Nog meer mensen met een spannend beroep?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stippie

Re: Nog meer mensen met een spannend beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:31

Ik ben hoefsmid, is met enige regelmaat ook best spannend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:59

ThreeFingers schreef:
Ja dat klopt. Hij kreeg ook verplicht vrij en een soort van psygische ondersteuning.
Maar had hij niet echt nodig...hij was meer zo'n type die er een geintje om maakte..

Dan zou je hem deze documentaire eens moeten laten zien, weliswaar geen conducteur maar wel een politieagent... http://www.npo.nl/helden-in-de-knel/22- ... W_00824762

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:06

Vakkenvullen :')
Haha, nee totaal niet spannend.
Maar de beroepen die ik hier lees klinken echt bijzonder/spannend, ik heb veel respect voor de mensen met zo'n baan! :j

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 00:08

Mischien weet hier iemand nog iets. Kan namelijk echt niets vinden op internet... Ik wil iets doen voor maatschappij.. Ik las het topic over donor worden maar daarvoor moet je 18+ zijn :( Ik wilde graag vrijwilligerswerk doen in het buitenland, maar dat is echt belachelijk duur..
Iemand hier een idee?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:14

Lis_Ol schreef:
Ik werk ook in de verslavingszorg, op een forensische afdeling. Alle patiënten zijn geplaatst met een justitiële status.
Zozeer spannend niet, maar wel een beroep waarbij je altijd op je hoede moet zijn. Gedrag kan soms ineens omslaan

Werk je bij Delta?

Ik werk in de gevangenis :D

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:15

Ja wanneer is het spannend. Ik ben loonwerker en bij tijd en wijlen kan het nog best spannend zijn.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:32

Tiahastrona schreef:
Lis_Ol schreef:
Ik werk ook in de verslavingszorg, op een forensische afdeling. Alle patiënten zijn geplaatst met een justitiële status.
Zozeer spannend niet, maar wel een beroep waarbij je altijd op je hoede moet zijn. Gedrag kan soms ineens omslaan

Werk je bij Delta?

Ik werk in de gevangenis :D

Nee, Bouman.
attans, delta en bouman zijn nu samen antes :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:47

Ik werk als beveiliger op Schiphol en controleer dus passagiers(fouilleren) en hun handbagage(visiteren).
Maak je ook best spannende dingen mee op z'n tijd :j

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 06:23

Nou we het hier over bijzondere beroepen hebben...

Heeft iemand knevel en van de brink gezien? Over een 20 jarig meisje uit twente, echt een babriepopje, en die vertrekt vandaag om te strijden in het israelisch leger.. Heb haar facebook opgezocht..echt heel interant om te zien.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 06:25

Ik rijd racepaarden in Australie voor een pre-trainer. Dus breakers en 2 jarige.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 06:50

Niet heel spannend maar wel erg bijzonder vind ik. Ik werk bij de huisarts op assielzoekscentra.
Erg bijzonder om de vlucht verhalen te horen of het cultuur verschil te zien in de opvatting ziek zijn.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 07:12

HorseTopShop schreef:
Snadrem schreef:
Hier nog een spannend beroep: hoofdagent. Leukste beroep ter wereld! Je komt in korte tijd meer dingen tegen dan de meeste mensen in een heel leven. Je moet er wel tegen kunnen en het werk vormt je ook echt. Daar moet je omgeving ook mee om kunnen gaan.

Ik heb laatst een programma zitten kijken over agenten in Engeland. Hierbij hadden ze een melding gekregen van een buurvrouw die zich zorgen maakte over de buurman. De tv stond hard aan en ze had hem al dagen niet gezien.
Je snapt wel wat ze aantroffen toen ze het huis binnen gingen...

Zijn dat o.a. de dingen die je bedoeld?

Agent zijn lijkt me ook heel gaaf.
Iemand die ik ken zit bij de dierenpolitie. Zij heeft ook echt, naar mijn idee, een hele gave baan.

Dat kan. Je weet van tevoren nooit hoe je dag er uit gaat zien. Heb al behoorlijk wat spannende en heftige dingen gehad intussen. Achtervolgingen, 's nachts een huis in gaan waar de inbreker nog binnen zit, vechtpartijen, lijken, verkeersongevallen, schietpartij, vuurwapen trekken enz.

Een keer een melding gehad van buurt bewoners dat ze de overbuurman al even niet meer hadden gezien. Dikke zwarte vliegen tegen de ramen bij zijn woning. Dan weet je al wat je gaat aantreffen en daar was niet veel meer van over. Ik wist niet dat een mens zo'n kleur groen, paars en zwart kon worden! En met dat ongedierte kon je ook een viswinkel beginnen.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 07:23

Wat een leuk topic! Ik ben werkvoorbereider bij een aannemer die damwandconstructies realiseert....niet spannend, maar wél heel interessant!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 07:36

operatieassistent :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 07:44

HorseTopShop schreef:
Ikzelf niet, maar mijn vriend wel.

Hij is hovenier en werkt voornamelijk op begraafplaatsen. Dit houd in dat hij o.a. oude graven leeg moet halen. Hierbij treft hij regelmatig nog intacte lichamen aan. Vooral alcoholisten en mensen die chemokuren hebben gehad, blijven makkelijk 40 jaar goed. Na zoveel jaar worden graven geruimd. Hierdoor komt hij dagelijks in contact met lichamen. Nog intact, half verteerd en soms alleen wat botten.
Hij verteld ook regelmatig dat hij een graf (naast een bestaand graf) moest graven en dat hij "de buurman" tegenkwam. Daarmee bedoeld hij het lichaam uit een graf ernaast.
Met bepaald weer en een bepaalde grondsoort, kunnen de lichamen gaan verplaatsen onder de grond. Het komt weleens voor dat dat iemand is die pas een week ervoor begraven is.

Hij heeft er niet zoveel moeite mee. Na zoveel jaar is hij er redelijk gewend aan geraakt. Het enige wat altijd vreselijk blijft zijn kindergraven.

Als iemand pas een week begraven is, zit er een hele, nette kist omheen. Korreltje zout erbij wat mij betreft.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 07:50

Op zich heb ik geen spannend beroep, maar ik werk wel, letterlijk, voor een spannend bedrijf :D Hoogspannend zelfs; ik werk op een elektriciteitscentrale :D :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:39

Lante schreef:
HorseTopShop schreef:
Ikzelf niet, maar mijn vriend wel.

Hij is hovenier en werkt voornamelijk op begraafplaatsen. Dit houd in dat hij o.a. oude graven leeg moet halen. Hierbij treft hij regelmatig nog intacte lichamen aan. Vooral alcoholisten en mensen die chemokuren hebben gehad, blijven makkelijk 40 jaar goed. Na zoveel jaar worden graven geruimd. Hierdoor komt hij dagelijks in contact met lichamen. Nog intact, half verteerd en soms alleen wat botten.
Hij verteld ook regelmatig dat hij een graf (naast een bestaand graf) moest graven en dat hij "de buurman" tegenkwam. Daarmee bedoeld hij het lichaam uit een graf ernaast.
Met bepaald weer en een bepaalde grondsoort, kunnen de lichamen gaan verplaatsen onder de grond. Het komt weleens voor dat dat iemand is die pas een week ervoor begraven is.

Hij heeft er niet zoveel moeite mee. Na zoveel jaar is hij er redelijk gewend aan geraakt. Het enige wat altijd vreselijk blijft zijn kindergraven.

Als iemand pas een week begraven is, zit er een hele, nette kist omheen. Korreltje zout erbij wat mij betreft.

Ja, en als de kist gaat verplaatsen, maak je hem dus kapot met de graafmachine en zie je het lichaam dus werkelijk liggen in het gat ernaast ;)

Hij doet dit werk nu 19 jaar dus hij weet heus wel waar hij het over heeft ;)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:47

HorseTopShop schreef:
Lante schreef:

Ja, en als de kist gaat verplaatsen, maak je hem dus kapot met de graafmachine en zie je het lichaam dus werkelijk liggen in het gat ernaast ;)

Hij doet dit werk nu 19 jaar dus hij weet heus wel waar hij het over heeft ;)

Call me creepy maar ik vind dat super interessant :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:51

Ik dus ook :+

Was ook al gaan zoeken op knekelput maar euh, niks leuks gevonden.

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:03

Ik werk als weginspecteur. Erg leuk werk en zeker ook spannend.Het is heel afwisselend en natuurlijk heeft het ook zijn mindere kanten als je bv als eerste bij een dodelijk ongeval uitkomt of een aangereden dier :(

En spannend is het laatste tijd zeker met al die mensen die het rode kruis boven de weg negeren en vervolgens tegen onze auto's aanrijden. -O-

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:18

o0eefje0o schreef:
Niet heel spannend maar wel erg bijzonder vind ik. Ik werk bij de huisarts op assielzoekscentra.
Erg bijzonder om de vlucht verhalen te horen of het cultuur verschil te zien in de opvatting ziek zijn.

voorbeeldje ?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:20

Beveiliger bij voetbalwedstrijden vooral de risico wedstrijden dat is ook spannend genoeg als ik soms de verhalen hoorof zoveelste verband/blauwe plekken zie bij mijn broer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:23

Ik werk met zeer agressieve, ongeduldige maar vooral drukke zoogdieren, mensen dus. :') Ik werk op een vakantiepark en wat hier soms gebeurt is echt wel schokking! Ik zou er een boek over kunnen schrijven wat voor rare taferelen zich hier soms afspelen. := Ik doe het overigens wel met heel veel liefde en plezier. :D

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:33

Wat een spannende beroepen allemaal!

Maar @ horsetopshop: de lichamen van pverledenen worden toch in kisten begraven?
Die zijn toch noet al na een week weg?

Of zeg ik nou iets doms :o?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:33

Ik werk bij de brandweer, zowel branddienst als ambulance: imo de leukste job die er is ;-).