Hoe ver reizen jullie ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:59

Mijn reistijden nu:
School (uni): enkele reis 3,5 uur met het openbaar vervoer
Paard: 1 staat thuis en de ander staat 7km verderop en dat fiets ik bijna dagelijks.

Vroeger:
Middelbare school: 12,5 km fietsen
School (HBO): 1,5uur

Dus 5,2 km vind ik wel meevallen :)

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 13:02

Uhm sorry.. maar hoezo moet je doordringen tot je vader?
Je bent 21 volgens je profiel
Dan kan je toch prima zelf beslissen wat je wel of niet gaat doen..
Kom op hoor, schop onder je kont en volwassen worden

(ik was 17 dat ik op mezelf woonde, toen ik 21 was werkte ik van 5u sochtends tot 10 --> door naar college --> door naar 2de baan tot 23:30 snachts of later. Snap dat dat wellicht weer overdreven is.. maar ik bedoel je kan beter alvast nu maar even wennen aan volwassen worden... )

Als jij het de moeite vindt om de afstand met de fiets te overbruggen (wat trouwens echt niet veel is)
Dan doe je dat toch gewoon ongeacht wat je pa vind?
Als je 14 was geweest ok dan snap ik de bemoeienis en het feit dat je je pa tegemoet wilt komen.

5km is 15 min fietsen als je doortrapt met tegenwind 20 min.
Als je later een echte baan krijgt zal deze (9 van de 10x) ook niet om de hoek zijn
Laatst bijgewerkt door lampjerulez op 28-10-14 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 13:03

Hoe oud ben je? Heb mijn vader echt nog nooooit gehoord over dat iets te ver fietsen was :').

Mijn huidige banen zijn 2 min (300 meter) en 10 min (6 km oid) bij mijn huis vandaan. Heb een auto, maar als het lekker weer is in de zomer wil ik nog af en toe de fiets pakken. Maar meestal ben ik daar te lui voor 's ochtends :').

Vroeger met bijbaantjes was het normaal om een km of 6 te fietsen, daar zaten namelijk alle tuinderijen die goed betaalden. De tuinderijen die dichtbij waren betaalden slecht. School was toen ook ongeveer kwartiertje/20 min fietsen (5 km ongeveer). Paard had ik pas toen ik een scooter had, daarvoor werd ik meestal door een vriendin opgehaald die een auto had, of ging ik op de fiets. Stappen ook op de fiets. MBO ging ik eerst met de bus, later met de scooter. Was iets van 20 km, dus geen fietsafstanden.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:58

ikke schreef:
Ramooontje schreef:
Is een vouwfiets wellicht een oplossing?
Die mogen gratis mee in de trein en het scheelt je een overstap op de bus.

Ik had begrepen dat een vouwfiets niet mee mag tijdens spits en de trein die ik pak is vaak zo bommetje vol dat er enkel staanplaatsen staan....

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:03

Nu een half uurtje fietsen naar school, kwartiertje naar werk.
Vanaf volgend jaar 40 minuten met de trein naar school.

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:07

Ik fiets 17 km naar school! Ga sochtends vaak in het donker weg in de winter en dat gaat prima

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:16

1e middelbare: 30 min fietsen
2e middelbare: 20 min fietsen
MBO: 5 min fietsen :+ , 15 min trein en 10 min lopen
En momenteel 50 min fietsen naar mn huidige school. (dat is soms toch wel even afzien :o ) En ben een beetje bang hoe dat van de winter moet, int donker 's avonds rond half 7 op eenzame dijkweggetjes :')

Anoniem

Re: Hoe ver reizen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:22

20 min fietsen? Over 5 kilometer? Ik denk dat je het met wat oefening zeker sneller doet! Ik fiets naar de paarden 8 km en daar doe ik een half uurtje/25 minuten over. Naar school fiets ik ook 8 km en daar doe ik 30 min over. Maar dat is dan ook berg op en brug op. :P Terugweg kan ik als ik flink doorfiets zelfs in 15 minuten doen. :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:29

Ik fiets in ongeveer 15/20 minuutjes naar school en eerst ook naar mijn paarden, stonden praktisch gezien tegenover school. Werk is nogeneens 5 minuutjes. Paarden zijn nu verhuisd en dan ben ik een uur aan reistijd (fiets/trein/lopen) kwijt.
En 5 km is toch helemaal niks?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:41

Ramooontje schreef:
ikke schreef:
Is een vouwfiets wellicht een oplossing?
Die mogen gratis mee in de trein en het scheelt je een overstap op de bus.

Ik had begrepen dat een vouwfiets niet mee mag tijdens spits en de trein die ik pak is vaak zo bommetje vol dat er enkel staanplaatsen staan....

Nou, ik tref soms ook een te overvolle trein, maar dan nog steeds schuif ik mijn overmaatse aktentas gewoon naar binnen }>
Ik merk wel dat ik met mijn Bommert minder problemen heb dan anderen, die zo nodig goedkoper uit wilden zijn. Mijn Brommert schuif ik gewoon tussen de banken, waar ieder ander z'n fiets op het balkon achter moet laten (en erbij gaat zitten).

Ik ben nog nergens de regel tegen gekomen dat een vouwfiets niet mee mag en in al die jaren ook nog nooit geweigerd in de trein.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:18

Ramooontje schreef:
Dat snap ik heel goed Elicious.
Hoe lang werk je al op deze manier? En is dit een bewuste keuze (bv graag buiten willen wonen maar werken in de randstad?).

En zijn er geen mogelijkheden om vanuit huis te werken?
Er komt (waarschijnlijk) een nieuwe wet die dit makkelijker moet maken, dat wil zeggen organisaties moeten realistisch naar een verzoek kijken. Ik kan mij namelijk voorstellen dat dit je opbreekt, zeker wanneer je fulltime werkt.

Zelf werk ik fulltime (van 8.30 tot 17.30 = 45 uur aanwezig op de zaak) en reis ik met het ov ruim een uur enkele reis (fietsen, trein, bus en lopen) en ik ben er echt zo klaar mee....

Oef ook pittig zeg. Heb je ook nog een gezin daarbij??:wow:

Ik doe dit nu 1.5 jaar. Vorig jaar zijn we verhuisd naar waar we nu wonen ( waar ik vandaan kom) en ik durf de stap naar een nieuwe baan nog niet te nemen, ik heb een vast contract en zijn groots aan het verbouwen. Duur dus haha.
Ik probeer 1 dag in de week thuis te werken op het moment, dat scheelt al erg veel. Maar voor m'n werk is het toch makkelijker als ik aanwezig ben op kantoor.
Inmiddels werk ik nog 32 uur, maar hebben we wel 2 kleine kindjes en ben ik zwanger van de derde. Afgelopen weken had ik voor het eerst in 1.5 jaar tijd het gevoel dat ik het even niet meer aankon. Maar ag, door ademen en ht komt wel goed.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:25

Ik deed er op de middelbare school ook altijd zo'n 20 minuten over op de fiets. Nu moet ik naar Nijmegen omdat ik nog thuis woon. Ik vertrek een uur voordat ik op de uni moet zijn. Ik rijd er in totaal zo'n 45 min. over, nog 3 min erbij voor parkeren en dan 5 min. fietsen naar het gebouw waar ik zijn moet. Het gaat tot dusver nog goed, maar ik vraag me af of als ik langere dagen moet maken, ik het dan nog steeds niet erg vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:11

Sunneva schreef:
Ik deed er op de middelbare school ook altijd zo'n 20 minuten over op de fiets. Nu moet ik naar [plaats] omdat ik nog thuis woon. Ik vertrek een uur voordat ik op de uni moet zijn. Ik rijd er in totaal zo'n 45 min. over, nog 3 min erbij voor parkeren en dan 5 min. fietsen naar het gebouw waar ik zijn moet. Het gaat tot dusver nog goed, maar ik vraag me af of als ik langere dagen moet maken, ik het dan nog steeds niet erg vind.

Misschien komen we elkaar in de winter dan nog eens tegen. :')
Nee, wat voor je wel een probleem kan zijn (moet je rekening mee houden) is dat er in de winter ontzettend veel leerlingen met de bus gaan. Daarom ga ik zelf altijd fietsen.. Dus om die reden neemt mijn nicht (studeert ook in [plaats]) vaak een bus eerder. Dan is ze wel vroeg maar heeft ze tenminste nog een zitplekje. :j

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:51

Ik ga met de auto :o ben super verwend :D

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:12

Elicious schreef:
Ramooontje schreef:
Dat snap ik heel goed Elicious.
Hoe lang werk je al op deze manier? En is dit een bewuste keuze (bv graag buiten willen wonen maar werken in de randstad?).

En zijn er geen mogelijkheden om vanuit huis te werken?
Er komt (waarschijnlijk) een nieuwe wet die dit makkelijker moet maken, dat wil zeggen organisaties moeten realistisch naar een verzoek kijken. Ik kan mij namelijk voorstellen dat dit je opbreekt, zeker wanneer je fulltime werkt.

Zelf werk ik fulltime (van 8.30 tot 17.30 = 45 uur aanwezig op de zaak) en reis ik met het ov ruim een uur enkele reis (fietsen, trein, bus en lopen) en ik ben er echt zo klaar mee....

Oef ook pittig zeg. Heb je ook nog een gezin daarbij??:wow:

Ik doe dit nu 1.5 jaar. Vorig jaar zijn we verhuisd naar waar we nu wonen ( waar ik vandaan kom) en ik durf de stap naar een nieuwe baan nog niet te nemen, ik heb een vast contract en zijn groots aan het verbouwen. Duur dus haha.
Ik probeer 1 dag in de week thuis te werken op het moment, dat scheelt al erg veel. Maar voor m'n werk is het toch makkelijker als ik aanwezig ben op kantoor.
Inmiddels werk ik nog 32 uur, maar hebben we wel 2 kleine kindjes en ben ik zwanger van de derde. Afgelopen weken had ik voor het eerst in 1.5 jaar tijd het gevoel dat ik het even niet meer aankon. Maar ag, door ademen en ht komt wel goed.

Hier geen gezin maar ik kan mij voorstellen dat jij er ook helemaal tureluurs van wordt. Om nog maar te zwijgen over de tweestrijd die je waarschijnlijk hebt omdat je alle ballen omhoog moet houden, respect!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:14

School is al met al 2 uur heen en 2 uur terug, van deur tot deur.
Met mijn werk hoef ik ongeveer een kwartier/20 minuten fietsen

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:16

Serieus!? Je bent 21 en je mag niet even 5,2 km fietsen? Toen ik 12 was zat ik op de middelbare school, deze was 12km heen en 12km terug op de fiets... Kom op zeg :+

Morrow_Less schreef:
Helaas werd ik op de wachtlijst gezet en heb er tot heden niets meer over gehoord. Wel ben ik tot eind oktober tewerkgesteld op maar 2km van mijn huis. Echt geweldig ! Vanwege de slechte staat van de weg fiets ik wel 20min per keer. Maar ach, ik klaag niet.

Momenteel ben ik hard op zoek naar een ander werk dichtbij huis, maar helaas geen succes.

Meen je dat echt? 2km is echt een droom voor bijna iedereen denk ik! Haha. Nog dichterbij huis zou ik wel heel erg knap vinden...

Edit; toevoeing
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 30-10-14 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:21

Succes met verder zoeken.

Ik moest wel een beetje lachen om je pa.
Mijn middelbare school was 11,5 kilometer fietsen, hij staat er nog, dus is nog steeds zover.
Ben eens naar de diploma uitreiking van vrienden gegaan, ik zou terug en het was een uur of half 10 a 10 uur 's nachts. Enorm donker en ik was alleen, ik geloof dat ik ook nog problemen had met fietsverlichting toen. Ik naar huis bellen, niet denken dat mijn pa het nodig vond mij op te halen hoor, ik zorgde maar dat ik thuis kwam.
Mijn paard staat nu op 8,2 kilometer. Ik vind 5 kilometer echt maar ministukje.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:30

Hop, niets van aan trekken en fietsen! Ik moest vanaf mijn 11e 14 km naar school fietsen enkele reis over het platteland zonder lantaarnpalen. En dan 's avonds nog 4 km naar mijn pony's!! Hoe dichtbij wil je het hebben?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:34

Mijn woon werk afstand is 6 km. Ik doe het met de scooter dat is 8 min. Op de fiets 15 met het Ov. 20. In de winter bij sneeuw en glad ga ik ook wel eens lopen. Dan loop ik er een klein uurtje over. Klinkt dramatisch maar vind het dan wel lekker om zo buiten te wandelen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:36

Jammer dat je niets meer gehoord hebt.

Maar die afstand is echt niets.
Lagere school was voor ons al 5 km. En in mijn tijd fietsen we dat. Wegbrengen zoals nu bestond.toen nog niet.

Middelbaar was net geen 10.
En mijn eerste werk net iets meer dan tien ook om 6 uur beginnen.

Mijn verzorg paarden waren ook op ongeveer 5 kilometer. Uiteraard net de andere kant in dan school :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:37

Morrow_Less schreef:
Helaas werd ik op de wachtlijst gezet en heb er tot heden niets meer over gehoord. Wel ben ik tot eind oktober tewerkgesteld op maar 2km van mijn huis. Echt geweldig ! Vanwege de slechte staat van de weg fiets ik wel 20min per keer. Maar ach, ik klaag niet.

Momenteel ben ik hard op zoek naar een ander werk dichtbij huis, maar helaas geen succes.

Huisvrouw worden :j werk je vanuit huis :Y) salaris is wel k*t hahaha

Qua reistijd, ligt eraan waar ik werk. Mijn vaste baantje is op 5 minuten fietsen, maar als ik ergens anders werk kan ik rustig 20 minuten met de auto op pad zijn, fietsen doe ik dan echt niet :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 30-10-14 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:39

Als het 20 min fietsen is over een belichte weg, geen probleem. 20 minuten is niks joh.

Vroeger fietste ik elke dag een uur heen en een uur terug naar school. Als je je erop in stelt is het echt een makkie.

Is het over een landweggetje en donker door het bos wordt het anders.
Succes!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:41

Hopke89 schreef:
Ben eens naar de diploma uitreiking van vrienden gegaan, ik zou terug en het was een uur of half 10 a 10 uur 's nachts. Enorm donker en ik was alleen, ik geloof dat ik ook nog problemen had met fietsverlichting toen. Ik naar huis bellen, niet denken dat mijn pa het nodig vond mij op te halen hoor, ik zorgde maar dat ik thuis kwam.

Dit vind ik dan wel weer gevaarlijk..

Ik woon in een gat, 5 km is hier enorm dichtbij. Als ik straks afgestudeerd ben ga ik ook op zoek naar een baan binnen een straal van 50 km. Als ik ga zoeken binen een straal van 10 km blijf ik werkeloos haha.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:56

Toen ik nog op de middelbare school zat fietste ik zo'n 10km enkele reis elke dag, dat vond ik toch al wel vrij ver hoor zeker met slecht weer. :+
Daarna moest ik ook nog door naar stal maar dat was gelukkig redelijk dicht bij huis.

Ik ga morgen beginnen met een nieuwe baan en dat is zo'n 4km bij mijn huis vandaan.
Op sommige dagen werk ik tot middernacht en mijn moeder is degene die dat niks vindt, ik zelf maak me er niet zo druk over. :o
Gelukkig wel een route 'gevonden' die goed verlicht is, dat scheelt ook al (en uiteraard goede verlichting op de fiets).