Kamers zoeken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

Re: Kamers zoeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:07

Ik zit ook weer middenin het leed. ^)
3 jaar geleden naar Den Bosch verhuisd, maar daar had ik vrij makkelijk een kamer via de woningbouw. Ook mijn appartement waar ik 1,5 jaar geleden heen ben verhuisd via de woningbouw, via loting. :))
Nu ga ik over een halfjaar een master doen in Wageningen dus vrees ik dat ik moet gaan verhuizen.
In Wageningen wil ik niet wonen, dus ook op zoek in Utrecht.. pff wat een ramp. Die site van de ssh en de woningbouw zijn echt chinees voor me. Ik zoek overigens geen kamer, maar een zelfstandig appartement samen met m'n vriend.

Conclusie, ik lees dus mee :D en hou me aanbevolen als iemand iets weet.. (huur max 600 incl p.m.)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:10

Er is hier wel een algemeen topic over :) RM_ @ [HK] Voor het eerst op kamers!

Ik woon sinds maart op kamers in Utrecht, echter ben ik wel op zoek naar wat anders want zit hier echt niet op m'n plek. De kamer is wel chill, locatie is fijn en met 17m2 voor 300 euro, maar m'n huisgenoten zijn 't echt totaal niet -O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:25

Wagingen is nog wel te doen, maar niet voor dat budget als je particulier wil gaan huren Manon.
Tenzij je iets vindt via sociale huur, maar die kans is klein..
Je zou ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld Ede. Dichterbij het station, maar wel goedkoper.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:28

Ik wil niet in Wageningen wonen :P
Anders zou een dorpje eromheen idd een goede optie zijn. :j
Dat geldt dus wel in de omgeving Utrecht idd.

Waar zoeken jullie nu?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 10:29

Hier wordt ik zo langzamerhand lijp, stufi is stukken minder dan gehoopt en van het bedrag kan ik niet eens een kamer huren |o Dus is weer lekker dramatisch.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:32

Dan zou ik Ede aanraden, zeker als je de postcode van Ede intikt op marktplaats en in een straal van 5 of 10 km gaat zoeken komt er vast wel iets naar voren, twee meiden die we kennen hadden ook binnen de kortste keren iets gevonden in Ede. :)
Utrecht zelf is echt lastig als je alles zelfstandig wil hebben... En als je al iets vindt zal het in een slechte wijk zijn..

Wij zoeken in Nijmegen (onvindbaar) en Arnhem (iets beter te doen maar alsnog duur).
Morgen de bezichtiging van een woning waarvoor we met loting 5e staan. Niet teveel op hopen, maar we hebben alle formulieren toch al klaar liggen. :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:32

BaileyMix schreef:
Hier wordt ik zo langzamerhand lijp, stufi is stukken minder dan gehoopt en van het bedrag kan ik niet eens een kamer huren |o Dus is weer lekker dramatisch.

Met mijn minimale uitwonende stufi kon ik wel iets vinden hoor! :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:43

BaileyMix schreef:

Utrecht hè? Nu hier in Delft ken ik bijna niemand die niets leent... Zeker niet de mensen die alles zelf moeten betalen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:01

Utrecht inderdaad... Denk dat ik inderdaad toch maar moet gaan lenen, tja kan gewoon niet anders. Kom zo'n 50€ te kort voor huur, en dan moet je natuurlijk ook nog 'leven'...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:08

En een baantje erbij BM? Bijna niemand red het zonder te moeten werken hoor.
En daarbij is bijlenen niet zo erg, je mag er 30 jaar over doen om terug te betalen, en het wordt ook berekend dmv je uiteindelijke loon :)

Zo, mijn spullen staan in Groningen!
Nu nog een huisgenootje... :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:14

30 jaar,sinds wanneer is dat? Toen ik begon met terugbetalen was het 15 jaar.Ben in 2011 begonnen. Sowieso krijg je elk jaar een overzicht wat je nog terug moet betalen en kan de premie dus per jaar verschillen. Ook word het restant,mocht dat er zijn na de looptijd kwijtgescholden. Ook bij overlijden word de lening kwijtgescholden. Maar dat laatste,denken we maar even niet aan.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:16

Ik kon me herinneren dat het 30 jaar is. Zal eens gaan zoeken.
Edit; het is inderdaad 15 jaar. My bad! :+ Sorry!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:21

No problema ;). Vroeg het me gewoon af toen ik het las.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:36

Ja ga sowieso werken hoor :j Denk dat het onmogelijk is om er niet bij te werken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:50

Ehm aanmelden bij SSH wil niet echt lukken :\ Heb alles ingevuld en er staat dat er direct een mail wordt gestuurd, maar ontvang maar niks... Iemand een idee?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:11

Ik zou het niet weten, bij mij ging het toch aardig vlot, anders morgen even bellen ze zijn erg klantvriendelijk.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:02

Bij mij ging het allesbehalve vlot maar nu werkt het! Ik zou ze gewoon even mailen, heb je tussen je ongewenste mail gekeken?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:13

BaileyMix schreef:
Utrecht inderdaad... Denk dat ik inderdaad toch maar moet gaan lenen, tja kan gewoon niet anders. Kom zo'n 50€ te kort voor huur, en dan moet je natuurlijk ook nog 'leven'...

Zijn kamers in utrecht zo duur? Ik kan er wel me kamer van betalen alleen schoolgeld niet ook nog en 2 paarden . Hallo baantje

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:29

unihorses schreef:
BaileyMix schreef:

Zijn kamers in utrecht zo duur? Ik kan er wel me kamer van betalen alleen schoolgeld niet ook nog en 2 paarden . Hallo baantje

Voor Utrecht moet je wel rekening houden met zo'n 300-400 euro. Natuurlijk zijn er ook wel goedkopere kamers (rond 280 euro bvb), maar daarvoor moet je vaak lang bij de SSH ingeschreven staan. (Al heb ik gehoord dat het ietsje verbeterd is sinds ze een aantal nieuwe complexen hebben geopend.)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:33

Mocht er iemand in Nijmegen zoeken dan weet ik nog wel een adresje. Ik werk in een studentencomplex.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:40

Ben ik toch blij dat ik een aanvullende beurs heb waar ik huur + eten voor een maand precies mee red.. Moet al een jaar lenen omdat ik volgend schooljaar met nieuwe studie start en ik al 1 jaar stufie heb gehad.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:44

Ik leen al een jaar en 3 maanden collegegeld, wordt je ook niet vrolijk van. :=
En dan begin ik komend jaar weer aan een nieuwe studie..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:19

soloro schreef:
Ben ik toch blij dat ik een aanvullende beurs heb waar ik huur + eten voor een maand precies mee red.. Moet al een jaar lenen omdat ik volgend schooljaar met nieuwe studie start en ik al 1 jaar stufie heb gehad.

ik heb ook aanvullend nog voor een deel maar dat gaat echt wel op aan schoolgeld ( 1900 ) en kamer hoor.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:28

Schoolgeld kun je collegekrediet voor vragen, is weer een aparte lening dan basisbeurs of een lening op je basisbeurs.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:25

unihorses schreef:
soloro schreef:

ik heb ook aanvullend nog voor een deel maar dat gaat echt wel op aan schoolgeld ( 1900 ) en kamer hoor.

schoolgeld word door mijn moeder betaald, dus daar heb ik geen omkijken naar. :) Mijn kamer + eten red ik prima van mijn stuffi, dus dat is wel mooi meegenomen :)