Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:53

Ik ben ook van plan binnenkort bij mcdonalds te solliciteren en zou dan liefst avonddiensten/nachtdiensten draaien, maar wel maar 1 à 2 avonden per week. Ik weet niet of ze ook mensen zoeken die maar 1 keer per week willen werken of hooguit 2 keer? Wat ik hier lees, vind ik allemaal nog niet zo slecht klinken. Bij mijn weekendwerk momenteel mag ik blij zijn als ik op een hele dag 5 minuten pauze krijg om vlug iets te eten :') En overwerken hoort er nu eenmaal bij, alles zal toch schoon moeten worden en je hebt altijd klanten die te laat binnenkomen.
Ik lees alleen wel iets over managers die constant achter je rug staan mee te kijken. Ik weet niet of het echt allemaal zo controlerend is maar bij mijn huidige werk krijgen werknemers iedere 5 seconde wel commentaar op iets en is het eigenlijk nooit goed. Dat is dus wel erg vervelend, ik weet niet of het bij mcdonalds ook zo is...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 00:01

Ik werk ook bij de Mc, of nou ja, ik ben in 2008 begonnen in het eerste filiaal, ik was toen 16, toen in 2010 over naar een ander filiaal, daar heb ik een jaar gewerkt. De afgelopen 3 jaar gewerkt voor een andere fastfoodketen. En vanaf augustus begin ik weer in een ander Mc Donald's filiaal :D En ik heb er kei-veel zin in! Buiten deze drie filialen heb ik nog bij vier filialen sollicitatiegesprek gehad de afgelopen drie jaar (2 keer zelf toch maar niet gedaan, 2 keer afgewezen).

Ik zal morgen even alles lezen en reageren, mn ogen vallen nu dicht.

Wel wil ik zeggen dat het werk echt heel leuk en divers kan zijn, maar ook erg vervelend, het is echt hoe je er zelf in staat. Het is hard werken en overal het beste van maken wat je op dat moment voor handen hebt, dat moet je zien als een uitdaging, niet als een probleem. Momenten dat het rustig is zijn er natuurlijk ook, sommige vinden dat heerlijk, maar de echte die-hards houden van aanpakken, als het rustig is gaat de tijd zo sloom :O

Overigens is het per filiaal verschillend wat voor eisen ze stellen aan je beschikbaarheid.

Wat ik lees op de eerste pagina over pauze is vreemde zaak. Het is gewoon wettelijk verplicht dat je bij meer dan 5,5 uur aaneengesloten werk, recht hebt op een half uur pauze (deze is onbetaald). Als je nog niet volwassen bent is dat zelfs bij meer dan 4,5 uur aaneengesloten werk. En zo mogen 15-jarigen niet na 19 uur werken, 16-jarigen en 17-jarigen niet na 23 uur. En fulltime scholieren moeten minimaal een weekend-dag vrij hebben wanneer zij onder de 18 zijn.

De houding van de managers verschilt per filiaal, maar over het algemeen zijn managers om personeel aan te sturen en bij te springen waar nodig. Niet om mensen te vervelen of op de zenuwen te werken.

goldenarrow

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 00:19

Ik heb zelf ook bij de macdonald's gewerkt. Eerst een half jaar toen ik 16 was, maar toen ging ik weg omdat ik in Den Bosch ging studeren, en vorig schooljaar toen ik eerder stopte, maar te laat was voor de februari-route.

Ik werkte in het centrum van Nijmegen en een vereiste bij ons was dat je met de Vierdaagsefeesten gewoon beschikbaar moest zijn. Dan hadden we ook volle bezetting (7 mensen kassa, 4 BOP, 4 Grill, 2/3 managers) en kwamen er zelfs nog mensen van andere filialen. Maar dan is het ook van de opening tot aan de sluit stervensdruk. Verder moest ik vaak nachten en weekenden werken, ook de reden waarom ik ben weggegaan, want dat trok ik niet met mijn studie.

Vervelende van de mac vond ik dat mijn rooster elke week veranderde en we dit pas een week van tevoren wisten. Ik kon dus nooit afspraken maken. Een vast rooster kon ik ook niet krijgen. Daar baalde ik wel heel erg van. Wat betreft pauzes, nooit problemen daar mee gehad. Ik kreeg altijd mijn pauze (al moest ik daar soms als het druk was wel om vragen, maar dat kwam maar heel sporadisch voor) en tussendoor mocht je minstens iedere 2 uur even wat drinken, maar meestal wel vaker. Op ten duur word het werk wel eentonig, maar dan kan je nog 2/3 andere stations leren (kassa, grill, BOP, drive-in). Wij hadden dat laatste niet, maar ik vermaakte me prima met de BOP, kassa ging me erg snel weer vervelen.

We hadden ook een erg leuk en gezellig team. Managers keken wel mee, maar ik werd niet iedere keer op mijn vingers getikt met dat iets niet goed was hoor. Daar hadden ze het zelf veel te druk voor. Ik vond het een leuke werkplek wat betreft collega's. Ik vond het een wat minder praktische werkplek wat betreft roosters en soms kon het werk een beetje eentonig worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 00:23

Qua roosters krijg ik juist wel een rooster van 3 weken. Mocht je niet kunnen helpen de managers je vaak met ruilen ! Ook vrij vragen wordt vaak goedgekeurd :) wel grappig dat er veel verschil zit in filiaal. Ik heb het denk ik getroffen!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 07:50

Heimdallr schreef:
Roosch schreef:
Een vriendin van mij is ook weggegaan bij Rituals, maar ik ben nog steeds gek op het product.

:') Dat heeft er toch niks mee te maken?

Gewoon afwachten TS, komt best goed.

Het gaat hier toch over de McDonalds. Een vriendin van mij heeft hier gewerkt en is er weggegaan. Kan toch?
En dan kan het toch ook dat ik er niets goeds over te zeggen heb...

Natuurlijk verschild het per filiaal, maar dat is bij elke grote winkelketen zo.

Dus haar ervaring staat voor jouw ervaring? Bijzonder. Ervaar het eerst zelf..

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:01

Ik heb ook bij de Mac gewerkt, wel geteld 2 hele dagen! Wat afschuwelijk, de manier waarop ze met personeel om gaan is om te janken..... Nee, voor mij nooit weer!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:05

Grappig ik heb vandaag ook sollicitatie bij de mc. Ik heb anderhalf jaar bij een ander restaurant gewerkt en altijd super naar m'n zin gehad.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 09:25

Leuke reactie's! :D

fjordjes schreef:
Grappig ik heb vandaag ook sollicitatie bij de mc. Ik heb anderhalf jaar bij een ander restaurant gewerkt en altijd super naar m'n zin gehad.

Succes vandaag! Hopelijk worden wij aangenomen! :+

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:50

Even over het verschil in filialen. Ik heb 2 jaar bij Mac Donalds gewerkt voordat ik me liet overplaatsen wegens verhuizing. Tot op de dag van vandaag heb ik heel veel spijt. Ik had daar zoveel plezier, kon het met iedereen vinden, gezellig team, uitdaging, was allemaal goed geregeld. Op wat kleine dingen na maar hè, het was een bedrijf van 150 man. En nu, nu werk ik in een Turkentent ( nee ik heb niks tegen buitenlanders maar 80 % van personeel is Turks), vriendjespolitiek,slecht geregeld en er word van alles gezegd wat helemaal niet mag. Hier moet ik zelfs een kasverschil zelf bij gaan betalen !!! Dat mag helemaal niet maar niemand trekt zijn bek los. Ik ben druk op zoek naar ander werk, heb het jaren naar mijn zin gehad en nu niet meer. Dus het verschilt echt heel erg per filiaal.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 11:22

Ik hoor binnen nu en 2 weken meer over mijn sollicitatie!
Wel heeft ze al kopie van mijn bankpas, legitimatie en zorgverzekeraar..
Heb gezegd wel op zaterdag beschikbaar te zijn, niet op zondag.. dit was geen probleem en zou waarschijnlijk ook niet elke zaterdag werken. Ze vond me leuk over komen.. Dus hopelijk wordt ik aangenomen! *\o/*

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:27

Bij de McDonald's waar ik werk is werken in het weekend niet verplicht, maar het liefst willen ze dat je een zo ruim mogelijke beschikbaarheid hebt. Nu is het bij ons wel zo dat veel fulltimers in de weekenden wel vrij zijn omdat er dan ook veel mensen kunnen werken die door de weeks op school zitten.
Als ze je al wel hebben uitgenodigd voor een gesprek lijkt het mij dat ze wel akkoord gaan met deze beschikbaarheid? Ik was namelijk ook eerst niet beschikbaar op zondag en dit was geen probleem!
Overdag doordeweeks zijn er natuurlijk veel mensen op school, dus is het misschien juist wel handig dat jij dan wel kan werken!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:39

Jeetje wat reageren mensen stom op mijn reactie. Ik weet niet waar jullie die interpretaties vandaan halen...

Maar laat maar.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:42

ik heb ook gewerkt bij de mac, en ik had niks te klagen. Genoeg pauzes en alles was mogelijk in overleg. Het enige is dat je echt heel minimum betaald krijgt..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:54

Fijn TS. Duimen maar....

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:58

Ik duim voor je :)

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 13:46

Dank jullie wel!
Ik laat het zeker nog horen!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:55

Ik werk sinds begin april bij de mac en ben er super blij mee !
Het is een ontzettend gezellige groep en lekker hard doorwerken! Ik mag veel uren draaien en verdien dus lekker veel geld nu :)
Bij ons wordt je wel verplicht boven de 18 minimaal 1x sluit doordeweeks. Maar ik ben er wel blij mee, want dankzij de late openingstijden hebben ze mij aangenomen. Voor supermarkten ben ik te oud..

Qua pauzes vind ik het juist top geregeld. Er wordt nooit moeilijk gedaan met naar de wc gaan enzo, ook als ik 8u werk heb ik meestal 1x 10min drinken en 1x half uur pauze. Afhankelijk van de drukte kan ik nog extra gaan drinken.

Het enigste nare vind ik dat als ik countersluit of gewone sluit heb, er een half uur voor staat maar je red het nooit in een half uur met de hoeveelheid waar wij het mee moeten doen. Zeg dan al van te voren dat het 3 kwt duurt en dan reken je er ook niet op eerder klaar te zijn. Wel top is het kloksysteem zodat als je overwerkt enz alles goed geregistreerd wordt :)

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:03

Ik mag ook (nog) meepraten :D Werk er nu bijna 8 jaar. 4 jaar als crewtrainer en fulltime (bijna altijd sluit). Helaas is vorig jaar, jaarcontract 3 geweest en moet ik er volgende week uit, omdat ze niet aan vaste contracten doen :( Maar als het allemaal blijft, zoals het nu is, mag ik 1 okt. weer terug komen :D Lekker zo'n verplichte vakantie van 3 maanden in de zomer :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:48

Heimdallr schreef:
Jeetje wat reageren mensen stom op mijn reactie. Ik weet niet waar jullie die interpretaties vandaan halen...

Maar laat maar.

Je post is ook een beetje nietszeggend.

'Mijn vriendin is weggegaan bij haar afwasbaantje, dus ik ben niet zo te spreken over haar vorige baan.'
Dat maakt geen punt, misschien vond zij het wel leuk.

Er gaan er hier ook zoveel weg omdat ze ergens anders werk konden vinden, maakt niet dat de Mac poedersuiker was..?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:38

Oke... hoezo niets zeggend?

Over het algemeen staat de Mac niet hoog op de kaart qua werknemersvriendlijk of weet ik het wat. Ik zou zelf nooit bij de mac willen werken. En ik zie hier ook genoeg negatieve dingen zoals pauze die niet kloppen etc. Maar de supermarkten zijn ook heel anders, want... Ik heb bij de Plus gewerkt. Daar waren dingen slecht geregeld. Was je op vakantie werd je nog gebeld om te werken, en ik moest zelfs 1 dag eerder terug komen van werk omdat ze me hadden in geroosterd en ik geen vervanging kon zoeken... De c1000, daar werk ik nu, is heel anders. Vriendelijker en heel gezellig. Dit geld natuurlijk ook voor de McDonalds, maar dat neemt niet weg dat ik er persoonlijk niet zou willen werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:49

de macdonalds was werknemer van het jaar! :D .. zo! en nu jij weer.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:57

Ik werk ook sinds 3/4 maanden bij de McDonald's! :)
Ik krijg altijd gewoon een half uur pauze hoor.
Prima geregeld. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, maar dat gebeurd overal wel eens.

Verder is het bij ons heel gezellig, maar dat verschilt per filiaal natuurlijk :)

Edit: bij ons is vanaf 18 verplicht 1x in de maand/anderhalve maand ongeveer sluit in weekend. (Tot 05:00 McDrive is dat bij ons).
Laatst bijgewerkt door Moon_light94 op 10-06-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:58

pimaude schreef:

Werkgever bedoel je :')

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:05

vuurneon schreef:
pimaude schreef:

Werkgever bedoel je :')

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:07

Jammer dit! :P Whaha, tijd om weer te studeren! 8)7