Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Xjewillemijn schreef:ligt er denk ook aan hoe zelfstandig je bent en of je je zelf prima
zou kunnen redden; leren, huishouden, koken, boodschappen doen.

Muurp schreef:300/350 euro is een mooie prijs voor Groningen.Dan kun je een redelijk grote kamer krijgen op een centrale plek. Het meeste staat ook rond die prijs online.
Ben je al lid van de facebookpagina van Kamer in Groningen?
@Mette; het gaat ook niet om je gedrag. De meeste huisbazen kijken niet om naar hun huis en zouden het niet eens erg vinden als het huis half wordt afgebroken..
Maar het is wel een verantwoordelijkheid. Je bent namelijk nog minderjarig.
Boompje1985 schreef:Ik weet ook niet of je als minderjarige een huurcontract mag tekenen? Zover ik weet moet je daar 18 voor zijn omdat je aansprakelijk word gesteld voor de huurachterstanden schade enz.... Maar ik kan me vergissen hoor!!!
_sharonnn schreef:Muurp schreef:300/350 euro is een mooie prijs voor Groningen.Dan kun je een redelijk grote kamer krijgen op een centrale plek. Het meeste staat ook rond die prijs online.
Ben je al lid van de facebookpagina van Kamer in Groningen?
@Mette; het gaat ook niet om je gedrag. De meeste huisbazen kijken niet om naar hun huis en zouden het niet eens erg vinden als het huis half wordt afgebroken..
Maar het is wel een verantwoordelijkheid. Je bent namelijk nog minderjarig.
Ja, ik wil ook niet een klein hokkie hebben.
Ik heb er alleen bar weinig verstand van welke plaatsen ik moet bekijken..
Mette1998 schreef:Ja ik moet nu al naar een mbo en reizen is onmogelijk dus een andere mogelijkheid is er niet...
Ik heb twee jaar twee uur heen en twee uur terug per dag gereisd. Opzich was dat best te doen. 15 en op kamers.. Met alles respect hoor, maar ik vind het erg jong om al je eigen boontjes te doppen.. _sharonnn schreef:25 euro per week denk ik?

Emmaa_ schreef:Ik ben misschien niet helemaal het goede voorbeeld wbt student zijnde, maar ik heb ongeveer 850 aan inkomen elke maand en dat gaat er ook elke maand uit. 470 huur (woon dan ook wel in een paleisje) en ik geef met al het gemak in de wereld 50 euro per week uit aan eten. Daar horen ook de snelle hapjes op het station, of de Starbucks voor in de trein bij. Van 50 in de week red ik het dan wel makkelijk, maar 25 of 30 gaat weer met moeite. Het geld wat ik overheb in mijn maand gaat naar rijlessen, leuke dingen doen of winkelen.

Adamootje schreef:_sharonnn schreef:25 euro per week denk ik?
Excuses, per week inderdaad. 25 euro per maand is wel heel weinig.
Edit: Wat betreft op jezelf wonen op je 15e... Je mag pas op jezelf wonen als je 16 jaar bent en met 16 jaar heb je wel toestemming nodig van je ouders. Vermoedelijk zijn zij dan ook degene die het huurcontract voor jou tekenen.
http://www.jongerengids.be/large/home/m ... ijdsladder
antje_vip schreef:Als je "niet al te klein" wil wat je noemt, hoeveel m² reken je dan? Ik denk dat je voor 1 iets grotere kamer al gauw €400 moet rekenen. Boodschappen zo'n €15 per week.
Het enige wat je er dan nog bij hoeft te kopen is vlees (wat ik lang niet altijd eet). Aardappelen haal ik in een kg zak, dus daar kan ik wel even van eten.
Helpt ook .