Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cayenne schreef:Nee, dan zou ik uberhaupt geen dierenopleiding doen als je daar te beroerd voor bent, maar dat terzijde.
Het is niet alleen maar leuk. Het grootste deel van een baan met dieren bestaat gewoon uit schoonmaken en opruimen.

Danique_G schreef:Ik bedoelde niet alleen het werkveld maar ook baangarantie en een studieschuld van ehh even snel rekenen +/- 30 of 35 duizend euro (alleen bachelor). Da's geen kattenpis.. Maar in de dierenwereld is überhaupt weinig werk. Ik zou echt proberen een back up te verzinnen. Ik snap je passie..
Zertab schreef:Ja dat kan ik vragen.
Waarom denk je dat? Ik weet dat je moet opereren, een dier een spuitje moet kunnen geven. Tegen het verdriet van de eigenaren moet kunnen.
En het is zeker niet altijd even schoon werk.
Ik zeg alleen dat ik het niet zie zitten om dierenverzorger in een dierentuin te worden. Is iets heel anders.
Cayenne schreef:Ik zou idd ook voor je VWO gaan. Dan heb je tijd om jezelf te oriënteren. Wie weet denk je volgend jaar oid weer heel anders over welke kant je op wilt.
Zertab schreef:94ninitjuh94 schreef:Zertab je moet een HBO propedeuse halen dan mag je naar belgië! heeft een vriendin van mij ook gedaan, maar is toch nog wel een hele overstap zei ze
Volgens mij is het proefdierkunde maar weet het niet zeker..
Oké...maar ik heb op havo nu het pakket E&M, met wiskunde A..
Dus dat kan ook nog een probleem worden voor later. En welke HBO studie sluit er een beetje op aan?
Wilawander schreef:Zertab schreef:Ja dat kan ik vragen.
Waarom denk je dat? Ik weet dat je moet opereren, een dier een spuitje moet kunnen geven. Tegen het verdriet van de eigenaren moet kunnen.
En het is zeker niet altijd even schoon werk.
Ik zeg alleen dat ik het niet zie zitten om dierenverzorger in een dierentuin te worden. Is iets heel anders.
Het werk van een dierenarts en van een para bestaat voor het grootste gedeelte uit schoonmaken. Zeker in het begin als je wat opbouwt. Heel veel mensen haken daar af daar ze dat niet verwacht hadden.
Zertab schreef:Nadine___ schreef:Wanneer je denkt dat vwo te zwaar is, zou ik diergeneeskunde echt niet aanraden.
Ik begrijp dat een studie met dieren heel leuk klinkt, maar de realiteit is hard en banen zijn moeilijk te vinden.
Hou dieren als hobby en probeer iets anders leuks te vinden! Wanneer het medische je trekt (want dat is bij diergeneeskunde zeker een pre, niet alleen het contact met dieren moet je trekken!) Kun je ook die kant op kijken natuurlijk. Denk aan fysiotherapie, voeding en diethiek, ergotherapie. Eventueel iets met labo werk?
Op dierengebied zijn op hbo niveau ook studies zoals dier en veehouderij. Ook hier is zeer weinig werk in te vinden dacht ik.
Maar dan zie ik mezelf als boer, met die hbo studie...daar komt het op neer toch? Dat is niet wat ik zoek.
Fyshio al aan gedacht, nee, lijkt me niks. Voeding...nee echt niet haha. Ergo? Iets met voeten toch? Anyway ook niets. Ik denk dat ik bij mensen meer de psychische kant op ga.
)