Nightingale schreef:Mag ik me ook melden? Ik begin volgende week aan 6gym en ik begin in tijdnood te komen wat betreft studiekeuze
Hier ook, alleen zit ik er ook over te denken om een tussenjaar te nemen en naar het buitenland te gaan
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
welshfan97 schreef:Ik zie er helaas ook tegenop, we gaan vanuit thuis nog een hoop tegenslagen krijgen dit jaar maar ik ga me er 100% voor in zettenmaar eerst nog een week vakantie!!
Even een vraagje aangezien we hier allemaal zo rond de zelfde leeftijd zijn en allemaal nog op school zitten... Is er hier iemand die een eigen paard/pony heeft en deze zelf helemaal betaald? Wat kost dat ongeveer per maand en heb je misschien een lijstje wat hoe duur is ongeveer. Kan ook via pb bijvoorbeeldbij ons wordt alles verkocht en ik ben aan het kijken of het mogelijk is om zelf een paardje te betalen. Ik heb wel een bijbaantje maar helaas wisselende "inkomsten" omdat we geen vaste dagen hebben om te werken. Dus ene week werk je 4 avonden en de week erna helemaal niet. Ik ga wel opzoek naar iets met vaste dagen (hopelijk kassa bij een supermarkt want kan niet bij een vulploeg ivm rug)
badeendje schreef:Ik twijfel nog tussen voeding&gezondheid en levensmiddelentechnologie, al denk ik wel dat dat laatste 't gaat worden. Moet nog een keer naar de open dag en met beide studies meelopen, dan weet ik het hopelijk wel zeker. Hoop dat ik het komende jaar niet toch nog ga twijfelen, wil het toch wel graag een keer zeker weten.
Ah, je weet al wel dat je die kant op wil, dat scheelt alweer. Heb je al bij het e.e.a. gekeken?

. Heb er uiteindelijk nog maar wat bij gedaan, 6 is wel heel weinig :' ).
. 
.
. Lekker typisch voor deze school weer, haha.
. Gelukkig zit er ook een goede vriendin bij mij in de klas dus ik heb niks te klagen, de andere klassen hebben het namelijk precies andersom, 4/5 jongens en de rest meisjes. Ik was gillend gek geworden, deze indeling vind ik dikke prima haha. (ohja, een kleedkamer delen met maar 3 andere meisjes, JEUH WEINIG, privebanken!
)
. 
). Verder valt het heel erg mee qua boeken gelukkig
echt maar een paar moeten kaften.
.
.
. Achja, die mensen doen hun best, ik heb wel vaker bedenkingen bij personeel op school, maar wie ben ik om er wat van te vinden. 
Aan de andere kant, echt veel kunnen het er niet zijn.
m'n scheikunde leraar heeft een betoog van ongeveer 20 minuten gehouden van wat er fout ging bij de vorige klas van 31 leerlingen
(wij zitten dus trouwens zowel bij natuur- als scheikunde met 31...)
We begrijpen nu ongeveer hoe het werkt, maar nu..?
Ze zijn nu wel tevreden over onze jaarlaag geloof ik, maar vroeger was het een en al waarschuwingen (wat ook wel nodig was, op een gegeven moment viel de helft van mijn klas uit).
. Morgen er alweer mee bezig. Gek, vandaag voelde helemaal niet als een nieuwe schooldag, het voelde gewoon als een 'dag als alle andere' en ik was er ook vlot doorheen
.