Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ivda

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:46

Ik heb echt een papieren agenda nodig, ik vergeet namelijk alles, dus anders komt er van afspraken niets meer terecht bij mij :p

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:37

Ik ga een moleskine agenda kopen, vind die altijd wel handig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:44

Ik heb een Loesje agenda gekregen van mijn vriend als klein kadotje voor mijn toelating maar helaas hebben we Loesje ook op het toilet hangen en ben ik een beetje Loesje moe _O-

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:54

Meld me hier ook. Ik ga me omscholen en de PABO doen bij de HAN in deeltijd. Super veel zin!

Afgelopen 8 jaar in de uitzendbranche gewerkt en commerciële economie gedaan. Nu iets heeeel anders dus en ben daar zo blij mee!

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:56

Ik ben gister gebeld dat ik geslaagd ben voor mijn mbo paardenhouderij :+
Nu kan ik eindelijk verder met een nuttige opleiding. In september begin ik met de HBO Business IT & Management aan de HU :D

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 09:56

De agenda's van Moleskine zijn inderdaad super handig, ik ga die ook aanschaffen :j

Salsa: dat is inderdaad een hele omslag! Leuk hoor :D

Tezzy: Gefeliciteerd!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:57

Mag ik mij hier ook melden? Ik heb een WO Bachelor + Master op zak, en ik ga waarschijnlijk vanaf september beginnen met de Pabo in deeltijd.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:58

Nog nooit van gehoord, agenda's van moleskine!

Gefeliciteerd Tezzy!
MBO paardenhouderij heb ik ook gedaan :j

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:59

Leuk sunrise nog een deeltijd pabo! Ben heel benieuwd hoe jij het zal ervaren.

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:01

Ronaa94 schreef:
Sanneke: Spannend zeg! Dat wordt nog even duimen dan, wanneer hoor je het?

Half tot eind juli. Ja, ik zit al vanaf maart in spanning haha :')

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:02

Bedankt :)

Ben helemaal klaar met die paarden :+ Gelukkig was het voor mij een bewuste tussenopleiding.
Agenda's van moleskine ook nog nooit van gehoord.

Hoe zijn jullie bij je opleiding terecht gekomen? Eerste ingeving, lang zoekwerk?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:06

Tezzy, bij mij was het ook een bewuste keuze idd, echter bleek achteraf dat ik het toch lekker al hobby wilde en niet als mijn werk.

Ik ben met mijn MBO paardenhoduerij gestopt op niveau 2 om MHBO juridische medewerker te gaan doen, hier ben ik via privé redenen terecht gekomen. Hier stage gelopen bij een deurwaarderskantoor en zo vorig jaar ook gestart met de deurwaardersopleiding, echter was dat toch niet wat ik wilde dus weer gestopt. Besloten dat ik wel in het recht wil blijven maar als jurist. Nu dus starten met de opleiding rechten.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:07

Tezzy schreef:
Bedankt :)

Ben helemaal klaar met die paarden :+ Gelukkig was het voor mij een bewuste tussenopleiding.
Agenda's van moleskine ook nog nooit van gehoord.

Hoe zijn jullie bij je opleiding terecht gekomen? Eerste ingeving, lang zoekwerk?

Bij mij was het geen zoekwerk, ik ben met HBO begonnen omdat ik deze opleiding wilde doen (Maatschappelijk werk en dienstverlening). Ik heb nu mijn eerste jaar er op zitten op 1 herkansing na volgende week, als ik die haal, heb ik mijn P! :D

Ik zou wel even kijken of je naar iedere HBO opleiding die jij wilt zomaar kan. Een vriendin van me heeft bijvoorbeeld MBO 4 net afgerond en moet nog een heel wiskune traject volgen om toegelaten te worden. Een paarden MBO opleiding is niet altijd iets wat ze zomaar blindelings aan nemen op iedere opleiding.

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:10

Hoihoi! Twee weken terug gehoord dat is geslaagd ben met de HAVO. In september start ik dus met de opleiding Communicatie aan Avans Hogeschool in Breda. :)

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:12

Nicky; duidelijk :)
Moos: Klopt, maar hiervoor al een mbo3 ict afgerond, daarnaast 5 jaar werkervaring in de branche waardoor ik aangenomen ben. En met het verhaal dat ik meer it in de paardenwereld wil brengen kom ik een heel eind hihi
Succes met je herkansing!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:14

Ik heb lang getwijfeld of ik de stap durfde te zetten. Over de pabo heb ik niet getwijfeld maar wel of ik zo drastisch zou switchen. Heb 2 kinderen, koophuis etc. Maar was echt diep ongelukkig in mijn huidige baan en wat ik verder met mijn studie kon doen.

De knoop samen doorgehakt en met mijn werkgever besloten mijn vaste contract op te zeggen ( ging voor de tweede keer richting burn out)

Ik ga op zoek naar een simpele basn ernaast, 1 dag pw stage en 2 avonden pw naar school.

Was zo bang voor de verandering maar maaaaaan wat voelt dit goed!

Wel fijn geweest als ik op mijn 18de had geweten wat ik wil ipv 29.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:15

Tezzy schreef:
Ik ben gister gebeld dat ik geslaagd ben voor mijn mbo paardenhouderij :+
Nu kan ik eindelijk verder met een nuttige opleiding. In september begin ik met de HBO Business IT & Management aan de HU :D

Eindelijk iemand die inziet dat het echt zonde van je tijd is die opleiding _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:16

Salsa schreef:
Ik heb lang getwijfeld of ik de stap durfde te zetten. Over de pabo heb ik niet getwijfeld maar wel of ik zo drastisch zou switchen. Heb 2 kinderen, koophuis etc. Maar was echt diep ongelukkig in mijn huidige baan en wat ik verder met mijn studie kon doen.

De knoop samen doorgehakt en met mijn werkgever besloten mijn vaste contract op te zeggen ( ging voor de tweede keer richting burn out)

Ik ga op zoek naar een simpele basn ernaast, 1 dag pw stage en 2 avonden pw naar school.

Was zo bang voor de verandering maar maaaaaan wat voelt dit goed!

Wel fijn geweest als ik op mijn 18de had geweten wat ik wil ipv 29.

Heb ik ook hoor, maar ik ben al blij dat ik überhaupt de keuze heb gemaakt om een andere weg in te slaan. Ik ga fulltime studeren maar heb echt een superhandig baantje aangeboden gekregen dus daar ben ik blij mee, aangezien ik niet meer aan t werk kom in de horeca of iets.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:17

De pabo hoefde ik lang over na te denken. Hou van de diversiteit, ontwikkeling van kinderen vind ik fascinerend en ik kom het best tot mijn recht als ik voor een groep sta.

Daarnaast heb ik het bedrijfsleven op een nare manier leren kennen en ik wil daar geen deel meer van uitmaken. Niet alle bedrijven zijn slecht hoor. Maar via de uitzendbranche zie je dingen gebeuren.......nou ja ik wil me daar iig van distantiëren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:18

Salsa schreef:
De pabo hoefde ik lang over na te denken. Hou van de diversiteit, ontwikkeling van kinderen vind ik fascinerend en ik kom het best tot mijn recht als ik voor een groep sta.

Daarnaast heb ik het bedrijfsleven op een nare manier leren kennen en ik wil daar geen deel meer van uitmaken. Niet alle bedrijven zijn slecht hoor. Maar via de uitzendbranche zie je dingen gebeuren.......nou ja ik wil me daar iig van distantiëren

Hou op schei uit, ik geloof dat ik bij de slechtste werkgever van NL zit op dit moment, man man wat een poedersuiker hier. Ik vind het bedrijfsleven echt niks.
Edit en dat komt niet alleen door dit bedrijf.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:21

Duidelijke keuzes dus.
Het lijkt me wel een stap, van bedrijfsleven terug naar school.

Joolien; Hahaha ja. Het was voor mij puur 'nodig' voor de ervaring/kennis en het makkelijk opdoen van een netwerk dmv stages.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:23

Jolien echt hè. Ze vinden zichzelf allemaal heel belangrijk en flink trappen naar onderen en likken naar boven. En dat voor een paar rot centen voor de aandeelhouders.

Mensen gaan echt over lijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:26

Tezzy schreef:
Duidelijke keuzes dus.
Het lijkt me wel een stap, van bedrijfsleven terug naar school.

Joolien; Hahaha ja. Het was voor mij puur 'nodig' voor de ervaring/kennis en het makkelijk opdoen van een netwerk dmv stages.

Ja dan is t wel handig, maar nog zonde van je tijd. Vertel, wat heb je er allemaal geleerd? Hoe je een stal moet uitmesten? _O- :P

Het zal zeker een stap terug zijn, ik ben al 6 jaar niet meer naar school geweest, 4 jaar gewerkt en 2 jaar eruit gweest vanwege persoonlijke problemen. En ik kom dus in de klas met 17-jarige, zal ook soms moeilijk worden.

Idd Salsa, echt ik heb vervelende mensen meegemaakt in de bedrijfswereld, bah.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:31

Jaa, ik ben nu opgeleid mestschepper! Met een excellent behaald status, dat houdt in dat ik de mest zonder rotzooi in de kruiwagen krijg en de kruiwagen niet laat vallen onderweg naar de mesthoop _O-

De 17-jarige zijn inderdaad erg wennen, dat had ik nu al met m'n 2e opleiding.
Maar met de motivatie om te studeren en geen nieuwe vrienden te zoeken kom je een heel eind :P

Het bedrijfsleven kan ik niet over mee praten, toevallig bij een gezellig/leuk klein bedrijfje gewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:32

Tezzy schreef:
Jaa, ik ben nu opgeleid mestschepper! Met een excellent behaald status, dat houdt in dat ik de mest zonder rotzooi in de kruiwagen krijg en de kruiwagen niet laat vallen onderweg naar de mesthoop _O-

De 17-jarige zijn inderdaad erg wennen, dat had ik nu al met m'n 2e opleiding.
Maar met de motivatie om te studeren en geen nieuwe vrienden te zoeken kom je een heel eind :P

Het bedrijfsleven kan ik niet over mee praten, toevallig bij een gezellig/leuk klein bedrijfje gewerkt

Hulde aan jou :')