Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ThreeFingers schreef:Ja dat klopt. Hij kreeg ook verplicht vrij en een soort van psygische ondersteuning.
Maar had hij niet echt nodig...hij was meer zo'n type die er een geintje om maakte..

Tiahastrona schreef:Lis_Ol schreef:Ik werk ook in de verslavingszorg, op een forensische afdeling. Alle patiënten zijn geplaatst met een justitiële status.
Zozeer spannend niet, maar wel een beroep waarbij je altijd op je hoede moet zijn. Gedrag kan soms ineens omslaan
Werk je bij Delta?
Ik werk in de gevangenis
HorseTopShop schreef:Snadrem schreef:Hier nog een spannend beroep: hoofdagent. Leukste beroep ter wereld! Je komt in korte tijd meer dingen tegen dan de meeste mensen in een heel leven. Je moet er wel tegen kunnen en het werk vormt je ook echt. Daar moet je omgeving ook mee om kunnen gaan.
Ik heb laatst een programma zitten kijken over agenten in Engeland. Hierbij hadden ze een melding gekregen van een buurvrouw die zich zorgen maakte over de buurman. De tv stond hard aan en ze had hem al dagen niet gezien.
Je snapt wel wat ze aantroffen toen ze het huis binnen gingen...
Zijn dat o.a. de dingen die je bedoeld?
Agent zijn lijkt me ook heel gaaf.
Iemand die ik ken zit bij de dierenpolitie. Zij heeft ook echt, naar mijn idee, een hele gave baan.
HorseTopShop schreef:Ikzelf niet, maar mijn vriend wel.
Hij is hovenier en werkt voornamelijk op begraafplaatsen. Dit houd in dat hij o.a. oude graven leeg moet halen. Hierbij treft hij regelmatig nog intacte lichamen aan. Vooral alcoholisten en mensen die chemokuren hebben gehad, blijven makkelijk 40 jaar goed. Na zoveel jaar worden graven geruimd. Hierdoor komt hij dagelijks in contact met lichamen. Nog intact, half verteerd en soms alleen wat botten.
Hij verteld ook regelmatig dat hij een graf (naast een bestaand graf) moest graven en dat hij "de buurman" tegenkwam. Daarmee bedoeld hij het lichaam uit een graf ernaast.
Met bepaald weer en een bepaalde grondsoort, kunnen de lichamen gaan verplaatsen onder de grond. Het komt weleens voor dat dat iemand is die pas een week ervoor begraven is.
Hij heeft er niet zoveel moeite mee. Na zoveel jaar is hij er redelijk gewend aan geraakt. Het enige wat altijd vreselijk blijft zijn kindergraven.
Lante schreef:HorseTopShop schreef:Ikzelf niet, maar mijn vriend wel.
Hij is hovenier en werkt voornamelijk op begraafplaatsen. Dit houd in dat hij o.a. oude graven leeg moet halen. Hierbij treft hij regelmatig nog intacte lichamen aan. Vooral alcoholisten en mensen die chemokuren hebben gehad, blijven makkelijk 40 jaar goed. Na zoveel jaar worden graven geruimd. Hierdoor komt hij dagelijks in contact met lichamen. Nog intact, half verteerd en soms alleen wat botten.
Hij verteld ook regelmatig dat hij een graf (naast een bestaand graf) moest graven en dat hij "de buurman" tegenkwam. Daarmee bedoeld hij het lichaam uit een graf ernaast.
Met bepaald weer en een bepaalde grondsoort, kunnen de lichamen gaan verplaatsen onder de grond. Het komt weleens voor dat dat iemand is die pas een week ervoor begraven is.
Hij heeft er niet zoveel moeite mee. Na zoveel jaar is hij er redelijk gewend aan geraakt. Het enige wat altijd vreselijk blijft zijn kindergraven.
Als iemand pas een week begraven is, zit er een hele, nette kist omheen. Korreltje zout erbij wat mij betreft.

HorseTopShop schreef:Lante schreef:
Als iemand pas een week begraven is, zit er een hele, nette kist omheen. Korreltje zout erbij wat mij betreft.
Ja, en als de kist gaat verplaatsen, maak je hem dus kapot met de graafmachine en zie je het lichaam dus werkelijk liggen in het gat ernaast
Hij doet dit werk nu 19 jaar dus hij weet heus wel waar hij het over heeft
Ik werk op een vakantiepark en wat hier soms gebeurt is echt wel schokking! Ik zou er een boek over kunnen schrijven wat voor rare taferelen zich hier soms afspelen.
Ik doe het overigens wel met heel veel liefde en plezier.