Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Axel_Valerie schreef:Dan moet de sollicitant geen bedrijven opgeven als ervaring. Net als dat een HAVO diploma wel eens gecheckt is op echtheid is dit ook gewoon een test.
Nu moet ik zeggen dit wordt heel weinig gedaan, en vaak informeren wij ook van te voren (bij een ja bellen wij dan gelijk), maar ik weet vanuit vorige functies dat dat niet altijd word gedaan.
Dungen schreef:Axel_Valerie schreef:Dan moet de sollicitant geen bedrijven opgeven als ervaring. Net als dat een HAVO diploma wel eens gecheckt is op echtheid is dit ook gewoon een test.
Nu moet ik zeggen dit wordt heel weinig gedaan, en vaak informeren wij ook van te voren (bij een ja bellen wij dan gelijk), maar ik weet vanuit vorige functies dat dat niet altijd word gedaan.
Dus 'jullie' hebben liever een leeg cv dan werkgevers die geen referentie af kunnen geven?
loveshadow schreef:Voor de sollicitatie van mijn bijbaantje is er ook gebeld naar twee docenten waar ik veel mee had gewerkt, zonder dat ik dat wist
loveshadow schreef:loveshadow schreef:Voor de sollicitatie van mijn bijbaantje is er ook gebeld naar twee docenten waar ik veel mee had gewerkt, zonder dat ik dat wist
Oh ik zei het niet helemaal goed, hij was wel mijn referent en we hebben hier allebei mee ingestemd, dus dat ging wel netjes. Wel is er ook een collega bij betrokken geweest die ik niet had opgegeven, maar zij werken zo nauw samen dat ik dat niet zo gek vond.
Nog een vraagje aan de ervaren sollicitanten of werkgevers:
Binnen mijn vakgebied wordt praktijkervaring op prijs gesteld. Ik heb daarom tijdens mijn studie in totaal 10 campagnes meegedraaid bij 7 verschillende projecten (een soort stages van 4 weken zonder credits). Zouden jullie dat graag op chronologische volgorde zien, of raad je aan om campagnes van hetzelfde project (maar over meerdere jaren en met andere taken/verantwoordelijkheden) samen te voegen?