Opstart van je leven in deze maatschappij; financieel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Opstart van je leven in deze maatschappij; financieel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:18

Voor niets gaat de zon op, voor al het andere moet je hard werken.
Is altijd al zo geweest, zal ook zo blijven en is niets mis mee.

Mijn opa en oma hebben hard gewerkt voor wat ze uiteindelijk bereikt hebben (ja, de generatie die in de oorlog met hele horde kinderen zat, waar ze geen eten voor hadden).
Mijn ouders ook, die zijn heel jong begonnen met werken heel lang gehuurd en uiteindelijk met hulp van de bank EN familie huis gekocht.
En hebben het financieel nooit heel makkelijk gehad, maar konden het wel redden.

Tegenwoordig krijg ik het idee, dat iedereen het maar gewoon vind, dat omdat een ander het heeft hij het ook maar "gewoon" moet kunnen krijgen, maar zo werkt het niet.

En ja, het is lastig en ja je bouwt schulden op en ja soms is het balen dat je geen werk kan vinden in de regio waar jij graag zou zitten. Maar probeer in mogelijkheden ipv onmogelijkheden te denken.

Cassidy

Re: Opstart van je leven in deze maatschappij; financieel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:55

Ik heb zo de indruk dat iedereen die roept "dat men het vroeger minder had en met hard moest sparen voor iig een eigen huis en vakantie", even uit het oog verliest dat er toen zicht op groei was en het vanaf nu alleen maar minder gaat. Wie nu nog aan een gezin begint heeft minder te verteren en in de toekomst zicht op minder luxe dan het grootste gedeelte van de VUT-ers of de gepensioneerden. Het gaat alleen maar minder worden.