maar werken in de randstad?).
En zijn er geen mogelijkheden om vanuit huis te werken?
Er komt (waarschijnlijk) een nieuwe wet die dit makkelijker moet maken, dat wil zeggen organisaties moeten realistisch naar een verzoek kijken. Ik kan mij namelijk voorstellen dat dit je opbreekt, zeker wanneer je fulltime werkt.
Zelf werk ik fulltime (van 8.30 tot 17.30 = 45 uur aanwezig op de zaak) en reis ik met het ov ruim een uur enkele reis (fietsen, trein, bus en lopen) en ik ben er echt zo klaar mee....
Sunneva schreef:Ik deed er op de middelbare school ook altijd zo'n 20 minuten over op de fiets. Nu moet ik naar [plaats] omdat ik nog thuis woon. Ik vertrek een uur voordat ik op de uni moet zijn. Ik rijd er in totaal zo'n 45 min. over, nog 3 min erbij voor parkeren en dan 5 min. fietsen naar het gebouw waar ik zijn moet. Het gaat tot dusver nog goed, maar ik vraag me af of als ik langere dagen moet maken, ik het dan nog steeds niet erg vind.

ben super verwend
Elicious schreef:Ramooontje schreef:Dat snap ik heel goed Elicious.
Hoe lang werk je al op deze manier? En is dit een bewuste keuze (bv graag buiten willen wonen maar werken in de randstad?).
En zijn er geen mogelijkheden om vanuit huis te werken?
Er komt (waarschijnlijk) een nieuwe wet die dit makkelijker moet maken, dat wil zeggen organisaties moeten realistisch naar een verzoek kijken. Ik kan mij namelijk voorstellen dat dit je opbreekt, zeker wanneer je fulltime werkt.
Zelf werk ik fulltime (van 8.30 tot 17.30 = 45 uur aanwezig op de zaak) en reis ik met het ov ruim een uur enkele reis (fietsen, trein, bus en lopen) en ik ben er echt zo klaar mee....
Oef ook pittig zeg. Heb je ook nog een gezin daarbij??:wow:
Ik doe dit nu 1.5 jaar. Vorig jaar zijn we verhuisd naar waar we nu wonen ( waar ik vandaan kom) en ik durf de stap naar een nieuwe baan nog niet te nemen, ik heb een vast contract en zijn groots aan het verbouwen. Duur dus haha.
Ik probeer 1 dag in de week thuis te werken op het moment, dat scheelt al erg veel. Maar voor m'n werk is het toch makkelijker als ik aanwezig ben op kantoor.
Inmiddels werk ik nog 32 uur, maar hebben we wel 2 kleine kindjes en ben ik zwanger van de derde. Afgelopen weken had ik voor het eerst in 1.5 jaar tijd het gevoel dat ik het even niet meer aankon. Maar ag, door ademen en ht komt wel goed.

Morrow_Less schreef:Helaas werd ik op de wachtlijst gezet en heb er tot heden niets meer over gehoord. Wel ben ik tot eind oktober tewerkgesteld op maar 2km van mijn huis. Echt geweldig ! Vanwege de slechte staat van de weg fiets ik wel 20min per keer. Maar ach, ik klaag niet.
Momenteel ben ik hard op zoek naar een ander werk dichtbij huis, maar helaas geen succes.
Morrow_Less schreef:Helaas werd ik op de wachtlijst gezet en heb er tot heden niets meer over gehoord. Wel ben ik tot eind oktober tewerkgesteld op maar 2km van mijn huis. Echt geweldig ! Vanwege de slechte staat van de weg fiets ik wel 20min per keer. Maar ach, ik klaag niet.
Momenteel ben ik hard op zoek naar een ander werk dichtbij huis, maar helaas geen succes.
werk je vanuit huis
salaris is wel k*t hahaha

Hopke89 schreef:Ben eens naar de diploma uitreiking van vrienden gegaan, ik zou terug en het was een uur of half 10 a 10 uur 's nachts. Enorm donker en ik was alleen, ik geloof dat ik ook nog problemen had met fietsverlichting toen. Ik naar huis bellen, niet denken dat mijn pa het nodig vond mij op te halen hoor, ik zorgde maar dat ik thuis kwam.