leuke beroepsverhalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Re: leuke beroepsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:51

Ik heb aan de kassa wel eens iemand gehad die in haar broek gepoept had. Wat een stank, de mevrouw in kwestie heeft geestelijke problemen dus het was wel zielig. Maar wat waren wij blij dat ze weg was..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:54

das zeker sneu

wij hadden hier in het plaatselijke bejaardenhuis ook een man zitten die altijd tulpenkweker was geweest. Die liep alle weken een rondje met zn schaar om van alle bloemen in het pand de koppen af te knippen :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:02

Ik werk idd ook in diverse verpleeghuizen met dementerende. Tijdens mijn stage in het ziekenhuis werkte ik ook op een gesloten afdeling voor ouderen. Ik ben dietist, dus ik help niet in de zorg en kan ook mensen niet uit bed helpen ofzo. Dus toen een dame tegen mij zei dat ze echt heel nodig naar het toilet moest beloofde ik haar iemand van de zorg te halen. Vervolgens meldde mevrouw mij dat ze al 3x had gebeld, maar ze lieten haar gewoon liggen en ze moest zo nodig.
Dus ik liep naar de zorg en gaf aan dat mevrouw naar het toilet moest. De reactie daarop van de zorg "ja, klopt, maar we zijn dat zo beu, mensen naar het toilet brengen. Dat doen we niet meer hoor, laat maar gewoon gillen". Soort van flabbergasted stond ik te kijken, waarna een andere zorgmedewerker haar bijvalt "als ze in bed plassen hoeven we alleen maar eens per dag de bedden te verschonen, ipv altijd maar naar dat toilet op en neer, dat zijn we zo beu." Op dat moment stond ik natuurlijk met stomheid geslagen. Gelukkig kon 1 van de 2 haar lachen niet meer inhouden en vertrouwde me toe dat mevrouw een catheter had, maar dat zelf niet meer goed kon begrijpen. Wat heb ik gelachen zeg, ben zelden zomvoor de gek gehouden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:04

Ohh! Ik zou echt helemaal flabbergasted zijn! :oo Wat gemeen! :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:06

Mayflower_ schreef:
Ik heb een aantal jaar in een verzorgingstehuis gewerkt waaronder ook op de gesloten afdeling. Zoveel meegemaakt daar!

Er zat daar ook een man die zijn hele leven lang boer is geweest en die stond elke morgen rond de klok van 5 uur op om de koeien te melken. Elke morgen weer. :Y) Dan liep een nachtzuster met hem een aantal rondjes over de gang en toen ging hij weer naar bed.

Of als er een vliegtuig overvloog van de vliegbasis ging sommige onder het bed liggen, die dachten dat er oorlog was (meeste hadden de tweede wereldoorlog meegemaakt).

Daarom denk ik ook niet dat ze veel willen douchen, ik heb een vermoeden dat ze dat associeren met de gaskamers. Heb het er wel eens over gehad maar dat werd weggewuift.

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:17

Wat een geweldig topic, O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:35

Dreamy schreef:
Doanique schreef:
Oh ik heb geen maffe piercings hoor, ik heb een ringetje boven in m'n oor _O- Vroeg het me gewoon af.
Heb je wel eens maffe dingen uit koffers of bagage (of zelfs mensen) gehaald?

Wij doen ook controle op doorvluchten, en daarbij hebben we wel eens gevilde ratten uit een tas gehaald!

Verder wel eens verborgen wapens (mesjes achter gespen van riemen, creditcard mesjes).

Ook worden er wel eens drugs onder pruiken vandaan getoverd of onder "medisch verband".
Een slimmerik had drugs verstopt door het op zijn lichaam in te pakken met zilverfolie.. En ja, dat gaat piepen :')

Gevilde ratten? :wow: Wat willen ze daar mee dan!

Oh wat slim die zilverfolie :') Hersenen op de verkeerde plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:40

Mag vrijwilligerswerk ook?

Wij waren met de Dierenambulance op een industrieterrein op zoek naar een gewonde meeuw, diegene die belde had hem langs de kant van de weg gelegd.
Na 2 keer een ronde over het industrieterrein hadden we nog geen meeuw zien liggen, dus we belden meneer terug om te vragen waar het nou precies was en toen vertelde hij pas dat hij hem in een vuilniszak had gelegd (kop er uit) en aan beide kanten een steen op de zak gelegd had zodat hij niet weg kon komen.
Die vuilniszak had ik wel gezien, maar als je zoekt naar een meeuw dan verwacht je niet dat hij in een vuilniszak zit..

We moesten een kip vangen in een oud hertenkamp (stonden geen dieren meer)
Om er in te komen moesten we een rij gaas weg knippen zodat we over de helft van de deur konden klimmen. (Dat hebben we later wel weer vastgezet)
Eenmaal binnen liep ik zonder net door, collega stond me uit te lachen omdat hij dacht dat het zonder net nooit zou lukken.
Hij met zijn net achter de kip aan en hij roept 'ik heb hem'! Op dat moment zie ik de kip aan komen rennen en de collega zit met zijn net vast achter een hokje.
Kip probeert te vliegen maar dat lukte niet zo goed dus een klein sprintje en ik kon haar zo uit de lucht plukken en ik had haar.
Zonder net dus.. Heb hem toen wel even uitgelachen terwijl hij bezig was om het net los te krijgen.

Verder heb ik al eens een flinke discussie met iemand gehad over een duif, daar moet iets overheen zodat ze niet weg kunnen vliegen.
Na een aantal keer gezegd te hebben dat ze er een wasmand oid overheen moest zetten zou ze dat gaan doen, en het was gelukt zei ze later aan de telefoon.
Wij komen bij het huis aan, bellen aan en ik zie ineens een duif in het hoekje voor de deur zitten, zonder wasmand..
Duif schrikt en vliegt weg, over de huizen heen en foetsie..
Heb mevrouw wel duidelijk gemaakt dat de kosten de volgende keer voor haar zijn en dat dit dus de reden was dat ze 'vast' moeten zitten..

We hebben ook al eens een 'hele lieve fret' gehad die aangereden was, dat bleek een bunzing te zijn..
Mensen hadden hem gevonden, in huis in een ondiepe bak onder een deken, meisje had haar hand in die bak en zat de 'gewonde fret' te aaien..
Toen we binnenkwamen riep het meisje in paniek dat hij dood ging en aan het schudden was..
Ik til de deken op en zie een bunzing die zich aan het afreageren is op de deken, meisje haar hand er snel uit, tegen de collega geroepen dat hij handschoenen mee moest nemen en bunzing gepakt en in het vervoersbakje gedaan, die had ondertussen mijn handschoen vast en was niet van plan om los te laten.
Na een tijdje gewacht te hebben was ik het wel zat en heb met de collega afgesproken dat als ik nu! Zei, hij de handschoen aan moest trekken en ik het bakje dicht zou klappen, toen de bunzing heel even losliet dat plan uitgevoerd en dat werkte..
Eenmaal bij de opvang was er niet veel aan hem te zien, maar de volgende ochtend bleek dat hij verlamd was en hij het dus niet gered heeft.
Het had niet veel gescheeld of dat meisje dat haar hand in het bakje had, had naar het ziekenhuis gekund.. Ze heeft echt mazzel gehad dat hij haar niet gegrepen heeft.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:29

purny schreef:
Haha Dreamy... ijzergehalte hoog tijdens menstruatie.
Ik ben ook wel eens gefouilleerd bij zo'n random check.. ben altijd weer bang dat het alarm afgaat. Misschien tot over 5 weken dan mag ik weer vliegen :D
Ondanks dat ik weet dat ik niet bewust iets meeneem wat niet mee mag en ik er ook geen probleem mee heb als ze in beslag nemen wat ze vinden (paar jaar geleden was ik bijvoorbeeld vergeten mijn schaar uit mijn etui te halen, oeps), blijf ik het ook altijd spannend vinden. :j Vorig jaar werd ik in Eindhoven vet hard uitgelachen toen ik uitgebreid m'n excuses stond aan te bieden voor een flesje water dat nog in m'n tas zat en ook nog behoorlijk rood aan begon te lopen, waarop de beveiliger zei: "Het is maar een flesje water, hoor! Daar hoef je toch niet van te gaan blozen! Je wilt niet weten wat ik allemaal al uit tassen heb moeten halen aan handboeien en andere speeltjes." :')

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:15

leuke vliegveld verhalen hier :=

mijn vriend is zelfs met boortjes (die je in een boormachine kan schuiven) door de beveiliging gekomen :=, kwamen we op de terugweg van Kreta naar huis pas achter, vonden ze niet zo leuk daar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:24

_Summerly_ schreef:
purny schreef:
Haha Dreamy... ijzergehalte hoog tijdens menstruatie.
Ik ben ook wel eens gefouilleerd bij zo'n random check.. ben altijd weer bang dat het alarm afgaat. Misschien tot over 5 weken dan mag ik weer vliegen :D
Ondanks dat ik weet dat ik niet bewust iets meeneem wat niet mee mag en ik er ook geen probleem mee heb als ze in beslag nemen wat ze vinden (paar jaar geleden was ik bijvoorbeeld vergeten mijn schaar uit mijn etui te halen, oeps), blijf ik het ook altijd spannend vinden. :j Vorig jaar werd ik in Eindhoven vet hard uitgelachen toen ik uitgebreid m'n excuses stond aan te bieden voor een flesje water dat nog in m'n tas zat en ook nog behoorlijk rood aan begon te lopen, waarop de beveiliger zei: "Het is maar een flesje water, hoor! Daar hoef je toch niet van te gaan blozen! Je wilt niet weten wat ik allemaal al uit tassen heb moeten halen aan handboeien en andere speeltjes." :')

Heb ik ook vaak hoor, er staat 10 keer aangegeven geen vloeistoffen en wat vergeet ik uit m'n tas te halen... :')

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:41

Geweldig topic dit!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:59

Ik kan zo nergens op komen, misschien dat er zo wel wat naar boven komt borrelen.

Elke keer als we op vakantie gaan nemen we een steen mee voor in onze stenenschaal in de badkamer.
In italie (2010) hadden we een hele grote platte ronde steen gevonden met een diameter van ongeveer 20 cm. deze had mijn broertje perongeluk in zn handbagage gedaan, maar hij werd er door de controle niet uitgehaald. dat ding is niet te missen in een rugtas lijkt mij :')

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:02

Volgens mij komt er ook gewoon enorm veel door! Als je al ziet dat er in het border security grote drugspakketen doorgaan dan zal dat zeker gebeuren op plekken waar ze minder streng zijn.

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:12

Ik werk in een drogist en er komt een oud vrouwtje met rollator binnen. Ze vraagt of ik ook paracetamol met cocaine verkoop uhm ik denk dat u paracetamol met coffaïne bedoelt? :j oh ja dat was het }:0

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:13

Flower86 schreef:
Ik werk in een drogist en er komt een oud vrouwtje met rollator binnen. Ze vraagt of ik ook paracetamol met cocaine verkoop uhm ik denk dat u paracetamol met coffaïne bedoelt? :j oh ja dat was het }:0

:') gelukkig heeft ze het niet op straat gevraagd. :+

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 16:30

Flower86 schreef:

Haha hebben jullie dat niet :D

Doorgestuurd naar de apotheek :)ddd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:26

Uit de tijd dat broeken nog omgeslagen pijpen hadden.
Was met een kleine partij zilveren speelgoed bezig toen ik een fietser kwijt was. Hele fabriek nagelopen.
Collega's willen nog wel eens vervelend zijn en spullen verplaatsen.
Komt mijn moeder een paar dagen later "kijk eens wat ik in de wasmachine vond"
Rood hoofd, want dat is stelen van de baas he.

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:34

Ik heb in een cafe gewerkt. Er kwam s'middags vaak een vervelende klant die altijd over alles liep te zaniken. Ik had een keer een cd van King Crimson opstaan (album uit 1973) en hij vond het "vreselijke, moderne rommel".

Vanaf dit moment had ik de cd klaarliggen en zodra die man een voet binnen zetten ging de cd meteen de speler in en daarna nog meer van dezelfde band. Ik heb dit ook meteen aan mijn collega's verteld, die ook ongeveer eenzelfde mening over deze persoon hadden. Het duurde idioot lang voor hij het door had, maar uiteindelijk hebben ik hem mooi niet meer gezien. ......Hoppa..... }:)

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:47

Flower86 schreef:

Haha, ik heb zo'n zelfde gesprek gehad maar dan met een oud mannetje. Die wilde een doosje "cocaine", maar hij bedoelde codeïne :')

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:51

Ik werk in een dokterspraktijk en die dingen komen hier ook wel voor: ''ik wil voor mijn moeder een pak Tina Lady bestelle''n (tena lady) of ''ik wil graag een nieuw recept voor Candersátan'' (ipv candersatan).

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:54

Heerlijk he Mayflower! Ik werk ook in een dokterspraktijk en vind het altijd prachtig om te zien hoe iedereen die medicatie uitspreekt haha. Zeker de oudere patiënten

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:03

Ik moet bloed afnemen bij patienten voor de huisarts of bijvoorbeeld trombosedienst.
Zo had ik laatst een meneer die heel erg stonk! Toen ging ik in zijn elleboogsplooi kijken of ik een vat kon vinden, zat er een zwarte aanslag op zijn huid. Heb dus maar eerst geschrobd met mijn alcoholdoekje voor ik verder ging voelen. Daarna stonk de ruimte waar ik prik helemaal, was blij dat er daarna eventjes niemand was om de ruimte te luchten.

Daarnaast prik ik regelmatig voor de trombosedienst een man die standaard in zijn korte broek en klompen komt, met geitewollensokken. Laatst heeft hij steunkousen gekregen, dus hij kwam nu met korte broek, steunkousen met daarover heen zijn geitewollensokken en zijn klompen aan. Zag er heel grappig uit, maar vind het wel dapper dat hij zijn steunkousen zo durft te dragen!

Ik heb zo'n apparaat staan waar ik de buisjes in doe die dan voor mij geschud worden. Heel veel mensen reageren verbaasd over wat dat is. Zeg altijd maar dat het mij een RSI arm van het schudden scheelt. Maar om nog een reden een handig apparaat: het leidt bange mensen af van wat ik aan het doen ben.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:13

Wat een heerlijke en ook emotionele verhalen hebben jullie :)

Tijdens mijn eerste stage werkte ik als verkeersregelaar bij de Zwarte Cross, een slank klein meisje tussen mijn bomen van collega's. Helaas was er dus ook geen passende jas waardoor ik er bij liep als een fluorescerende pinguïn :D
Maar dat hield 1 van de festivalgangers niet tegen. In de tweede nacht van het verkeersregelen stonden we in een wolkbreuk op de N18, midden op het kruispunt om daar iets weg te halen (geloof een doos of een palet). Opeens kwam er een jongen uit de sloot kruipen en vroeg of ik al vrij was. Ik antwoordde dat het nog wel tot 3 uur kon duren voordat mijn dienst over was en dat ik daarna direct mn bedje in zou kruipen. "o, dan wacht ik wel." En pardoes ging hij midden op het kruispunt in de stromende regen ziteen. Veergeet nooit meer de blik van mijn collega, dacht dat ik erin bleef. :D
Na zacht aandringen heb ik hem toch wel weer op zn fietsje naar huis gezet. De volgende dag kwam hij nog even hallo zeggen en verzuchten dat hij het wel jammer vond. Daarna nooit meer gezien, maar zijn "semi-romantische" daad is nog wel lang besproken geweest. (werkte als enige meisje op een afdeling met potige mannen, die kendden dat niet) ;)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:16

wij hadden een keer een klus bij een instituut voor dierhouderij en diergezondheid in Lelystad en daar moesten we douchen voordat je naar binnen ging en als je naar buiten ging, na een paar dagen kwamen wij natuurlijk aanzetten met eigen zeep en shampoo en werd de eerste ochtend douche een lekker wakker word momentje O:)