Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xSlvna schreef:kimberly1995 schreef:
Dan ben jij gewoon een verwende snotaap.En een dramaqueen, want 30 uur werken voor een simpel paar schoenen?
Wat voor schoenen heb je dan? Dikke Nike Airmax ofwat?
Verwende snotaap omdat ik me niet laat uitbuiten? Is gewoon een kwestie van afwegen of je vrijetijd je 2,50/3 per uur waard is.
30 x 3 is 90 eu, krijg je net een standaard paar pumas voor.
Ben ik verwend omdat ik liever in oude kloffie loop dan me vrije tijd verpest voor wat geld? Maakt mij dat verwend? Erg. Dat maakt jou kortzichtig, dat verteld niks over mij.
En waarom zou een kind voor minder MOETEN werken, ik ga alleen werken als het zich loont want ik heb het geld niet nodig. Ik loop liever een jaar op 1 paar schoenen dan dat ik werk voor een mini centje ( waarvan ik mijn uurloon al weer opeet door de honger die ik meestal krijg van werken).
Heb 1,5 jaar gewerkt, wel voor een fatsoenlijk salaris, dat maakt mij niet verwend, ik stel gewoon preoriteiten. Ik ga later ook niet voor 1600 in de maand werken als dat NIET NODIG is.
Angelkisssss schreef:Je hoeft je zeker niet te verdedigen en er zijn heus wel mensen die heel goed met geld om gaan (gelukkig maar). Maar over het algemeen gaat het echt berg afwaarts merk ik. Misschien valt het me nu meer op als vroeger, kan natuurlijk ook hoor, ben van een andere generatie
Angelkisssss schreef:Je hoeft je zeker niet te verdedigen en er zijn heus wel mensen die heel goed met geld om gaan (gelukkig maar). Maar over het algemeen gaat het echt berg afwaarts merk ik. Misschien valt het me nu meer op als vroeger, kan natuurlijk ook hoor, ben van een andere generatie
Cyella schreef:Angelkisssss schreef:Ik vind het bijna grappig dat sommige kinderen te beroerd zijn om te werken voor ong 4,- euro per uur. Wat denken jullie dat jullie ouders verdienen per uur?? Even van een modaal (35.000-40.000 per jaar) inkomen uit gaande betekend dat rond de 18-20 euro per uur. En daar hebben ze voor gestudeerd. Geld groeit nog steeds niet aan een boom hoor. De jeugd van tegenwoordig denk dat alles maar aan komt waaien geloof ik.
Ik ga me niet eens verdedigen, maar voor zo'n generalisatie ben ik echt allergisch. Ook niet echt verstandig om zo'n opmerking te plaatsen in dit topic, beetje provocerend...
cheybinky schreef:bij ons werk ik voor 3,50 per uur. krijg daarbij heerlijk avondeten , je mag altijd zeggen in de keuken 'mag ik een broodje ( noem maar op met wat)
en alle fooi word eerlijk over de uren verdeeld van iedereen. ( voorbeeld, 9 man personeel, 8 hebben r 10 uur gewerkt en 1 9 uur, het fooi bij elkaar is 250 euro ( ja echt vaak zoveel) word het dus over totaal 89 uur verdeeld, en dan x de uren die je gewerkt hebt) zo kom ik vaak met 13 jaar, na 10 uurtjes werken met 40/50 euro thuis, 1x per week is toch 200 euro in de maand, waarvan ik de hoefsmid betaal en gewoon alles wat ik hebben wil)
ik zou wel oppassen. Met 13 jaar mag je nog niet in de horeca werken, dat mag pas vanaf 15 jaar. En ondanks dat je denkt van niet wordt daar op gecontroleerd (zo stond ook laatst bij ons de belastingdienst voor de deur op een drukke avond) en dan is niet alleen je baas verkeerd bezig maar jij ook. cheybinky schreef:nounou... ik koop ook altijd nike air max en ben altijd 150+ euro kwijt.
simpelweg omdat DAT de schoenen zijn waar ik van houd, en zij kan het ook hebben bij een merk.
het : moet je persee op DIKKE nike air max lopen vind ik echt nergends op slaan.
xSlvna schreef:Het is dan toch ook mijn recht om niet te gaan werken voor zo een zielige loon? Waarom zou ik werken om spullen te kopen die ik niet mooi vind.
Nogmaals ik MOET niet werken en alles wat ik verdien is voor de leuk, dan moet het wel leuk blijven en kan ik baantjes beter openhouden voor mensen die het wel nodig hebben.
welshfan97 schreef:Ik toch ben ik als "jeugd" het wel met haar eens. De mentalitie onder vele van ons (dus echt niet allemaal) is gewoon verkeerd. En ook over de toekomst hebben vele een verkeerd beeld. Ik doe VWO en veel scholieren denk dat ze straks universiteit gaan doen met 2 vingers in de neus en dan dik binnen zijn. Ik twijfel over mn studie omdat er in sommige studie's bijna geen banen zijn te krijgen. En ikzelf heb geen idee hoe groot nu eigenlijk de kosten zijn als je straks volwassen bent maar nu is je baantje puur voor de leuk en de extra's maar straks is het pure nood om te moeten werken omdat je anders niet rond komt.
Sorry hoor slvna (kan even niet terug gaan om te kijken hoe je je naam schrijft). Maar dat zijn percies het soort mensen waar ik een beetje een afkeer tegen heb. Het handje ophouden en zelf niks willen doen. De beurs van andere leegtrekken via bijstand vragen. Kom van je luie kont af en maak er iets van! Ynskek geeft een heel mooi voorbeeld, met een baantje je opleiding betalen en dan met die opleiding een mooie baan krijgen. Dan heb je er pas echt zelf hard voor gewerkt!
En een paar schoenen voor 90 euro! Zo duur heb ik ze nog nooit gehad! En je zegt het zelf goed, puma. Waarom wil je perse van die merken? De plaatselijke schoenenzaak heeft ook hele leuke schoenen voor een beetje normale prijzen.

Ook voor 2,50 per uur. cheybinky schreef:nounou... ik koop ook altijd nike air max en ben altijd 150+ euro kwijt.
simpelweg omdat DAT de schoenen zijn waar ik van houd, en zij kan het ook hebben bij een merk.
het : moet je persee op DIKKE nike air max lopen vind ik echt nergends op slaan.
-.
het is mijn tante.
xSlvna schreef:cheybinky schreef:nounou... ik koop ook altijd nike air max en ben altijd 150+ euro kwijt.
Nee we moeten lekker dingen kopen die we niet leuk vinden van het geld waar we voor werken.
Kom op je werkt voor een doel en als je geen doel hebt dan werk je voor de lol en laat ik goedkope schoenen niet lollig vinden.
ik bedoel wat er door iemand hier gezegd word. Iemand zei dat en dat vind ik nergends op slaan. xSlvna schreef:Ik hou appelflap geen handje open, hoe kom je er bij. Ik zeg toch dat ik liever in oude kleren loop? Ik draag kleren die ik 3/4/5 jaar geleden heb gekregen, voor verjaardagen krijg etc. Dus welk handje hou ik open?
Welke imbiciel komt met een bijstand? Alsof ik in de bijstand ga zitten, hallo zo lui ben ik ook weer niet. Ik ga gewoon niet werken voor weinig omdat ik LIEVER NIKS HEB DAN ME UIT DE NAAD WERK VOOR IETS WAT IK LEUK VIND. Man.
Al koop ik alleen schoenen van 300 euro, moet toch zelf weten wat ik koop van het geld dat ik zelf verdien. Waarom werken voor 3 eu per uur om iets te kopen wat ik niet nodig heb. Maakt me niet verwend
Angelkisssss schreef:Ik vind het bijna grappig dat sommige kinderen te beroerd zijn om te werken voor ong 4,- euro per uur. Wat denken jullie dat jullie ouders verdienen per uur?? Even van een modaal (35.000-40.000 per jaar) inkomen uit gaande betekend dat rond de 18-20 euro per uur. En daar hebben ze voor gestudeerd. Geld groeit nog steeds niet aan een boom hoor. De jeugd van tegenwoordig denk dat alles maar aan komt waaien geloof ik.
Is zo vervelend aan de jeugd van nu. Niet blij met een baantje en als ze er dan een hebben die betaald, werken ze maar halve bak.. Iets met, ik kom niet van mn reet af voor 4 euro..