Full time baan combineren met meerdere paarden.Hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Full time baan combineren met meerdere paarden.Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:18

Ik werk 40 uur per week en heb twee paarden. Ik vind het allemaal prima te combineren. Maar ik heb me er dan ook bij neer gelegd dat ik mijn paard niet elke dag, maar zo'n 3 tot 4 keer per week maximaal rijdt. Mijn andere paard is gepensioneerd, maar moet wel zo vaak mogelijk een supplement voor haar artrose krijgen. Ik heb verder geen partner om rekening mee te houden, dat scheelt. Ik heb ook een paard die het vreselijk gezellig vindt om wat te doen, maar als hij een paar dagen niet mee komt vermaakt hij zich ook uitstekend met z'n vriendjes op de wei. Dit zorgt er voor dat er op mij ook minder druk ligt. Heb ik een keer geen tijd of energie om te rijden, dan maakt hem dat echt helemaal niks uit. Verder wordt het weide-onderhoud (in de zomer strookbegrazing) en in de winter het hooi verzorgd door mijn staleigenaren, dus ik heb er wat dat betreft ook helemaal geen werk aan.

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:26

Ik werk ook voltijds en heb twee paarden. Ik ben sowieso al een uur onderweg van mijn huis naar mijn werk en de paarden staan ook redelijk ver weg (momenteel nog). Ik ga 5x per week naar de paarden waaronder ik drie keer probeer te rijden. Ik heb wel een bijrijdster gezocht nu, omdat ik het toch niet meer zo trok. Vooral omdat ik niet zo heel graag rijd en dus ook niet elke keer wil rijden. Dan kan zij lekker rijden met de paarden en dan kan ik rustig mijn grondwerk doen en af en toe eens rijden als ik er echt zin in heb.
Voor de rest staan mijn paarden 24/7 buiten en sta ik ook op volpension, dus als ik eens een dag niet kan komen, is het ook niet het einde van de wereld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 08:03

Hier wel een kind, om die reden ook geen voltijd baan meer (24 uur, onregelmatig) anders is het niet te doen imo. Mijn man maakt wel weken van meer dan 40 uur. Paard is voor ons beiden echt ontspanning, daarom hebben we er 1 die in volpension staat, op 15 minuten fietsen van huis. Voordat we ouders werden werkten we beiden full time en hadden ons paard op een doe het zelf stal staan, halfuur rijden van huis (met de auto) daar zijn we wel van terug gekomen, altijd problemen met vakanties, overwerk etc. Wat we extra betalen aan geld voor het pension hebben we dubbel en dwars terug gekregen aan meer rust. Uiteindelijk besparen we ook geld doordat we minder kilometers maken. Alleen hebben we nu een luxeprobleem, want ik ben pas geleden ook begonnen met springen en mijn man startte hem al, in de zomer vooral SGW en in de wintermaanden springen en dressuur. Eigenlijk willen we nu een kloontje van ons paard erbij, of 1 die net zo fijn aanpakt :j nog geen geldboompje plus extra tijd gevonden helaas....

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 08:10

Ik werk 36 uur (4,5 dag) met 4 paarden, een hond, 2 katten en een schaapje. Alles thuis, dus alle werkzaamheden zijn voor mij. Ook het onderhoud aan de schuren, weilanden, stallen, bak, m'n huis, tuin, etc.

Mijn dagen beginnen vroeg en ik lig nooit voor 12 uur in bed. Voor andere dingen of andere mensen is weinig tijd, maar ik zou niet anders willen. Naast het vele werk heb ik ook heel veel plezier van mijn dieren.

edit: En hoe ik het doe? Kwestie dus van lange dagen maken en een strakke planning. Ik baal dan ook als er onverwachts iets tussendoor komt waardoor alles in de soep loopt.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 08:18

Ik werk 38 á 44 uur per week en heb 3 paarden op een weiland wat ik huur en zelf onderhoud.
Is soms best druk, maar goed vrijgezel en klein flatje, dus daar gaat geen tijd in zitten.

Vorig jaar had ik 5 paarden en ook nog 6 van een kennis onder mijn hoede.
Vorig jaar was eerst mijn eigen ruin ziek, daarna een merrie van die kennis, die na bijna 2 maanden tobben ingeslapen werd en een 3 maanden oud veulen achter liet.
Veulen is bij mij terecht gekomen, maar had natuurlijk ook zorg nodig.
In die periode met zieke paarden stond ik 's ochtends om half 7 bij de wei, ging tussendemiddag heen en weer, gelijk na het werk en 's avonds rond half 11 - 11 uur vertrok ik bij de laatste wei.

Dat was wel een stukje roofbouw op mezelf en ben blij dat ik er nog maar 3 heb.
Kom weer toe aan rijden en genieten, ben relaxter en dat vinden de paarden ook wel gezellig.
Voorheen zagen ze alleen iemand met een kruiwagen door de wei vliegen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 08:24

Ik werk 32 uur en heb 1 paard, 1 pony en 2 Shetlanders.
Plus daarbij draag ik nog zorg over een afwisselend aantal pony's van de boer.
Ben er dagelijks, rijd 4 -5x per week en de shetten hebben een verzorgster en mijn pony ook dus heb wat meer adem soms.
Het is druk en ik heb nog geen partner dus kan het goed combineren.
Soms weet ik niet of ik van voor of van achteren leef maar kom er altijd wel uit.
Heb ook nog een sociaal leven die ik bijhoud, ben wel heel erg op mezelf gericht dus dat niet dagelijks.
Heerlijk die liefde van mijn pony's <3

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 08:24

Ik werk 40 uur per week. Gelukkig wel regelmatig. En ik heb 2 paarden.
Zodra we thuis zijn gaan we koken en als we gegeten hebben, stappen we in de auto naar stal.
We zijn dan rond 7 uur op stal en gaan meestal rond 9/ half 10 weg van stal.
Ik heb het geluk dat mijn man ook paardrijd. Dus die kan ook meehelpen :p (al laat hij het mesten graag aan mij over....)

Ik sta op een pensionstal waar het voeren gedaan word, maar het mesten moeten we zelf doen.

Ik heb voor 1 dag in de week een verzorgster voor beide paarden.
En zij komt ook nog een dag voor 1 paard, zodat wij alle tijd hebben voor het tweede paard. (jong paard wat nog ingereden moet worden)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 08:29

Ik werk 37,5u per week, maar geregeld vergaderingen na de uren of moet ik naar de hoofdsteden voor technische zaken. In de weekenden komt het best vaak voor dat ik naar kantoor moet, dus heel wat uren met werk bezig.

Hier staan 3 paarden (sinds kort aan huis) en ik heb nog 1 paard bij mijn ouders staan.
Die laatste rij ik 2x per week.
Ik doe de paarden om 7u voor ik naar het werk vertrek.
En ik probeer ze 5x per week te rijden, waarbij 2x per week op verplaatsing bij mijn trainer.
Vriend is vaak laat thuis, dus ik stap meestal vlak na het werk op mijn paarden, dan geef ik ze eten en hooi en start dan aan het huishouden.
Soms heb ik geluk en is mijn vriend vroeg thuis en staat het eten dus klaar, hebben de paarden alles gehad en is het aan mij de keuze om te rijden of in de zetel te duiken.

Nu kunnen de paarden nog niet op het gras, later dit jaar of toch zeker volgend jaar is er hier gras en plaats in overvloed, dus dan is het allemaal wat minder arbeidsintensief.
Nu worden de paddock en stallen ook uit gemest.

Het is druk en sommige dagen wat veel, naast 2 honden en een vriend die sommige weken amper thuis is.
In het weekend is het altijd wel iets.. Wedstrijden, hooi halen, stal vermaken, etc
Af en toe probeer ik dagen te plannen met vriendinnen los van de paarden. Maar de uren van mijn vriend maken dit vaak onmogelijk.

Ik plan op voorhand welke dagen ik rij en welke niet, maar af en toe moet ik alles weer omgooien.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 08:55

Ik heb 5 paarden staan en werk 32 uur maar wel onregelmatig. Ze staan sinds kort aan huis wat al een opluchting is. Ik kom van een complete doe het zelf stal af waar ze bijna niet naar buiten konden.

Ze staan nu 24 uur per dag buiten straks met minder mooi weer de avonden en nachten binnen.
1 van de paarden heb ik weg gebracht naar een opfok adres lekker tussen vriendjes in de wei en ik heb er geen werk meer mee. Gister gaan kijken ziet er perfect uit.

De andere 4 staan thuis maar 1 gaat er weg. Die is waarschijnlijk verkocht. Dan blijven er 3 over waarvan 2 mijn vriend rijd en ik er 1. Die van mij komt 1 a 2 keer in de week een prof ruiter voor die haar rijd en volgend jaar gaat ze met ruiter mee op wedstrijd.

Ik ben geen held en werk zo onregelmatig dat ik niets kan plannen daarnaast hebben wij nog een redelijk groot huis te onderhouden , land eromheen een kind en een sociaal leven en ook een vriend die bijna nooit thuis is. Ik kan genieten als ik 's avonds mijn groep in de wei zie lopen en ze het goed hebben . Rijden doe ik niet veel meer maar wie weet ooit ....

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:05

Pfff, bij sommige verhalen hier vraag ik mij af in hoeverre je nog kunt genieten van de rijkdom die je hebt. Heerlijk om paarden (en andere dieren) te hebben, liefst nog aan huis, maar als je dan 24/7 non-stop bezig bent met een strakke planning en continue moet balanceren tussen alle verplichtingen/leuke dingen, waar zit dan nog de echte ontspanning? En waarom dan de keuze voor meerdere paarden die je ook moet/wil berijden?

Ik heb 4 jaar lang een pittige commerciele baan gehad waar ik ook in mijn "vrije" tijd mee bezig was, met daarbij een paard, hond en een sociaal leven. Achteraf gezien vraag ik mij af hoe ik dit toen heb volgehouden.

Ik heb bewust gekozen voor een baan met minder uren en waar ik thuis niks meer mee hoef. Met daarbij het geluk dat dit financieel kon, want dat blijft ook niet altijd een keuze.
En wat een rust geeft dit. Ik werk nu 3 dagen van ruim 10 uur, maar op die dagen verzorgd mijn vriend de paarden.
En ik heb dus 4 vrije dagen met genoeg tijd voor onze paarden, de hond, de caviaas, het huishouden en -voor mij ook erg belangrijk- mijn vrienden. Ik rij geen wedstrijden meer, wat ook al mee ruimte geeft.

Onze paarden staan half-pension, ze hebben een loopstal, dus ze kunnen altijd naar binnen/buiten. Het voeren wordt gedaan. Wij mesten dagelijks uit en leggen het voer klaar. Het is maar een kleine stal met 3 pensionpaarden en 4 paarden van de staleigenaar, vooral ons helpt ons, dus andere klusjes pak je erbij als je de tijd hebt.

Maar deze keuzes zullen voor iedereen anders zijn en de leeftijd speelt misschien ook wel mee :Y)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:23

Ik weet wel dat ik de afgelopen jaren alleen maar heb lopen vliegen en nu ik meer tijd heb, merk ik hoe fijn het is om relaxed van je paarden te kunnen genieten.

Ik heb daar paarden voor moeten verkopen en dat doet zeer, maar die 3 die ik nu heb krijgen alle aandacht.
En ik merk ook dat je daardoor nog meer een band opbouwt met ze.

En ik heb ook eens tijd om andere dingen buiten paarden en werk om te doen.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:24

Ik herken het ook. Leuke hobby maar klagen mag toch ook eens. :Y)
Werk 40 uur per week. Regelmatige uren. In de zomer ook af en toe de zaterdagvoormiddag erbij. Doe nog opleiding sportmassage erbij ook zaterdagvoormiddag Nu voor mensen om achteraf de happy atlete te. Kunnen doen. Ook wil ik daarna nog osteopathie erbij nemen.
Hiervoor rij ik vanuit België, de kust naar Rotterdam.
Heb 1 paard die ik nu 5 dagen in de week doe.
Dan ben ik ook van 8u tot 21u30/22u van huis. Moet dan nog eten en beetje huishouden doen, indien er nog energie rest.
Zaterdag ofwel werken ofwel Rotterdam. Daarna paard en indien nog mogelijk boodschappen doen.
Dagen dat ik niet ga rijden doe ik het huishouden/boodschappen of nog laatste sociaal leven dat rest. Eten maken.
Zondag doe ik huishouden en mijn paard. Heb een vriend 2 katten en 2 cavia's, groot huis met tuin.
En een soms wel veeleisende familie.... Moet altijd naar hun komen, eisen ook echt die aandacht.
Gelukkig maakt mijn vriend als ik gaan rijden ben wel al eten.
Af en toe ga ik dan nog uit... :O maar vind het wel vermoeiend geworden.
Paard staat wel in volpension maar moet wel half uur heen rijden. Dus een uur in totaal onderweg.

Grit je hebt gelijk hoor. Sommige dagen is het inderdaad meer een verplichting dan een plezier. Zeker omdat mijn paard echt geen ontspannend ritje is. Ze loopt goed maar je moet met hart en ziel rijden om het eruit te krijgen. Het is werk na werk.
Maar inderdaad financiële plaatje moet nog kloppen. Zou graag minder werken en meer rust en plezier hebben. En kan alles wel meer low-budget maken hoor. Maar wil dat niet.
Wat ik echt zou willen is zelf meer controle over werkuren hebben. Ik rij bijvoorbeeld erg graag in de voormiddag. In de avond ben ik moe. Als ik dat al zou kunnen omdraaien zou ik meer energie uit mijn hobby halen en het minder vermoeiend vinden. Helaas is dat bij deze job niet mogelijk.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:26

Pfoe, aan de ene kant respect voor jullie, aan de andere kant vraag ik me af in hoeverre het nog een hobby is :=
Sowieso zou ik zelf niet meerdere paarden houden als het niet professioneel is.
Ik werk meestal ongeveer een halve werkweek, soms meer soms minder. En ik kom op sommige dagen al niet eens toe aan mijn ene paard. Maar goed ik heb dan ook andere dingen. Huis wat schoon moet, vriend, zumba 2 keer pw, vriendinnen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:34

Ben nu even koos werkeloos, maar met een voltijd baan (40 uur of meer) gewoon de twee paarden om de dag rijden in vol pension in een groepsstalling met permanente weidegang. Op die manier vervelen ze zich niet en kun je ook een keer met een gerust hard weg of ziek zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:52

Naar aanleiding van dit topic is bij mij duidelijk geworden dat het gewoon niet meer kan. Ik ben gewoon te druk en ben vaak ziek de laatste tijd. Dus mijn paard gaat weer in pension. Om de kosten wat te drukken ga ik er wel een avond voor werken op de stal en een halve dag in het weekend. Dan hou ik echt enorm veel tijd over en kan ik me op het werk ook weer beter inzetten.

Nu alleen nog opzoek voor een goede baas voor de leukste shet van nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:16

Herkenbaar. Ik heb lang zelf alles voor de paarden gedaan, zowel in het weiland als op een DHZ. Mijn ex hielp toen mee, maar dat was nog aardig puzzelen soms.

Tot begin dit jaar heb ik iets meer dan 2 jaar alles zelf gedaan: in de zomer op mijn weiland op 10 minuten (auto) van huis, in de winter op een DHZ op 15min auto. Ik heb ervan genoten maar regelmatig lessen was qua tijdsindeling amper haalbaar, zeker toen die winter de buitenbak van de DHZ helemaal rampzalig werd en ik te paard 40min stappen verderop een binnenbak moest afhuren.

Sinds januari staan mijn 2 paarden + 2 shetjes volpension en God, het kost me een hoop geld maar ik krijg er immens veel rust voor in de plek. Stallen worden gedaan, ze worden gevoerd, binnen en buiten gezet, er is altijd toezicht, ik kan met een gerust hart op vakantie of dagje overslaan... Omdat ik zoveel tijd win kan ik nu 3x/week lessen met mijn ene paard en af en toe op oefenwedstrijd. De lessen heb ik gepland op de avonden dat mijn vriend ook gaat sporten :) Wedstrijden wil ik volgend jaar ook beetje in dezelfde aard plannen, dan hebben we een gemeenschappelijke wedstrijddag/week en houden we 1 weekenddag over om samen wat te doen.

Huishouden doen we samen als mijn vriend thuis is, hij is regelmatig weken weg naar het buitenland voor het werk. Dan is het allemaal wat meer relax. Hij eet graag op een vast uur 's avonds, voor mij maakt dat niet uit. Wie eraan denkt doet de was, ik doe de strijk (maar da's nu een immense hoop :o ). Poetsen doen we samen, 1x/week ook samen boodschappen en verder diegene die net even tijd heeft. Koken is mijn taak.

Voor mijn ene paard heb ik een hele leuke bijrijder gevonden die 'm toch 3x/week aan het werk zet. Door opleiding en stage (ik ben weer gaan studeren) was dat net tikje teveel van het goeie om vriendje blij te houden. Doel is wel dat we binnenkort vaker met beide paarden samen op stap kunnen :)

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:19

Ik werk fulltime en heb nu 3 paarden, over 3 weken komt mijn 3 jarige daar nog bij.
Het scheelt bij mij heel veel dat ik nog thuis woon en de paarden daar ook staan. Mijn moeder zorgt voor het binnen/buiten zetten en het voeren overdag. Als ik thuis kom hoef ik alleen mijn paarden te doen. Stalletjes mesten, water geven, ed.

Qua rijden maak ik in het weekend een planning op een whiteboard in de stal. Daarop schrijf ik welk paard op welke dag, wat gaat doen.
Ik zorg dat ik op woensdag, zaterdag en zondag alle 3 de paarden rijd en de andere dagen 1 of 2 per dag.

Eerder reed ik ook nog paarden voor anderen. Maar 6 naast een fulltime baan, was gewoon teveel. Nu rij ik alleen mijn eigen paarden en heb ik er veel meer lol in.

Het is soms aardig doorwerken, maar het is echt ontspanning voor mij om met mijn paarden bezig te zijn!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:00

Aranel schreef:
Pfoe, aan de ene kant respect voor jullie, aan de andere kant vraag ik me af in hoeverre het nog een hobby is :=
Sowieso zou ik zelf niet meerdere paarden houden als het niet professioneel is.
Ik werk meestal ongeveer een halve werkweek, soms meer soms minder. En ik kom op sommige dagen al niet eens toe aan mijn ene paard. Maar goed ik heb dan ook andere dingen. Huis wat schoon moet, vriend, zumba 2 keer pw, vriendinnen.

Ik heb vaak het gevoel dat meerdere paarden aan huis geen hobby is, maar een way of life :o

Hier drie paarden aan huis, maar geen voltijdse baan (ik studeer nog). Over enkel weken afgestudeerd en dan begint het werkleven, ben benieuwd hoe dat met de paarden te combineren zal zijn. Ik sta heel basic met de paarden, geen stromend water of licht, dus zeker in de winter gaat het echt behelpen zijn. Het is een voordeel dat maar één van de drie intensief gereden kan worden, maar dat zal er wel bij inschieten vrees ik. Kan me amper voorstellen hoe je veel trainen/wedstrijd, meerdere paarden, job, sociaal leven en vriend en wie weet zelfs een kind zou moeten combineren. Zeker als je alles in eigen beheer doet, kom je soms écht niet aan rijden toe.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:06

Ik heb geen fulltime baan, maar studeer wel en daar besteed ik ongeveer 30/35 uur in de week aan. Daarnaast heb ik een bijbaan, daar werk ik 12 uur in de week. En natuurlijk heb ik ook nog een lief paardenbeest!

Meestal ga ik 's avonds naar mijn paard. Na school werk ik snel wat aan school af, dan kook ik en ga ik naar mijn paard. Vaak ben ik te laat terug thuis om dan nog wat aan school toe doen haha. In het weekend werk ik wederom veel aan school en ga ik dan werken!

Het is echt heel druk allemaal, maar ik heb het er wel voor over. Paardenbeest maakt mij zo blij!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:09

Situatie bij mij is nu ook even iets anders omdat vriendlief tijdelijk uitgevallen is anders doet hij ook veel.

Ik vind het ideaal dat ze thuis staan ik kan ermee doen wanneer en wat ik wil . Omdat ze nu 24/7 buiten staan heb ik geen stal onderhoud. Ok rijden doe ik nu even niet maar wanneer mijn vriend weer herstelt is dan ga ik weer rijden .

Het is druk maar ik vind de druk erachter ook lekker.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:28

Toen ik stage liep (40-uur in de week) en daarnaast nog een bijbaan in het weekend reed ik 3x p/w, heel soms 4x.
Naast school/bijbaan en sociale contacten lukte het gewoon niet om vaker te rijden.
Paard stond volpension en er was een binnenbak aanwezig, echt een uitkomst (zeker in de winterperiode).

Na de zomer begin ik met afstuderen en daarna...
Doorstuderen en parttime werken of fulltime werken...
Dus zal wel weer uitkomen op 3/4x per week.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:08

Paarden aan huis is altijd een droom geweest, maar ik begin er wel wat op terug te komen. Nu gaan we een keer per dag ongebonden aan een tijdstip en alles is geregeld als we op vakantie gaan.
Maar het lijkt me heerlijk om ze dichtbij te hebben, ze de hele dag te kunnen zien en de klussen wat te kunnen spreiden, nu ben ik er meteen een blok van 3 a 4 uur aan kwijt.

Ik zou zelf nooit voor meerdere paarden kiezen, ik ben een type voor een paard waar ik dan alles mee doe. Paard van mijn vriend rijd ik doordeweeks ook wel een keer, maar dat is voor mij anders. Superleuk paard, maar ik sta er dan toch minder mee te tutten. En op deze manier heb ik ook nog tijd over voor niet paardgerelateerde dingen.

Ik denk inderdaad ook dat het houden van paarden en alles zelf doen een levensstijl is en het is een kwestie van keuzes maken en kijken wat voor jou belangrijk is. Maar je kan ook kritisch kijken of je niet teveel paarden hebt waardoor je tijd vooral op gaat aan uitmesten, klussen en werken om de kosten te kunnen betalen.

En respect voor degene die alles zelf doen terwijl de paarden ook nog eens elders staan! Ik vind die paar keer per jaar dat ik vooraf aan mijn werk alles moet gaan voeren al een opgave.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:16

Goed plannen :D ik werk 38 uur. Heb er 5 staan waarvan ik er 2 zelf rijd en 1 zadelmak is dus nog niet veel doet.
Ik woon samen en heb de paarden aan huis dat scheelt ook

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:28

voorheen werkte ik 40 uur en had 4 paarden te rijden (3 in training) en 2 moest ik ook mesten. Ik werkte ook nog onregelmatig dus het was wel een geregel. Heb het maar een dik jaar volgehouden, ik was nl meestal niet voor 10en thuis (bij een dagdienst) en moest dan nog eten. Nu werk ik 36 uur en heb 2 paarden (1 in training). dit is wat makkelijker, ook omdat mijn lichaam me op dit moment wat in de steek laat...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:44

Ik werk 36 uur (bij ons fulltime) en heb 5 pony's. Voor 2 pony's heb ik bijrijdsters die er bijna elke dag zijn. Verder kunnen ze niet meer bereden worden maar ga ik wel elke dag wandelen. Vaak een pony voor het werk en 2 na het werk. Meestal ben ik rond half 8 thuis, gezien ik gelijk na het werk door ga. Eten doe ik dan later. De pony's staan 24/7 op het land. Uitmesten doen ze met een sociaal project.