Studenten in Leuven!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RM_

Re: Studenten in Leuven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 16:02

Hebben jullie misschien tips voor winkels in Leuven?
Ik ga wonen in de Capucijnenvoer, welke supermarkten liggen daar in de buurt? en bv winkels voor kleine huishoudelijke artikelen? :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:09

Ik heb ook in Leuven gestudeerd ! ...wel al lang, lang, lang geleden....denk dat de dieren toen nog spraken :+ Supergezellige studentenstad ! :j
Ik woon nu op 5 autominuten van waar jij je stage gaat doen :)
Kwestie van winkels heb ik zo direct geen idee...heb nooit op kot gezeten daar...

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:16

Wat leuk! Ik heb in de janseniusstraat twee jaar gewoond. Ook heb ik in kortenberg stage gedaan maar dan als fysiotherapeut maar dus ongeveer dezelfde richting. Veel plezier en succes!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:37

in de brusselse straat heb je een spar en express carrefour samen met enkele aziatische kruidenierswinkeltjes, 3 bakkers, 2 "chinese meeneem resto's", godiva chocolatier en enkele broodjeszaken.
In de kapucijnenvoer weet ik alleen een broodjeszaak (kant van de brusselse, kant van de ring kom ik nooit, al is daar dacht ik een groter carrefour of delaize...

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:25

Pandora2 schreef:
Ik heb ook in Leuven gestudeerd ! ...wel al lang, lang, lang geleden....denk dat de dieren toen nog spraken :+ Supergezellige studentenstad ! :j
Ik woon nu op 5 autominuten van waar jij je stage gaat doen :)
Kwestie van winkels heb ik zo direct geen idee...heb nooit op kot gezeten daar...

dan woon jij vlakbij mij?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:28

RM_ schreef:
Hebben jullie misschien tips voor winkels in Leuven?
Ik ga wonen in de Capucijnenvoer, welke supermarkten liggen daar in de buurt? en bv winkels voor kleine huishoudelijke artikelen? :)

Als je een fiets hebt kan je vanuit de Kapucijnenvoer gemakkelijk naar de grote Delhaize gaan aan de Naamsesteenweg, da's 5 minuutjes fietsen. Verder heb je overal wel nachtwinkels, frietkoten, broodjeszaken en kleine supermarkten. Op de Brusselsestraat is nu een nieuwe Carrefour Express en iets meer richting Oude Markt op de Brusselsestraat is een Delhaize die iets groter is.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:55

De kapucijnevoer komt uit op de ring rond Leuven en daar heb je een heel grote Carrefour en Delhaize (goedkoper dan die expres winkeltjes). Maar voor een snelle kleine aankoop is de Brusselse misschien wel iets dichter, afhankelijk van waar je net zit. Op de kapucijnevoer is trouwens ook een Aldi :)

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:59

Hey, mag ik mij hier ook melden? :) Ik start in september mijn tweede jaar arabistiek en islamkunde aan de kul, nu nog volop bezig met herexamens... Zit wel niet op kot maar woon in Heverlee, kwartier fietsen van het centrum. RM_ inderdaad is er een Aldi in de slachthuislaan. En de delhaize op de naamsevest , die momenteel naar de kelderverdieping verhuisd is :')

OnMyWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:07

Ik kom me hier ook even melden! :) Ik heb pas mijn eerste jaar in Leuven achter de rug. Ik heb er mijn schakeljaar psychologie gedaan, dus ik begin volgend jaar met mijn master. Wat leuk dat er hier nog mensen zijn die psychologie in Leuven studeren! Heb waarschijnlijk bij een heel aantal vakken bij jullie in de les gezeten. Heb trouwens ook 3 herexamens: human biology, gedragsneuro 2 en ontwikkelingspsychologie 2.
Ik zit trouwens op kot in de Windmolenveldstraat, een klein straatje vlakbij de Tiense Straat :)

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:11

Hier nog een student (in wording) uit Leuven! Ik begin over enkele weken aan mijn eerste jaar farmacie!
Ik woon op een vijftal kilometer van Leuven en ga er al heel mijn leven naar school! Kortenberg is hier vlakbij! Is over het algemeen goed bereikbaar met het openbaar vervoer, maar houdt rekening met de vaakvoorkomende vertragingen op de lijnen die kant uit!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 13:57

Bedankt voor de info allemaal!! en leuk dat meer bokkers zich melden!
Weet iemand toevallig ook hoe het werkt met Kotnet? Ik heb dat op mijn kamer en ik begreep dat dat via de uni gaat? Ik sta dus alleen niet ingeschreven bij de uni maar ik kan ws wel een studentenkaart van daar krijgen.

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:22

Normaal heb je als student aan de KUL een gebruikersnummer, hiermee meld je je aan op toledo en ook op kotnet, je maakt dan een wachtwoord... Ik weet niet hoe dat werkt als je zelf geen student ben aan de KUL..

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 17:24

Okee daar ga ik nog even achteraan dan.. Is dat dan Wifi? (ook voor je telefoon?)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:20

Kotnet was bij mij met een kabel. Op je telefoon kan je we wifi opvangen van universiteitsgebouwen in Leuven, daar is altijd wifi beschikbaar waar je dan kan inloggen met je KUL login.

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:24

Kotnet is zowel wifi als kabel geloof ik. Ze hebben nu ook eduroam, maar ik denk dat dat enkel binnen de gebouwen is van de KUL, bij de aula's enzo!

Equilis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:25

Eduroam is inderdaad enkel in de gebouwen van de kul :)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:33

Kotnet is op vele plaatsten gewoon een kabel. Dat was op mijn kot ook, maar ik heb dan zelf een WiFi bakje geïnstalleerd zodat ik ook met mijn telefoon op kot op internet kan. Zo'n bakje kan je makkelijk zelf aanschaffen.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 22:51

Nou heb vandaag mijn sleutel gehad! :D
Gelijk de grote spullen verhuisd en wat schoongemaakt. Van het weekend ga ik terug om de kleine dingen neer te zetten en dan nog wat spullen kopen. Maandag begin ik op stage. Heb er nu wel echt zin in!! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan nog een een badkamertje waar ik nu even geen foto's van heb. :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:53

Hier nog iemand die haar eerste jaar in Leuven gaat beginnen! Ik ben zelf van Limburg en ga er psychologie studeren :). Ik heb een kot in Windmolenveldstraat (ligt recht op recht op de Tiensestraat), maar krijg 15 september pas de sleutel.. De 22ste beginnen mijn lessen :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 22:53

Kotnet was trouwens een kabel inderdaad. Moet nu alleen eerst mijn erasmusbeurs aanvraag verder afronden en dan kan ik een studentenkaart krijgen. Heb vandaag ook geprobeerd om een telefoon met belgies abonnement af te sluiten alleen dat kan alleen als je ingeschreven stond in België en dat sta ik dus niet.. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen want ik wil wel internet op mijn telefoon als ik daar ben. Misschien even uitzoeken hoe het zit met prepaid internet.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 17:15

Leuk Snollygoster! :P
Ja had al begrepen dat de scholen in België later beginnen. Hier beginnen we officieel 1 september maar door het verhuizen begin ik een week later met mijn stage.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:21

Mooi kot heb je RM_, netjes! Die muurboemenstickers maken het vrolijk :)
Beginnen jullie in Nederland al op 1 september? Hoe zit dat dan met herexams, zijn die er al begin augustus?

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 19:29

Ja leuk zijn die he, die hingen er al en vond ze wel gezellig staan! :)
Schriftelijke herkansingen moeten voor 1 september al ingeleverd zijn en praktijktoetsen zijn deze week tussendoor.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:34

Klasgenootjes van me wonen in Leuven, zelf studeer ik in Hasselt. Stad zelf een keertje bezocht, ziet er niet slecht uit :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:34

Mooi stulpje heb je daar !
* Krijgt nu heimwee naar de studententijd....zucht *