Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:20

Hm lijkt me zelf toch niet heel fijn om in duo's af te studeren. Je bent volledig afhankelijk van die ander. Dat kan natuurlijk ook positief zijn maar ik zou zelf nogal gek worden als ik weet dat hetgene wat ik doe ervoor kan zorgen dat een ander z'n diploma wel/niet haalt (en andersom ook)
Hopelijk pakt het voor jullie goed uit!

Wat te doen als je je diploma hebt...ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk weg uit Nederland. Emigreren klinkt alleen Gelijk wel weer een beetje eng :+ al zou ik dat momenteel wel het liefste willen. Al wil ik ook nog graag meer van de wereld zien dus eerst nig even rondreizen is ook een goede optie.
Ach laat ik eerst maar eens een afstudeerbedrijf gaan zoeken :Y)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:24

Ik heb vandaag de aftrap gehad voor het schrijven van mijn scriptie! In februari zou ik klaar moeten zijn als ik het haal! Dan ben ik 23 en ik studeer hbo modemanagement

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:47

Arrrgh...
Wij werken met hoorcolleges die op video worden opgenomen. De hele zomer staat zowel op het rooster als op het online college schema dat het HC van vandaag direct terug te kijken was (ipv 2 weken voorhet tentamen, daarvoor kan de vakgroep nl kiezen)... Hebben ze em vandaag zonder waarschuwing dichtgegooid, met als resultaat dat ik mijn eerste HC van het jaar heb gemist. :\

Vjestagirl

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:51

LOL!
Ben een reader in de webshop van school aan het bestellen. 100x de waarschuwing gehad dat afhalen niet mogelijk is en dat ik goed moet controleren of het opgegeven afleveradres klopt.

Kom ik bij het afrekenen, krijg ik een fold-out menu met afhaallocaties. Enige optie: "afhalen is niet mogelijk". Ik kies die optie, krijg ik de waarschuwing dat als ik het thuis gezonden wil hebben dat ik dan wel op moet letten dat ik het goede afleveradres opgeef, en dat als ik voor veilig wil kiezen dat ik het dan af moet halen...

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:51

Hier nog een, als alles mee zit ben ik in juli 2015 klaar met mijn thuisstudie apothekersassistente(telt dat ook?)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:52

Joukje_04 schreef:
Arrrgh...
Wij werken met hoorcolleges die op video worden opgenomen. De hele zomer staat zowel op het rooster als op het online college schema dat het HC van vandaag direct terug te kijken was (ipv 2 weken voorhet tentamen, daarvoor kan de vakgroep nl kiezen)... Hebben ze em vandaag zonder waarschuwing dichtgegooid, met als resultaat dat ik mijn eerste HC van het jaar heb gemist. :\

Frustrerend!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:12

Na twee dagen stage kan ik nog steeds zeggen dat alles hier voorspoedig verloopt, in tegenstelling tot bij velen van jullie blijkbaar :p Ik hoop voor jullie dat daar toch nog wel verandering in gaat komen, want naast de reguliere afstudeerstress, zijn dit soort dingen natuurlijk helemaal niet welkom..

Ik heb het in ieder geval erg naar mijn zin en voor zover ik dat nu al zou kunnen zeggen, spreek de doelgroep waar ik nu mee werk (chronische musculoskeletale pijn) mij heel erg aan!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:18

Ai joukje, dat is zeker frustrerend!!

Hier zijn ze er nog niet uit wat ze willen volgens mij? Alle docenten doen wat vaag en weten eigelijk niet precies wat nog moet. Voor mijn opleiding moet je 3 examens maken die over het gehele land gemaakt wordt ook door bankmedewerkers maar nu zitten ze te twijfelen en zijn 2 misschien ook goed. Mooi meegenomen maar ik weet dit gewoon graag zeker en niet halfjes zoals nu. Kan ik me er niet op voorbereiden haha :=

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:21

amandananana schreef:
Zoetje_ schreef:
Op de avant in Den Bosch, en jij? Bevalt de studie?

Ik zit op Hogeschool Rotterdam, studie bevalt me echt heel goed!

Bij mij ook :)

Welke minor volg je nu?

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:49

Vjestagirl, fijn dat het goed is afgelopen.
Alsnog balen dat je deadline waarschijnlijk niet verschoven wordt.

Morgen moet ik weer voor de eerste dag naar windesheim. We hebben nu al de chatgroep van de klas vol gespamd met hoelaat we er nu precies moeten zijn...

Heb trouwens geen idee hoeveel scriptiebegeleidings uren ik krijg. Eerst dit eerste halfjaar maar halen en dan die scriptie.

Afstuderen in duo lijkt me echt vervelend! ik zou niet direct iemand van mijn groep kunnen aanwijzen waarmee ik dat zo zou kunnen doen...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:51

amandananana schreef:
Zoetje_ schreef:
Op de avant in Den Bosch, en jij? Bevalt de studie?

Ik zit op Hogeschool Rotterdam, studie bevalt me echt heel goed!

Bij mij ook :)

Welke minor volg je nu?

Geweld in de leefomgeving, jij?

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:53

ik ga de havo in 1 jaar doen haha telt dat ook? :+

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 22:33

Havo is natuurlijk geen studie, dus nee. :P Dit topic is speciaal bedoelt voor mensen die gaan afstuderen. Of mensen voltijd of deeltijd, op het MBO, HBO of WO studeren maakt niet uit. Voor eindexamen leerlingen van het VO zijn echter andere topics. ;)

Vjestagirl, gekke webshop. :+

Joukje, dat is vervelend!

Wij hebben morgen de aftrap van het vierde jaar, maar de lessen zijn gewoon al begonnen. Rare school.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:05

Ik had gisteren de kick off van het schooljaar, en de docent begon al met 'ik hoorde vorige week pas dat ik dit moest doen, dus sorry als het rommelig verloopt en ik jullie vragen niet kan beantwoorden..' het verliep inderdaad heel rommelig en een aantal zeer logische en belangrijke vragen had ze geen antwoord op. Ben er nu alweer klaar mee..

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:07

we worden nu al plat gegooid met die examens stoffen enzo. pfff hoef pas na januarie

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:03

Vjestagirl, dat klinkt me heel bekend! Om het dan vervolgens mij thuis geleverd te krijgen en als je dan op school informeert dat het daar blijkt te liggen haha. Hoop dat het bij jou iets beter verloopt ;)

Hoe hebben jullie je afstudeerstage gevonden? Er is pas sinds de zomervakantie bekend dat ik door ben naar de 4e en nu heb ik tot februari de tijd om mn stage te lopen maar ik kan niks vinden. Ben al bereid mn minor af te stemmen op de stage die ik kan vinden omdat ik zowel financiën als communicatie interessant vindt maar toch lukt het niet. Misschien ben ik ook wel te kritisch naar mezelf en denk ik dat ik aan al die gevraagde functieprofielen niet voldoe..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:08

jesuisRooos schreef:
Vjestagirl, dat klinkt me heel bekend! Om het dan vervolgens mij thuis geleverd te krijgen en als je dan op school informeert dat het daar blijkt te liggen haha. Hoop dat het bij jou iets beter verloopt ;)

Hoe hebben jullie je afstudeerstage gevonden? Er is pas sinds de zomervakantie bekend dat ik door ben naar de 4e en nu heb ik tot februari de tijd om mn stage te lopen maar ik kan niks vinden. Ben al bereid mn minor af te stemmen op de stage die ik kan vinden omdat ik zowel financiën als communicatie interessant vindt maar toch lukt het niet. Misschien ben ik ook wel te kritisch naar mezelf en denk ik dat ik aan al die gevraagde functieprofielen niet voldoe..

Ik heb een hele berg open sollicitatiebrieven gestuurd naar ieder bedrijf wat me wel boeiend leek. Erin gezet dat ik voor niets werk en voila!

JulietteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:15

Ik ga ook in 2015 afstuderen, precies dezelfde opleiding. Waar doe je de opleiding?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 10:27

Juliette17 schreef:
Ik ga ook in 2015 afstuderen, precies dezelfde opleiding. Waar doe je de opleiding?

Deze vraag is, gezien je profiel, gericht aan mij? :D Ik studeer aan de HKU en jij? Wij hebben dit jaar een nieuw atelier gekregen die lekker ruim is. Naast dat wij leren om voor de klas te staan maken wij ook beeldend werk. Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie ook een eigen werkruimte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:31

Leuk een topic met lotgenoten!
Ik begin aan het laatste jaar MBRT in Groningen, een medische HBO opleiding. Vertrek deze week naar Gent voor mijn laatste half jaar stage en start in februari met het schrijven van mijn afstudeerscriptie.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:35

Hier nog een afstudeerder! :D
Ik ben Tessa, 22 jaar, en hoop juli 2015 mijn Bachelor Human Resource Management in de pocket te hebben :) Tot nu toe vrij soepel door de opleiding heen gefietst (alle punten in de bijbehorende jaren gehaald) dus ik hoop dat ik dat vol kan houden!

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:46

amandananana schreef:
Geweld in de leefomgeving, jij?

Oh ook interessant!
Ik doe de minor GGZ agoog, verdieping in de psychiatrie

Bij ons verloopt het tot nu toe gelukkig allemaal prima qua lessen en colleges, moet eerlijk zeggen dat dit de afgelopen 3 jaar ook allemaal goed verlopen is. Als ik dan jullie verhalen hoor ben ik blij met mijn school :)

JulietteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:24

Adamootje schreef:
Juliette17 schreef:

Deze vraag is, gezien je profiel, gericht aan mij? :D Ik studeer aan de HKU en jij? Wij hebben dit jaar een nieuw atelier gekregen die lekker ruim is. Naast dat wij leren om voor de klas te staan maken wij ook beeldend werk. Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie ook een eigen werkruimte?

Klopt! Ik studeer aan het ArtEZ in Arnhem, wij kunnen een atelier huren. Ik loop een lio stage en daarnaast ga ik beeldend werk maken en me scriptie schrijven. Loop je ook veel stage?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 17:30

Wij beginnen in oktober met de bovenbouw stage. Dat zal ongeveer 14 uur per week zijn. De stage duurt tot eind maart. Volgende maand beginnen we aan de scriptie. Jammer dat jullie moeten huren, wij HKU'ers mogen zonder extra kosten gebruik maken van de ateliers. Dat is dus best wel chill. Hoe zit dat met jullie beeldend werk? Besteden jullie daar veel aandacht aan, of ligt bij Artez de focus meer bij doceren?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:33

Ik meld me ook! Ik ben vorige week begonnen met mijn master psychologie en geestelijke gezondheid, richting volwassenen en ouderen. Ben deze week ook begonnen met mijn afstudeerstage. :) Weet nog niet helemaal zeker of ik het allemaal wel in 1 jaar wil gaan proppen, maar ik zie wel hoe het loopt. Tot nu toe vind ik het wel heel leuk, wel even beetje overdonderd door wat er ineens allemaal op me af komt. :p