VWO 5 - 2014/2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:47

Hoihoi,
Ik wil me ook graag melden :) Ik ben Hélène en ik ben 15 jaar. Ik moet nu eigenlijk leren voor mijn laatste toets duits van morgen :+
Verder ga ik volgend jaar naar 5 gym, met nt + bio latijn duits wis d en m&o

ohja, mocht ik ooit iets raar typen, ik heb altijd ruzie met autocorrect

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:53

mingming schreef:
Hoihoi,
Ik wil me ook graag melden :) Ik ben Hélène en ik ben 15 jaar. Ik moet nu eigenlijk leren voor mijn laatste toets duits van morgen :+
Verder ga ik volgend jaar naar 5 gym, met nt + bio latijn duits wis d en m&o

ohja, mocht ik ooit iets raar typen, ik heb altijd ruzie met autocorrect

Heb jij twee extra vakken dan? of zit ik er nou gewoon raar tegen aan te kijken :')
succes morgen!

Eske_B

Re: VWO 5 - 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:02

Succes met Duits!

Teats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:06

Ben helaas net niet over naar 5V, kwam 0,01 tekort :')
Had een NG/NT profiel met Economie en duits

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:08

Sonjaaa schreef:

dat is zuur -O-
ga je 4V overdoen?

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:09

lina1998 schreef:
precies, het komt allemaal wel :j
Dat ken ik wel een beetje, als iedereen zegt dat het niet kan.. dan doe je het ook een beetje om te bewijzen dat je het echt wel kan :')

O:)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:11

Hè soms heb ik gewoon een slecht dag oké :x :x

Teats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:13

lina1998 schreef:
Sonjaaa schreef:

dat is zuur -O-
ga je 4V overdoen?

Nee ik ga naar 4H, toch iets veiliger. Ik kan wel leren maar ik mis het inzicht een beetje. :))

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:14

Sonjaaa schreef:

Dat is heel erg balen ja.. Hier zijn ook echt behoorlijk wat mensen die blijven zitten..

Teats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:15

Isa schreef:
Sonjaaa schreef:

Dat is heel erg balen ja.. Hier zijn ook echt behoorlijk wat mensen die blijven zitten..

Ja klopt, ik had twee 5'en en kwam een compensatiepunt tekort, 6,49 voor duits..

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:19

Hmm niet echt VWO maar ik meld me hier toch maar :)
Ik doe gymnasium (niet erbij maar echt op een stedelijk gym).
16 jaar ook, ik heet Nardi en ik heb het verkeerde profiel. Ik ben beter in de bèta vakken maar ik heb een EM/CM profiel :(
Dit jaar wiskunde A gehad maar dat vond ik zo ongelofelijk saai en makkelijk dat ik nog naar B heb kunnen switchen :) 36 uur per week.. Best veel dus haha

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:25

Welkom Floor, Hélène en Nardi!

Jeetje, dat is zuur Sonja! Er valt ook niets meer te regelen met een docent? Dat je toch aan die 6,5 komt? Maar met Havo is ook niets mis toch? Zeker als je het best pittig vond is dat misschien een betere keuze voor je. Anders krijg je het waarschijnlijk volgend jaar weer moeilijk.

Het valt me wel op dat er dit jaar echt veel mensen blijven zitten of naar Havo gaan. De eerste drie jaar vielen er bij ons een paar af, maar echt niet heel veel. Dit jaar toch aardig wat in V4, of net op het randje over of nu nog aan het afwachten wat de cijfers van de toetsweek zijn om te weten of ze over kunnen.
Als ik eerlijk ben heb ik het dit jaar niet echt zwaarder gehad dan bijvoorbeeld vorig jaar.. Alleen natuurkunde vind ik lastig, maar dat komt meer omdat ik de logica niet zie. :+

Teats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:28

_Cowgirl schreef:

Jeetje, dat is zuur Sonja! Er valt ook niets meer te regelen met een docent? Dat je toch aan die 6,5 komt? Maar met Havo is ook niets mis toch? Zeker als je het best pittig vond is dat misschien een betere keuze voor je. Anders krijg je het waarschijnlijk volgend jaar weer moeilijk.

Het valt me wel op dat er dit jaar echt veel mensen blijven zitten of naar Havo gaan. De eerste drie jaar vielen er bij ons een paar af, maar echt niet heel veel. Dit jaar toch aardig wat in V4, of net op het randje over of nu nog aan het afwachten wat de cijfers van de toetsweek zijn om te weten of ze over kunnen.
Als ik eerlijk ben heb ik het dit jaar niet echt zwaarder gehad dan bijvoorbeeld vorig jaar.. Alleen natuurkunde vind ik lastig, maar dat komt meer omdat ik de logica niet zie. :+

Docent wil helaas niet meewerken. Het gevoel dat ik heb gekregen van de school is dat ze de minder goede vwoleerlingen naar havo willen hebben zodat de school goed scoort op havo én op vwo. Bij het tweede rapport van dit jaar stond meer dan de helft minimaal 2 onvoldoendes op 4V.

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 21:30

Welkom iedereen!

Dat heb ik dus ook Cowgirl (sorry ben je naam vergeten :')). er zijn zo veel mensen die niet zeker weten of ze over gaan of blijven zitten, en zit niet met die twijfel oid en heb dat nog nooit gehad dus hoop dat dat volgend jaar ook nog zo is.

Ik werk in het begin van het jaar ook wel extra hard omdat ik weet dat ik aan het einde van het jaar lui word en als ik dan vast hogere gemiddeldes heb kan ik ook wat hebben zegmaar

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:32

Ik heb dan ook echt ontzettend veel geluk gehad, terwijl mijn school toch best wel moeilijk en volgens alle regeltjes is :=

Vind jij het zelf een grot probleem om naar havo te gaan?

Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:34

Emma_V schreef:
Welkom iedereen!

Dat heb ik dus ook Cowgirl (sorry ben je naam vergeten :')). er zijn zo veel mensen die niet zeker weten of ze over gaan of blijven zitten, en zit niet met die twijfel oid en heb dat nog nooit gehad dus hoop dat dat volgend jaar ook nog zo is.

Ik werk in het begin van het jaar ook wel extra hard omdat ik weet dat ik aan het einde van het jaar lui word en als ik dan vast hogere gemiddeldes heb kan ik ook wat hebben zegmaar

Ik ben juist precies andersom, al viel het mee dit jaar :P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:35

Sonjaaa schreef:
_Cowgirl schreef:

Docent wil helaas niet meewerken. Het gevoel dat ik heb gekregen van de school is dat ze de minder goede vwoleerlingen naar havo willen hebben zodat de school goed scoort op havo én op vwo. Bij het tweede rapport van dit jaar stond meer dan de helft minimaal 2 onvoldoendes op 4V.

Dat herken ik wel een beetje met mijn school hoor, liever 8-en op de Havo dan 6-jes op het Vwo.. Beetje jammer, zeker als je gewoon je best doet en het dan met 0,1 niet haalt.. Alleen maar omdat het schoolgemiddelde dan misschien iets naar beneden zou gaan..

Wilde je graag een WO-opleiding gaan doen?

Emma_V schreef:
Welkom iedereen!

[naam], haha! Ik heb ook geen twijfel gehad, bij mij hing het totaal niet van deze toetsweek af. Natuurlijk, zou ik allemaal 1-en halen hing het er misschien om (max. 3 tekorten in dat geval), maar dan nog. Ik zit nu niet in spanning te wachten op de cijfers die ik terug krijg omdat ik anders misschien niet over ben.. Merk dat heel veel dat dit jaar wel hadden.

Ik ben de eerste periode altijd heel erg gemotiveerd, dan de tweede weer wat minder, derde weer wel en dan zijn m'n gemiddeldes wel aardig waardoor de vierde voornamelijk relaxen is. Nu moet ik sowieso niet echt hard werken, behalve voor natuurkunde valt het op zich nog wel mee.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 03-07-14 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:37

bij ons hebben de meeste zich een beetje vergist in wiskunde B volgens mij oke ik zelf ook maar ja O:)
Bij ons in 3vwo zeggen ze, ja dit is een wiskunde B hoofdstuk, nou alles leuk en aardig maar het is nu veel moeilijker :x :') :')

ik ben ook van het hoog beginnen en dan de laatste periode dag dag goede cijfers :')

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:39

Oh, op 0,1 punt. Idd heel zuur....

Ja, ik doe er ook IB bij. Maar IB is alleen voor Engels bij ons op school mogelijk, niet voor de andere vakken. Vorig jaar mijn CAE certificaat gehaald. Volgens mij beheers ik nu C1 / C2 niveau Engels. Echt heel handig!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:40

Ik hoor inderdaad ook van veel mensen dat wiskunde B toch aardig pittig is. Vriend van me gaat dan ook overstappen naar wiskunde A voor volgend jaar. Maar ook hij zou met een onvoldoende voor wiskunde in deze toetsweek niet over zijn.. Mij werd wiskunde B ook aangeraden door m'n docent, maar ik vond dat zó moeilijk en al die formules/grafieken/ed. zag ik niet zitten dus (gelukkig) wiskunde A gekozen. Gaat me heel makkelijk af en maak eigenlijk geen opdrachten en haal dan zoals deze toetsweek een 7.4 door alleen de theorie even door te lezen. :+ Heb het toch niet nodig, dus waarom zou ik dan knokken voor wiskunde B.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:43

Hoe vonden jullie VWO 4? Moeilijk of goed te doen? Welk jaar vonden jullie het moeilijkst tot nu toe?

Wis B hoor ik veel dat t moeilijk is. Klasgenoten met vorig jaar een 9 voor wis, staan nu net een 6 voor wis B. Ben heel blij met wis A.

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:44

Wiskunde B is verplicht bij het NT profiel bij ons net als Wiskunde D, maar ik heb er nog geen spijt van.
liever veel wiskunde dan een extra taal :x

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:46

Ik vond wiskunde eerst heel moeilijk. In de 2e wat makkelijker, in de 3e nog wat makkelijker en nu haal ik belachelijk hoge cijfers zonder ook maar ooit in mijn boek gekeken te hebben en ook nog eens heel erg veel lessen gemist te hebben. Dus toch maar B nu! :) Dat goed beginnen en lager eindigen herken ik wel hahaha.
Zijn er nog meer mensen die Goethe en/of Delf hebben??
Met delf gaan we nu naar B2 niveau en met Goethe denk ik C1.

Teats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:47

_Cowgirl schreef:
Dat herken ik wel een beetje met mijn school hoor, liever 8-en op de Havo dan 6-jes op het Vwo.. Beetje jammer, zeker als je gewoon je best doet en het dan met 0,1 niet haalt.. Alleen maar omdat het schoolgemiddelde dan misschien iets naar beneden zou gaan..

Ik heb dus echt geen idee wat ik wil gaan doen, maar ik denk dat HBO mij ook wat beter ligt.

Maaike162 schreef:
Oh, op 0,1 punt. Idd heel zuur....

Ja, ik doe er ook IB bij. Maar IB is alleen voor Engels bij ons op school mogelijk, niet voor de andere vakken. Vorig jaar mijn CAE certificaat gehaald. Volgens mij beheers ik nu C1 / C2 niveau Engels. Echt heel handig!

Het is zelfs nog erger, 0,01. Stond een 6,49 voor Duits en had een compensatiepunt nodig voor mijn 5 voor natuurkunde.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:47

Ik vond het wel te doen, eerlijk gezegd niet moeilijker dan vorig jaar. Ik heb alleen moeite met natuurkunde, maar dat heb ik altijd al een beetje gehad, dus dat zou ik op de Havo ook gehad hebben. :) Ik hoef ook niet meer tijd aan m'n huiswerk te besteden of te leren ofzo.

Hier zou ik liever een extra taal hebben dan wiskunde. Als ik nu wiskunde A mocht ruilen voor Frans of Spaans dan zou ik daar geen probleem mee hebben. :') Wiskunde A gaat me gemakkelijk af, maar talen vind ik leuker en makkelijker.

Nog nooit van Goethe en Delf gehoord eerlijk gezegd.

Sonjaaa schreef:
_Cowgirl schreef:

Ik heb dus echt geen idee wat ik wil gaan doen, maar ik denk dat HBO mij ook wat beter ligt.

Oh, dan is het nog niet zo'n ramp. Als je nou per se graag geneeskunde wilde doen zou het wel heel erg jammer zijn dat je dan door zo'n klein verschilletje naar de Havo moet.. 't is alleen jammer van de moeite die je er dan ingestoken hebt denk ik dan en gewoon het principe dat ze zó moeilijk kunnen doen over 0,01..